Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2006, 17:34   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Waarom zouden soennieten, alawieten, sjieten enz.. hun religie moeten opgeven en
grieks-orthodoxen, hindoes, bhoeddisten, sjintoisten, anglicanen en lutheranen niet ?
Oud 11 juni 2006, 17:37   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
[SIZE=2]Een allochtoon die geen diploma heeft die moet maar op dezelfde blaren zitten als een autochtoon die geen diploma heeft.
[/SIZE]
of we helpen ze gewoon allemaal aan een job en en diploma. djeezes seg, op de blaren zitten, waar slaat dat op? is het mss goed voor de maatschappij om met een massa ongekwalificeerde werklozen te zitten, die niet meehelpen aan economische groei en massa's kosten aan de staatskas qua werkloosheidvergoedingen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 17:37   #23
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Waarom zouden soennieten, alawieten, sjieten enz.. hun religie moeten opgeven en
grieks-orthodoxen, hindoes, bhoeddisten, sjintoisten, anglicanen en lutheranen niet ?
Omdat die ene welbepaalde 'religie' gewoon niet in te passen valt in onze vrije Westerse democratische samenleving. De anderen wel. De ene 'religie' is immers de andere niet. U geeft dus blijkbaar toe dat er problemen zijn met die specifieke groep... en die zijn in alle landen dezelfde... ook daar waar geen Vlamingen zijn...

Laatst gewijzigd door smiley : 11 juni 2006 om 17:38.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 17:40   #24
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
of we helpen ze gewoon allemaal aan een job en en diploma. djeezes seg, op de blaren zitten, waar slaat dat op? is het mss goed voor de maatschappij om met een massa ongekwalificeerde werklozen te zitten, die niet meehelpen aan economische groei en massa's kosten aan de staatskas qua werkloosheidvergoedingen?
Daar had men dan maar eerder moeten aan denken in plaats van ongebreidelde immigratie in dit landje toe te laten. De zogenaamde 'verrijking' van de multiculis is gewoonweg een catastrofe.
Oud 11 juni 2006, 17:44   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen Temsamani voorstelt houdt in dat de ongekwalificeerde allochtone werklozen on the job training krijgen terwijl ze een maandloon ontvangen, terwijl de gekwalificeerde autochtonen geen job meer krijgen en dus werkloos zullen zijn.

Er zijn massa's jobs open voor ongekwalificeerde mensen, die niet ingevuld geraken.
Waarom moet het ambtenarenkorps uitgebreid worden met incompetente mensen om "de diversiteit van de maatschappij" te tonen? Degene die mijn belastingsaangifte uitrekent mag wel alle kleurtjes van de regenboog hebben, zolang hij maar kan rekenen! Indien ik moet kiezen tussen een witte gekwalificeerde belastingsdienst of een gekleurde ongekwalificeerde, dan is de keuze snel gemaakt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 juni 2006 om 17:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2006, 17:49   #26
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hetgeen Temsamani voorstelt houdt in dat de ongekwalificeerde allochtone werklozen on the job training krijgen terwijl ze een maandloon ontvangen, terwijl de gekwalificeerde autochtonen geen job meer krijgen en dus werkloos zullen zijn.

Er zijn massa's jobs open voor ongekwalificeerde mensen, die niet ingevuld geraken.
Waarom moet het ambtenarenkorps uitgebreid worden met incompetente mensen om "de diversiteit van de maatschappij" te tonen? Degene die mijn belastingsaangifte uitrekent mag wel alle kleurtjes van de regenboog hebben, zolang hij maar kan rekenen! Indien ik moet kiezen tussen een witte gekwalificeerde belastingsdienst of een gekleurde ongekwalificeerde, dan is de keuze snel gemaakt.
Dat snappen sommigen hier niet. Van mij mag een marsmannetje mijn belastingbrief verwerken, zolang het maar juist gebeurd en ik hierdoor niet ten onrecht een pak meer moet betalen.
Oud 11 juni 2006, 18:01   #27
ingenious

Standaard

Citaat:
ik heb ze nergens horen zeggen dat die maatregelen exclusief voor allochtonen zijn en autochtonen kunnen kinkloppen. het zou erg dom zijn moest ze dat zeggen. op tv zei ze dit echter niet, en in het stukje hierboven, volgens google van de VB-website trouwens, dus niet echt objectieve info, staat het ook niet (lees zelf wat je in het rood zette). de open brief heb ik niet gelezen, ik lees de morgen niet.

Citaat:
Oud 11 juni 2006, 19:37   #28
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat Temsamani de bui al voelt hangen...

Ondanks de "praktijktests" en het gesjoemel met de bewijslast inzake discriminatie (een rechtsstaat onwaardig trouwens), zal al gauw blijken dat het fameuze "racisme" in de arbeidsmarkt even illusoir is als Saddam's weapons of mass destruction. Hier en daar zal er wel een simpelaar zijn die zich laat betrappen, maar in de overgrote meerderheid van de gevallen zal blijken dat sommige allochtone groepen in onze samenleving gewoonweg systematisch ondergekwalificeerd zijn om een gezonde concurrentie aan te kunnen. Wat kan je een werkgever in hemelsnaam verwijten als hij een allochtoon niet aanwerft omdat die de voertaal in z'n bedrijf niet machtig is? Of geen notie heeft van wat die job precies inhoudt. Dat, terwijl er andere kandidaten zijn die wel goed nederlands spreken en een goeie basisopleiding hebben genoten? Die "praktijktests" gaan de zoveelste dure "scheet-in-een-fles" worden; ik garandeer je dat vandaag al.

En om die vaststelling voor te zijn, pleit hare doorluchtige leeghoofdigheid dan maar voor het selectief (ronduit racistisch) verlagen van de standaards. Iemand al eens nagerekend hoeveel "incompetenten" de overheid dan zou moeten aanwerven? Enkele honderden of duizenden? En dan nog eens extra investeren om die excuus-Ali's en -Fatima's op te leiden.... Mooie afspiegeling van de samenleving is dat: de allochtoon als achterlijk kneusje op sleeptouw genomen in de ambtenarij. Heel goed voor het zelfbeeld van de allochtonen in kwestie en nog véél beter voor al die mensen die wél aan de criteria voldoen maar naast de job grijpen omdat er met alle geweld een stukje "beschutte werkplaats" moet ingericht worden.

Wat die uitkeringen betreft... beperk die in de tijd. Het probleem zal zich voor een heel groot stuk automatisch beginnen oplossen. Idem dito voor de gezinshereniging; een stevige filter en we dweilen alvast met een kraan die iets minder open staat.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 11 juni 2006 om 19:38.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2006, 00:26   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb ze nergens horen zeggen dat die maatregelen exclusief voor allochtonen zijn en autochtonen kunnen kinkloppen. het zou erg dom zijn moest ze dat zeggen. op tv zei ze dit echter niet, en in het stukje hierboven, volgens google van de VB-website trouwens, dus niet echt objectieve info, staat het ook niet (lees zelf wat je in het rood zette). de open brief heb ik niet gelezen, ik lees de morgen niet.
ik zal dan maar een ander stukje in het groen zetten:

Citaat:
“Daar knelt juist het schoentje” volgens Temsamani, want er zijn disproportioneel veel minder competente allochtonen”. En daarom, zo gaat de SP.A-politica verder “moet de overheid incompetente mensen aanwerven en ze zo de kans geven om via verplichte opleidingen hun talenten tot competenties te ontwikkelen”.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 juni 2006, 02:54   #30
ingenious

Standaard

Citaat:
ik zal dan maar een ander stukje in het groen zetten:
dat is een analyse van problemen van een doelgroep. dat gaar niet over de maatregel. jij veronderstelt dat die maatregel enkel zou tellen voor allochtonen. maar dat blijkt nergens uit die tekst, nog uit het slechte debat van de 7de dag. het kan net zo goed zijn dat de maatregel voor alle laaggeschoolden zou tellen. aangezien de werkloosheid bij allochtonen veel hoger ligt, zal wrs de maatregel wel proportioneel meer allochtonen helpen. het gaat dan echter niet om een racistische maatregel zoals je het probeert af te schilderen. zoek dus maar eerst eens bewijzen voor die stelling, want momenteel staat ze op erg los zand.

Citaat:
Oud 12 juni 2006, 06:11   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een analyse van problemen van een doelgroep. dat gaar niet over de maatregel. jij veronderstelt dat die maatregel enkel zou tellen voor allochtonen. maar dat blijkt nergens uit die tekst, nog uit het slechte debat van de 7de dag. het kan net zo goed zijn dat de maatregel voor alle laaggeschoolden zou tellen. aangezien de werkloosheid bij allochtonen veel hoger ligt, zal wrs de maatregel wel proportioneel meer allochtonen helpen. het gaat dan echter niet om een racistische maatregel zoals je het probeert af te schilderen. zoek dus maar eerst eens bewijzen voor die stelling, want momenteel staat ze op erg los zand.
Ooo... het wordt hoe langer hoe leuker!

Hoe lager geschoold of hoe meer gespijbeld hoe meer kans je maakt als ambtenaar dus?
Dat wil dan ineens ook zeggen dat degenen die bovendien niet taalkundig zijn bovendien de grootste kans hebben toch?

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2006 om 06:13.
Oud 12 juni 2006, 06:27   #32
ingenious

Standaard

Citaat:
Ooo... het wordt hoe langer hoe leuker!

Hoe lager geschoold of hoe meer gespijbeld hoe meer kans je maakt als ambtenaar dus?
Dat wil dan ineens ook zeggen dat degenen die bovendien niet taalkundig zijn bovendien de grootste kans hebben toch?
nee. jij bent echt wel goed in het trekken van belachelijke conclusies hé?

is er gezegd dat voortaan alle ambetenaren ongeschoold moeten zijn? zo ja, zeg me dan eens waar.

Citaat:
Oud 12 juni 2006, 06:41   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee. jij bent echt wel goed in het trekken van belachelijke conclusies hé?

is er gezegd dat voortaan alle ambetenaren ongeschoold moeten zijn? zo ja, zeg me dan eens waar.
er is gesteld dat er
[SIZE=2][SIZE=2]
[/SIZE][/SIZE]
a) driemaal zoveel werkloze allo's dan auto's zijn.

b) het ambtenarenkorps te weinig diversiteit van de bevolking toont:
Citaat:
In dit verband wijst zij ook op de verantwoordelijkheid van de overheid die er volgens haar zelf niet in slaagt een personeelsbeleid te voeren dat “de diversiteit in onze samenleving weerspiegelt”.
c) vermits ambtenaren gescreened worden op competentie, er te weinig competente allochtone kandidaten zijn, vandaar het tekort aan allo's in de ambtenarij
Citaat:
Het Vlaamse personeel wordt immers aangeworven “op basis van competenties en niet op basis van de afkomst van de werknemer.” “Daar knelt juist het schoentje” volgens Temsamani, want “er zijn disproportioneel veel minder competente allochtonen”.
d) voorstel van Annissa: neem dan de incompetente allochtone kandidaten aan en geef ze verplichte cursus on the job
Citaat:
En daarom, zo gaat de SP.A-politica verder “moet de overheid incompetente mensen aanwerven en ze zo de kans geven om via verplichte opleidingen hun talenten tot competenties te ontwikkelen”.

Vermits Ingenious er persé van wil maken dat deze maatregel niet enkel voor allochtonen zou gelden, is de logische conclusie dat het eerste criterium zal moeten worden: hoe ongeschoolder hoe meer kans op aanwerving, ongeacht afkomst. Het tweede criterium zal dan allicht weer wel de afkomst zijn (tot spijt van Ingenious), vermits er anders wéér geen diversiteit in het ambtenarenkorps te zien zal zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2006 om 06:46.
Oud 12 juni 2006, 07:11   #34
ingenious

Standaard

Citaat:
er is gesteld dat er
[SIZE=2][SIZE=2]
[/SIZE][/SIZE]
a) driemaal zoveel werkloze allo's dan auto's zijn.

