![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Parole, parole, parole ....
De dure woorden zijn blijkbaar in de afslag, pussycat ?
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Waarom zou een generatie die niets te doen heeft met slavernij, die meer dan honderd jaar is verwijderd van slavernij, moeten betalen voor wat hun voorvaderen hebben gedaan?
Sterker nog, waarom zouden achterachterachterachterkleinkinderen van slaven opeens geld moeten krijgen voor iets wat hen nooit is overkomen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo merk ik bij Wiki onder het hoofdstuk "kritiek op libertarisme" linkse kritiek, conservatieve kritiek en liberale kritiek. Ik kan me best inbeelden dat humanistische liberalen niet hoog oplopen met libertariërs. Neem bv het libertarische "recht op secessie": gesneden brood voor het VB. En dat is slechts één voorbeeld. "Seccessie.nu" staat dan ook gelinkt op de Nederlandse libertarische site "Meer Vrijheid" (of zoiets), tussen andere libertarische-info-links. Jouw onverschilligheid tegenover de Holocaust komt dus niet uit de lucht gevallen. Ben jij verantwoordelijk voor de Holocaust? Als je jonger bent dan 70 zeker niet. Ben je betrokken bij het historisch verschijnsel Holocaust? Historisch gezien: zonder enige twijfel. En dat maakt je reactie onvoorstelbaar misplaatst.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Veel Joods geld zit nog in Zwitserese banken, die het niet willen uitkeren aan de nabestaanden. Veel Joods bezit is ontvreemd. Je kan dus kunnen zeggen dat hen een deel van hun rechtmatig erfdeel wordt teruggegeven. Om van morele schade maar te zwijgen. De huidige generaties erven hun verantwoordelijkheid van de vorige.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jezus wou met deze zet aantonen dat de Tempel het huis van God en dus een plaats van eredienst en gebed zou moeten zijn en géén marktplaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is ook een ander -meer plausibel- scenario, nl. dat de failliete fascisten zich vastklampen aan alles, maar dan ook letterlijk �*lles dat het een morzeltje onderbouw kan geven voor hun verzuchtingen. Dat het in de eerste plaats opportunisten zijn die desnoods Marx een goeie pijpbeurt zouden geven mocht die hen op één of ander punt in hun bijeengesprokkelde programmaatje willen bevestigen. Je overtuigt hier zelfs geen slijkmossel mee, poesje. Citaat:
Als je het hebt over één of ander "schuldgevoel" dat ik zou moeten hebben, wel... dan mag je inderdaad voor een ander hol gaan keffen. Ik voel me persoonlijk niet in het minst aangesproken. Ik ben overigens niet méér betrokken bij de holocaust "als historisch verschijnsel" dan bij de Brugse metten, de honderdjarige oorlog, de Franse revolutie, de slag bij Waterloo of de belegering van Alesia door Julius Caesar. Trouwens, moet ik me dan volgens jou méér of minder betrokken voelen mochten mijn voorouders Vlamingen, Fransen, Schotten, Papoea-indianen, hottentotten of Inuït zijn? Leg dat dan eens uit? Begint de onzin van je stelling je een beetje door te dringen?
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 15 juni 2006 om 11:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals Frank van Dun en consoorten. (zie deze draad)
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoveel is wel duidelijk. Hoe anders het gebrek aan sluitende argumentaties te verklaren?
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of gaat dat vliegerke niet op voor eigen volk. Moet men jood zijn om zover te kunnen terugkrijgen, wat zelfs niet van u is. Nooit iets gehad tegen joden, heb er zlef gewerkt, maar zoals ze nu bezig zijn kan ik het mij goed inbeelden dat er mensen zijn die ze liever buite hebben dan binnen. Tot zelfs de achterstallige pensioenen van mijn moeder kan ik niet krijgen daar ze dood is. 18 jaar te weinig pensioen bekomen, en ik heb haar thuis opgenomen. Alles betaald, voor haar, maar de achterstal?? daar heeft u geen recht op mijnheer. Ik ben natuurlijk maar een Vlaming, en geen jood! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij bent in een luchtbel geboren zeker, of, zoals superman, op een vreemde planeet. Superman voelde zich anders juist wel betrokken.
![]() |
![]() |
#33 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik begrijp wel de tegenstrijdigheid: als de pensioenen op tijd waren betaald, waren ze eigendom van de familie, maar omdat ze achterwege bleven, zijn ze eigendom van de staat. Een bizarre uitwas van het verdeelsysteem van de pensioenen. Ik zou dat systeem ook liever uitgebreid zien met een deel "kapitalisatie", waardoor meer van de pensioenen in de familie zou blijven. Ik ken het dossier uiteraard niet, maar ik, kan je frustratie hierover wel begrijpen. We kunnen alleen hopen op betere ombudsdiensten.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 12:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse Joden bestaan dus niet volgens jou ??
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zit nog altijd te wachten op die sluitende redenering. Tot dusver heb je enkel de omvang van je adjectievencollectie geëtaleerd. Kortom, ik ben nog altijd niet onder de indruk.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me interessant, en het zou zonde zijn er niet van te profiteren ...
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de onderwerpen van "Envoyé Spécial" gaat vanavond daarover : "Déportation : le procès du rail."
"Envoyé Spécial", vanavond, France 2, 20u50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet men dan ook alle economische collaborateurs vervolgen... Aiai, verschillende Waalse en Vlaamse grote bedrijven zullen mogen oppassen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de Joden schadevergoeding krijgen, dan moeten wij, Europeanen, ook euro's krijgen ...Van de Arabische , slavendrijvende landen. |
|
![]() |
![]() |