![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor de uitspraken van Hans e.a. Vlaanderen maakt nu eenmaal deel uit van België (België heeft Vlaanderen nodig).
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk: volkeren onderdrukken is toch zo leuk! Dus het Irak van vandaag is dan een wonderlijk land! Allé BUB'ers gaat er direct naartoe! Sorry als jullie daar wel per ongeluk op een bazooka of landmijn, of raketje stoten...
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan goed geloven dat u niet geassocieerd wil worden met het gebrabbel van een paar gefrustreerde pubers.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het huidige "Vlaanderen" is een puur uitvindsel van de huidige politici om de Belgen te verdelen. Ik doe daar niet aan mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Wat eer argumentatie toch! Ongelooflijk! Niet te weerleggen!
PS: heeft u Aristoteles reeds gevonden?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Tavek en Kim?
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
België is immers de latinisatie van de Nederlanden. België en Nederland betekent immers hetzelfde: de Lage Landen aan de Noordzee.
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]()
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 juni 2006 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Van alle gezagsargumenten is "het is modern" toch wel het allerdebielste, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat uitvindsel bestaat nochtans al wel een paar jaar hoor... Ik kan begrijpen dat je problemen hebt met een federale staatsstructuur, maar wees nu eens eerlijk: unitarisme zit er echt niet in te komen de volgende decennia. Het is verkeerd om "neerbuigend" te doen tegenover Vlaanderen, het is niet omdat je Vlaanderen anders bekijkt dan Oost- en West-Vlaanderen, dat je de facto een splitsing van België nastreeft. Integendeel, door Vlaanderen te beschimpen als zijnde Vlaams-nationalistisch gedrocht, ga je meer en meer mensen in het harnas jagen.
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En toch zal vanuit Wallonië als één regio eerder voor Frankrijk gekozen worden. De PS heeft ook een Waals Haantje als symbool. Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik mij Zuidelijke Nederlander voel. Een Onafhankelijk Vlaanderen lijkt mij meer en meer een tussenstap. Vlaams is dus ook voor mij meer en meer een misbruikt begrip. Limburgers zijn geen Vlamingen. Brabanders ook niet. Het zijn wel mede-Nederlanders. Trouwens, Nederlands is de taal van de Nederlanders, Nederlanders spreken Nederlands.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 23 juni 2006 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Judokus heeft ook niet gezegd dat landen die niet eindigen op -ië geen sch kunnen krijgen in het adjectief. Volgens mij schort er dus eerder iets aan uw redenering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zeg niet dat heel Nederlandstalig België Vlaams-nationalistisch is want dan zou ik 90% van de mensen die dat niet zijn beledigen, de unitaristen inbegrepen (potentiële B.U.B.-kiezers!). Ik heb juist het tegenovergestelde gezegd: het Vlaams-nationalisme is en blijft een kleine minderheid. Ik zeg ook dat Vlaanderen voor mij Oost- en West-Vlaanderen is. Dat is mijn goed recht en dat is geschiedkundig en sociologisch onderbouwd. Wat men vandaag "Vlaanderen" noemt is een louter en recente politieke uitvinding. Als ik spreek over "Vlaemsch" bedoel ik daarmee "Vlaams-nationalistich". Zelfs Judokus, een nieuwkomer, had dat reeds begrepen. Voor de rest nog veel succes met je examens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
dat belgische wordt nog zo geschreven omdat bij de omvormingen van de eind -sch in -s er iemand belgis lelijk lezen vond. En onze "achterlijke" belgicisten schrijven vlaemsch om hun argumenten ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Minister
|
![]() Dat is wel wat U zegt.
Citaat:
![]() Met Rubèn en Hans op naar de 25% kiezers, het zal wel de grootste overwinning van Uw Partij van de wereld zijn. Ik vindt het echt spijtig dat U geen mediatoegang heeft. Citaat:
Noord-België wordt al Vlaanderen genoemd nog er zelfs sprake was van belgië. Maar ik ben vergeten dat de wereld nog niet bestond voor belgique. We zijn dus nu in het jaar 177 a.B. (an du belgique). Citaat:
U vindt de betekins Vlaanderen een doorn in Uw belgistisch oog. Dat zou beteken dat een deel van Uw hemel op aarde misschien wel eens helemaal niets wou te maken met het unionistische grande-belgique.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 23 juni 2006 om 16:30. |
|||
![]() |
![]() |