Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2006, 12:31   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
stoppen met betalen zeker. Hoe anders?
Je gaat stoppen met belastingen te betalen??
Ik denk dat er snel een paar kerels aan uw deur zullen staan om u op andere gedachten te brengen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 12:34   #22
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je gaat stoppen met belastingen te betalen??
Ik denk dat er snel een paar kerels aan uw deur zullen staan om u op andere gedachten te brengen.
En als die kerels het ermee eens zijn?

(btw ik heb al besloten om voortaan mijn belastingen in het buitenland te betalen)
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 12:36   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als die kerels het ermee eens zijn?
Die kerels in donkerblauw tenue gaan daar niet mee akkoord gaan. Hun loon wordt immers betaald door de Belgische staat.
Oud 31 mei 2006, 12:37   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kerels in donkerblauw tenue gaan daar niet mee akkoord gaan. Hun loon wordt immers betaald door de Belgische staat.
Dan betalen we hen meer he.
Trouwens tegen dat die mannen hun software in orde is...

Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 mei 2006 om 12:38.
Oud 31 mei 2006, 12:38   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan betalen we hen meer he.

OK, daar kan ik niets tegen inbrengen.
Oud 31 mei 2006, 12:39   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

OK, daar kan ik niets tegen inbrengen.

Meestal zijn die slecht betaald, money talks hé... zo krijgde hier ook veel gedaan, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 14:07   #27
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk. Ik zou zeggen: start een partij op en biedt u aan bij de komende verkiezingen.
Succes!

Kent U een partij met een leuk programma die succesvol is ?
Oud 31 mei 2006, 14:18   #28
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Doet dat ertoe? Uw repliek op mijn antwoord zou toch voorspelbaar zijn.

Dus zeg ik: NEE. Daarom moedig ik jou aan om het te doen.

gogogo!
Oud 31 mei 2006, 22:00   #29
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ah nee, da is gewoon een kwestie van splitsen en zeggen dat niks nog voor niks komt, dat alles kost.

Bv, Wallonie wil geld van de flitskaskes, wel goed, maar dan wordt de sociale zekerheid gesplits.

Wallonie wil geld voor Van Cau zijne zak te spijzen, goe, maar dan moet defensie gesplitst

enz... Voor elke frank die ze willen moet keihard onderhandeld worden, denk eraan dat zij het zijn die op droog zaad zitten, dus wij bepalen de marktprijs.

Er moet helemaal niet onderhandeld worden imo. Enkel een slavenvolk 'koopt' zijn vrijheid af bij 'de meester'.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2006, 22:31   #30
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah nee, da is gewoon een kwestie van splitsen en zeggen dat niks nog voor niks komt, dat alles kost.

Bv, Wallonie wil geld van de flitskaskes, wel goed, maar dan wordt de sociale zekerheid gesplits.

Wallonie wil geld voor Van Cau zijne zak te spijzen, goe, maar dan moet defensie gesplitst

enz... Voor elke frank die ze willen moet keihard onderhandeld worden, denk eraan dat zij het zijn die op droog zaad zitten, dus wij bepalen de marktprijs.
Hoe gaat ge dat fiksen? Wallonië stelt gewoon zijn veto tegen de regionalisering van de verkeerboetes, sociale zekerheid, defensie, enz...
Zolang Vlaanderen in Belgisch verband zit, kan Vlaanderen geen enkele eis stellen. Want elke Vlaanse eis kunnen ze gewoon blokkeren. Wanneer de Walen gewoon eens "non" zeggen, sta je nergens.

Wanneer we binnen Belgisch verband gaan onderhandelen, dan zijn we idd slaven die ons moeten vrijkopen.
Vlaanderen moet eerst éénzijdig de onafhankelijkheid uitroepen. Pas dan kunnen er onderhandelingen komen. En pas dán ben ik bereid financieel solidair te zijn met Wallonië. Dan zal Vlaanderen z'n steun aan Wallonië uit vrije wil geven, en is er geen sprake van "afkopen van vrijheid".
Oud 1 juni 2006, 00:06   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Partijen moeten niet 'leuk' zijn. Wil je leute, ga naar een kermis en amuseer je. Een partij moet ernst zijn. Bittere ernst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 00:09   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op zijn weblog:
"De groep rond Di Rupo kan maar slagen in haar missie indien ze vanuit alle windstreken, ook en vooral vanuit het Noorden, een nooit geziene financiële steun krijgen. Een écht Marschallplan. Bovenop de huidige financieringsstromen. Vlaanderen heeft alle baat bij een goed draaiend Wallonië. Laat ons daarom in Wallonië, afgebakend in de tijd, een decennia lang massaal investeren. Het zal meer opleveren voor ons allen dan die zovele reisjes naar China. Binnen een dergelijk kader kunnen deugddoende afspraken gemaakt worden, óók over noodzakelijke verdere stappen in de staatshervorming uiteraard. "

dixit de laatste voorzitter van de Volksunie terwijl de schandalen als rijpe zweren openbarsten in Wallonië.

Kijk... je kan van Geert Bourgeois zeggen wat je wil, maar zijn moed in 2001 om dat gedrocht van een amechtige VU op te blazen, staat buiten kijf. En toen had hij nog geen ministerpostjes op het oog. Integendeel... toen was hij nog niet eens zeker dat hij de kas van de VU kon binnenrijven... toen was de woestijn een vrij duidelijk beeld.

Respect voor die Geert van toen. Jammer dat ie na het huwelijk met CD&V alles heeft gedaan om dat vertrouwen te beschamen.

We zullen maar leren dat de macht alles kan verpesten.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2006 om 00:10.
Oud 1 juni 2006, 01:29   #33
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
dixit de laatste voorzitter van de Volksunie terwijl de schandalen als rijpe zweren openbarsten in Wallonië.

Kijk... je kan van Geert Bourgeois zeggen wat je wil, maar zijn moed in 2001 om dat gedrocht van een amechtige VU op te blazen, staat buiten kijf. En toen had hij nog geen ministerpostjes op het oog. Integendeel... toen was hij nog niet eens zeker dat hij de kas van de VU kon binnenrijven... toen was de woestijn een vrij duidelijk beeld.

Respect voor die Geert van toen. Jammer dat ie na het huwelijk met CD&V alles heeft gedaan om dat vertrouwen te beschamen.

We zullen maar leren dat de macht alles kan verpesten.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 01:43   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Juich niet te hard. Die geert van toen wil ik nu niet meer kennen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 1 juni 2006, 07:26   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er moet helemaal niet onderhandeld worden imo. Enkel een slavenvolk 'koopt' zijn vrijheid af bij 'de meester'.

In een eerste fase hé Rr00ttt ge moet dat strategisch bekijken, daarna, gaan we alles gewoon weer halen,
Oud 1 juni 2006, 07:30   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe gaat ge dat fiksen? Wallonië stelt gewoon zijn veto tegen de regionalisering van de verkeerboetes, sociale zekerheid, defensie, enz...
Zolang Vlaanderen in Belgisch verband zit, kan Vlaanderen geen enkele eis stellen. Want elke Vlaanse eis kunnen ze gewoon blokkeren. Wanneer de Walen gewoon eens "non" zeggen, sta je nergens.

Wanneer we binnen Belgisch verband gaan onderhandelen, dan zijn we idd slaven die ons moeten vrijkopen.
Vlaanderen moet eerst éénzijdig de onafhankelijkheid uitroepen. Pas dan kunnen er onderhandelingen komen. En pas dán ben ik bereid financieel solidair te zijn met Wallonië. Dan zal Vlaanderen z'n steun aan Wallonië uit vrije wil geven, en is er geen sprake van "afkopen van vrijheid".

