![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mag hij zeker, maar hij mag zijn mandaat niet misbruiken om druk uit te oefenen op VRT.
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() MMMM was het dat wat de Mary overlaatst bedoelde met : de greep van de politiek op de VRt..... ??????
Als hij geen politiek greep wenste dan zou hij : 1. zijnen telefoonnummer niet aan god en kleine SPA-erke moeten geven... 2. moeten zeggen tegen die SPA-er : den boom in, waar moeit gij U mee... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Waar gaan we naartoe?
Nu is het enkel nog wachten op een VLD telefoontje voor meer moddercatch op de treurbuis. En voor Jean-Marie meer Formule 1 en Parijs-Dakar, daar heeft hij wel gelijk in vind ik. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2006 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat ze de Amerikaanse NBA play-offs zouden uitzenden, daar kan ik nog inkomen, maar Oostende-Bergen, komaan zeg, ze kunnen dan evengoed life FC de potstampers tegen de KV de groene zoden brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin, soit, het is nu enkel wachten op de executie van de desbetreffende verantwoordelijke van de VRT.
Het spreekt voor zich dat het negeren van een bevel vanuit het Partijbureau gelijk staat aan volksverraad en met de kogel bestraft dient te worden. Zodat het volk weet dat het vrij is.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Of herhalingen van FC De Kampioenen!
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Waarop wacht Mieke Vogels om te bellen voor de jaarlijkse prijskamp uit Berendrecht van het ganzenrijden uit te zenden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Gouverneur Guy Quaden waarschuwde echter om niet te snel tevreden te zijn. De groei in Europa blijft immers zwak in vergelijking met andere regio's in de wereld. Daarnaast verliezen de Belgische bedrijven ook marktaandeel op de internationale markten, zoals blijkt uit het feit dat de toename van de Belgische uitvoer onder het internationaal gemiddeld ligt. De Belgische lonen stegen de voorbije twee jaar met 4,2 pct, dus onder de loonnorm (4,5%). Maar Quaden verwacht wel dat de lonen in de drie buur-referentielanden nog minder stegen. Precieze cijfers daarover zijn nog niet beschikbaar. Om loonmatiging met consumptie te verzoenen, pleitte de gouverneur voor "fiscale en parafiscale maatregelen". (Belga 13:22) al zes jaar geen begrotingstekorten, (ok OA dmv verschuivingsmaatregelen zoals het belgacom fonds) maar dat hebben ze in andere landen OOK al lang gedaan, beperken van de rentesneeuwbal, overheidsschuld van meer dan 120 % weten terug te dringen ONDER de 100 , blijven voldoen aan het stabiliteitspact , ook onder deze moelijke economische omstandigheden etc etc. Je kan van paars zeggen wat je wil, maar wat de overheidsfinanciËn aangaat, hebben ze zeer knap werk geleverd. Ongezien, zowel in het verleden als in het buitenland. en ze hebben dat gedaan zonder de soc. zekerheid te moeten opgeven zoals in Nederland, wat uiteindelijk alleen maar méér armoede heeft opgeleverd. Maar ik begrijp dat de oppositie dat niet kan en wil toegeven. Maar de realiteit is wat ze is. Qua overheidsfinanciën is dit een uitstekend beleid geweest. de rest daarentegen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() De strengere begrotingscontrole is al van voor paars.
Europa heeft dit opgelegd in verband met de Europese munt. Anders zou het totale wanbeheer doodleuk verder gegaan zijn tot de kruik barst. (Voornamelijk door Wallonie die van besparingen nooit veel wilden (willen) weten. En dit zal verder gaan, ten koste van Vlaanderen. Paars heeft niet meer verdienste hier dan wat andere combinatie's ook zouden Moeten gedaan hebben. Wat zie ik verder? Nog altijd geen ernstige bedrijfscontrole door de belastingsdienst die moedwillig onderbezet blijft. Andere Europeanen gaan naar hier komen werken terwijl hier een pak werklozen zijn , waaronder veel jongeren. In het noorden wil men daar maatregelen tegen nemen, maar we zullen nog zien. Het zuiden mag je helemaal vergeten. De uitvoer (hoofdzakelijk Vlaams) is aan het dalen. Ik merk geen belastingsverlaging. Ik merk geen creatie van 200000 jobs. Ik merk wel een verbijsterende corruptie op hoog politiek niveau.(en dat is ook met geld smijten) En verder zijn ze weer verkiezingsbeloften aan het doen die veel geld gaan kosten, en waarvoor er wel altijd iemand gaat moeten betalen. Jawel, de werkenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de Maastrichtnorm stipuleerde dat de overheidsschuld 60 % moest zijn of een substantiële mindering diende te ondergaan, en dat het begrotingstekort maximaal 3 % mocht zijn. Dit is van 93 ; en Dehaene heeft dat bereikt met oa de crisisbelasting en andere belastingsverhogingen. NA 99 , de periode van paars is Belgie er in geslaagd GEEN begrotingstekorten op te bouwen , alhoewel dat dus tot 3% mocht gaan, en de ekonomische omstandigheden waren voor ons even slecht als voor onze buurlanden. Dat is een schitterende prestatie en zeker als je weet dat men de vrijgekomen ruimte nog benut heeft om oa de hoogste belastingschaal te reduceren , dit terwijl de CDNV vooral nog een verdere reductie wilde van de overheidsschuld. En eenieder weet dat gezonde overheidsfinanciën en dus begrotingen in evenwicht de beste basis zijn voor ekonomische groei, vraag het maar eens aan de Nederlanders. 8) Die hebben het met de harde hand mogen leren. van die 200 000 jobs ? wel dat is een domme uitspraak van de Guy, is dat bovenop de bestaande ? is dat in vervanging van ? (want dan hebben we ze al ), zijn dat voltijdse , etc etc. Gewoon een promotiestunt die gespind kan worden tot ze uiteindelijk niets meer betekend. En zoals ik reeds zei, de oppositie zal deze puike prestatie die dus ongezien is zowel in het verleden als in het buitenland uiteraard niet WILLEN/KUNNEN toegeven. daarom is het ook oppositie. maar de realiteit is wat ze is. en dan als laatste redmiddel "europese bindende richtlijnen" boven halen om toch maar de verdienste trachten af te snoepen zonder deze echt te begrijpen, is wel erg belachelijk. Ps : overheidsfinanciën is naast internationale monetaire problematiek één van de moeilijkste vakken in een economische studie; als je je info enkel haalt uit een partijdige website ...Don't bother !
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 12 juni 2006 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Intertemporele verschuivingen zijn ondertussen algemeen beleid in zowat gans West-europa. België is daar veel later mee begonnen. Bovendien is het beter de rentesneeuwbal NU tegen te houden en de overheidsschuld verder te reduceren door dergelijke verschuivingen die een te voorziene loonlast behelsen in de toekomst (die dus gekenmerkt zal zijn door lagere aflossingen EN lagere rentelasten) dan nu begrotingstekorten op te tekenen die de rentelast verhogen en het consumptievertrouwen aantasten. Zoals ik reeds zei ; oppositie zal alles naar het slechte willen trekken, maar voor de overheidsfinanciën, Sorry, dan kan je ven goed stellen dat sneeuwkristallen zwart en warm zijn. Maar geen probleem, er zijn tal van andere beleidsmateries die wél met reden aan te vallen zijn8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2006 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() voorwaar ik heb er niet van terug 8) , zozeer zelfs dat ik nu een ontspannend terrasje ga doen ipv dergelijke zaken uit te leggen aan forumnitwits die "blabla" tot credo hebben uitgeroepen in een (mislukte)poging om hun inherente imbeciliteit en onwetendheid te verbergen. PS : ik koop enkel NIEUWE wagens. u blijkbaar niet 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2006 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() trouwens Quaden is een PS aparatsjik en Coene is een VLD pion. Uw handje is wel erg snel gevuld.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 juni 2006 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Qua argumentatie kan dat ook tellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |