Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 19:43   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem dito voor de burgemeester van Antwerpen: neemt hij ook nu het initiatief, of niet?
De burgemeester heeft al laten weten dat hij machteloos is.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 19:45   #22
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Het feit dat nu blijkbaar weer een hoop getuigen niet hebben geholpen, naar huis zijn gewandeld, en geen verklaring hebben afgelegd, bewijst dit nog maar eens.
Oordeel niet te vlug.
Is uw anonimiteit gewaarborgd, indien je getuigt?
Ik betwijfel het.
Je loopt grote risico's indien je niet anoniem kan getuigen.
Tussenkomen is gevaarlijk, en indien je een agressor verwondt of doodt heb je een pijnlijk proces aan je been, met grote kans op veroordeling.
De staat staat in zo'n geval niet echt aan je kant.
Oud 25 juni 2006, 19:47   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Feit is dat de machthebbers onvoorstelbaar selectief met het begrip 'racisme' omspringen.

Waarom?
De migranten betekenen geen gevaar voor hun ondemocratische machtspositie. De autochtone bevolking wel.
Oud 25 juni 2006, 19:48   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tussenkomen is gevaarlijk, en indien je een agressor verwondt of doodt heb je een pijnlijk proces aan je been, met grote kans op veroordeling.
Er werden zelfs al politieagenten veroordeeld die geen wapen maar een kussentje gebruikten zoals hen dat was opgedragen.
Oud 25 juni 2006, 19:53   #25
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het Vlaamse Parlement heeft alvast de nieuwste gelegenheid laten voorbijgaan, maar voor Vlaanderen mag dan ook in geen geval het principe gelden dat voor een Marokkaanse ambassadeur (en elke andere ambassadeur ter wereld) vanzelfsprekend is.
Men kan zich bij de oordeelsvorming omtrent een misdrijf niet laten leiden door het eigen-volk-eerst principe. Oordeel over de daad en de rol van dader en slachtoffer zouden niet mogen afhangen van de verwantschap tussen de oordelende en de dader en/of het slachtoffer.

Maar ik neem aan dat een Marokkaanse ambassadeur dat anders ziet.
Oud 25 juni 2006, 19:59   #26
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een hele ''geruststelling'' als de burgemeester, hoofd van de politie, dat komt zeggen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 20:09   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Men kan zich bij de oordeelsvorming omtrent een misdrijf niet laten leiden door het eigen-volk-eerst principe. Oordeel over de daad en de rol van dader en slachtoffer zouden niet mogen afhangen van de verwantschap tussen de oordelende en de dader en/of het slachtoffer.

Maar ik neem aan dat een Marokkaanse ambassadeur dat anders ziet.
Het 'kan' niet of het 'mag' niet?

Hoe dan ook, het gebeurt.
Zelfs in het federaal en Vlaams parlement, zij het dan 'the other way round'.
Oud 25 juni 2006, 20:22   #28
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oordeel niet te vlug.
Is uw anonimiteit gewaarborgd, indien je getuigt?
Ik betwijfel het.
Je loopt grote risico's indien je niet anoniem kan getuigen.
De staat staat in zo'n geval niet echt aan je kant.
Rekenen op de staat.. is inderdaad wel heel naïef. Ik begrijp de getuigen trouwens wel als individu. Slechts enkelingen durven hun eigen veiligheid riskeren om iemand anders te beschermen.
Ik weet helaas niet hoeveel getuigen er nog op de bus zaten, maar indien dit 'n redelijk aantal was, moet er toch eens een dag komen dat men er massaal op "terugklopt"? Of is het dan al zover gekomen, (waar ik voor vrees), dat de getuigen zelf vooral allochtoon waren en deels om die reden niet willen helpen aan het onderzoek.
Ikzelf heb zeer zeer weinig vertrouwen in de politie of zowat alles wat daarop lijkt. Ondanks dat zou ik als ik zoiets zag gebeuren, er op z'n minst toch voor zorgen dat mijn verklaring hen toch nog bereikt.
Je moet natuurlijk niet gaan mailen vanaf je eigen computer, maar er zijn genoeg mogelijkheden.

Ach, ik hoop dat ze de daders vlug vatten.

Maar Jos, stelt u niet de vraag waarop u het antwoord zelf al wel weet?
Volgens mij is het wel duidelijk dat de regering, Janssens, en heel hun gevolg, met 2 maten en gewichten wegen.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 21:00   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Organiseer maar nog eens een mars! Dan zien we meteen wie er zal meedoen en wie niet.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 21:08   #30
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat hoop ik ook. Voor de nabestaanden niet echt een troost, maar 't is het minste.

