Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2006, 23:21   #21
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Dat is duidelijk. Libertarisme als proto-fascisme.
Parole, parole, parole ....

De dure woorden zijn blijkbaar in de afslag, pussycat ?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 00:06   #22
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Nja, toch nog een andere zaak imo.

Als men verkiest de erfenis van zijn ouders te aanvaarden dan erft men in ons systeem toch ook de schulden?...

Maarja, dan is er nog die verjaring... toch, wat maakt verjaring uit als die uitbuiting nog altijd nazinderd in de maatschappij.

Het is een moeilijke zaak. Maar slavernij was een gore zaak, en Rosa Parks is zó lang nu ook al weer niet geleden.
doe dan maar zoals Jezus Christus gij: trek het boetekleed aan, en laat u door al de afstammelingen van die arme, onderdrukte mensen aan het kruis nagelen, om ons aller erfzonde te betalen. Wees de zondebok als ge vind dat die rol u past.Veel plezier, en bedankt.Af en toe zal ik een gebedje zeggen voor je zieleheil.8)
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 00:22   #23
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Dat is duidelijk. Libertarisme als proto-fascisme.
Waarom zou een generatie die niets te doen heeft met slavernij, die meer dan honderd jaar is verwijderd van slavernij, moeten betalen voor wat hun voorvaderen hebben gedaan?

Sterker nog, waarom zouden achterachterachterachterkleinkinderen van slaven opeens geld moeten krijgen voor iets wat hen nooit is overkomen?
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:08   #24
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Parole, parole, parole ....

De dure woorden zijn blijkbaar in de afslag, pussycat ?
Absoluut niet. Ook "gewone" liberalen is het ondertussen opgevallen dat er een goede verstandhouding is tussen extreem-rechts en libertarisme, vanweg hun gemeenschappelijke anti-overheid-houding.

Zo merk ik bij Wiki onder het hoofdstuk "kritiek op libertarisme" linkse kritiek, conservatieve kritiek en liberale kritiek. Ik kan me best inbeelden dat humanistische liberalen niet hoog oplopen met libertariërs.

Neem bv het libertarische "recht op secessie": gesneden brood voor het VB. En dat is slechts één voorbeeld. "Seccessie.nu" staat dan ook gelinkt op de Nederlandse libertarische site "Meer Vrijheid" (of zoiets), tussen andere libertarische-info-links.

Jouw onverschilligheid tegenover de Holocaust komt dus niet uit de lucht gevallen.

Ben jij verantwoordelijk voor de Holocaust? Als je jonger bent dan 70 zeker niet.

Ben je betrokken bij het historisch verschijnsel Holocaust? Historisch gezien: zonder enige twijfel. En dat maakt je reactie onvoorstelbaar misplaatst.
Oud 15 juni 2006, 10:12   #25
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Waarom zou een generatie die niets te doen heeft met slavernij, die meer dan honderd jaar is verwijderd van slavernij, moeten betalen voor wat hun voorvaderen hebben gedaan?

Sterker nog, waarom zouden achterachterachterachterkleinkinderen van slaven opeens geld moeten krijgen voor iets wat hen nooit is overkomen?
Historische verantwoordelijkheid blijft.

Veel Joods geld zit nog in Zwitserese banken, die het niet willen uitkeren aan de nabestaanden. Veel Joods bezit is ontvreemd. Je kan dus kunnen zeggen dat hen een deel van hun rechtmatig erfdeel wordt teruggegeven.

Om van morele schade maar te zwijgen.

De huidige generaties erven hun verantwoordelijkheid van de vorige.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 10:13.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:28   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Uw zgn "Christian" Coalition loopt anders wel hoog op met dezelfde soort als de moordenaars van Christus. Machtgeile, vaak steenrijke joden die meeheulen met een supermacht (DE ZIONISTEN). 2000 jaar geleden heulden de joodse machthebbers mee met het Romeinse Rijk, nu is dat de JewSA.
Zullen we misschien wachten tot het laatste oordeel voordat we hele volkeren opzadelen met schuld? Ik ben namelijk niet zo zeker dat jouw haat jegens de joden zo christelijk is.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 10:35   #27
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw zgn "Christian" Coalition loopt anders wel hoog op met dezelfde soort als de moordenaars van Christus. Machtgeile, vaak steenrijke joden die meeheulen met een supermacht (DE ZIONISTEN). 2000 jaar geleden heulden de joodse machthebbers mee met het Romeinse Rijk, nu is dat de JewSA.
Jezus was ook Jood hé. Trouwens hoe kon Jezus zich opofferen voor de zonden van de wereld zonder geofferd te worden ??

Citaat:
Het waren dus de voorlopers van de zionisten (de hogepriesters, schriftgeleerden, farizeeën) die verantwoordelijk waren voor de dood van Christus. Bovendien heeft Jezus het ongebreidelde kapitalisme altijd verfoeid (zie de bijbelpassage op het tempelplein).
De voorlopers van de zionisten zijn de Zeloten, zij die zich in Masada tot het laatste verzet hebben tegen de romeinen.

Jezus wou met deze zet aantonen dat de Tempel het huis van God en dus een plaats van eredienst en gebed zou moeten zijn en géén marktplaats.
Oud 15 juni 2006, 11:27   #28
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Ook "gewone" liberalen is het ondertussen opgevallen dat er een goede verstandhouding is tussen extreem-rechts en libertarisme, vanweg hun gemeenschappelijke anti-overheid-houding.

Zo merk ik bij Wiki onder het hoofdstuk "kritiek op libertarisme" linkse kritiek, conservatieve kritiek en liberale kritiek. Ik kan me best inbeelden dat humanistische liberalen niet hoog oplopen met libertariërs.

Neem bv het libertarische "recht op secessie": gesneden brood voor het VB. En dat is slechts één voorbeeld. "Seccessie.nu" staat dan ook gelinkt op de Nederlandse libertarische site "Meer Vrijheid" (of zoiets), tussen andere libertarische-info-links.
Ah Wiki als bron van alle wijsheid...

Er is ook een ander -meer plausibel- scenario, nl. dat de failliete fascisten zich vastklampen aan alles, maar dan ook letterlijk �*lles dat het een morzeltje onderbouw kan geven voor hun verzuchtingen. Dat het in de eerste plaats opportunisten zijn die desnoods Marx een goeie pijpbeurt zouden geven mocht die hen op één of ander punt in hun bijeengesprokkelde programmaatje willen bevestigen.

Je overtuigt hier zelfs geen slijkmossel mee, poesje.

Citaat:
Jouw onverschilligheid tegenover de Holocaust komt dus niet uit de lucht gevallen.

Ben jij verantwoordelijk voor de Holocaust? Als je jonger bent dan 70 zeker niet.

Ben je betrokken bij het historisch verschijnsel Holocaust? Historisch gezien: zonder enige twijfel. En dat maakt je reactie onvoorstelbaar misplaatst.
Wie heeft het over onverschilligheid?

Als je het hebt over één of ander "schuldgevoel" dat ik zou moeten hebben, wel... dan mag je inderdaad voor een ander hol gaan keffen. Ik voel me persoonlijk niet in het minst aangesproken. Ik ben overigens niet méér betrokken bij de holocaust "als historisch verschijnsel" dan bij de Brugse metten, de honderdjarige oorlog, de Franse revolutie, de slag bij Waterloo of de belegering van Alesia door Julius Caesar. Trouwens, moet ik me dan volgens jou méér of minder betrokken voelen mochten mijn voorouders Vlamingen, Fransen, Schotten, Papoea-indianen, hottentotten of Inuït zijn? Leg dat dan eens uit?

Begint de onzin van je stelling je een beetje door te dringen?

