Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2006, 19:55   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Ik heb 'neen' gezegd.

Je kan niet zomaar 70 procent van de Vlamingen verantwoordelijk stellen voor de misdaden van één persoon of één groepje tuig. Net zoals je het VB niet verantwoordelijk kan stellen voor de afschuwelijke racistische moorden van Van Temsche.
Nochtans werd dat het Vlaams Belang en zelfs de kiezers verweten in de week na de moorden van Van Temsche. En dit door de top van de Belgische regering zelfs.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:25   #22
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

De daden werden gepleegd door 6 allochtonen volgens het VTM nieuws, wat dus een product is van de multiculturele samenleving ingevoerd door SP.A, CD&V en VLD. Hoeveel Vlamingen moeten er nog sterven eer ze inzien dat er iets aan gedaan moet worden. Linkse rat Janssens sprak van zinloos geweld maar durft het probleem niet bij naam noemen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:31   #23
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Zijn de traditionele partijen mee verantwoordelijk aan de dood van de 54-jarige man in Antwerpen?
Uiteraard ligt de hoofdverantwoordelijkheid bij de daders zelf, maar zijn de traditionele partijen niet minstens moreel mede verantwoordelijk? Hun beleid is er immers de oorzaak van dat er een gevoel van straffeloosheid heerst bij de allochtonen doordat ze gedurende jaren de criminaliteit bij allochtonen geminimaliseerd hebben en het zelfs strafbaar hebben gemaakt om ze op regelmatige manier bij naam te noemen en aan te klagen.
Is het soms al een concreet feit dat het allochtonen waren? Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:34   #24
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het soms al een concreet feit dat het allochtonen waren?
wellicht, maar ik zou mijn hand daarvoor nog niet in het vuur durven steken

Citaat:
Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?
neen, autochtoon geweld is immers geen structureel probleem in onze samenleving. Allochtoon geweld is dat wel.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:43   #25
rik47
Gouverneur

Standaard

Wanneer zullen de politiek correcten eens hun hoofd uit het zand trekken?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:53   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Zijn die partijen ook verantwoordelijk als het Belgen zijn?
Alle partijen die enige tijd aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de straffeloosheid die al enkele decennia heerst op straat. Zij zijn vanzelfsprekend direct verantwoordelijk voor elke dode of gewonde die door straatgeweld vallen.

Hun kiezers trouwens ook: je kan niet blijven stemmen op partijen die de wetteloosheid laten heersen en als er dan iets ergs gebeurt, doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Iedereen moet nu begrijpen waartoe paars-extremisme leidt.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 juni 2006 om 20:53.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 20:57   #27
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Alle partijen die enige tijd aan de macht zijn geweest zijn verantwoordelijk voor de straffeloosheid die al enkele decennia heerst op straat. Zij zijn vanzelfsprekend direct verantwoordelijk voor elke dode of gewonde die door straatgeweld vallen.

Hun kiezers trouwens ook: je kan niet blijven stemmen op partijen die de wetteloosheid laten heersen en als er dan iets ergs gebeurt, doen alsof je er niets mee te maken hebt.

Iedereen moet nu begrijpen waartoe paars-extremisme leidt.
de verantwoordelijkheid van de kiezer moet toch genuanceerd worden.

Het oude beeske dat altijd op de CVP gestemd heeft en van niet beter en weet is niet verantwoordelijk.

De linkse militant die ageert voor de multikulturele samenleving is wel medeverantwoordelijk.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:19   #28
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht

Als we De Gucht zijn ''logica'' doortrekken is dat inderdaad zo.
Gaat de media nu ook een veertien dagen durende hetze voeren tegen de zogenaamd democratische partijen en ze moreel verantwoordelijk stellen?, ik denk van niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:23   #29
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

En VB zwijgt en oogst weeral een percentje meer.
Oud 24 juni 2006, 21:29   #30
humble
Burgemeester

Standaard

Natuurlijk is de Paarse regering (mede) verantwoordelijk want zij hebben;
- al jaren belet het probleem openbaar te erkennen.
- al jaren geweigerd maatregelen te nemen.
- informatie over de omvang van het probleem weerhouden aan de burgers.

Dit is iets totaal anders dan het verantwoordelijk stellen van een oppositie partij voor het wanbeleid, censuur en manipulatie van Paars.

De ware moordenaars zitten in Brussel, de Pilatussen die laten gebeuren en hun handen in onschuld wassen.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:33   #31
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
Natuurlijk is de Paarse regering (mede) verantwoordelijk want zij hebben;
- al jaren belet het probleem openbaar te erkennen.
- al jaren geweigerd maatregelen te nemen.
- informatie over de omvang van het probleem weerhouden aan de burgers.

Dit is iets totaal anders dan het verantwoordelijk stellen van een oppositie partij voor het wanbeleid, censuur en manipulatie van Paars.

De ware moordenaars zitten in Brussel, de Pilatussen die laten gebeuren en hun handen in onschuld wassen.
Wacht nog even af tot een of andere paarse marionet komt vertellen dat VB het klimaat heeft geschapen waardoor deze 'jongeren' zo zijn geworden. Wedden dat het één der volgende dagen prijs is?
Oud 24 juni 2006, 21:39   #32
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

En weeral die verderfelijke christelijke slavenmoraal...
Jezus is gestorven voor onze zonden, dus is het mogelijk iemand de verantwoording kan afleggen voor anderen.
Alsjeblieft zeg, iedereen is verantwoordelijk voor de daden die hij zelf pleegt en moet er ook volledige verantwoording voor afleggen tegenover de mensen die hij schade berokkent. Als ik iemand een mes leen en die kerel steekt mij met mijn eigen mes neer, dan ben ik toch niet verantwoordelijk voor mijn eigen dood?

Laatst gewijzigd door netslet : 24 juni 2006 om 21:41.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 21:53   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
En weeral die verderfelijke christelijke slavenmoraal...
Jezus is gestorven voor onze zonden, dus is het mogelijk iemand de verantwoording kan afleggen voor anderen.
Alsjeblieft zeg, iedereen is verantwoordelijk voor de daden die hij zelf pleegt en moet er ook volledige verantwoording voor afleggen tegenover de mensen die hij schade berokkent. Als ik iemand een mes leen en die kerel steekt mij met mijn eigen mes neer, dan ben ik toch niet verantwoordelijk voor mijn eigen dood?
Het plaatje wordt wel anders, minder simpel, als je degenen waarvan uit ruime ervaring bekend is dat ze zich (zullen) misdragen blijft importeren en in staat stellen zich veel messen aan te schaffen, met al dan niet berekend effect dat ze op jouw partij zullen stemmen en jou persoonlijk (voorlopig) met rust laten, hoewel je gelijkop deelt in hun minachting voor de reeds gevallen en nog te maken slachtoffers.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 24 juni 2006 om 21:56. Reden: typo
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:19   #34
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Neen.
in ruil voor stembriefjes word oogluikend toegestaan dat Vreemde Jongeren misdaden plegen, en het land onveilig maken, terwijl hun ouders rustig van de dop of andere uitkeringen een luilekker vakantieleventje leidden, en met de "fratsen" en "kattekwaad " van hun kinderen lachen...waarom strijdt ge dat nu af? Dat is toch klaar en duidelijk?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:20   #35
humble
Burgemeester

Standaard

netslet
Het wordt nog anders als je weet dat ze moorden, vrekrachten, stelen en er niets aandoet, erger nog is dat je van diezelfde blijft invoeren en ze niet terug stuurt.
Het is helemaal erg als je die dan de hand boven hun hoofd houd, gegevens en cijfers achterhoud en belet dat de bevolking die informatie krijgt.
Bovendien is het zelfs al meermaals bewezen dat paars zelfs gegevens en informatie verdraait.
Dan ben je Paars = manipulator, dictator en M[SIZE=3]ededader[/SIZE]

Laatst gewijzigd door humble : 24 juni 2006 om 23:22.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:35   #36
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
in ruil voor stembriefjes word oogluikend toegestaan dat Vreemde Jongeren misdaden plegen, en het land onveilig maken, terwijl hun ouders rustig van de dop of andere uitkeringen een luilekker vakantieleventje leidden, en met de "fratsen" en "kattekwaad " van hun kinderen lachen...waarom strijdt ge dat nu af? Dat is toch klaar en duidelijk?
Kwestie van een compleet fucked up wereldbeeld te hebben...

Trouwens... afstrijden?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2006, 23:38   #37
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Het oude beeske dat altijd op de CVP gestemd heeft en van niet beter en weet is niet verantwoordelijk.
Als je niet in staat bent de gevolgen van je stem in te schatten, kan je beter thuisblijven. Als je desondanks toch voor die partijen gaat stemmen, geef je ze macht en ben je medeverantwoordelijk.
Oud 24 juni 2006, 23:41   #38
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Kwestie van een compleet fucked up wereldbeeld te hebben...
Ja, ook daar zijt ge zelf voor verantwoordelijk. Er zijn genoeg informatiebronnen voor iedereen toegankelijk. Als ge desondakns verkiest sommige feiten niet te willen vernemen, of ze na kennisname archiveert zonder gevolg, dan zijt ge zelf verantwoordelijk voor uw verwrongen wereldbeeld.
Oud 25 juni 2006, 02:44   #39
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het plaatje wordt wel anders, minder simpel, als je degenen waarvan uit ruime ervaring bekend is dat ze zich (zullen) misdragen blijft importeren en in staat stellen zich veel messen aan te schaffen,
Ik betwijfel of het mogelijk is om met absolute zekerheid te besluiten of iemand nooit een misdaad zal plegen. Mag de staat dan mensen straffen van wie het niet zeker is dat ze ooit een misdaad zullen plegen? Mogen we mensen straffen zonder dat ze ook maar iets strafbaars hebben gedaan, doch er de mogelijkheid toe hebben? Ik denk van niet, want dan kan iedereen gestraft worden en dat betekent dat de strafgever willekeurig straffen kan opleggen, want iedereen kan wel een zekere potentie tot misdaad in de schoenen geschoven worden. Als iemand geen schade berokkent, geen geweld pleegt en geen dwang uitoefent, wie heeft dan het recht om hem te straffen? Niemand heeft het recht op een vergoeding voor dingen die hem niet zijn aangedaan, dus mogen we daar ook zeker geen aanspraak op maken.

Ook keur ik het importeren van mensen ten stelligste af. De term importeren beschouwt de ge-importeerde mens louter als een object dat niets uit eigen initiatief doet maar gedreven is door een dwang die hem is opgelegd door anderen buiten zijn wil om. Dit zou een aanslag zijn om iemands recht op vrijheid.

Ook vind ik niet dat bepaalde goederen maar voor een beperkte groep toegankelijk mogen zijn. Zoals in dit voorbeeld nu, als die messen verboden worden maakt dit het niet onmogelijk om nog messen te maken, enkel illegaal. De waarde van een mes gaat dus omhoog voor de bevolkingsgroep die geen recht op messen heeft, dit creëert bij de bevolkingsgroep die wel het recht heeft op messen een incentieve om messen te gaan maken en te verkopen (al dan niet op de zwarte markt)

Dit heeft enkel tot effect dat er meer geld gepompt wordt in de messen-industrie en dit ten koste van de vrijheid van een groep mensen.

Citaat:
met al dan niet berekend effect dat ze op jouw partij zullen stemmen en jou persoonlijk (voorlopig) met rust laten, hoewel je gelijkop deelt in hun minachting voor de reeds gevallen en nog te maken slachtoffers.
Ik denk niet dat het juiste bolletje inkleuren enige garantie is op een risico-vrij leven of op gemoedsrust, noch voor een minister noch voor de kiezer. Ik ben trouwens ook geen voorstander van een particratie maar van directe democratie.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 02:52   #40
willem1940NLD

Standaard

@netslet: maak je verhalen wat korter en probeer niet de boel om te draaien; ik bedoel minimaal "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, op basis van ervaring"; jij l*lt er maar wat omheen.

Over "straffen" heb ik het niet gehad.
Doe dus niet alsof je ergens op antwoordt als je alleen maar een verhaal wilt vertellen; open desnoods een nieuwe draad.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 25 juni 2006 om 02:55. Reden: aanvulling
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be