Citaat:
Volgens mij is het wel duidelijk dat de regering, Janssens, en heel hun gevolg, met 2 maten en gewichten wegen.
Ja en nee.
Ik heb enerzijds de neiging zeer cynisch tegen het cynisme van de heersende kaste aan te kijken.
Anderzijds denk ik toch altijd opnieuw: maar dit zijn tenslotte toch met verstand en geweten begiftigde mensen?!?

Maar in elk geval is het van belang om betreffende al deze zaken een soort maatschappelijk geheugen te ontwikkelen, en de inconsequenties in het gedrag van onze voogden zo precies mogelijk te identificeren en blijvend te documenteren. De heersende kaste put haar macht uit haar ideologische dominantie, en die dominantie is maar mogelijk ondermeer doordat ons maatschappelijk geheugen te kort blijkt. We moeten bijvoorbeeld die fameuze minuut stilte in het Vlaams parlement blijven onthouden, en de komende jaren moeten we ongenadig uitmaken of dit een valse stilte was, bedoeld om de burgers te misleiden, dan wel een gemeende stilte. En wanneer de conclusie is bereikt, moet ze ook worden uitgesproken. Door dat soort bewust volgehouden opruimwerk kan die ideologische dominantie worden afgeschud.
Oud 25 juni 2006, 21:12   #31
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Organiseer maar nog eens een mars! Dan zien we meteen wie er zal meedoen en wie niet.
Zoals een witte mars zeker waar dehaene en co plechtig beloofde de wet lejeune af te schaffen...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 21:46   #32
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
De migranten betekenen geen gevaar voor hun ondemocratische machtspositie. De autochtone bevolking wel.
Nu misschien nog niet, maar hoelang zal dat nog duren ? Men zal het waarschijnlijk pas inzien als het reeds te laat is...
Oud 25 juni 2006, 22:16   #33
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Maar in elk geval is het van belang om betreffende al deze zaken een soort maatschappelijk geheugen te ontwikkelen, en de inconsequenties in het gedrag van onze voogden zo precies mogelijk te identificeren en blijvend te documenteren.
Dat is zeker waar, en doet me denken aan het boek 1984.
Valt het je ook niet op bijvoorbeeld , dat men op het nieuws dagelijks hoofdpunten wisselt. Er is zoveel informatie te verwerken dat men moeilijk kan uitmaken wat belangrijk is. (of zelfs door de zender zelf belangrijk wordt geacht). Hierdoor vergeet men ook sneller (soms achteraf bezien) belangrijke berichten.
Men eindigt ook niet meer met de herhaling van (meestal "negatieve") hoofdpunten, maar met iets positiefs.. maw, De alles gaat goed indruk wekken, en er een ontspanningsprogramma van maken.
Wel even toevoegen dat een belangrijk onderwerp voor iedereen nogal subjectief is.

Hoe dan ook is mijn standpunt wel minder genuanceerd, omdat ik vind dat in het verleden al genoeg aangetoond is hoe (on)eerlijk de regering te werk gaat.

"En wanneer de conclusie is bereikt, moet ze ook worden uitgesproken."

Klinkt mooi maar ik vrees dat het allemaal niet veel uitmaakt. Zelfs neemt een minister ontslag, dan lost dat het probleem nog niet op als er geen ander en beter beleid is. Ik geloof niet in steden vol camerabewaking..
Ik vrees dat de maatregelen waar ze nu weer mee gaan afkomen meer kwaad doen dan goed. En niets doen lijkt me ook geen vooruitgang.
Uitzichtloos.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 22:26   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uitzichtloos ja, maar dan nog is het van belang om voor hetgeen er vandaag gebeurt een maatschappelijk geheugen te ontwikkelen, en het inconsequente van het gedrag van onze voogden bewust te onthouden.
Wie al te gemakkelijk vergeet zal even gemakkelijk vergeven en daar zie ik geen reden toe zolang de gemaakte fouten niet werden toegegeven én rechtgezet.
Oud 26 juni 2006, 06:33   #35
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Machteloos? Niet altijd.

Gisteren passeerde een wielerkoers voor mijn deur. Ik woon aan een brede straat, eigenlijk een dubbele straat met een verhoogde middenberm waarop twee rijen betalende parkeerplaatsen zijn voorzien. Vorige week had ik inlichtingen gevraagd bij de stedelijke infolijn: mocht men tijdens de wedstrijd de auto op die middenberm laten staan? Het antwoord was positief. Niettemin stonden er donderdag toch verbodsbordjes, voor beide takken van de straat én voor de middenberm.

Zondag werd ik om zeven uur gewekt door het gedruis van een sleepwagen. Er bleken op die middenberm, over een afstand van enkele honderden meters, nog tientallen wagens te staan. Heel de voormiddag zijn minstens drie sleepwagens hier doende geweest, om al die auto's af te voeren. Het gaat vaak om buitenlandse wagens (er zijn een paar grote hotels in de buurt).

Toen de wedstrijd langskwam bleek al dat gesleep zinloos. Die weggesleepte wagens zouden op geen enkele manier de wedstrijd gehinderd hebben. Zeker de wagens die op de middenberm stonden langs de niet-gebruikte tak van de straat, zouden zelfs in het extreme geval van een ongeluk, met ambulances die erbij moeten en zo, geen enkele hinder hebben gevormd. Ik heb ook gemerkt dat de verbodsplaten willekeurig werden geplaatst: de wedstrijd passeerde maar door één van de twee takken van de straat, en over één gedeelte had men een verbod ingesteld voor de twee takken, en elders slechts voor één tak, zonder dat tijdens het wedstrijdgebeuren zelf enig verschil kon gezien worden. Er waren hier maar heel weinig toeschouwers, nergens iemand te bespeuren die deze parkeerplaatsen nodig had in verband met de wedstrijd. Die parkeerplaats werd leeggesleept, er werd een lint over gespannen, en dat was het.

Dat wegslepen gebeurde voor zover ik kon zien puur omwille van de vreugde der machtsuitoefening (en misschien voor het geld). De burgemeester is niét (altijd) machteloos.
Oud 26 juni 2006, 06:59   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
De NMBS houdt alleszinds al een minuut stilte. Bij het vorige geval van zinloos geweld vielen drie slachtoffers waaronder een 2,5 jarig meisje.
Als we een teller moeten bijhouden voor zotten die hun hele gezin afknallen dan weet ik al wie daar proportioneel oververtegenwoordigd gaat zijn hoor.

We zullen het nooit normaal vinden om vermoord te worden. Als ik jouw redenering volg dan kan ik ook zeggen dat allochtonen het nog NORMAAL gaan vinden om neergeschoten te worden.

Dat gaat dan ook de normale evolutie worden, als ge het risico loopt om doodgeslagen te worden op een bus, omdat ge iets zegt op de heren hun gedrag , dan zal de wapenwedloop rap starten, ik ben blij dak niet dagelijks op een antwerpse of brusselse bus of metro, of tram moet zitten, anders ging ik vandaag, nog een mes halen, dat groot genoeg is zodat ge zeker zijt dat hij van de eerste steek nie meer rechtkrabeld, ik geef daar graag wa geld aan uit aan mijn eigen persoonlijke bescherming.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 07:09   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zie geen enkele reden om interethnische moorden, door wie ze ook begaan worden anders te evalueren, of aan te pakken dan moorden 'onder mekaar'
De eventuele racistische intentie achter een moord is immers nooit objectief bewijsbaar.
Een interethnische moord kan evengoed uit jaloezie gepleegd zijn, uit hebzucht, ..............
Er bestaat geen rangorde van ondeugden, enkel het gepleegde feit dient bestraft te worden, en de objectieve schade vergoed.
Behalve als een blanke een kleurling om zeep helpt, want dan is dat een racist nietwaar... ?

De redenering van links doortrekkend is ook dit dus een racistische moord, ...

(maar ik ben het wel eens met uw bewering dat de racistische intentie niet objectief bewijsbaar is. )

Ik ben al dat gezeik zo beu, er zou eens wat strenger mogen opgetreden worden, : lijfstraffen, bootcamps, executies, ja zelfs martelen moet toegelaten zijn, om er eens een eind aan te stellen aan al die sociale verloedering in onze maatschappij,

Dat groepje van 6 debielen, eens afgeven aan een bataljon paracommando's in opleiding om de cursus "ondervragingstechnieken" wat bij te spijkeren, leven ze nog na de 6 weekse cursus, kunnen ze nog eens een periodeke meegaan, leven ze nie meer, wel ja, gat in de grond, afval erin en putteke toe. Probleem opgelost.

