![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Homohuwelijk; wat vindt U daarvan? | |||
Een schandelijke wanvertoning |
![]() ![]() ![]() |
182 | 42,03% |
Prima, maar alleen als men geen kinderen adopteert |
![]() ![]() ![]() |
50 | 11,55% |
Homofielen hebben de zelfde rechten als Hetero's |
![]() ![]() ![]() |
201 | 46,42% |
Aantal stemmers: 433. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging dus niet om een oordeel, maar gewoon om een aandachtspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar antwoord eens : is de zwaartekrachtwet (m * M /r**2 ) nu universeel ja of neen ? Kan U ook maar één fysische kracht aangeven die niet aanwezig is op de Aarde maar wel op een andere planeet van ons zonnestelsel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De discussie draaide rond natuurwetten als leidende principes in het evenwicht in de natuur en dus ook bij het menselijk ras. Of ik nu ja of neen antwoord op uw vraag doet hier weinig toe (en geef daarbij grif toe dat ik daar niet zoveel over weet). Als u trouwens goed gelezen had (wat blijkbaar niet het geval is; moedwillig?) dan wist u dat er slechts sprake was van bepaalde krachten die misschien een rol kunnen spelen, waarmee niet gezegd werd dat er krachten zijn die niet op aarde aanwezig zijn - ieder woord heeft zijn betekenis als u dat zou ontgaan zijn). En zoals al gezegd: het ging om een aandachtspunt, niet om de leidende lijn in de discussie. U zei me trouwens dat er nog andere ongerijmdheden in mijn bericht zaten. Mag ik die dan vernemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn in de natuur bewijsbare, vaststelbare en observeerbare sexuele levensvormen. Heterosexuele; homosexuele; bisexuele; a-sexuele; solo-sexuele; enz. Hierna mag uw tekst ongewijzigd volgen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat hier om wat voorkomt, en bestaat. Of het nu natuurlijk of niet is, reproductief of niet, speelt geen rol. Er bestaan mensen die om een of andere reden nu eenmaal zo zijn. Met hen in een verdomhoekje te duwen los je hun problemen niet op. Ik vraag me echt af wat jouw boodschap en vooral jouw oplossingen voor andersgeaarden inhouden.
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u goed gelezen had, wist u al wat ik, en velen met mij in onze Vlaamse maatschappij, er over denkt: een discrete levenswijze is voor homoseksuelen de beste waarborg, waarbij ze geen gelijkberechtiging voor hun afwijkende levenswijze opeisen en al evenmin die als norm of op hetzelfde niveau als een man-vrouwrelatie willen opdringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jan, wat bedoel je eigenlijk met: "een discrete levenswijze is de beste waarborg voor homosexuelen"? Waarborg waarvoor? Om de toorn van de Vlamingen die denken zoals jij te vermijden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Linus
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Jan vdB.
Ik heb een dochter. Ze werd op een naturlijke manier verwekt en kwam op de meest natuurlijke wijze ter wereld: in barensweeën. Toch had ze geen xx of een xy chromosoom zoals de meeste andere vrouwen of mannen maar kreeg ze xo mee. Er bestaat zelfs een naam voor: het syndroom van Turner. Vanaf de pubertijd groeien de mensen die met dit aangeboren chromosoomtekort geboren worden niet meer. Ze ontwikkelen niet uit zichzelf tot een "normale" vrouw: geen borstvorming, geen menstruatie, zelfs geen groei tot normale lengte. Ook geen functionerende eierstokken met als gevolg: onvruchtbaarheid. Toch is mijn dochter gegroeid, heeft ze borsten, menstrueert ze en heeft ze zelfs een kind. Allemaal dankzij menselijke ingrepen in "de natuur". Natuur die er ongevraagd voor zorgde dat zij wel een normaal sexleven kon hebben maar niet reproductief was. Ga jij nu mijn dochter het kind dat ze acht maanden heeft gedragen, dat kerngezond, intelligent en intussen zes jaar oud is, misgunnen omdat het niet op een voor 100% natuurlijke manier verwekt werd? Ga je haar het "onnatuurlijke" verwijten waardoor ze ondanks de streek die de natuur haar lapte toch reproductief werd? Of helpt dit je mening omtrent wat wél of niet natuurlijk is een beetje bij te schaven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarde Jan van den Berghe,
Ik meen uit uw onderscheiden teksten te mogen opmaken, dat u tegenover homofilie als volgt staat:
Het non-argument onnatuurlijkheid Mijn standpunt hierover zette ik (zo hoop ik althans) reeds duidelijk neer. Al wat de natuur aan mogelijkheden biedt is natuurlijk, zelfs als dit ogenschijnlijk, of op korte termijn, indruist, tegen de bedoelingen die wij 'de natuur' toedichten. Ook b.v. beton, een substantie die door velen als lijnrecht tegenover natuurlijkheid indruisend wordt aanzien, is een mengsel van natuurlijke materialen, gecreëerd door het natuurverschijnsel mens, gehoorzamend aan alle natuurwetten hier op aarde aanwezig. (Waar blijft trouwens uw strijdtopic tegen déze zogezegd onnatuurlijke materie? ![]() Laat ho-le-bi-seks een minderbeoefende praktijk zijn, het blijft een bestaand natuurverschijnsel, en het zou niet erg christelijk zijn een minderheidsgroep te discrimineren. Daar bent u het toch mee eens, zo mag ik verhopen. Is onnatuurlijkheid en onreproductiviteit een argument om bepaalde seksuele handelingen te veroordelen?. Een paar reflecties en vraagjes. Uw visie over wat al dan niet natuurlijk is, rust m.i. op een groot (aangeleerd) misverstand. U gaat ervanuit dat de mens en zijn voortbestaan, een essentieel onderdeel zijn, van een correcte evolutie van 'de natuur'. Was 'de natuur' dan imperfect gedurende de eonen voor het ontstaan van de mens? Is de mens een noodzakelijke factor voor het voortbestaan der onverschillige natuur met zijn myriaden andere levens-en verschijningsvormen? Tilt het bestaan van onze pretentieuze mensensoort 'de natuur' dan op een zoveel hoger plan? Zijn wij echt (buiten in onze verwaande hoofden) het kroonjuweel van de ons omringende werelden? We stellen het maar al te graag zo voor, maar mét of zonder de mens, zal onze nabije en vooral ruime 'leefomgeving', in één of andere vorm, nog oneindig lang gedijen zonder ooit een krimp te geven om onze nog maar héél kort levende soort (en wie weet hoe weinig tijd hebben we nog voor ons....... ![]() Eventjes verder borduren op het argument van het niet-reproductief zijn. Vaak heb ik de indruk dat velen niet beseffen hoeveel niet-reproductieve seksuele handelingen er bestaan, waar nooit ofte nimmer het etiket onnatuurlijk wordt opgeplakt, laat staan dat men zou overwegen de beoefenaars van dergelijke praktijken te minoriseren of zelfs te discrimineren of met de vinger te wijzen. Moeten in uw optiek onvruchtbare hetero-stellen (ouderdom, gesteriliseerden, of partner onvruchtbaar door speling uwer zo vaak aangehaalde doorgaans productieve natuur) hun liefde voor mekaar in het schemerdonker beleven? Durft u in alle ernst beweren dat u als jongeling, bruisend van seksuele energie, nooit vol vreugde de hand aan uzelf sloeg zonder daarbij ook maar enige vorm van voortplanting te beogen? Ik wil uw ontkennend hoofdschudden volgaarne voor oprecht aanzien. Het is best mogelijk dat u dergelijke handeling verwerpelijk vond. Het blijft immers een man die u aldus zou beroerd hebben, en dat kan in uw optiek niet, ook niet als u zelf persoonlijk die eigenste man zou zijn. Het resultaat van deze abstinentie echter, zou dan wel eens tijdens nachtelijke polluties, zijn weg naar de lakens hebben kunnen vinden. Weerom een hoogst natuurlijke gebeurtenis, welke buiten het produceren van een extra machine wasgoed, niet echt van nut lijkt voor het instandhouden van ons onvolprezen mensenras, zo lijkt het me. Zoals u ziet, onreproductieve seks hoeft niet tegennatuurlijk te zijn, en is vaak een gewone stap in onze evolutie als seksuele wezens. Oplossingen voor de seksueel anders geaarden U vroeg waarom ik die paar suggesties (eigenlijk vraagjes ![]() ![]() Nu vraag ik mij als onmachtige mededebater wel af, waarin het subtiele verschil schuilt tussen het 'discreet' beleven van een afwijkende relatie, of het doen oprotten naar het verdomhoekje van de homofiele medemens. Kan u mij verhelderen hoe u, en een overweldigende meerderheid van uw 'Vlaamse maatschappij' (sic), dit enorme verschil invult? Of mag ik er van uitgaan (daar u gelijkberechtiging van de holebi-groep niet voorstaat) dat u eigenlijk enkele van mijn gesuggereerde (eind?)oplossingen 'deep down under' wel verlokkelijke alternatieven vindt? Beantwoordt het echt aan uw christelijke waarden en deugden om opnieuw een categorie 'Untermenschen' te creëren, met 'andere' (lees: minder) rechten, dan zij die wel in uw seksuele kraampje passen? Trekt u dit donkere streven ook door naar de hierboven door mij aangehaalde, niet-reproductieve, heteroseksueel actieve groepen, waartoe u waarschijnlijk zelf ooit toe behoorde, of zult behoren? Groetjes van de benieuwde Superstaaf® |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd of Jan zijn visie door bovenstaande tekst wat aan breedte gaat winnen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Schepen
|
![]() In Leviticus en Deuternomium staat ook duidelijk dat homofielen zondaars zijn en dat God hun gedrag verafschuwt.
Hoe je het ook went of keert homofielen vertonen onnatuurlijk gedrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hun respectieve redacteurs verafschuwen geen gedragingen die van hun normen afwijken. Ze hebben meer respect voor hun medeburgers dan de 'ghostwriter' van uw 'reglementenboek' voor zijn eigen creaturen, waarvan hij er sommigen met anderssoortige sexuele voorkeuren behepte dan de doorsnee-mens. Hoe je het draait of keert: homofielen zijn mensen die hun door de natuur opgelegde gedragslijn proberen te beleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het wel god die de mens schiep?
Ik geloof eerder dat het de mens was die zichzelf een god schiep. Eentje naar zijn eigen beeld en gelijkenis natuurlijk: een hetero dus. Vandaar.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gaan sommige ogen misschien open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is u misschien ontgaan, maar de mensheid leeft niet meer in het paradijs en de duivel heeft af en toe vrij spel. Wanneer iemand in Afrika niet monogaam is, heb ik geen medelijden met die stumper, wanneer hij HIV krijgt. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. |
||
![]() |
![]() |