Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2006, 10:14   #21
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja inderdaad. Enerzijds geen fascisten willen genoemd worden, anderzijds zegevieren als een doorwinterde nazi.
JA

colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:19   #22
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Het is ongelooflijk hoe eenzijdig dit forum is gevormd. Zonet keek ik even naar de participatie door academici, ideologen en politici...Me dunkt dat de verloedering van dit in beginsel schitterend project volledig is en dat niemand met enige naam en faam - een sterrenwichelaar als Jos Verhulst niet te na gesproken maar zijn credibiliteit is dan ook algemeen aanvaard als dubieus - nog in discussie wil gaan met mensen die uitblinken in blinde vooroordelen en niet openstaan voor enig argument. Enige tegenspraak wordt gegarandeerd beantwoord door een scheldtirade van beperkte woordenschat van een bende hyena's die zich hongerig op een prooi werpen...
Maar ja, wat doe je aan frustratie....bitter weinig...laten afreageren op de meest stompzinnige wijzen en verder... ...tot wanneer er een uitzondering toch eens in slaagt een ander argument aan te brengen dan...ja, daarvan zijn er genoeg te lezen, me dunkt!

De Verlossing is nabij. Praize the Lord La Chunga !

Misschien kan jij oooh Zeer Verlichtte Geest enige commentaar geven op de vragen die sterrenwichelaar Jos Verhulst formuleerde. (Uit simpele naastenliefde bitte om mijn nieuwsgierigheid te blussen).

Misschien kan jij ooh Verheven Al-Wetendheid ook enkele efficiënte oplossingen formuleren voor de samenlevingsproblemen mits het VB geen oplossingen aanreikt en de zelfverklaarde democratische partijen er nog nooit over hebben durven nadenken.

Leid mij evenwel niet in politiek correcte bekoring (daar ben ik immuun voor geworden), maar verlos ons van het allochtone kwade.
Amen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:54   #23
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
De Verlossing is nabij. Praize the Lord La Chunga !

Misschien kan jij oooh Zeer Verlichtte Geest enige commentaar geven op de vragen die sterrenwichelaar Jos Verhulst formuleerde. (Uit simpele naastenliefde bitte om mijn nieuwsgierigheid te blussen).

Misschien kan jij ooh Verheven Al-Wetendheid ook enkele efficiënte oplossingen formuleren voor de samenlevingsproblemen mits het VB geen oplossingen aanreikt en de zelfverklaarde democratische partijen er nog nooit over hebben durven nadenken.

Leid mij evenwel niet in politiek correcte bekoring (daar ben ik immuun voor geworden), maar verlos ons van het allochtone kwade.
Amen.
Ge zijt voor almachtig en alwetend rood sossig links toch niet zo goed bezig: het allochtone is NOOIT kwaad, maar de beste multiflauwekulturele verrijking die Vlaanderen ooit ten deel kon vallen!
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 10:59   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Maar jongens toch, hoe narrowminded kunt ge nu zijn?
Die skinheads in Bruggen hebben die 2 zwarten bij elkaar geslagen omdat ze zwart waren. En in Antwerpen (en in Brussel voor de moord op Joe van Holsbeeck) hebben de marrokaanse gemeenschappen meegeholpen bij het oplossen van de moorden.
Ik kan niet geloven dat jullie alle allochtonen over dezelfde kam scheren als die zes criminelen (die zwaar gestraft moeten worden, laat dat duidelijk zijn!). Maar ik begin meer en meer te denken dat jullie verstand gewoon te klein is: narrowminded...
Zijn het nu al twee zwarten ?
In werkelijkheid was er een vechtpartij ontstaan tussen de skinheads en de blanke jongen.
Toen de zwarte het voor zijn vriend opnam deelde hij ook in de klappen.
Ik zie dat ge het ook zo nauw niet neemt met de waarheid.
In Antwerpen nam de Marokkaanse gemeenschap het trouwens aanvankelijk op voor de daders. Pas toen ze in moeilijkheden dreigden te komen gaven ze de tip.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 11:09   #25
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Die skinheads in Bruggen hebben die 2 zwarten bij elkaar geslagen omdat ze zwart waren. En in Antwerpen (en in Brussel voor de moord op Joe van Holsbeeck) hebben de marrokaanse gemeenschappen meegeholpen bij het oplossen van de moorden.
Ik kan niet geloven dat jullie alle allochtonen over dezelfde kam scheren als die zes criminelen (die zwaar gestraft moeten worden, laat dat duidelijk zijn!). Maar ik begin meer en meer te denken dat jullie verstand gewoon te klein is: narrowminded...
wie is hier narrowminded?
uit het onderzoek blijkt tegenwoordig duielijk at de vechtpartij tussen twee blanken is begonnen. wat is daar racistisch aan?
ge moet gewoon niet zomaar alles geloven wat ze u voorschotelen.
smash_the_reds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 11:14   #26
smash_the_reds
Burger

Standaard

[quote=kay-gell;1781367]Belachelijk inderdaad. Twee skinheads (de naam zegt het zelf) slagen een neger en zijn vriend bijna dood. Overduidelijk racisme, het zijn verdomme skinheads (!)
Vanthemsche verklaarde dat hij "m*kakken" wilde neerschieten = overduidelijk racisme.

over vanthemsche laat ik me niet uit,
ik heb het over die skinheads.
wat bedoel je ,' de naam zegt het zelf', Jij weet duidelijk niet waarover je spreekt. ik ken geen enkele skinhead die zomaar mensen in elkaar slat omwille van hun huidskleur. dat zou ook NOOIT worden goedgekeurd.
jij hebt je teveel laten inspireren door films.
mag ik je er trouwens op wijzen dat het overgrote deel van de skinheads zich geen fluit van politiek aantrekt en zelfs spa ofzo stemt?
Nuja, ik kan het je niet kwalijknemen, over de subcultuur der skinheads bestaan vele indianenverhalen. maar eer je dit soort geladen opmerkingen maakt, doe een beetje research, want je zit er zover naast als maar kan.
Oud 28 juni 2006, 11:19   #27
smash_the_reds
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zijn het nu al twee zwarten ?
In werkelijkheid was er een vechtpartij ontstaan tussen de skinheads en de blanke jongen.
Toen de zwarte het voor zijn vriend opnam deelde hij ook in de klappen.
Ik zie dat ge het ook zo nauw niet neemt met de waarheid.
In Antwerpen nam de Marokkaanse gemeenschap het trouwens aanvankelijk op voor de daders. Pas toen ze in moeilijkheden dreigden te komen gaven ze de tip.
meer nog, tussen 1 skinhead en die blanke nadat die vent hem uitdaagde.
uiteindelijk was het 2 tegen 2.
Die derde skinhead heeft dat gevecht doen stoppen, maar heeft wel een maand vastgezeten!!
maar dat hoor je natuurlijk niet, want dat past niet in de kraam om skinheads af te schilderen als bloeddorstige beesten.
ohja, en nog iets dat je niet hoort is dat het skinheads! waren die de ambulance hebben gebeld.
Oud 28 juni 2006, 12:05   #28
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die skinheads in Bruggen hebben die 2 zwarten bij elkaar geslagen omdat ze zwart waren.
Excuseer hé, ze hebben wel 'kletskoppen' geroepen hé, en daarop hebben die 'tengere' jongens zichzelf 'verdedigd'. Maar het was niet de 'bedoeling' om zo hard te slaan geweest hoor...

Ik denk dat veel rechtse stemmers ook niks tegen marrokanen hebben omdat ze 'bruin' zijn. De reden is meer te zoeken in het feit dat hun gedrag niet in overeenstemming te brengen valt met het westers samenlevingsmodel en de normen en waarden die eraan vasthangen. Is dat dan nog racisme te noemen? Racisme duidt op het onderscheid maken op basis van huidskleur/etniciteit en ze alsdusdaning als minderwaardig te beschouwen. Dat is niet hetzelfde als 'hun' gedrag, dus 'vlaamse' kutjongeren inbegrepen, in vraag stellen.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 12:37   #29
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Trouwens die zwarte is niet dood.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 13:38   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smash_the_reds Bekijk bericht
Even een kleine vergelijking tussen deze twee feiten, hoe de media, het volk en de politiek met dit soort zaken omgaan.

1.In Brugge wordt meteen over racisme geschreeuwd. In antwerpen niet. Terwijl de ogenschijnlijke feiten hetzelfde lijken.
Uiteindelijk blijkt het incident in Brugge totaal niets met racisme te maken te hebben, maar een rechtzetting is ver te zoeken.

2.In Brugge bleek het om een vechtpartij van twee tegen twee te gaan. In Antwerpen 6 tegen 1. Waarom wordt er leugenachtig bericht over het Brugse incident?

3.In Brugge worden stille en luide marsen georganiseerd, in Antwerpen niets.

4.Na de vechtpartij in Brugge wordt een heksenjacht ontketent tegen skinheads in de media. Ik heb nog niks gezien van een gelijksoortige stigmatisering van moslims?

5. In Brugge blijkt uitlokking de reden te zijn tot de vechtpartij, maar men hoort hier bitter weinig van in de media, omdat het minder sensationeel klinkt? In Antwerpen staan de kranten vol van mogelijke excusen voor het baldadige gedrag van marrokaanse jongeren.

Kortom, Een overduidelijk bewijs hoe de linkse politieke partijen een incident proberen te sturen zoals het hen het beste uitkomt.
wanneer een groep 'zogezegd' extreem rechtse skinheads kan worden beschuldigd staan de kranten vol van verwijten en stigmatiseringen.
Wanneer een groep reeds bij de politie beruchte marrokanen de daders blijken is met UITERST voorzichtig met opmerkingen te geven.

Wat klopt hier niet?
Dat links een gevaar is voor de maatschappij zelf.
Oud 28 juni 2006, 14:32   #31
joppe
Burger

Standaard

Om dan nog te zwijgen van het feit dat de media gewoon verzwegen hebben dat dader die toen aan het benzinestation die neger in mekaar sloeg een turk was.
En dat de mafkees die in zelzate opzettelijk en met het oogmerk om te doden met zijn auto op een terrasje inreed een marokkaan was.
In beide gevallen werd zelfs bewust geinsinueerd dat de dader autochtoon zou zijn geweest.
Hoernalisten, een verachtelijke bende is het.
Oud 28 juni 2006, 15:08   #32
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joe Van Holsbeek was een Vlaming, net zoals die buschauffeur. Ook hier ging het dus om racistische daden. Omdat dit kansarmen zijn en een minderheid worden ze beschermd door de media om 'extreem-rechts' niet in de kaart te willen spelen. Gelukkig heeft de impact van de media steeds minder invloed op de burger.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 15:19   #34
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Van Themse ook.
Ja, en? Relevantie met zijn opmerking?
Oud 28 juni 2006, 15:25   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Ja, en? Relevantie met zijn opmerking?
Dat vlamingen blijkbaar niet altijd de slachtoffers hoeven te zijn, maar tevens ook daders.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 15:39   #36
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat vlamingen blijkbaar niet altijd de slachtoffers hoeven te zijn, maar tevens ook daders.
Waaw, en heeft u daar lang over moeten nadenken? Een hulplijn ingeschakeld?
Oud 28 juni 2006, 15:40   #37
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Waaw, en heeft u daar lang over moeten nadenken? Een hulplijn ingeschakeld?
Ik heb dat even vermeld, omdat "jullie" dat telkens "vergeten" 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 16:06   #38
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Belachelijk inderdaad. Twee skinheads (de naam zegt het zelf) slagen een neger en zijn vriend bijna dood. Overduidelijk racisme, het zijn verdomme skinheads (!)
Ik kan het u niet kwalijk nemen dat u de skinhead cultuur niet goed kent, maar een skin is niet "per definitie" een racist. De oorsprong van de skins ligt trouwens bij groepen als madness, the clash, ... ("the mods") en ik ken een paar gasten die zichzelf "outen" als "SHARPs" (SkinHeads Against Racial Prejudice). Versta me niet verkeerd: natuurlijk zijn er een heel pak skinheads ook racist en neo-nazi, maar het ene hoeft niet noodzakelijk op het andere te wijzen (laat staan te gelden als "bewijs", zoals u dat hier gebruikt).