Zo'n sujetten zijn toch meer een belasting voor de maatschappij dan een zegen, je kunt ze dus nog voor iets gebruiken, voor je je ervan ontdoet, ipv medicamenten uit te testen op onschuldige dieren, ... De gevangenissen zitten vol criminelen, proefkonijnen genoeg nietwaar ?
Oud 26 juni 2006, 07:09   #38
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Na al die jaren machteloos staan als burgemeester, hoe is het mogelijk.
Dat Janssens dan zijn verantwoordelijkheid opneemt, ticket boekt naar ver land om aldaar een paar jaar op vakantie zichzelf te bezinnen over waar hij gefaald heeft als goede burgervader...
Geweld voorkomen kan niemand. Een duidelijk signaal geven wel. Maar daar is onzen Janssens nog niet achter gekomen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2006, 07:11   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jos,

Ik denk dat niemand jouw vaststellingen kan tegenspreken.

Wat ik ook niet zal vergeten is dat Verhofstadt na de moord door Van Temsche, iedereen eraan herinnerde waartoe rechts extremisme kan leiden. Terwijl hij zich nu direct achter de slogan "Zinloos geweld" verschuilde.

Natuurlijk is dit zinloos geweld. Maar er is wel meer aan de hand. Al verscheidene keren, de afgelopen weken, zijn er maatregelen getroffen om iets te doen aan dit soort "amokmakers".
http://www.merksem.net/regio/2006/me..._bus_640.shtml
Of kijk maar naar de problemen die De Ster heeft.

Het is dus zeker geen alleenstaand geval, enkel zal dit foutgelopen zijn met nu een dode als gevolg. Helaas gebeurt het zowat dagelijks dat er gelijkaardige situaties zich voordoen, gelukkig is de "schadeschaal" zelden zo dramatisch.

Hoe dan ook, is dit alles naar mijn mening eerder vorm van systematisch geweld gepleegd in groep, door allochtone jongeren, gericht tegen Westerse burgers.
Zeker iemand die "macht" over hen wil hebben.. zoals deze man hen ergens op wees, of vb een badmeester, moeten het regelmatig ontgelden.

De politiekers die u daar opnoemt vinden al deze toestanden vaak simpelweg toevalligheden. Voor alles hebben ze wel een uitleg.

Cijfers hoop ik niet op, ooit misschien. Het is verwonderlijk dat men over zowat alles wel cijfers heeft, behalve dat.

Men zegt wel eens dat een volk zijn leiders heeft die het verdient. Het feit dat nu blijkbaar weer een hoop getuigen niet hebben geholpen, naar huis zijn gewandeld, en geen verklaring hebben afgelegd, bewijst dit nog maar eens.

had dit gevalletje niet gebeurd in een bus op klaarlichte dag in het centrum van Antwerpen, hadden ze zelf heel de zaak professioneel onder de mat geveegd.
Oud 26 juni 2006, 07:16   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rekenen op de staat.. is inderdaad wel heel naïef. Ik begrijp de getuigen trouwens wel als individu. Slechts enkelingen durven hun eigen veiligheid riskeren om iemand anders te beschermen.
Ik weet helaas niet hoeveel getuigen er nog op de bus zaten, maar indien dit 'n redelijk aantal was, moet er toch eens een dag komen dat men er massaal op "terugklopt"? Of is het dan al zover gekomen, (waar ik voor vrees), dat de getuigen zelf vooral allochtoon waren en deels om die reden niet willen helpen aan het onderzoek.
Ikzelf heb zeer zeer weinig vertrouwen in de politie of zowat alles wat daarop lijkt. Ondanks dat zou ik als ik zoiets zag gebeuren, er op z'n minst toch voor zorgen dat mijn verklaring hen toch nog bereikt.
Je moet natuurlijk niet gaan mailen vanaf je eigen computer, maar er zijn genoeg mogelijkheden.

Ooit zal zo'n vechtpartij inderdaad eens uit de hand lopen en ontaarden in een lynchpartij, op een gegeven moment zullen er inderdaad eens een "jongerenbende" de verkeerde aanpakken, of een kerel aanpakken met de verkeerde vrienden....

Hoe ze dat dan in de pers gaan brengen ... ? ze zullen dan wel van een racistische moordpartij spreken, maar je zal het die mensen op dat moment niet kwalijk kunnen nemen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be