Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2006, 15:13   #21
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Als ik één ding uit die beschrijving kan halen dan is dat dat het verdoemme lelijke kerels waren. "grote uitpuilende ogen en grote voortandeneerste persoon"

Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:22   #22
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Als ik één ding uit die beschrijving kan halen dan is dat dat het verdoemme lelijke kerels waren. "grote uitpuilende ogen en grote voortandeneerste persoon"

Mij viel vooral die Puta Madre T-shirt op...

Zoiets?

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 15:23.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:24   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Of eerder iets Johnny-achtig:

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juni 2006 om 15:24.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:28   #24
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Of eerder iets Johnny-achtig:

Ja, smaak hebben ze ook echt niet
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 15:36   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt
Ze hebben hun les geleerd van de moord op Joe. Voor de Marrokkaanse Gemeenschap was het kot te klein toen duidelijk werd dat het niet om Noord-Afrikanen ging maar om Poolse Zigeuners.

Maar het zou mij verwonderen mochten de daders van de crapuleuze busmoord geen allochtonen zijn, afgaande van de getuigenissen.
Oud 25 juni 2006, 15:47   #26
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ze hebben hun les geleerd van de moord op Joe. Voor de Marrokkaanse Gemeenschap was het kot te klein toen duidelijk werd dat het niet om Noord-Afrikanen ging maar om Poolse Zigeuners.

Maar het zou mij verwonderen mochten de daders van de crapuleuze busmoord geen allochtonen zijn, afgaande van de getuigenissen.
Ik ga niet letterlijk citeren: maar ik hezbn hier verkiezingspropaganda van het VB Deurne liggen met als hoofding "Wij zijn geen racisten"... want onder 5 van de 11 districtsmandatarissen zijn er KLEURLINGEN in de familie
(in de mijne trouwens ook). Dus als je afgaat op het uiterlijk om vast te stellen dat het hier over mensen met een Noord-Afrikaanse afkomst zou gaan, stel je je op als racist en dus eveneens anti-VB .. want dat zijn geen racisten...

Er zijn honderden mensen in antwerpen die er zuiders uitzien, maar waarvan de ouders en de grootouders geboren en getogen Antwerpenaren zijn.

Wat je hier in feite doet is aanzetten tot haat en racisme :
vaststellen dat iemand een bepaald uiterlijk heeft en dat bijgevolg vermits die groep die op die persoon lijkt wel eerder in aanmerking komt om een bepaald soort criminaliteit te "herbergen" dit wel zo zal zijn. Recent leerden we "the hard way" dat zulke redeneringen fout (kunnen) zijn, maar ja hardleersheid is je democratisch recht en haatzaaiende propaganda, zolang je het voorzichtig verwoordt "vrijheid van mening" zeker...

De vlag waarmee je zwaait is die van een land waar het nogal eens voldoende is om een bepaalde huidskleur te hebben en in de buurt van een misdaad te zijn opgemerkt om op een wettelijke wijze ter wille van de gemoedsrust van velen vermoord te worden.
Oud 25 juni 2006, 15:52   #27
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ik ga niet letterlijk citeren: maar ik hezbn hier verkiezingspropaganda van het VB Deurne liggen met als hoofding "Wij zijn geen racisten"... want onder 5 van de 11 districtsmandatarissen zijn er KLEURLINGEN in de familie
(in de mijne trouwens ook). Dus als je afgaat op het uiterlijk om vast te stellen dat het hier over mensen met een Noord-Afrikaanse afkomst zou gaan, stel je je op als racist en dus eveneens anti-VB .. want dat zijn geen racisten...

Er zijn honderden mensen in antwerpen die er zuiders uitzien, maar waarvan de ouders en de grootouders geboren en getogen Antwerpenaren zijn.

Wat je hier in feite doet is aanzetten tot haat en racisme :
vaststellen dat iemand een bepaald uiterlijk heeft en dat bijgevolg vermits die groep die op die persoon lijkt wel eerder in aanmerking komt om een bepaald soort criminaliteit te "herbergen" dit wel zo zal zijn. Recent leerden we "the hard way" dat zulke redeneringen fout (kunnen) zijn, maar ja hardleersheid is je democratisch recht en haatzaaiende propaganda, zolang je het voorzichtig verwoordt "vrijheid van mening" zeker...

De vlag waarmee je zwaait is die van een land waar het nogal eens voldoende is om een bepaalde huidskleur te hebben en in de buurt van een misdaad te zijn opgemerkt om op een wettelijke wijze ter wille van de gemoedsrust van velen vermoord te worden.

Klinkt me allemaal te theoretisch, 1handclapping.

Iedereen heeft al jaren met eigen ogen gezien wie de metrostations, de recreatieparken, de uitgaanswijken verknoeit. Ze hebben allemaal dezelfde leeftijd, hetzelfde geslacht en dezelfde etnische afkomst. Is die vaststelling racistisch? OK, dan is dat maar zo, als er eindelijk maar iets aan gedaan wordt.
Oud 25 juni 2006, 15:55   #28
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt me allemaal te theoretisch, 1handclapping.

Iedereen heeft al jaren met eigen ogen gezien wie de metrostations, de recreatieparken, de uitgaanswijken verknoeit. Ze hebben allemaal dezelfde leeftijd, hetzelfde geslacht en dezelfde etnische afkomst. Is die vaststelling racistisch? OK, dan is dat maar zo, als er eindelijk maar iets aan gedaan wordt.
[/indent]
Je bent me voor.
Oud 25 juni 2006, 16:05   #29
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Tijd voor een verhaaltje.

Zoveel jaren terug kocht ik een hond, enkele maanden oud. Dat zotte jonge beest deed niets anders dan alles kapot maken: kleding, schoenen, planten, pas geplante boompjes, niets was veilig. Wij begonnen alles uit zijn weg te zetten zodat hij nergens meer aankon, maar het bleef duren. Toen begonnen we alle planten en boompjes te beschermen met kiekendraad. Hij vond toch nog een weg.
Na een tijdje begon het me te dagen dat dit een heilloze weg was, en ik besloot de zaak om te draaien. In mijn tuin werd een omheining geslagen rond een stukje grond, een hondehok erin en de hond ook. En plots moesten we niets meer verstoppen of tegen de hond beschermen. De zaak was opgelost zonder dat we nog van hot naar her moesten lopen.
Na een jaartje was het beestje door zijn puberteit en stopte hij met alles te vernietigen. De hondenwei werd gesloopt en de hond mocht weer vrij rondlopen. Iedereen content.
Moraal van het verhaal.
Koop geen pup maar een hond van één jaar oud.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:07   #30
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je schiet op de verkeerde personen, Kim.
Neem de moordenaars als schietschijf.
Ik "schiet" ook niet echt op hem, ik vind het alleen spijtig dat men blijkbaar geen aandacht meer schenkt aan mensen in nood...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:10   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mijn benedenbuurman is ook busschaffeur.
Misschien kan je eens met hem gaan praten voor je tot je kardinaal-Daneels-achtige conclussie komt?
Buschauffeurs krijgen het inderdaad enorm hard te verduren, dat ontken ik niet.

Maar kon die man niet stoppen en de politie bellen? Waarom wachten tot het slachtoffer neerviel?

Maar goed, dit is een beschouwing terzijde. Die jongeren hadden hun handen moeten thuishouden.

Laatst gewijzigd door Kim : 25 juni 2006 om 16:11.
Oud 25 juni 2006, 16:26   #32
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik "schiet" ook niet echt op hem, ik vind het alleen spijtig dat men blijkbaar geen aandacht meer schenkt aan mensen in nood...
Je blijft er blind voor dat wie dat doet levensgevaar loopt?
Oud 25 juni 2006, 16:27   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je blijft er blind voor dat wie dat doet levensgevaar loopt?
Ik blijf er niet blind voor (heb het al meermaals zelf gemaakt), ik vind het alleen een enorm spijtige evolutie in de samenleving.
Oud 25 juni 2006, 16:29   #34
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buschauffeurs krijgen het inderdaad enorm hard te verduren, dat ontken ik niet.

Maar kon die man niet stoppen en de politie bellen? Waarom wachten tot het slachtoffer neerviel?

.
had ik niet ergens gelezen dat jij rechten studeert ? of was het iemand anders ...

1. je hebt idd als burger de wettelijke PLICHT tot bijstand van een individu in nood. maar veel succes om daar iemand voor veroordeeld te krijgen bij het negeren ervan.
2. Bruusk stoppen ? Ja, je kan het recht op verdediging van een persoon in nood aanhalen (verlengde van recht op ZELFverdediging), maar je bent als chauffeur dan meteen ook aansprakelijk voor de schade die je toebrengt aan anderen op je bus door dit maneuver. een schade die de lijn zonder probleem op jouw verantwoordelijkheid zal schuiven.
3. Wat de interne reglementering van de lijn juist is bij problemen, weet ik niet. Hoort "stoppen" daarbij ? Wat er wél bijhoorde, was het verwittigen van de politiedienst (en volgens het nieuws is dat ook gebeurd)

als je effectief rechten studeert, hoop ik ten zeerste dat je strafrecht en buitencontractuele aansprakelijkheid nog niet hebt afgelegd ! In mijne tijd aan de univ had je met zo'n beweringen alvast er niet door geweest.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 25 juni 2006 om 16:31.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:32   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik blijf er niet blind voor (heb het al meermaals zelf gemaakt), ik vind het alleen een enorm spijtige evolutie in de samenleving.
Een normale evolutie.

Gezien het feit dat de overheid
- straffeloosheid stimuleert
- zelfverdediging tegenwerkt, zelfs verbiedt
- verweer tegen andersgekleurde criminelen bestraft als "racisme"
- autochtonen systematisch stigmatiseert en achterstelt

Normaals: de bange houding van de meeste mensen is het rechtstreeks resultaat van dit beleid. Wil je er iets aan veranderd zien, dan zul je voor een ander beleid moeten zorgen. En dat enkele decennia volhouden voor het vruchten afwerpt.
Oud 25 juni 2006, 16:34   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
had ik niet ergens gelezen dat jij rechten studeert ? of was het iemand anders ...

1. je hebt idd als burger de wettelijke PLICHT tot bijstand van een individu in nood. maar veel succes om daar iemand voor veroordeeld te krijgen bij het negeren ervan.
Ik vraag toch helemaal niet om die persoon te veroordelen??????
Citaat:
2. Bruusk stoppen ? Ja, je kan het recht op verdediging van een persoon in nood aanhalen (verlengde van recht op ZELFverdediging), maar je bent als chauffeur dan meteen ook aansprakelijk voor de schade die je toebrengt aan anderen op je bus door dit maneuver. een schade die de lijn zonder probleem op jouw verantwoordelijkheid zal schuiven.
Waar heb ik gezegd dat hij BRUUSK moest stoppen?? Ik vraag me alleen af waarom hij tijdens het traject van de Kerkstraat naar het Astridplein is blijven verderrijden terwijl er een knokpartij gaande was op zijn bus.

Citaat:
als je effectief rechten studeert, hoop ik ten zeerste dat je strafrecht en buitencontractuele aansprakelijkheid nog niet hebt afgelegd ! In mijne tijd aan de univ had je met zo'n beweringen alvast er niet door geweest.
Die heb ik inderdaad nog niet afgelegd...

Maar ik sprak dan ook vanuit een "buikgevoel", niet vanuit de wet.
Oud 25 juni 2006, 16:36   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een evolutie waar de opeenvolgende regeringen de grootste schuldige van zijn: zij hebben er immers voor gezorgd dat er wetten bestaan waarbij mensen gestraft worden die hun eigen goed, dat van anderen, zichzelf of anderen desnoods met geweld verdedigen. Peperspray is in ons land verboden voor burgers. In andere landen niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:38   #38
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag toch helemaal niet om die persoon te veroordelen??????

Waar heb ik gezegd dat hij BRUUSK moest stoppen?? Ik vraag me alleen af waarom hij tijdens het traject van de Kerkstraat naar het Astridplein is blijven verderrijden terwijl er een knokpartij gaande was op zijn bus.

Die heb ik inderdaad nog niet afgelegd...

Maar ik sprak dan ook vanuit een "buikgevoel", niet vanuit de wet.
ah, maar dan is het goed. I retract my words, my apologies !
veel succes met de "acquiliaanse aansprakelijkheid " en co in je verdere jaren.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:49   #39
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
In dergelijke situatie, flink op de rem staan da die gasten me klieken en klakken door de bus vliegen m.a.w uit evenwicht halen.
En punt 2: chauffeurs uitrusten met pepperspray om amok makers plat te leggen tot politie komt.
Rechtvaardige zelfverdediging als verantwoordelijke voor de veiligheid van zijn passagiers.
en deuren blokkeren !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2006, 16:52   #40
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dan zit er niets anders op dan op elke bus, trein, tram-en metro gewapend personeel mee te laten rijden zodat de gebruikers veilig op hun plaats van bestemming geraken.

Hebben we daar niet genoeg politie voor dan scholen ze het leger maar om.
de para's op de bussen, die weten wel wat te doen om dergelijk crapuul aan te pakken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be