b) het ambtenarenkorps te weinig diversiteit van de bevolking toont:

c) vermits ambtenaren gescreened worden op competentie, er te weinig competente allochtone kandidaten zijn, vandaar het tekort aan allo's in de ambtenarij

d) voorstel van Annissa: neem dan de incompetente allochtone kandidaten aan en geef ze verplichte cursus on the job
nee, dat zegt ze niet. je kan toch lezen? ik herhaal hier zelf nog eens de quote die je van het VB pikte:
Citaat:
En daarom, zo gaat de SP.A-politica verder “moet de overheid incompetente mensen aanwerven en ze zo de kans geven om via verplichte opleidingen hun talenten tot competenties te ontwikkelen”.
er staat incompetente mensen, niet incompetente allochtonen. snappie?

maar nogmaals, mss is het beter om pas conclusies te trekken obv de open brief van temsamani, ipv op de interpretatie van het VB. je weet wel, quotes en context enzo.

Citaat:
Vermits Ingenious er persé van wil maken dat deze maatregel niet enkel voor allochtonen zou gelden,
dat wil ik niet. jij wil er perse een racistische maatregel van maken en ik zeg je dat die conclusie bullshit is, als je ze trekt obv die VB-quote. de rollen niet omkeren hé.

ik hoop dat ze bedoelde dat die maatregelen voor alle ongekwalifideerde mensen zouden gelden. ik veronderstel het echter niet, want ik weet het niet.
Citaat:
is de logische conclusie dat het eerste criterium zal moeten worden: hoe ongeschoolder hoe meer kans op aanwerving, ongeacht afkomst. Het tweede criterium zal dan allicht weer wel de afkomst zijn (tot spijt van Ingenious), vermits er anders wéér geen diversiteit in het ambtenarenkorps te zien zal zijn.
ik veronderstel dat je geen kwalificatie voor logica hebt?

ten andere: aangezien stelling 1 luidt 'er zijn meer ongekwalificeerde allochtonen dan autochtonen', is het logische gevolg dat er meer allochtonen dan autochtonen in aanmerking komen voor zo'n maatregel. ze werk je dus aan diversiteit zonder afkomst als criterium te nemen. tis eigenlijk allemaal vrij simpel zenne.

Citaat:
Oud 12 juni 2006, 07:30   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ingenious, je blijft dur de comprenure.

Uit de aangehaalde teksten kan je afleiden dat het hier over allochtonen gaat, uit de uitzending van de 7de kan je afleiden dat Temsamani het over allochtonen had.
Wat Temsamani bedoelt is dat indien er een vacature is voor iemand met een A1 diploma, en er komen geen allochtonen op af, je gewoon voor allochtonen de maatstaven moet aanpassen: vb. een A2 diploma als je allochtoon bent is dan voldoende. Moest je die maatregel doortrekken naar alle personen, dan hoeft men zelfs geen vereiste meer op te geven, vermits �*lle personen die niet geschikt zijn voor die specifieke job dus voorrang krijgen. In een tweede ronde (de minst geschikte) zal men dan voorrang moeten geven aan allochtonen want anders krijgt men niet de juiste kleurenmengeling.

Het kleinste kind kan zien dat uw uitgangspunt (maatregel geldt voor alle niet-geschikte kandidaten) totaal geen logica inhoudt.

Of dit bericht nu uit E-magazine komt of niet, het gaat hem over de tussen haakjes geplaatste uitlatingen van Temsamani, die herhaald werden op de 7de dag. De lapsus als zou het bericht onbetrouwbaar zijn, wegens van het VB is hiermee ontkracht.

Het is een onlogisch voorstel dat staat buiten kijf. Hetgeen U ervan maakt is nog onlogischer.
Gelieve daarom uw commentaar op de analystische vermogens van anderen even voor jezelf te houden misschien?
Oud 12 juni 2006, 07:52   #36
ingenious

Standaard

Citaat:
Ingenious, je blijft dur de comprenure.

Uit de aangehaalde teksten kan je afleiden dat het hier over allochtonen gaat, uit de uitzending van de 7de kan je afleiden dat Temsamani het over allochtonen had.
nee, dat kan je niet, dat is net mijn punt. maar het houd je duidelijk niet tegen. je kan het er uit veronderstellen, maar ik ga liever af op stellingen ipv veronderstellingen die in mijn kraam passen.
Citaat:
Wat Temsamani bedoelt is dat indien er een vacature is voor iemand met een A1 diploma, en er komen geen allochtonen op af, je gewoon voor allochtonen de maatstaven moet aanpassen: vb. een A2 diploma als je allochtoon bent is dan voldoende. Moest je die maatregel doortrekken naar alle personen, dan hoeft men zelfs geen vereiste meer op te geven, vermits �*lle personen die niet geschikt zijn voor die specifieke job dus voorrang krijgen. In een tweede ronde (de minst geschikte) zal men dan voorrang moeten geven aan allochtonen want anders krijgt men niet de juiste kleurenmengeling.
waar zegt ze dat? waar staat dat? dat is wat jij eruit haalt en wat je wil lezen. en dit obv van een paar quotes die uit een context zijn gehaald. sjiek hoor, maar verwacht dan niet serieus genomen te worden.
Citaat:
Het kleinste kind kan zien dat uw uitgangspunt (maatregel geldt voor alle niet-geschikte kandidaten) totaal geen logica inhoudt.
wat ik je probeer uit te leggen is de essentie van een doelgroepenbeleid dat geen positieve discriminatie is, maar dat steunt op inclusie. in je probleemanalyse ga je uit van bepaalde doelgroepen. de maatregelen die je vooropstelt staan echter open voor iedereen, ook mensen van buiten de doelgroep. op deze manier komen de maatregelen aan iedereen tengoede die met deze problemen kampen, niet enkel de doelgroepen. bovendien kom je zo tot een diversiteit die veel rijker is dan enkel een verdeling allochtonen/autochtonen. het is niet omdat je dit weigert te begrijpen dat het daarom niet logisch is.

of temsamani de maatregelen enkel voor allochtonen wil opstellen of niet weet ik niet, want dat kan je niet opmaken uit die quotes. het enige wat er duidelijk staat is dat ze voor incompetente mensen zijn. een compleet fout woordgebruik wat mij betreft, maar het laat alleszins de mogelijkheid dat het om een inclusieve mogelijkheid gaat helemaal open.

de conclusies die jij hier allemaal trekt uit mijn posts daarentegen, die tergen alle wetten van de logica en zijn zelfs te ridicuul om op in te gaan.
Citaat:
Of dit bericht nu uit E-magazine komt of niet, het gaat hem over de tussen haakjes geplaatste uitlatingen van Temsamani, die herhaald werden op de 7de dag. De lapsus als zou het bericht onbetrouwbaar zijn, wegens van het VB is hiermee ontkracht.
nee, dat is het niet. ik zeg niet dat de quotes niet kloppen, ik zeg enkel dat het idioot is om er allerlei conclusies uit te trekken. de conclusies moeten getrokken worden uit de oorspronkelijke tekst.
Citaat:
Het is een onlogisch voorstel dat staat buiten kijf. Hetgeen U ervan maakt is nog onlogischer.
Gelieve daarom uw commentaar op de analystische vermogens van anderen even voor jezelf te houden misschien?
met mijn analytisch vermogen is alles goed, maak je maar geen zorgen.

Citaat:
Oud 12 juni 2006, 08:09   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez meisje.

Als de vacature luidt: "Gezocht: Boekhouder (m/v) niveau A1"

wie kan er dan volgens U allemaal op solliciteren?

Katrien die een A1 diploma heeft behaald als boekhouder,
Frans die zelfs zijn beroeps als Kok niet tot een goed einde heeft kunnen brengen, of Mohammed die vanaf zijn zestiende amper nog een schoolbank heeft gezien en dus evenmin een diploma kan voorleggen.
Welke van de drie ga je dan in je "doelgroepenbeleid" aanwerven voor de functie van boekhouder A1? (mits extra opleiding door de belastingsbetaler tijdens hun werkuren).

Want volgens Annissa komt deze functie toe aan Mohammed, vermits er meer kleur moet komen in de ambtenarij en vermits Mohammed zijn talenten wel zal kunnen ontplooien als hij nu een extra cursus A1 boekhouding aangeboden krijgt.

