Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2006, 17:23   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Misschien is het algemeen geweten, maar kan iemand in het kort uitleggen (of een degelijke link geven) hoe de wet Lejeune onlangs drastisch werd versoepeld?

EDIT: inmiddels samengevoegd met andere thread. Uit de uitleg van Bad Attila leid ik af dat er geen sprake is van een drastische versoepeling van de wet Lejeune.
Hier en daar zijn er versoepelingen (voorbeeld: de toelaatbaarheidsdatum om een penitentiair verlof te krijgen is momenteel 9 maanden voor de voorwaardelijke invrijheidstelling, in de wet wordt dat één jaar). Ook kan elektronisch toezicht voortaan aan seksuele delinkwenten (ik hoor de mensen al tot hier schreeuwen) gegeven worden. Hier en daar zijn er verstrengingen (zoals voor recidiverende moordenaars).

Maar grosso modo blijft alles ten gronde hetzelfde, wat niet gezegd kan worden van de procedure, die véél zwaarder wordt. Ik zal zelfs verder gaan: een aantal mensen zijn nu al bang voor de volgende algemene staking en, helaas, opstand in verschillende gevangenissen, die veroorzaakt zal worden door een piek in de overbevolking op het ogenblik dat de wet in werking zal treden. Die mensen vrezen immers dat, door de zware procedures, er nog minder vervroegde vrijlatingen zullen gebeuren, en wanner ze toch plaatsvinden, ze steeds later tijdens de straf zullen gebeuren, met alle gevolgen van dien op het aantal gedetineerden en op hun gemoedstoestand.

Maar dit is nog gissen (en ik hoop dat ik verkeerd ben). Laeremans en Annemans kunnen momenteel blijven beweren dat de nieuwe wet "zo laks is als iets".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be