En het werkt ook omgekeerd, als de Vlamingen stoppen met de lamme goedzak uit te hangen, en alle keren NEE zeggen dan kunnen de walen hun non ergens steken waar de zon nooit schijnt, we zullen zien wie er het langst kan nee zeggen, na een politieke puinhoop van een paar maand, en het feit dat ze hun veel te veel ambtenaren niet meer betaald krijgen, zullen ze rap op hun knieën zitten en zelf de coburgers buitengooien, dan hoeven we het zelf niet te doen.

Wij bepalen de prijs van alles, en of zij geld krijgen om het te kunnen kopen.

Maar als ge natuurlijk de ballen niet hebt om die macht te gebruiken en eventueel te misbruiken indien nodig, ga je nooit een stap verder komen.
Oud 1 juni 2006, 13:38   #37
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het werkt ook omgekeerd, als de Vlamingen stoppen met de lamme goedzak uit te hangen, en alle keren NEE zeggen dan kunnen de walen hun non ergens steken waar de zon nooit schijnt, we zullen zien wie er het langst kan nee zeggen, na een politieke puinhoop van een paar maand, en het feit dat ze hun veel te veel ambtenaren niet meer betaald krijgen, zullen ze rap op hun knieën zitten en zelf de coburgers buitengooien, dan hoeven we het zelf niet te doen.

Wij bepalen de prijs van alles, en of zij geld krijgen om het te kunnen kopen.

Maar als ge natuurlijk de ballen niet hebt om die macht te gebruiken en eventueel te misbruiken indien nodig, ga je nooit een stap verder komen.

Straffe taal,

Bij dergelijke confrontatie die tot totale blokkering zal leiden, zal vlaanderen als verliezer uit de strijd komen, wij hebben geen traditie van volhouden, en wie meest heeft kan ook meest verliezen. Zo'n scenario is de volledige blokkering van de staat, van alle uitgaven, lonen, investeringen, .....
De vlaming die rechtstreeks of onrechtstreeks voor zijn inkomen van de staat afhangt, met zijn hoge afbetalingen zal nogal eens staan springen om vol te houden tot de deurwaarder komt.

Laatst gewijzigd door spherelike : 1 juni 2006 om 13:39.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:10   #38
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Straffe taal,

Bij dergelijke confrontatie die tot totale blokkering zal leiden, zal vlaanderen als verliezer uit de strijd komen, wij hebben geen traditie van volhouden, en wie meest heeft kan ook meest verliezen. Zo'n scenario is de volledige blokkering van de staat, van alle uitgaven, lonen, investeringen, .....
De vlaming die rechtstreeks of onrechtstreeks voor zijn inkomen van de staat afhangt, met zijn hoge afbetalingen zal nogal eens staan springen om vol te houden tot de deurwaarder komt.
Ik vrees dat veel mensen hier bereid zijn met een glimlach op het gezicht die prijs te (laten) betalen...

Soms schaam ik me toch om Vlaming te zijn
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2006, 14:15   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de Walen zijn voorstander van het status quo. Als Wallonië niets wil veranderen, kan Vlaanderen dus ook geen "nee" zeggen.

Het enige waar de Vlamingen "nee" kunnen op zeggen, is de vorming van een federale regering. Maar eens ze ingestemd hebben met de regeringsvorming kunnen ze weer gedurende 4 jaar geen enkele eis stellen (of ze zouden de regering moeten laten vallen).

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 1 juni 2006 om 14:17.
Oud 1 juni 2006, 14:19   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Straffe taal,

Dat is het nu net, het gaat om dat volhouden als ge niet 100 % doorgaat, verliest ge hé, ...

Het gaat om uw poot scheef houden, ik kan u garanderen het leid tot resultaat, meestal moet ge zelf maar eens dreigen, dat ge uwe poot gaat scheefhouden, ...

Ik heb deze techniek zelf al verschillende malen gebruikt om mijn, gelijk, goesting of profijt te halen. Nooit voor oneerlijke dingen, maar ene die denkt van straffer, of slimmer te zijn dan ikik, die heeft wel een ferm probleem laat het ons maar zo stellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be