![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat tony mary moet ontslag nemen | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 70,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 20,00% |
weet niet/geen mening |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hun budget is 12 x zo groot. Terwijl de vaste kosten in principe identiek zijn. Is jouw slogan dus: "kleine tevee voor een klein volkje?" De sportverslaggeving van de oude BRT was op sommige vlakken toonaangevend. (wielrennen, weetjenog? Iedereen is hier het métier komen leren) Dat was totdat de politiek de boel is beginnen verkloten.
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu alleen nog uitmaken in welke mate dit verrekend kan worden. Factor 12 ? Mary was voor z'n digitale kanalen een low cost doorslagje aan het maken van de machtige beeb's 7 kanalen. Kostenraming was een prikje. Je kan het de politiek niet kwalijk nemen dat ze daarin niet is meegestapt. Alles hangt immers af van het mission statement... Maar er zat veel meer achter dat verhaal. (o.m. een commerciële zender die al sinds jaren geleid wordt door mensen die het simpelweg niet kunnen...)
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() GSM's zijn duplex-communicatiemiddelen...
Of werk jij nog met zo'n ouwerwetse cb ? Ja, er is mee onderhandeld. En ja, ik wéét pertinent dat ook RMG een woordje geplaatst heeft. En nee, ik kan of mag niet zeggen hoe ik aan die informatie ben gekomen. Erg discreet zijn die mannen trouwens niet geweest. Dat kan ik er wel aan toevoegen.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komersjeele zenders werken inderdaad voor de adverteerder, maar , de adverteerder , werkt alleen maar met die zender, als er ook mensen naar kijken... kwaliteit, of beter aantrekkelijke programma's zijn dus zeker belangrijk. De BBC krijgt 12 X meer budget dan de VRT ? Ok, maar voor hoeveel mensen moet de BBC wel geen programma's leveren, maw, hoeveel belastingbetalers in de UK betalen niet voor hun portie nieuws en entertainment... Bovendien krijgt de BBC ook meer inkomsten binnen omdat ze net kwaliteit produceren, iedereen wil van hen kopen, documentaires, nieuws, programma's, concepten van show's, spelprogramma's enz... De VRT had die knowhow met kinderprogramma's, had, ... Kwaliteit produceren loont dus wel degelijk, want dat kan je verkopen, zie dat als een investering, nu ja we zijn een klein land natuurlijk, en we werken voor een kleine taalgroep... Maar verkoop dan op zijn minst de concepten van uw programma's. Maar ja, alles is uitverkocht nietwaar, productiehuizen her en der, ... Dus wat blijft er nog over om te verkopen, niks, er rest alleen nog kopen... Als ze sjans hebben mogen ze met de moto de toer de france volgen en de beelden verkopen, en dat is het zowat... jammer eigenlijk dat het zo bergaf is moeten gaan. Het spreekt vanzelf dat europa of de wereld niet geintereseerd is van de lotgevallen van een caféploeg op een pattatenveld, en volgens mij is tv kijkend vlaanderen ook al lang niet meer geïntereseerd. Ik vraag me echt af, waar ze de creativiteit vandaan blijven halen om De kampioenen voor de 500 ste maal opnieuw uit te zenden... Er zijn toch nog andere dingen die ze ooit wel eens gemaakt hebben, ja gedateerd, dat wel, maar eerlijk gezegd zie ik liever de collega's, paradijsvogels, Transport, het pleintje, etc... etc... nog eens terug dan voor de 80 ste maal Balthazar boma in de billen van Pascaleke te zien nijpen... Marijn De Valck heeft toch ook wel beter gepresteerd dan enkel dat niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dishke installeren, en zo goed als gratis, van alles en nog wat zien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aha, daar is het dus om te doen... De vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden... Dat die man bij stijgende middelen dreigt met ontslagen en met slechtere programma's en dus je reinste chantage, ontgaat u dan even...
![]() |
#29 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
M.i. had VRT ook véél beter duidelijk gesteld niet meer mee te bieden op het voetbalcontract. Maar d�*�*r zaten andere politici dan weer achter te pushen. (voetbalbond - politiek ---> hebt g'em?)
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet onbelangrijk.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() 'k heb al ne nieuwen titel voor een reality reeks voor de VRT...
