Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2003, 00:19   #21
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Er is een Vlaams volk, een Vlaamse taal, een Vlaamse cultuur, die zijn echt, en bestaan al lang.
België heeft dat absoluut niet, en daarom is het veel moeilijker voor de mensen om zich daarmee te identificeren.
Bwa ik ben het met u eens dat er een gemeenschappelijke taal is, het Nederlands met name, maar de rest..? De rest vind ik zowel voor België als voor Vlaanderen onzin.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2003, 16:45   #22
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Desondanks bestaat er een "Belgisch gevoel" bij veel mensen, iets wat ooit zelfs nog sterker is geweest, C uit W. De eenvormigheid van Vlaanderen zoals u die schetst, is even karikaturaal, als de eenvormigheid onder de Belgen. Het oude Vlaanderen heeft nog wel wat gemeen, maar Brabant en Limburg zijn relatief 'nieuwe' Vlaamse gebieden. Ook taalkundig had je Limburg even goed bij Noord-Duitsland kunnen voegen, als bij ons.

Dat er nu een eenheid is gegroeid, doet daar niets vanaf. Het bevestigd echter wel mijn stelling, dat eenheid onder volkeren kan groeien, zoals dat ook in België het geval is geweest. Het is echter heden ten dage inderdaad wat moeilijker, omdat onze leefwerelden zo zijn verdeeld. Of ben u een van die laatste der Mohikanen die nog Le Soir of La Dernière Heure lezen?

Het Belgisch gevoel is verminderd, maar (nog?) niet verdwenen. Maar net zoals het Vlaams gevoel is het vrij recent.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 03:04   #23
ClearedEyes
Vreemdeling

ClearedEyes's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar ClearedEyes
Standaard

Kom, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn. De 3 zaken die ervoor zorgen dat Belgie nog altijd één land is zijn de volgende (in willekeurige volgorde).

1. Het vorstenhuis.
Vandaar dat ook veel belgicisten ook fervente monarchisten zijn. Versta mij niet verkeerd, ons vorstenhuis bestaat voor het grootste deel uit sympathieke mensen.

2. De Rode Duivels/Les Diables Rouges.
Nooit is de vrede tussen vlamingen en walen zo groot, dan wanneer zij ons verdedigen.

3. Brussel/Bruxelles.
Dit staaltje communautaire spaghetti is het grote knelpunt bij een eventuele splitsing. De internationale politieke macht is zo enorm, dat geen van beide partijen het kwijt wil.

Ik heb hier natuurlijk niet alles vernoemd, maar dit zijn volgens mij nog altijd de grootste verbindingspunten tussen beiden.
Dat vlamingen en walen mooi in vrede samen leven, daar twijfel ik nog aan. Ik zit af en toe eens op de tribune van De Kamer/La Chambre, maar daar zie je toch regelmatig eens een goeie oorlog woeden. (Laatst nog, over de nachtvluchten)
De Croo heeft het nog gezegd dat het parlement een beschaafde manier manier van oorlogsvoering is.

Ik zou onze vrienden, belgicisten, eens een vraagje willen stellen.
Stel u voor. Morgen verdwijnt de monarchie, Er bestaan 2 internationaal erkende belgische voetbalploegen (Vlaamse Leeuwen & Coques Wallons), En Brussel veranderd in een soort stadstaat.
Hoelang denkt u dat ons land nog zou bestaan? Kunnen jullie aantonen dat er toch nog zaken zijn die ons zo sterk zouden verbinden dat we er onze belgische nationaliteit zouden voor blijven behouden?
Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen

The dead cannot cry out for justice; it is a duty of the living to do so for them
ClearedEyes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2003, 03:05   #24
ClearedEyes
Vreemdeling

Standaard

Kom, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn. De 3 zaken die ervoor zorgen dat Belgie nog altijd één land is zijn de volgende (in willekeurige volgorde).

1. Het vorstenhuis.
Vandaar dat ook veel belgicisten ook fervente monarchisten zijn. Versta mij niet verkeerd, ons vorstenhuis bestaat voor het grootste deel uit sympathieke mensen.

Nooit is de vrede tussen vlamingen en walen zo groot, dan wanneer zij ons verdedigen.

3. Brussel/Bruxelles.
Dit staaltje communautaire spaghetti is het grote knelpunt bij een eventuele splitsing. De internationale politieke macht is zo enorm, dat geen van beide partijen het kwijt wil.

Ik heb hier natuurlijk niet alles vernoemd, maar dit zijn volgens mij nog altijd de grootste verbindingspunten tussen beiden.
Dat vlamingen en walen mooi in vrede samen leven, daar twijfel ik nog aan. Ik zit af en toe eens op de tribune van De Kamer/La Chambre, maar daar zie je toch regelmatig eens een goeie oorlog woeden. (Laatst nog, over de nachtvluchten)
De Croo heeft het nog gezegd dat het parlement een beschaafde manier manier van oorlogsvoering is.

Stel u voor. Morgen verdwijnt de monarchie, Er bestaan 2 internationaal erkende belgische voetbalploegen (Vlaamse Leeuwen & Coques Wallons), En Brussel veranderd in een soort stadstaat.
Hoelang denkt u dat ons land nog zou bestaan? Kunnen jullie aantonen dat er toch nog zaken zijn die ons zo sterk zouden verbinden dat we er onze belgische nationaliteit zouden voor blijven behouden?
Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen

The dead cannot cry out for justice; it is a duty of the living to do so for them
Oud 5 december 2003, 03:05   #25
ClearedEyes
Vreemdeling

Standaard

1. Het vorstenhuis.

3. Brussel/Bruxelles.

Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen.

Oud 5 december 2003, 09:49   #26
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Clearedeyes, één keer is genoeg ze

Waarschijnlijk duurde het lang en heb je nog een keer op 'ok' geduwd. De truk die ik daarbij toepas is eerst de getypte tekst copy-pasten, en gaan kijken of uw bericht gepost is. Als dat niet zo blijkt paste je de getypte tekst opnieuw en probeer je nog eens.
Zo vermijdt je dubbele posts
Oud 5 december 2003, 15:40   #27
ClearedEyes
Vreemdeling

Standaard

Whoops, klein foutje, bedankt.

Ik had dit al gedaan maar vanwege het late (zeg maar vroege) uur, ben ik erin geslaagd om het toch 3 maal te verzenden. Ik had net verbindingsproblemen.

Zou de moderator de optie kunnen aanschakelen waarbij je je eigen berichten kunt verwijderen. Dit is waarschijnlijk een phpbb v.2 board en daar kan je die optie aanschakelen. Ik denk dat dit geen kwaad kan indien je enkel je eigen berichten zou kunnen verwijderen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be