Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2006, 15:51   #21
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jah, maar probeer wettelijke zelf-verdediging nog maar eens aan te tonen. Ook niet simpel meer tegenwoordig, geloof mij.
Dat is inderdaad zo, maar het ging mij eerder over mijn persoonlijke opvatting. Ik zal nooit zomaar geweld gebruiken tegen een vrouw, maar als zij geweld tegen mij gebruikt en ik kan niet wegvluchten zie ik er geen probleem in om een minimale hoeveelheid geweld te gebruiken (als het echt niet anders kan) om aan die situatie te ontkomen.

Hoe menslievend mijn principes ook zijn, ik ga mijn gezondheid niet in gevaar brengen omdat ik anders mijn principes zou verloochenen.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 16:30   #22
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Dat is inderdaad zo, maar het ging mij eerder over mijn persoonlijke opvatting. Ik zal nooit zomaar geweld gebruiken tegen een vrouw, maar als zij geweld tegen mij gebruikt en ik kan niet wegvluchten zie ik er geen probleem in om een minimale hoeveelheid geweld te gebruiken (als het echt niet anders kan) om aan die situatie te ontkomen.

Hoe menslievend mijn principes ook zijn, ik ga mijn gezondheid niet in gevaar brengen omdat ik anders mijn principes zou verloochenen.
Hoeft ook niet, ik begrijp best dat er vrouwen zijn die het bloed onder de nagels van hun echtgenoot uithalen. En soms tot hysterische toestanden leiden.
Ik zelf kan van de andere kant getuigen, man die als zijn eten niet klaar stond, het nodig vond leuke dingen te doen en zijn agressie bot te vieren. Als je dan uiteindelijk na 8j die man de pollepel redelijk hard terecht laat komen op zene bol, omdat je het meer dan beu bent, krijg je : lachsalvo bij de politie 'madammeke, hoe komder bij de pollepel te gebruiken', de razernij van de vent er eens extra bovenop, en het eeuwige geklasseer onder 'kleine huishoudelijke feiten'.
Echt niet motiverend om als vrouw nog in te gaan tegen huishoudelijk geweld. Ik heb het dan ook anders opgelost. Maar ik ken ook een man die mishandeld wordt door zijn vrouw, even schrijnend en echt onderkend probleem ook.
Schelden/slaan is onmacht bekennen, zowel bij mannen als bij vrouwen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2006, 16:34   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dank u, dank u !
[SIZE=4]Cocks rule...[/SIZE]

Oud 15 juni 2006, 20:30   #24
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Neh ! 8)
Bijgevoegde afbeelding(e)

I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 12:31   #25
xylitar
Schepen

Standaard

[quote=netslet;1758847]Niets tegen deze campagne maar laten we enkel hopen dat hierdoor de omgekeerde situatie nl. huiselijk geweld door vrouwen tegen mannen (een sterk opkomend fenomeen) niet verdoezeld of geridiculiseerd wordt.
....
....
....
quote]

Daarvoor zal nooit een campagne worden gehouden, voor geweld van vrouwen op (hun) man(nen). Welke man zou naar de flikken durven stappen en zeggen :"ik krijg thuis slaag van mijn vrouw."?
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 13:44   #26
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Allemaal zéér vrouwvriendelijk, nietwaar?

thanx! Je was me voor. De Bijbel staat vol met deze onzin!!!

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2006, 14:07   #27
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn vrijdenkers tegen religie?

Vrijdenkers zijn overtuigd dat religieuze aanspraken de test van de rede niet hebben kunnen weerstaan. Niet alleen is er niets te winnen bij het geloven van onwaarheid, Maar er is alles te verliezen wanneer we het onmisbare werktuig van de rede offeren op het altaar van het bijgeloof.

De meeste vrijdenkers beschouwen religie niet alleen als onwaar, maar als schadelijk. Het is gebruikt als rechtvaardiging voor oorlogen, slavernij, seksisme, racisme, homofobie , verminking, onverdraagzaamheid, en onderdrukking van minderheden. Het totalitarisme van religie verstikt de vooruitgang.
my two cents

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be