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2006 om 08:12.
Oud 12 juni 2006, 08:22   #38
ingenious

Standaard

Citaat:
Allez meisje.

Als de vacature luidt: "Gezocht: Boekhouder (m/v) niveau A1"

wie kan er dan volgens U allemaal op solliciteren?

Katrien die een A1 diploma heeft behaald als boekhouder,
Frans die zelfs zijn beroeps als Kok niet tot een goed einde heeft kunnen brengen, of Mohammed die vanaf zijn zestiende amper nog een schoolbank heeft gezien en dus evenmin een diploma kan voorleggen.
Welke van de drie ga je dan in je "doelgroepenbeleid" aanwerven voor de functie van boekhouder A1? (mits extra opleiding door de belastingsbetaler tijdens hun werkuren).

Want volgens Annissa komt deze functie toe aan Mohammed, vermits er meer kleur moet komen in de ambtenarij en vermits Mohammed zijn talenten wel zal kunnen ontplooien als hij nu een extra cursus A1 boekhouding aangeboden krijgt.
indien het een functie die in aanmerking komt om gecombineerd te worden met een opleiding, mogen frans en mohammed beide op gesprek komen. beiden zijn ze laaggeschoold en hebben ze het moeilijk op de arbeidsmarkt. degene met de meeste motivatie en potentieel zal toegelaten worden. katrien zal naar een andere job solliciteren aangezien ze al een diploma heeft een zo'n opleiding zinloos is.

aangezien het om meer dan 1 job gaat, zal wrs een deel naar allochtonen en een deel naar autochtonen gaan. aangezien er meer allochtonen ongekwalificeerd en werkloos zijn, zullen er wrs meer allochtonen in aanmerking komen en kom je zo tot een diversere ambtenarij. de autochtonen die dankzij deze maatregel een job vinden worden er ook beter van en de maatschappij ook aangezien ze een paar ongeschoolde werkloze kwijt is.

maar dus, waar blijft nu de tekst op basis waarvan je al die conclusies trekt?

Citaat:
Oud 12 juni 2006, 08:29   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Gelieve te noteren dat ik geen conclusies trok, ik wou enkel weten wat uw conclusies waren.

de FUNCTIE boekhouder A1 mag dus volgens U niet naar de gekwalificeerde persoon gaan, die dus in de werkloosheid terechtkomt, terwijl Mohammed en Frans mogen solliciteren.
Echter, U vergeet hierbij dat het vooral de bedoeling is om meer kleur in de ambtenarij te krijgen het heeft dus geen zin om Frans aan te werven, vermits die even wit ziet als de geschikte kandidate Katrien (die onmiddellijk de functie kan uitoefenen en niet eerst twee jaar op cursus boekhouding moet).

Kortom in mijn fictief voorbeeld vindt U het doodnormaal dat een vacature voor boekhouder A1 wordt ingevuld door een totaal incompetente persoon (Mohammed) terwijl de witte gekwalificeerde (katrien) en de witte ongekwalificeerd (Frans) lekker samen naar de werkloosheid kunnen.

Volkomen logisch dus!
Oud 12 juni 2006, 08:36   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Verder begrijp ik niet waarom Mohammed nu ineens wèl gedurende twee jaar cursussen zal willen volgen, terwijl hij dat voordien helemaal niet wou. Ik vermoed zelfs dat het niet bij twee jaar zal blijven, vermits Mohammed met een taalachterstand kampt die uiteraard eerst middels lessen Nederlands moet worden opgelost.

Kortom: Mohammed mag op kosten van de belastingbetaler én met een maandelijks inkomen gewoon zijn middelbaar herdoen.

Katrien mag gaan doppen omdat ze tijdens het middelbaar en volgend haar best heeft gedaan, en Frans had maar beter moeten leren.

De afdeling boekhouding kampt ondertussen natuurlijk nog steeds met hetzelfde personeelstekort. Hier ligt een beetje hoop voor katrien, die misschien als interim de eerste jaren mag inspringen tot Mohammed zijn lessen heeft geleerd.

Et voil�* Temsamani content en Ingenious content.

Laatst gewijzigd door circe : 12 juni 2006 om 08:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be