![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind ook dat het niveau soms te wensen overlaat, maar ik wijt dat eerder aan het achternalopen van VTM. Dat de VRT wat neutraler mag, daar ben ik het mee eens, het is nu dikwijls een regerings-spreekbuis. Ik vind dat echter geen argument tegen de openbare omroep op zich, wel tegen bepaalde aspecten van de invulling ervan. Wat bijsturen dus. En daar zijn meer middelen voor nodig: hoe kunnen ze een extra-cultuur kanaal maken als ze de uitzendrechten niet kunnen betalen?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 19 juni 2006 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk zeer vaak naar NGC. Hun programma's komen trouwens ook op de VRT.
De openbare omroep zit namelijk vol met programma's van commerciële zenders (zie vorige post). Niets mis mee, buiten het feit dat iedereen er voor op moet draaien.
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() 'de vrt wordt in de European Broadcasting Union vaak als voorbeeld aangehaald.'
Zonder reklame en met 300 miljoen euro minder dan de Nederlandse openbare omroep zet ze 2 zenders op poten. Bij de commerciële omroep draait alles om financieel dividend, bij de vrt om het maatschappelijk dividend. Bijvoorbeeld: commerciële zender: toeters & bellen/ gedubde marktkramer voor potten en pannen. ![]() vrt: herhaling terzake /journaal De commerciële zenders zien de kwaliteitsstandaard van de vrt als leidend. De vrt heeft inmiddels, ondanks de concurrentie van vijf commerciële zenders een marktaandeel opgebouwd van veertig procent. Dat is bijna net zoveel als alle Vlaamse commerciële zenders samen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kijk niet naar vtm, maar als ik een product koop dat zendtijd koopt op vtm, betaal ik toch ook mee voor programma's die ik niet heb gezien; En het ambetante is, dat ik niet weet welke producten zendtijd kopen op vtm! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet vergelijkbaar. De staat koopt jou met agressie, en vaststaand. Klein verschil dus.
Laatst gewijzigd door lombas : 19 juni 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, voor zover ik weet zijn Toeters & Bellen (en aanverwante gokprogramma's) geen programma's van de commerciële omroep, maar van derden die zendtijd huren bij de commerciële omroep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Het is niet belangrijk hoe groot dit maatschappelijk dividend is, of wie dat omschrijft. Het is belangrijk dat het er is.
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
maatschappelijk belang houdt ook in dat er een bijv. een vreemdeling meedoet in thuis. Of de jeugd wijzen op de gevaren van drugs, of het belang van passief rijgedrag... voorbeelden zijn legio. Principes zijn voor de onzekeren; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandse versie is een pak groter
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
NGC heeft dan wel minimale reclame, maar je merkt dat het specifieke marktsegment dat NGC aanspreekt best wel heel interessant is voor adverteerders als je bekijkt hoeveel reclame er is voor banken, verzekeringen en educatieve projecten (die hels irritante engels leren voor kinderen met dat groene monster en die hollandse met haar vuurrode bos haar) Zo is ook de "meerwaardezoeker" een interessante markt voor adverteerders, en wordt dus ook de financiëring van culturele programma's mogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met dergelijke uitspraken en dreigementen is die kerel het niet langer waard op de directiestoel van de VRT te mogen blijven zitten.
Overal moeten bedrijven roeien met de riemen die ze hebben,de VRT krijgt trouwens toch,alweer eens,MEER geld.... Hij moet heel goed weten dat het onmogelijk de taak van een overheidsbedrijf kan zijn om het ganse spectrum van radio- en TV te gaan innemen op kosten van de belastingsbetaler. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Havana, als jij het zo tof vindt, wat geeft jou dan het recht er andere mensen agressief voor te bejegenen?
![]() |