Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2006, 10:32   #21
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Groen is als een watermeloen. Groen van buiten, maar donkerrood van binnen.
Dat klopt. Groen! is een allegaartje van communisten, trotzkisten en marxisten die zich er niet voor schaamden om de stichter van Agalev, pater Versteylen, op straat te zetten. Een milieupartij is Groen! nooit geweest, die naam dient enkel maar om de kiezers te misleiden.
Oud 21 juli 2006, 12:05   #22
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Enkel bezorgd zijn voor het behoud van de natuur in eigen land is idioot, want landsgrenzen zijn verzinsels van de mens waar de natuur geen rekening mee houdt. Lucht- of watervervuiling stopt niet braaf aan de Belgische grens.
Ik kan er in komen dat teveel mensen op een te kleien oppervlakte een grote belasting vormt voor het milieu, maar dan moet je consequent zijn en ook geboortebeperkende maatregelen treffen (zowel voor eigen volk als voor andere volkeren). Eigenlijk zijn er nu al teveel mensen op de Aarde dan dat goed is voor het natuurlijk evenwicht en herstelvermogen.
Het gaat niet om bezorgd te zijn om het milieu binnen de landsgrenzen maar politiek gewijs kan je alleen passende maatregelen nemen binnen die landsgrenzen. En waarom zou je geboortebeperkende maatregelen moeten nemen als de oplossing om een harmonisch evenwicht te krijgen veel eenvoudiger is: de grenzen sluiten voor nieuwe inwijkelingen.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 13:27   #23
LouisIX
Vreemdeling

LouisIX's schermafbeelding

Standaard

Jongens, jongens, jongens, wat een debat. 'Het is buiten 31 graden.' 'Neen, neen, het is 32 graden.' 'Neen, zeg ik, 31 graden'. Of nog beter: 'Het pepervat is bruin.' 'Neen, jongen, het pepervat is binnenin blauw en buiten bruin.' 'Ha, lol, die pepervaten toch.'
'k Weet niet hee, maar misschien kunnen jullie het hebben over de oorsprong van het pepervat, over de dienst die het pepervat uitmaakte en uitmaakt, in het verleden en nu, over de evolutie van het pepervat, over de functie van het pepervat, over de socioligische plaats van de pepervaten en andere keukentoebehoren in onze geschiedenis,...
Misschien een alternatief voor een eventueel toekomstig ministerieel bericht die laatsgenoemde hier suggereert: 'Beste Europese leiders (vanop de bühne van de Europees Parlement), wij hebben een verregaande maatregel genomen om de ozonconcentratie terug te voeren tot aanvaardbare proporties. Binnen onze landsgrenzen (in Vlaanderen welteverstaan) hebben wij besloten het ozongat te dichten. Als u niet meedoet, geen probleem, in Essen, in het Noorden van ons land zal het ozongat niet meer zijn, in Roosendaal daarentegen wel.' Als we daarmee doordoen, zullen de geschiedenisboeken binnen 50 jaar vol staan van zulks kolder.
Excuseer hee, maar een beetje rationaliteit zou niet misstaan.
LouisIX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 13:37   #24
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Die naam Groen! is gekozen omdat ze meestal zo lachen.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 14:23   #25
Acid
Schepen

Acid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LouisIX Bekijk bericht
Jongens, jongens, jongens, wat een debat. 'Het is buiten 31 graden.' 'Neen, neen, het is 32 graden.' 'Neen, zeg ik, 31 graden'. Of nog beter: 'Het pepervat is bruin.' 'Neen, jongen, het pepervat is binnenin blauw en buiten bruin.' 'Ha, lol, die pepervaten toch.'
'k Weet niet hee, maar misschien kunnen jullie het hebben over de oorsprong van het pepervat, over de dienst die het pepervat uitmaakte en uitmaakt, in het verleden en nu, over de evolutie van het pepervat, over de functie van het pepervat, over de socioligische plaats van de pepervaten en andere keukentoebehoren in onze geschiedenis,...
Misschien een alternatief voor een eventueel toekomstig ministerieel bericht die laatsgenoemde hier suggereert: 'Beste Europese leiders (vanop de bühne van de Europees Parlement), wij hebben een verregaande maatregel genomen om de ozonconcentratie terug te voeren tot aanvaardbare proporties. Binnen onze landsgrenzen (in Vlaanderen welteverstaan) hebben wij besloten het ozongat te dichten. Als u niet meedoet, geen probleem, in Essen, in het Noorden van ons land zal het ozongat niet meer zijn, in Roosendaal daarentegen wel.' Als we daarmee doordoen, zullen de geschiedenisboeken binnen 50 jaar vol staan van zulks kolder.
Excuseer hee, maar een beetje rationaliteit zou niet misstaan.
You must be new here...
Oud 21 juli 2006, 14:26   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
Dat klopt. Groen! is een allegaartje van communisten, trotzkisten en marxisten die zich er niet voor schaamden om de stichter van Agalev, pater Versteylen, op straat te zetten. Een milieupartij is Groen! nooit geweest, die naam dient enkel maar om de kiezers te misleiden.
Ik herinner me dat dik 20 jaar gelden de "blut und boden" ecologisten weggejaagd werden uit de ,formeel AGALEV-genoemde,groene beweging.AGALEV zou uitdrukkelijk een "links" gedachtengoed uitdragen

Dat heb ik met zoveel woorden vernomen in het radio 1-programma "aktueel" toendertijd.

Voor wie er toen was,was het toen al helemaal duidelijk....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 15:06   #27
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Acid Bekijk bericht
You must be new here...
Dat is 'm ook. Vandaag zijn eerste bericht gepost...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 21:30   #28
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Dat is 'm ook. Vandaag zijn eerste bericht gepost...
Dat is toch geen probleem? Of wel? (kan maar best vragen hee aan de oudgedienden). Het zou kunnen dat ik me een beetje vergaloppeerd heb, om met zoiets als eerste bericht af te komen. Maar ook dat kan geen probleem zijn, me dunkt.
Oud 21 juli 2006, 21:31   #29
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Aha, ik heb er ondertussen dus al twee.
Oud 21 juli 2006, 21:31   #30
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Allez, drie eigenlijk. Of vier, beter.
Oud 21 juli 2006, 21:44   #31
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Mijns inziens wil ik het eigenlijk niet hebben over 'links' en 'rechts'. We hoeven geen achterhoedegevechten te voeren. Voor mij bestaat in de politiek alleen democratie en géén democratie. Dat is wat we met zijn allen willen hier op deze aardkloot, alleen wilt dat bij de ene er wel in en bij de andere niet. In dit land hier is er democratie. Dat maakt het mogelijk dat een Vlaams Belang bestaat én een CD&V zelfs . Dat betekent dat ik er van uit ga dat het Vlaams belang, en jah, ook de CD&V dit ook draagt, die overtuiging. Het Vlaams Belang denkt anders, wilt het anders. Dat mag godverdomme. Net zoals de VLD, de SP-a, de Spiritisten, de NVA en de Groenen dat mag. Ik aanvaard elkeen als gesprekspartner (wat nog niet betekent dat ik er uit ben of een cordon sanitaire een slechte zaak of niet). Jij mag zeggen wat je denkt, ik mag zeggen wat ik denk. En dat laatste is waar het mij om gaat als ik fulmineer over een slecht debat. Dat we elkaar dat niet gunnen. Mensen kunnen elkaar dat zo moeilijk gunnen. Wat niet wil zeggen dat we vrienden worden of elkaar om de hals gaan springen. Het betekent dat ik ook lijnrecht mag ingaan tegen iets wat beweerd wordt. En u dat ook mag met wat ik beweer. Vandaar dat ik u graag wil vertellen dat ik een Groen!-partijlidkaart heb en ik dus een absolute tegenstander ben van het Vlaa╣s Belang. En dat mag. En alsook mag jij dan ook mijn tegenstander zijn. Laten we samen goede tegenstanders zijn en dat zaakje hier op deze kloot een beetje vooruithelpen. Voila, het vijfde se!
Louis.
Oud 21 juli 2006, 21:51   #32
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Voil�*. En nu sta ik helemaal in mijn blootje hier.
Oud 21 juli 2006, 21:52   #33
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Dat trekt er al meer op hee, qua zichtbaarheid hier, Cynikus en kelt!
Oud 21 juli 2006, 22:01   #34
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LouisIX Bekijk bericht
Ik aanvaard elkeen als gesprekspartner (wat nog niet betekent dat ik er uit ben of een cordon sanitaire een slechte zaak of niet).
Ach man, zwijg dan maar al. De zoveelste kopie van Bart Dezever. Van zulke dubbelzinnige discours bulkt dit forum.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 22:03   #35
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Oei, die handtekening wilt er nu niet mee op... Is dat beter?
Oud 21 juli 2006, 22:04   #36
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Voil�* se, dat is ook weeral geregeld. We hebben ons hitte-pintje verdiend se. 'Navond!
Oud 21 juli 2006, 23:05   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

toch maar even mededelen dat er op spamming ook straffen bestaan
Oud 21 juli 2006, 23:24   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat vraag ik me af omdat in mechelen zij een kartel vormen met somers die tenslotte de laatse open ruimte in mechelen aan het volbouwen is met allerlei megalomane projecten. Schepen Lamon steunt blijkbaar volledig het betonbeleid van Somers.

hoe kan men zo z'n roots verloochenen?

In Mortsel leveren ze de burgemeester en bouwen ze eveneens alles vol.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 23:36   #39
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
toch maar even mededelen dat er op spamming ook straffen bestaan
ahum. toch geen lijfstraffen, mag ik hopen...? mijn rug doet daar zeer van.
Oud 21 juli 2006, 23:41   #40
LouisIX
Vreemdeling

Standaard

het spijt me, Pelgrim, vandaag zal ik de extensie-petitie nog niet tekenen , al vind ik dat er iets voor te zeggen valt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be