Hoe rood was mijn nest... den inhoud is het hetzelfde van alles wat ge alle dagen te zien krijgt... altijd dezelfde mannen en vrouwen van dezelfde kleine kring... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En bij de VTM de serie bont en blauw
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
FC De Kampioenen vind ik dan nog een pak beter. Een van de meest succesvolle reeksen in Vlaanderen. Maar de enige reeks met echt internationale uitstraling was Mastrouska's, die werd uitgezonden op VTM. Probleem met VTM is dat ze momenteel een slecht imago hebben, die ze wel een beetje aan zichzelf te danken heeft, met het uitzenden van allerlei flutseries en onnozele komische programma's. Neem nu sketch up om kwart voor 8 op VTM. Wie kijkt er daar nu naar ? Het gemiddelde niveau van EEn is iets beter, maar daartegenover staat de nog linksere koers dan VTM. Voor de beste programma's moet je nog steeds op canvas zijn. Vooral die historische reeksen over het oude Rome en de wetenschapsdocumentaires zijn goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]() Er zou eigenlijk in Vlaanderen een nieuwe grote commerciële familiezender moeten komen die: - uitgaat van behoudsgezinde katholieke normen en waarden - niet meedoet aan de politiek correcte hypocrisie van het systeem - die alle partijen aan het woord laten: ook kleine politieke partijen en bewegingen - die een gezonde nationalistische reflex heeft - die fascisme en nationaal solidarisme niet a priori afwijst. Een zender met twee netten: Op het eerste net kwaliteitsvolle ontspanningsprogramma's, maar met ook nog veel oog voor actualiteit en duiding. Ook veel aandacht voor de Vlaamse volkskultuur en muziek uit de eigen gouwen. Het tweede net dient voor documentaires, sportuitzendingen, nieuws en duiding. Ook veel meer aandacht voor politieke debatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Tony mary moet ontslag nemen!
gedurende de volledige bespreking heeft hij zich geen enkele keer constructief opgesteld. Meer nog, hij lanceerde voortdurend valse berichten over de inhoud van het beheerscontract. Mary heeft de media in de hand, en heeft die voor eigen doeleinden misbruikt. Dreigen met ontslag personeel, terwijl daar nergens sprake van is, dreigen dat de politiek zich inhoudelijk zou bemoeien, terwijl erl in het beheerscontract staat dat de raad van bestuur enkel zal tussen komen voor het financieel management, en het nemen van cruciale beslissingen ivm de omroep zoals het oprichten van een digitaal kanaal. Dan zullen we eens zijn management onder de loep nemen. Mary benoemt volledig zelf een nieuwe directeur voor de TV: Vanhekke. Klein detail is echter, dat nu de ex-vrouw van Vanhekke een productiehuis heeft, waar de VRT veel producties bij besteld. Kwestie van de deontologie in eer te houden noemt men dat! Mary richt zonder boe of ba een themakanaal Sporza op. Bedoeling was om uitgebreide sportverslaggeving te geven. In de praktijk toonde men niet anders dan voetbalmatchen en wielerwedstrijden van 30 jaar geleden. De enige die hiervan beter is geworden, is deze die de montages gemaakt heeft. U kunt al wel raden wie.... Veel bronnen beginnen al van financieel gesjoemel en een wanbeleid te spreken binnen de VRT. Bourgeois staat volledig recht in zijn schoenen, wanneer hij transparantie eist van een instelling van publiek recht die met gemeenschapsgeld werkt. En dit laatste zal wel de reden zijn waarom het schoentje wringt van Mary. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zal zeker aan mij liggen dat ik soms liever naar documentaires op Nederlands 1 kijk...
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Zullen wij maar blijven betalen voor producties die kijkcijferkanonnen kunnen zijn omdat er haast geld wordt ingepompt naar Angelsaksische normen...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 22 juni 2006 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Alhoewel staar jullie niet blind. Mensen maken of kraken een programma over de zender waarop het wordt uitgezonden. Zo was Robland niks anders dan een mix van de VRT-programma's van Van Oudenhoven. Waarom mislukt het dan toch? Simpel. De mensen hadden nu een alternatief op de VRT zelf: Witse. Toen de XII werken en al op VRT zat had je haast heen alternatief, tenzij de zoveelste herhaling van één of andere film bezig was. En dan verklaart de VRT plots zich tot één van de beste zender van Europa. Sorry, enkel De Mol is het enige wat in heel de wereld is gekopieerd, de rest vond men in Europa en de Angelsaksische wereld niet goed genoeg om over kopen qua format.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |