![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Rijd maar eens in Brussel rond en ziet hoe het in handen is van een typisch francofoon bestuur: een verloederde stad, net een kopie van Luik of Charleroi en als toetje erbovenop krijgt al wie Frans spreekt mooie voordelen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() FDF is wel racistisch; ze lijden daar namelijk aan een zeer eigenaardige allergie en die duikt telkens op wanneer een Vlaming in de buurt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zondag is 't feest in de matonge
![]() vorig jaar was da vree leutig. maar 't is dat nieuws nie dat men wil, zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is geen verloederde stad maar wel een zeer aangename stad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk vooraal dat je een zeer vaag imago van Brussel hebt.
Laatst gewijzigd door Everytime : 23 juni 2006 om 09:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De achterliggende idee is dat Franstalig zijn een vaccin is tegen extreemrechts? Citaat:
Laatst gewijzigd door baarle : 23 juni 2006 om 09:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag het even aan Drosophilia. Die beweert ergens in een draad dat je niet racistisch kan zijn zonder extreemrechts te zijn. Daaruit blijkt duidelijk dat het FDF extreemrechts is. Progressief klinkende fraseologie verandert daar niets aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zou het VB inderdaad wss de grootste partij zijn in Brussel indien Brussel volledig Vlaams was. Franstalig zijn is een tamelijk efficiënt vaccin tegen het VB, niet tegen extreem-rechts in het algemeen. Capice?
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens ben ik weg van Brussel. En ik ben het er niet mee eens dat Brussel een vuile stad zou zijn. Er zijn in Vlaanderen maar een paar steden die echt proper zijn (en dan nog...) en dat zijn Leuven en Brugge. Makkelijk, hoor, een provincienest, gemiddeld hoog opgeleide bevolking, woningprijzen die heel wat minder begoeden de stad uit jagen... En ook daar zijn er wijken die je dan maar beter overslaat als je geen slechte voetpaden, sluikstorten... wil zien, Wilsele, bijvoorbeeld, wijken in Kessel-Lo, Brugge-Assebroek... Het Brussels beleid is verre van ideaal, dat is zeker, maar het is gewoon een leugen dat Brussel een stort zou zijn. Je moet geen appels met peren willen vergelijken, he, of in dit geval moet je Brussel-Haven ook niet vergelijken met de Graslei in Gent. Je moet de Graslei vergelijken met de Grote Markt, bijvoorbeeld, en Brussel-Haven met de Muide.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |