![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u overstappen op eco-brandstof | |||
Ja, zeker, ik bouw mijn motor om |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,68% |
Ja, zeker, maar eerst rij ik mijn huidige wagen nog "uit". |
![]() ![]() ![]() |
8 | 25,81% |
Misschien, hangt af van de prijs op het beslissende moment. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 35,48% |
Tja, enkel als die supermotor er door komt binnen 50 jaar of zo. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 9,68% |
Neen, ik geloof er niet in |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen ik blijf bij mijn eigen brouwsel... 't is nie te zuipen die koolzaadolie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() ALLE verbrandings-uitstoot is VUIL en het roet-aandeel variëert weinig.
Het enige wellicht "milieuvriendelijke" argument voor verbouwde brandstof lijkt mij, dat die gedurende de groeitijd ZUURSTOF aan de atmosfeer toevoegt en of dat nou echt veel méér is dan wat er zorg-loos door wilde planten / onkruid op braakliggende grond en in water wordt geproduceerd, dat laat ik maar even aan de deskundigen over. Eigenlijk dus niet "beter" maar hooguit minder slecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die zuurstofproductie is ook niet relevant, verbranding is een oxidatieproces, dus hetgeen aan zuurstof wordt afgegeven wordt ook weer terug gebonden bij de verbranding ervan. Of je nu graan tot bio-ethanol omvormt of er brood van bakt en opeet, maakt dan trouwens niks meer uit. via beide processen ga je zuurstof opnemen en CO2 afgeven. De milieucomponent ligt eerder in het feit dat biobrandstof dichter bij de co2-neutraliteit komt dan fossiele brandstoffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Waterstof-voorbeeld: ja o.k, uitgelokt door mijn volgorde-fout dat ik "verbouwde brandstof" in de eerste regel al had moeten zetten. |
|
![]() |
![]() |