Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2006, 18:02   #21
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aryana Bekijk bericht
quote=ThibautLepouttre;1754820]Graag had ik hier een discussie opgestart omtrent het homo-adoptierecht, omdat ik hierover een morgen een verhandeling moet schrijven als examen.

Met Dank...
Beetje laat aan begonnen toch?

Ik kan begrijpen dat er bij deze koppels ook een kinderwens is, maar ik denk dat het belangrijk is om in het belang van het kind te denken!Adoptiekinderen zijn al kinderen die vaak problemen hebben met loyaliteit naar de biologische ouders en de adoptieouders toe (Nagy). Ik denk door deze kinderen te plaatsen in een homo gezin dat je ze nog eens extra belast, omdat dit toch ook geen natuurlijke en evidente situatie is.
Naar mijn mening is het heel belangrijk dat het kind zowel een vader als een moederfiguur heeft ...[/quote]

Adoptiekinderen worden gedumpt bij homokoppels
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 21:05   #22
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aryana Bekijk bericht
Beetje laat aan begonnen toch?

Ik kan begrijpen dat er bij deze koppels ook een kinderwens is, maar ik denk dat het belangrijk is om in het belang van het kind te denken!Adoptiekinderen zijn al kinderen die vaak problemen hebben met loyaliteit naar de biologische ouders en de adoptieouders toe (Nagy). Ik denk door deze kinderen te plaatsen in een homo gezin dat je ze nog eens extra belast, omdat dit toch ook geen natuurlijke en evidente situatie is.
Naar mijn mening is het heel belangrijk dat het kind zowel een vader als een moederfiguur heeft ...
Aaaah, neen, zwijg aub over Nagy. Die verdomde Hongaar heeft het me niet simpel gemaakt op mijn examen godsdienst!
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 21:11   #23
bartje
Minister-President

Standaard

Waaaaaaw het niveau van onze homohaters is hier weer echt overweldigend zo erg zelfs dat m'n een kind al zelfs liever in een weeshuis laten zitten ipv het te laten opgroeien in een liefdevolle omgeving waar het dagelijks alle aandacht zal krijgen!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 21:20   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het enige praktische nut van homoadoptierecht is dat een lid van een homo paar de natuurlijke kinderen van het andere lid zal kunnen adopteren.
1. Belgische kinderen voor adoptie zijn er gewoon niet of het aantal is gewoon verwaarloosbaar - heterokioppels moeten nu reeds tientallen jaren wachten, dus holibikoppels kunnen het helemaal schudden.
2. Er is momenteel geen nekle land dat kinderen voor holebikoppels beschikbaar zal willen stellen.

konklusie het holebi adoptierecht is een louter juridische verworvenheid die enkel een aanwijsbaar nut heeft in die gevallen waarin één van de partners een eigen kind heeft en dat nu door zijn/haar partner kan laten adopteren.
Dit feitelijk recht maakt eindelijk een einde aan sommige bestaande wantoestanden.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 21:22   #25
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Waaaaaaw het niveau van onze homohaters is hier weer echt overweldigend zo erg zelfs dat m'n een kind al zelfs liever in een weeshuis laten zitten ipv het te laten opgroeien in een liefdevolle omgeving waar het dagelijks alle aandacht zal krijgen!
Tja Bartje... zal mij worst wezen hoor... gelukkig is maar één op drie bekrompen
Oud 15 juni 2006, 23:15   #26
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
[SIZE=4]men is beter alleen dan in slecht gezelschap [/SIZE]
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 23:34   #27
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het enige praktische nut van homoadoptierecht is dat een lid van een homo paar de natuurlijke kinderen van het andere lid zal kunnen adopteren.
1. Belgische kinderen voor adoptie zijn er gewoon niet of het aantal is gewoon verwaarloosbaar - heterokioppels moeten nu reeds tientallen jaren wachten, dus holibikoppels kunnen het helemaal schudden.
2. Er is momenteel geen nekle land dat kinderen voor holebikoppels beschikbaar zal willen stellen.

konklusie het holebi adoptierecht is een louter juridische verworvenheid die enkel een aanwijsbaar nut heeft in die gevallen waarin één van de partners een eigen kind heeft en dat nu door zijn/haar partner kan laten adopteren.
Dit feitelijk recht maakt eindelijk een einde aan sommige bestaande wantoestanden.
Dit is het standpunt dat ik volkomen deel.

Alleen jammer dat paars de zaken technisch zodanig heeft geënsceneerd dat het uiteindelijke resultaat anders is uitgevallen. Het amendement Vankrunkelsven werd in de wandelgangen door een groot aantal voorstanders zeker gesteund, maar ja... de manipulatie van de agenda door een paar heethoofden liet een ernstige behandeling niet toe. En zo zitten we dus weer met de zoveelste miskleun opgezadeld.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be