![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() De "heldendaden"?
Zoals.. Duitsers overvallen, dan rap de plaat poetsen, en zich heel koest houden als de Duitsers als represaille onschuldigen fusilleren, in plaats van die onschuldigen te redden door zich aan te geven. Ferme heldendaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben blij dat het verzet bestaan heeft. Maar natuurlijk kan ieder weldenkend mens het niet eens zijn met wreedheden als verkrachtingen en dergelijke. Zelfs al zouden de verkrachte meisjes/ vrouwen effectief "moffenhoeren" geweest zijn, of effectief Belgen aangegeven hebben bij de Duitsers, verkrachten voor de goede zaak kan niet, de goede zaak wordt immers in niets gediend door die verkrachting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zich overgeven, dat doen jullie Vlaams-nationalen wel graag he ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Anderen laten afzien voor jouw wandaden, dat doen jullie belgicistjes wel graag he.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie waren nu de "ware" verzetshelden ? En wie waren de "ware" collaborateurs ?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus volgens u had een goed georganiseerd verzet, gestuurd vanuit Londen, zich onmiddellijk moeten overgeven na de eerste repressaille. Alleen simplisten of collaboratie-gezinden komen met zo'n theorieën af. Ik denk dat je in de deelverzameling van beide groepen thuishoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben het oneens met je Descartes Jr. De mensen die vanuit London de orders gaven en de verzetslieden die gewelddadig verzet pleegden wilden blijkbaar geen rekening houden met het feit dat er burgerslachtoffers gingen vallen als represaille na iedere liquidatie of aanslag. Die burgers waren geen soldaten. Men had het recht niet om hun levens op het spel te zetten. Het is juist simplistisch te beweren dat er spaanders vallen als er gehakt wordt.
Dat soort verzet is misdadig, gaat in tegen de Conventie van Genève en is niet goed te praten. Je kunt beweren dat het voor mij gemakkelijk is om er achteraf kritiek op te hebben, maar dat geldt ook voor jou uitleg; Ik blijf erbij... de ware echte en daadwerkelijke verzetshelden waren de mensen die andere mensen hielpen, gered hebben, beschermden. Die zag je aan het einde van de oorlog niet parmantig paraderen met een in teer en veren gewreven kaalgeschoren vrouw, die zag je aan het einde van de oorlog geen huizen plunderen.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Geert Cool laat hier duidelijk z'n ware aard zien!
Hij keurt de straatterreur van 1944 goed!!! Onschuldigen werden opgepakt of afgeranseld (burenruzies en dergelijke), justitie en ordediensten werkten niet meer waardoor willekeur heerste, mensen werden mishandeld, alle redelijkheid in bestraffing van collaborateurs was zoek (in 1944 kreeg men de kogel en nog geen 4 jaar later voor dezelfde feiten kreeg men 10 jaar gevangenis! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De echte werking van het verzet hield evenwel niet alleen het verbergen van "illegalen" en het verzamelen van contra-gegevens in maar ook sabotage. Uw repliek is zuiver pathetisch theoretisch en onrealistisch. En dan gebruikt u het nog als argument om de schuld van de échte oorlogsmisdadigers te vergoelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Het is wel nodig me dunkt, want iedereen doet er hier maar een flinke slag naar.
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() effen naar boven halen ivm de amnestietopic!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Wat heeft dat met Belgische "helden" te maken, zoals de titel beweert?
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een dapper iemand neemt m.i. de verantwoordelijkheid voor zijn daden op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn vader dook onder, en kreeg TBC..... mijn schoonvader werd opgepakt en afgevoerd naar een "Arbeitslager" bij Berlijn.... gedaan met de studies mijn tante slaagde er niet in onder te duiken en werd afgevoerd naar Auszchwitz: ze overleefde, maar in welke toestand... mijn 2 grootvaders kregen alle 2 een V1 op hun huis en stierven. Versta je dan dat mensen iets tegen die "vrijwilligers" hebben (en tegen de pretenties die ze hebben en het lawaai dat ze maken)? waarschijnlijk niet, natuurlijk Hou je "arme collaborateurs"verhalen maar stil, dan kan het misschien vergeten worden! [size=6]vergeven en vergeten, JA, AMNESTIE NOOIT!![/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat aushwitz en V1's ermee te maken hebben weet ik niet hoor. V1's waren niet bepaald in staat om er specifieke huizen uit te kiezen ![]() Wat aushwitz ermee te maken heeft begrijp ik al helemaal niet, ik zie niet in hoe een vader die om zijn gezin te onderhouden in duitsland ging werken daar enigszins mee voor verantwoordelijk is. Voor zover ik weet werden die mensen niet als kampbewaker ingezet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verzetslieden hebben hun hele hebben en houden geplunderd. Hou je "arme oorlogsslachtoffers"verhaaltjes maar stil. Amnestie voor de smeerlappen van de witte brigade? Nooit! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn schoonvader was 17 toen hij gedeporteerd werd Wat de bombardementen en de kampen ermee te maken hebben? In jullie ogen niets, dat is duidelijk, maar in de ogen van zowat iedereen was Duitsland de aanvallende VIJAND, niet de "bevrijder van Vlaanderen" toen ik schreef dat je het natuurlijk niet zou begrijpen... ik heb te véél vlaamsnationalisten tegengekomen die het in 2004 nog altijd niet begrepen hebben en nog altijd overtuigd zijn van hun HEILIG GELIJK |
||
![]() |
![]() |