Laatst gewijzigd door Desiderius : 15 juni 2006 om 11:28.
Oud 15 juni 2006, 11:34   #29
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben overigens niet méér betrokken bij de holocaust "als historisch verschijnsel" dan bij de Brugse metten, de honderdjarige oorlog, de Franse revolutie, de slag bij Waterloo of de belegering van Alesia door Julius Caesar. Trouwens, moet ik me dan volgens jou méér of minder betrokken voelen mochten mijn voorouders Vlamingen, Fransen, Schotten, Papoea-indianen, hottentotten of Inuït zijn? Leg dat dan eens uit?
Wat ik zie zijn arrogante liberatäriers, die het lof van het egoïsme en de onverschilligheid uitbazuinen. En extreem-rechts in de kaart spelen.

Zoals Frank van Dun en consoorten. (zie deze draad)

Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 11:35.
Oud 15 juni 2006, 11:36   #30
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ik zie zijn arrogante liberatäriers, die het lof van het egoïsme en de onverschilligheid uitbazuinen. En extreem-rechts in de kaart spelen.

Zoals Frank van Dun en consoorten.
Wat jij ziet is blijkbaar bovenal wat jij met alle macht graag zou willen zien.

Zoveel is wel duidelijk. Hoe anders het gebrek aan sluitende argumentaties te verklaren?

Oud 15 juni 2006, 11:56   #31
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Veel Joods geld zit nog in Zwitserese banken, die het niet willen uitkeren aan de nabestaanden. Veel Joods bezit is ontvreemd. Je kan dus kunnen zeggen dat hen een deel van hun rechtmatig erfdeel wordt teruggegeven.

Tja, maar het geld dat mijn grootvader en vader aan Gutt hebben moeten afgeven, wanneer krijg ik die dan terug?
Of gaat dat vliegerke niet op voor eigen volk. Moet men jood zijn om zover te kunnen terugkrijgen, wat zelfs niet van u is.
Nooit iets gehad tegen joden, heb er zlef gewerkt, maar zoals ze nu bezig zijn kan ik het mij goed inbeelden dat er mensen zijn die ze liever buite hebben dan binnen.
Tot zelfs de achterstallige pensioenen van mijn moeder kan ik niet krijgen daar ze dood is. 18 jaar te weinig pensioen bekomen, en ik heb haar thuis opgenomen. Alles betaald, voor haar, maar de achterstal?? daar heeft u geen recht op mijnheer.
Ik ben natuurlijk maar een Vlaming, en geen jood!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:29   #32
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoveel is wel duidelijk. Hoe anders het gebrek aan sluitende argumentaties te verklaren?
Er is helemaal geen gebrek. Alleen de blindheid en de mentaal/emotionele beperktheid van pretentieuze libertariërs (= pleonasme).

Jij bent in een luchtbel geboren zeker, of, zoals superman, op een vreemde planeet. Superman voelde zich anders juist wel betrokken.
Oud 15 juni 2006, 12:38   #33
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Tja, maar het geld dat mijn grootvader en vader aan Gutt hebben moeten afgeven, wanneer krijg ik die dan terug?
Of gaat dat vliegerke niet op voor eigen volk. Moet men jood zijn om zover te kunnen terugkrijgen, wat zelfs niet van u is.
Met eigen volk heeft dat weinig te maken, wel met geldontwaarding en oorlogsfraude, en met de heropbouw van een naoorlogs land. Ik begrijpen dat die operatie veel vragen heeft doen oproepen, maar het was een noodmaatregel.

Citaat:
Nooit iets gehad tegen joden, heb er zlef gewerkt, maar zoals ze nu bezig zijn kan ik het mij goed inbeelden dat er mensen zijn die ze liever buite hebben dan binnen.
Allemaal? Omwille van Israël?

Citaat:
Tot zelfs de achterstallige pensioenen van mijn moeder kan ik niet krijgen daar ze dood is. 18 jaar te weinig pensioen bekomen, en ik heb haar thuis opgenomen. Alles betaald, voor haar, maar de achterstal?? daar heeft u geen recht op mijnheer.
Een Jood had dat ook niet gekregen veronderstel ik.

