![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
You can always find a stronger and meaner motherfucker. ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Doen!
Maar het is straf dat wij een leger nodig hebben en dat we zelf niet op de vuist durven gaan. Laatst gewijzigd door Bhairav : 27 juni 2006 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar gaan die "schoelies" uiteindelijk terechtkomen, na je successieve "vernieuwingen"? Ik vond het wel leuk om lezen dat je economie beschouwt als een beschaafd middel om maatschappelijke macht te veroveren. Leve de machtsgeilheid van het libertarisme (hoe zat het nu met die vrijheid?)
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() kapitalistiche economie gaat gepaard met concurentie waardoor er agressieve methoden onstaan om zich te handhaven!Het betekend ook dat er winners en losers zijn wat dan weer voor fricties zorgen en dus agressie.Staatsverniewing door project ontwikkelaars zorgt voor een éénzijdig ontwikkeling van winkelpanden,burelen,hoge huur en koop prijzen,en een ghetto vorming ver weg de pracht van de elitaire vernieuwde centras.
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 27 juni 2006 om 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() idd
![]() |
#28 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bush nog steeds bezet. stop. Oorlog kost veel geld, kunnen niet overal tegelijk zijn. stop. Kom binnen een jaar of 10 nog eens terug. stop. in de hoop dat onze huidige oorlog dan gewonnen is. stop. Dan zullen we uw voorstel voor nationale bodyguard leger nogmaals bekijken. stop. begin in ieder geval maar al te sparen. stop. mvg, eerste minister usa. stop. end. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De misvormde vindt altijd spiegels die hem begeerlijk maken.De Sade
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Neen, mijn toestand zal daardoor alleen verergeren uiteindelijk. Ik ben speciaal, vergeten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zijn die ijzeren omheiningen en privé-milities, noch dat huurlingenleger zelfs niet eens nodig. Het "Westen" is helemaal niet zwak. Het soort gezeik dat Bhairav in z'n openingspost citeerde is al zo oud als de straat: de Grieken, Romeinen, Middeleeuwers, 16de-17de-18de-19de eeuwers kloegen continu over het "verslappen" van de jongere generaties. Feit is dat we dankzij een superieur economisch systeem een definitieve en duurzame voorsprong hebben weten op te bouwen. En die is vele malen straffer dan om het even wat er van de andere kant aan stokken en stenen kan geworpen worden. Nog even en dan hebben we zelfs die olie uit het Midden-Oosten niet eens meer nodig. En wat dan? Wat gaan die "stoere mannen" dan verkopen? Nog altijd zoveel praat terwijl ze zichzelf verder de verdoemenis inprevelen tot meerdere eer en glorie van hun allah? Ik heb het gezien in Pakistan: eerst de moskeeën restaureren na de aardbeving en dan pas eens denken aan het herstellen van de vitale infrastructuur. Ja, de kinderen moeten toch de koranteksten kunnen prevelen in een voor hen volslagen onbegrijpelijke taal... véél belangrijker dan taal of wiskunde of algemene kennis. Superieur, my ass !!! Ik ben helemaal niet bang of ongerust. China daarentegen heeft het spel allang begrepen. D�*�*r wordt de volgende grootmacht stilaan wakker. De rest mag nog wat wriemelen voor de kruimeltjes en dat heeft die "rest" voor het overige vooral te danken aan haar eigen slavenmentaliteit.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ik heb het helemaal niet over het verslappen van de jongere generaties. Ik heb het over het verslappen van iedereen. Ik denk niet dat de jongere generaties verslapt zijn tegenover de oudere. Het is de westerse samenleving in zijn geheel.
En die eceonomie waarover gij het hebt is nu eens HET probleem van de verzwakking. Onze economie verdedigt ons niet. Gij hebt die openingspost ni goe geinterpreteerd denk ik. Laatst gewijzigd door Bhairav : 27 juni 2006 om 09:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Maar Bhairavke toch. Dat verhaal is al zo oud als de straat. De Romeinen zijn "slap" geworden door hun rijkdom en luxe, net zoals de Grieken etc... Bakerpraat tegen de vaak. Welvaart maakt dat je zelfs niet eens meer hoeft te vechten om je gelijk te halen; je koopt (een deel van) de vijand gewoon uit en klaar is kees. En ik heb het dan niet over imperialistisch stoer op de borst kloppen, maar over een simpele economische transactie waarbij iedereen in z'n waarde blijft. Die lawaaimakertjes ginderachter hebben nog niet bijster veel gerealiseerd van hun grote agenda... Of geloof jij van wel soms? Het enige wat ze kunnen is zichzelf opblazen (= problem solved instantly) of zichzelf verder marginaliseren (= problem contained).
Kom, de stoere Galliërs destijds waren een kop groter dan de Romeinen en een pak sterker... maar konden ze stand houden? Neen. En waarom niet? Omdat de Romeinen hen uitkochten, daarom. En je kan een eindeloos lijstje van dergelijke voorbeelden aanhalen. De stelling klopt dus simpelweg niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Die stelling heeft het niet over Romeinen. Ik denk dat gij die stelling zelfs niet snapt.
Maar bon, goed dat velen zoals u denken. Dan kan die samenleving lekker doorrotten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk gaat het niet over de Romeinen. Maar die zeikstelling is zo oud als de straat en werd door de geschiedenis keer-op-keer achterhaald. Kicken op onheilsprofetieën is ... zielig. Ik heb de indruk dat gij vooral uw fun haalt uit het wachten op Godot.
Het zal er niet van komen hoor... die totale ineenstorting. Neem je droompjes maar niet te snel voor werkelijkheid. Ondertussen draait de wereld verder. En niet op het ritme van een stelletje primitieve volksstammen in de woestijn. (of in één of ander troosteloze -nu al tot sloop veroordeelde- achterbuurt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() het zal mss niet instorten maar langszaamherhand is het naar rechts aan het opschuiven,dit ideaal beeld van een politioneel samenleving is een natte droom van sommigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |