Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2006, 09:27   #21
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat doet het VB nooit. De afgelopen jaren hadden ze meer dan eens de perfecte kans om zonder gezichtsverlies het racisme af te zweren. Maar dat zou zelfmoord betekenen. Racisme is het wezen zelf van het VB.
Om massa's allochtone stemmen binnen te rijven hoeven ze helemaal niet wat jij "racisme" noemt te laten vallen. Dat bewijzen de duizenden allochtonen die er nu al op stemmen en de gekleurde leden die de jongste jaren toetreden. Het enige wat ze moeten doen is zich actief openstellen en werven in de conservatieve sectoren van de allochtone gemeenschappen. Net zoals ze in Brussel doen om, met succes, francofone stemmen binnen te halen,

Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 09:27.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:29   #22
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De strijd tegen de VS en Israel kan je nu toch geen terrorisme gaan noemen. De Palestijnen voeren een vrijheidsstrijd tegen de Israelische bezetter, en de Irakezen voeren een vrijheidsstrijd tegen de Anglo-Amerikaanse bezetter.
Straks ga je het opblazen van een Amerikaanse tank nog gaan omschrijven als terrorisme...
Kwestie van aan wiens kant men gaat staan. Bekijk het eens anders. Israël voert een verdedigingsoorlog tegen palestijns terrorisme. De VS voeren een verdedigingsoorlog tegen een buitenlandse dreiging.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:33   #23
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
onlangs verkondigde het brusselse parlementslid Walter vandebossche dat de cdenv vollop op de allochtone kiezer mikt , nu in brussel is dat allicht idd de enige kiezer waar ze nog stemmen kunnen halen.

Maar ook hier in Willebroek toont de cdenv zich als de opvrijer nr 1 van de moslims. Men zou denken dat ze gedwee (zoals elders) coalitie partner spa volgt, maar niets is minder waar men neemt zelf het inititatief voor de blijvende subsidiering van de apartheidsjeugdbeweging "shorouk" en men moedigt ze zelfs aan tot samenwerking met het gecontesteerde jeudguis roezie in mechelen.
Partijen beseffen nooit dat om een verkiezing te winnen men bestaande kiezers moet houden vooraleer er andere bij te winnen. Men zou er beter aan doen in de eerste plaats de traditionele achterban te verzorgen want die dreigt men te verliezen ten voordele van "nieuwe" kiezers waarvan het hoogst onzeker is of ze overkomen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 15:01   #24
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Om massa's allochtone stemmen binnen te rijven hoeven ze helemaal niet wat jij "racisme" noemt te laten vallen.
Alsof ik heb uitgevonden dat het VB racistisch is. Ze zijn er voor veroordeeld!

Citaat:
Het enige wat ze moeten doen is zich actief openstellen en werven in de conservatieve sectoren van de allochtone gemeenschappen. Net zoals ze in Brussel doen om, met succes, francofone stemmen binnen te halen,
Blijkbaar is het voor het VB partij gemakkelijker om, zoals in Brussel, schaamteloos de Franstalige hoer uit te hangen in ruil voor francofone stemmen, dan om allochtonen aan te werven. Dit bewijst eens te meer dat de partij in de eerste plaats racistisch is, en pas in latere instantie Vlaams-nationalistisch.

Laatst gewijzigd door drosophila : 1 juli 2006 om 15:15.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:00   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof ik heb uitgevonden dat het VB racistisch is. Ze zijn er voor veroordeeld!.
Dit is pertinent ONJUIST. Gelieve je beter te informeren.

Citaat:
Blijkbaar is het voor het VB partij gemakkelijker om, zoals in Brussel, schaamteloos de Franstalige hoer uit te hangen in ruil voor francofone stemmen, dan om allochtonen aan te werven. Dit bewijst eens te meer dat de partij in de eerste plaats racistisch is, en pas in latere instantie Vlaams-nationalistisch
Dit begrijp ik niet. Volgens jou bestaan er toch geen rassen? Dus waarom denk je nu dat "allochtonen" ineens tot een ander "ras" behoren? Spreken ze dan geen frans of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 16:14   #26
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alsof ik heb uitgevonden dat het VB racistisch is. Ze zijn er voor veroordeeld!
Ach, dat veroordelingetje... Wanneer was dat ook al weer? Iemand die nog weet waarover d�*t ging?

Citaat:
Blijkbaar is het voor het VB partij gemakkelijker om, zoals in Brussel, schaamteloos de Franstalige hoer uit te hangen in ruil voor francofone stemmen, dan om allochtonen aan te werven. Dit bewijst eens te meer dat de partij in de eerste plaats racistisch is, en pas in latere instantie Vlaams-nationalistisch.
Ik zou het binnenhalen van Franstalige stemmen niet meteen bestempelen als de hoer uithangen. Eerder als een slimme zet, die een aantal interessante doelen kan dienen. Idem voor het binnenhalen van allochtone stemmen, iets waar het VB tussen haakjes al enkele jaren langzaam maar zeker mee bezig is. Stel je voor dat ze in die doelgroep echt zouden doorbreken, is dat geen prachtig doembeeld?
Oud 1 juli 2006, 19:20   #27
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat veroordelingetje... Wanneer was dat ook al weer? Iemand die nog weet waarover d�*t ging?
Het is niet omdat u het krampachtig probeert te verdringen, dat het niet heeft plaatsgevonden.

Citaat:
Ik zou het binnenhalen van Franstalige stemmen niet meteen bestempelen als de hoer uithangen. Eerder als een slimme zet, die een aantal interessante doelen kan dienen. Idem voor het binnenhalen van allochtone stemmen, iets waar het VB tussen haakjes al enkele jaren langzaam maar zeker mee bezig is. Stel je voor dat ze in die doelgroep echt zouden doorbreken, is dat geen prachtig doembeeld?
Dream on...
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 19:24   #28
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
onlangs verkondigde het brusselse parlementslid Walter vandebossche dat de cdenv vollop op de allochtone kiezer mikt , nu in brussel is dat allicht idd de enige kiezer waar ze nog stemmen kunnen halen.
Het is een uitstekende zaak dat partijen gaan 'mikken' op de 'allochtone' kiezer. Op deze wijze zal er misschien eindelijk eens rekening gehouden worden met dat segment van de bevolking i.p.v. elke problematiek vanuit een eenzijdig 'autochtone' invalshoek te benaderen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 19:27   #29
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het Belang dat nu eindelijk ook eens deed!

Heeft het VB de allochtonen niets te bieden, misschien? Bevat het VB-programma niet genoeg punten waar duizenden migranten, op de eerste plaats van de eerste generatie, het mee eens kunnen zijn? Zijn vele moslimouders geen vragende partij voor een hardere aanpak van het straatgeweld?

De eerste (en deels ook tweede generatie) migranten zijn fundamenteel medestanders in de strijd voor conservatieve waarden, tegen criminaliteit en zelfs tegen ongecontroleerde immigratie

Waarom laten jullie deze stemmen links liggen? Toch niet uit vrees dat je je programma dan zal moeten aanpassen? Er wordt toch in Brussel ook op francofone stemmen gemikt, en daar lijdt het programma toch ook niet onder?

Pim Fortuyn kon het wel.

Als het VB wil overleven en het CS doorbreken, zal het zijn aandeel in de vreemdelingenstemmen moeten opeisen. Niet de migranten zijn de vijand, wel degenen die hen welbewust inzetten als wapen om de bevolking te verdelen en zelf aan de macht te blijven.
Waarom ze die stemmen 'links' laten liggen? Heel eenvoudig, dat ligt geheel in de lijn van wat iedereen eigenlijk allang weet: het gaat 'm bij het VB niet om de criminaliteit, maar om de etnische zuiverheid van het volk.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 19:30   #30
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Waarom ze die stemmen 'links' laten liggen? Heel eenvoudig, dat ligt geheel in de lijn van wat iedereen eigenlijk allang weet: het gaat 'm bij het VB niet om de criminaliteit, maar om de etnische zuiverheid van het volk.
Ik denk niet dat het VB daar echt wakker van ligt, ik denk dat haar tegenstanders dat eerder doen, maar dan omgekeerd
Oud 1 juli 2006, 20:13   #31
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik ben niet inside het VB maar vermoed dat het om de "macht" gaat als je als partij aan de verkiezingen meedoet. Als ze uitsluitend missionariswerk wilden doen dan waren ze beter met een beweging of een religie begonnen.

Toen Karel Dillen met het VB begon, wou hij geen compromissen met de bestaande partijen om een stukje nep-macht te krijgen. Hij wou ook niet dat de "anderen" zijn programma zouden uitvoeren. ( De CDNV is daar sterk in.) Zij willen het zelf doen en onomkeerbaar.

Hoe men aan de echte macht komt is voor de die-hards van het VB van weinig belang. Iedereen mag voor het VB stemmen ook een aap met een gouden ring of een paard met een hoed op. De heiligen en de zuiveren krijgen nooit de macht.

Iemand moet de allochtone medeburger verwittigen dat zij door de Cdnv bedrogen zullen worden. Het is nooit anders geweest.
Oud 1 juli 2006, 22:03   #32
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u het krampachtig probeert te verdringen, dat het niet heeft plaatsgevonden.
Het probleem is dat nobody gives a damn...
Oud 2 juli 2006, 09:03   #33
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beseffen zij niet dat de islam 100x zo dominant is als het christendom?
De tjseven hebben misschien heimwee naar de goede oude tijd toen zij en zij alleen het voor het zeggen hadden?

Het is maar een ideetje, hoor...
Oud 2 juli 2006, 09:29   #34
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Laatst gewijzigd door stab : 2 juli 2006 om 09:30.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2006, 09:29   #35
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Laatst gewijzigd door stab : 2 juli 2006 om 09:30.
Oud 2 juli 2006, 09:29   #36
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Laatst gewijzigd door stab : 2 juli 2006 om 09:31.
Oud 2 juli 2006, 09:29   #37
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Oud 2 juli 2006, 09:29   #38
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Oud 2 juli 2006, 09:29   #39
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

probleempje

Laatst gewijzigd door stab : 2 juli 2006 om 09:32.
Oud 2 juli 2006, 09:29   #40
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het Belang dat nu eindelijk ook eens deed!
(...)
Als het VB wil overleven en het CS doorbreken, zal het zijn aandeel in de vreemdelingenstemmen moeten opeisen. Niet de migranten zijn de vijand, wel degenen die hen welbewust inzetten als wapen om de bevolking te verdelen en zelf aan de macht te blijven.
Daar voor is het nog wat te vroeg in die zin dat VB op dit ogenblik haar politieke boodschap niet consequent - zonder tegenstrijdigheden - aan de kiezers diets zou kunnen maken. De allochtone gemeenschap geeft bovendien op dit ogenblik te weinig tekenen van enige integratiebereidheid.
Eerst de vld buit binnenhalen en vooralsnog wat speculeren op de tweedeling vb - 'alle andere politieke partijen' (waar naar door jouzelf ergens hierboven of in een andere topic verwezen werd).

Laatst gewijzigd door stab : 2 juli 2006 om 09:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be