Ik begrijp wel de tegenstrijdigheid: als de pensioenen op tijd waren betaald, waren ze eigendom van de familie, maar omdat ze achterwege bleven, zijn ze eigendom van de staat. Een bizarre uitwas van het verdeelsysteem van de pensioenen. Ik zou dat systeem ook liever uitgebreid zien met een deel "kapitalisatie", waardoor meer van de pensioenen in de familie zou blijven.

Ik ken het dossier uiteraard niet, maar ik, kan je frustratie hierover wel begrijpen. We kunnen alleen hopen op betere ombudsdiensten.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 15 juni 2006 om 12:40.
Oud 15 juni 2006, 12:41   #34
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaamse Joden bestaan dus niet volgens jou ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 12:49   #35
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is helemaal geen gebrek. Alleen de blindheid en de mentaal/emotionele beperktheid van pretentieuze libertariërs (= pleonasme).

Jij bent in een luchtbel geboren zeker, of, zoals superman, op een vreemde planeet. Superman voelde zich anders juist wel betrokken.
Hoe luid klinkt de nagalm in lege ruimten van je posts, poes ?

Ik zit nog altijd te wachten op die sluitende redenering.
Tot dusver heb je enkel de omvang van je adjectievencollectie geëtaleerd.

Kortom, ik ben nog altijd niet onder de indruk.

Oud 15 juni 2006, 12:51   #36
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je mij een link geven naar de regeling(en) ivm pensioenen die specifieke gunstmaatregelen voor Joden bevatten?

Lijkt me interessant, en het zou zonde zijn er niet van te profiteren ...
Oud 15 juni 2006, 12:55   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een van de onderwerpen van "Envoyé Spécial" gaat vanavond daarover : "Déportation : le procès du rail."

"Envoyé Spécial", vanavond, France 2, 20u50.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 13:25   #38
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
Jaja schelden kan iedereen. Probeer eens inhoudelijk te reageren of is dat voor jouw te moeilijk of zo?
Dat is zelfs niet eens schelden! Waar ben jij toch mee bezig? Open uw ogen!

Moet men dan ook alle economische collaborateurs vervolgen... Aiai, verschillende Waalse en Vlaamse grote bedrijven zullen mogen oppassen!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 13:32   #39
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Als je profiteert van de materiële welvaart van je voorouders dan heb je ook hun schulden geërfd. Als je een erfenis aanvaardt dan kies je er ook voor om de daaraan verbonden schulden op je te nemen. Zo zit het zelfs in ons Belgisch recht! Daarom niet in belachelijke, overtrokken termen als 'boetedoening' en 'schuldkleed' gaan denken, maar toch vind ik dat er bepaalde herverdelingsmechanismes moeten zijn om de achtergestelde situatie van Afro-Amerikanen van vandaag de dag die nog altijd een gevolg is van die uitbuiting weg te werken.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 13:51   #40
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan erven de hedendaagse Arabieren dus de verantwoordelijkheid voor de blanke , christelijke slaven die hun voorvaders op onze Europese kusten komen ontvoeren zijn. Men spreekt over 15 miljoen blanken, in de loop der eeuwen, en als Frankrijk in 1830 voor het eerst Alger aangevallen heeft, was dat om dat zeeroversnest, dat heel de Middellandse Zee onveilig maakte, onschadelijk te maken.In die tijd waren het nog geen terroristen, maar wel zeerovers en slavendrijvers.Een Engelse vereniging heeft trouywens niet lang geleden schadevergoeding gevraagd aan de regeringen van Algerië, Tunesië en Marroco.Zonder antwoord der geïnterresseerden tot nu toe...
Als de Joden schadevergoeding krijgen, dan moeten wij, Europeanen, ook euro's krijgen ...Van de Arabische , slavendrijvende landen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be