http://en.wikipedia.org/wiki/Skinhead

Citaat:
Vanthemsche verklaarde dat hij "m*kakken" wilde neerschieten = overduidelijk racisme.
Hij heeft wel geen enkele "m*kak" geraakt, maar dit terzijde.

Citaat:
Die marrokanen hebben niet gedood omdat die man blank was. Ik heb zelf al gezien dat het voor dat soort crapuul niet uitmaakt welke nationaliteit je hebt zolang ze er maar op kunnen meppen.
Ten eerste kunt u onmogelijk weten hoe dit groepje Marokkanen zich gedraagt naar blanken toe. Ten tweede is uw eigen beperkte ervaring niet echt een afdoende argument om conclusies te trekken over alle soorten "meppend crapuul". Ik ken tenminste al één voorbeeld van een "meppend crapuul" wiens handjes duidelijk losser zitten wanneer hij het (weer eens) aan de stok krijgt met iemand van een andere huidskleur, dan met iemand van zijn eigen huidskleur.

Citaat:
Enkel om die indoctrinatie verder te gaan en de mensen een wij-zij verhouding aan te meten. Rechts tegenover alles en iedereen (links,de media, allochtonen, het gerecht,..)
1. Ik kan gerust met u meegaan dat extreem-rechts leeft van het "wij-zij" denken.
2. (Extreem-)rechts heeft dan ook al een heel pak "wij-zij" denken over zich gekregen, los van het feit of bepaalde individuen uit de Vlaams Belang leiding nu racisten of verkapte nazi's zijn. De column van Walter Pauli waar hier ook veel om te doen was, ligt nog vers in het geheugen, evenals de uitspraken van sommige politici dat de "racistische moorden" in Antwerpen deels konden toegeschreven worden aan "alle kiezers van het Vlaams Belang".
3. Uw consequent gebruik van "rechts" ipv "extreem-rechts", is dat A) ingegeven door constante linkse indoctrinatie of B) zelf bedoeld als indoctrinerende uitspraken ?? 8)

Citaat:
Rechts heeft kritiek op alles en iedereen maar als je zelf kritiek hebt op rechts, pas dan maar op want dan ben doe je mee aan de hetze tegen het VB of ben je links.
Ik kan gerust begrijpen dat dat in het begin op dit forum zo overkomt. Van nieuwelingen wordt te snel verwacht dat ze "kant kiezen": 1) als je je snel laat opmerken door een paar "boude" (racistische ?) uitspraken, dan ben je "rechts"; 2) doe je dat niet, dan word je snel als "links" beschouwd. Echter, na verloop van tijd komt de nuance wel opzetten. Zo zijn er toch wel een aantal belangrijke "rechtse" figuren op dit forum actief, die hun viscerale afkeer voor het VB niet onder stoelen of banken steken, en daar niet voor worden afgerekend door de VB-aanhang. Waarom niet? Ik kan geen sluitende verklaring geven, maar hun consequentie die in heel wat topics tot uiting komt, zit daar zeker voor een groot deel tussen. Anderzijds ken ik ook "linkse" figuren op dit forum waar menig VB-aanhanger wel degelijk naar luistert.

Mijn raad zou dus zijn om, als je wenst op dit forum actief te blijven, je in het begin koppig te verdedigen in je standpunten, zo consequent mogelijk proberen zijn, en vooral niet jezelf verliezen in oeverloze discussies over hoe "racistisch" (dan wel "stalinistisch", voor onze rechtsere nieuwelingen ) deze of gene forumbezoeker is.
Oud 28 juni 2006, 16:08   #39
smash_the_reds
Burger

Standaard

Niemand ontkent hier dat er onder autochtonen soms even grote rotzakken zitten als onder allochtonen. Daar gaat deze discussie ook helemaal niet over.

Wel over het feit dat het ene wordt opgeblazen en het andere wordt geminimaliseerd.
Oud 28 juni 2006, 16:19   #40
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smash_the_reds Bekijk bericht
Niemand ontkent hier dat er onder autochtonen soms even grote rotzakken zitten als onder allochtonen. Daar gaat deze discussie ook helemaal niet over.

Wel over het feit dat het ene wordt opgeblazen en het andere wordt geminimaliseerd.
Hier wordt niets geminimaliseerd, de pers besteedt evenveel aandacht aan dit feit als aan de andere feiten. Net zoals dat was bij Joe VanHolsbeeck, maar ook dat werd geminimaliseerd zeker, ook omdat hij autochtoon was?

Citaat:
3. Uw consequent gebruik van "rechts" ipv "extreem-rechts", is dat A) ingegeven door constante linkse indoctrinatie of B) zelf bedoeld als indoctrinerende uitspraken ?? 8)
Een fout van mij. Ik had beter extreem rechts vermeld, u heeft volkomen gelijk.

Citaat:
Ik kan gerust begrijpen dat dat in het begin op dit forum zo overkomt. Van nieuwelingen wordt te snel verwacht dat ze "kant kiezen"
Dat gebeurt voorlopig toch nog niet
Ik heb mijn mening over zowel links als rechts. Al lijken de meeste topics vrij rechts geïnspireerd waardoor ik mij minder over links kan uitlaten. Extreem links en rechts dus

Citaat:
Ik kan het u niet kwalijk nemen dat u de skinhead cultuur niet goed kent, maar een skin is niet "per definitie" een racist. De oorsprong van de skins ligt trouwens bij groepen als madness, the clash, ... ("the mods") en ik ken een paar gasten die zichzelf "outen" als "SHARPs" (SkinHeads Against Racial Prejudice). Versta me niet verkeerd: natuurlijk zijn er een heel pak skinheads ook racist en neo-nazi, maar het ene hoeft niet noodzakelijk op het andere te wijzen (laat staan te gelden als "bewijs", zoals u dat hier gebruikt).
Uiteraard, maar het waren skins die kwamen uit cafe dat als extreem-rechts werd bestempeld.

Citaat:
Ten eerste kunt u onmogelijk weten hoe dit groepje Marokkanen zich gedraagt naar blanken toe. Ten tweede is uw eigen beperkte ervaring niet echt een afdoende argument om conclusies te trekken over alle soorten "meppend crapuul". Ik ken tenminste al één voorbeeld van een "meppend crapuul" wiens handjes duidelijk losser zitten wanneer hij het (weer eens) aan de stok krijgt met iemand van een andere huidskleur, dan met iemand van zijn eigen huidskleur.
Inderdaad, maar ik reageerde dan ook op uitspraken waarin mensen leken te uiten alsof ze zeker waren dat het niet zou gebeuren als de man niet blank was geweest.

Citaat:
Mijn raad zou dus zijn om, als je wenst op dit forum actief te blijven, je in het begin koppig te verdedigen in je standpunten, zo consequent mogelijk proberen zijn, en vooral niet jezelf verliezen in oeverloze discussies over hoe "racistisch" (dan wel "stalinistisch", voor onze rechtsere nieuwelingen ) deze of gene forumbezoeker is.

Nog nooit gedaan en dat zal ook niet gebeuren. Maar toch bedankt voor de raad
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be