Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2006, 15:38   #21
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dat vind ik dus crimineel ... in de meeste gevallen wordt dan wel gemanipuleerd in de andere richting hoor... men die oude mensen de paieren stemmogelijkheid moeten gunnen.
int arabisch dan ofwa , die kopvod verstond geen vlaams frans of engels
Oud 30 juni 2006, 15:43   #22
ilfalco
Minister-President

Standaard

tja die stemmen die zijn uiteraard ongeldig...; of beter dat die naar het Vb gaan.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 15:47   #23
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
tja die stemmen die zijn uiteraard ongeldig...; of beter dat die naar het Vb gaan.
ik rust mijn kist 8)
Oud 30 juni 2006, 19:17   #24
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
vele allochtonen stemmen op het VB wegens de veiligheidsproblematiek. vergeet niet dat vele allochtonen vrij conservatief zijn en voor een harde aanpak zijn.
En groot gelijk hebben ze!
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:22   #25
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De stemmen van allochtonen zijn niet wenselijk.Ze mogen de partij niet beinvloeden.Als ze voor het vb stemmen zijn het masochisten.Mijn houding tegen hen is en blijft afwijzend.Ze zijn niet welkom.8)
ik ben als vb-er met u niet akkoord. Het gaat ons om het stemmenaantal, zodat we eindelijk zelf de lakens eens kunnen uitdelen.

Onze tegenstrevers klitten na de verkiezingen ook allemaal bij elkaar om een overwicht te verkrijgen. Wij moeten aan de 50.1% raken.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:43   #26
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

We (mijn familie) stemden op de vorige verkiezingen collectief op sp.a, op de volgende verkiezingen zijn er aantal die op vld/vlaams belang willen stemmen.

Zolang ik leef, stemt er niemand van mijn familie op behang. Liever zionistisch (vld) dan fascistisch(veebee).
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2006, 19:48   #27
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard verwateren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
ik ben als vb-er met u niet akkoord. Het gaat ons om het stemmenaantal, zodat we eindelijk zelf de lakens eens kunnen uitdelen.

Onze tegenstrevers klitten na de verkiezingen ook allemaal bij elkaar om een overwicht te verkrijgen. Wij moeten aan de 50.1% raken.
Als men de ideeen verwatert om ten allen prijze zoveel mogelijk stemmen te halen zal de partij ook veranderen en haar substantie verliezen.We zullen geen 50 percent halen.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:06   #28
PAJOT
Banneling

Standaard

Meer en meer allochtonen sluiten zich aan bij onze rangen, dat is correct.

Het is ook het bewijs dat er voor de allochtone gemeenschappen een toekomst bestaat in Vlaanderen.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 10:22   #29
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Meer en meer allochtonen sluiten zich aan bij onze rangen, dat is correct.
Dat is normaal: zij zijn immers, samen met de autochtone onderklasse, de eerste slachtoffers van het schrikbarende wanbeleid dat ons nu al drie decennia teistert.
Oud 1 juli 2006, 11:20   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
bij vorige bollekeskermis was ik bijzitter

Ge zou verschieten hoeveel van die pijpekrullen op het Blok stemden

zelfs ne marouf met kopvod heeft toen blok gestemd al moet ik toegeven dat ik haar hand vasthield omdat de kut toch niet verstond wat er op het scherm kwam
Ik twijfel aan uw verhaal OF aan het stemgeheim... Waar moet ik aan twijfelen?
Oud 1 juli 2006, 12:55   #31
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nu de waarden en normen waar het VB voor staat liggen niet ver uiteen van de traditionele waarden en normen v/d islam. Voor de gematigde islamiet zou het zeker geen slechte zaak zijn als het VB aan de macht kwam, er zou een veel strengere aanpak komen van de extremisten en het racaille die de islam vandaag een heel slechte naam geven.
Ik denk dat de tijd er bijna rijp voor is, en het VB zou dit nog wel eens kunnen uitspelen in Antwerpen, en dan gaan ze waarschijnlijk boven de 50%
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 15:21   #32
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht

Yep. Eens de absolute meerderheid binnen is, kan het 70-puntenprogramma weer van onder het stof en vliegen ze allemaal op een C-130 terug naar het "thuisland" (wat dat ook moge wezen), eerste, tweede én derde generatie.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 15:46   #33
Prien G.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Ik twijfel aan uw verhaal OF aan het stemgeheim... Waar moet ik aan twijfelen?
twijfel jij er maar op los , vrind , het kan mij niet schelen
Oud 1 juli 2006, 16:19   #34
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Yep. Eens de absolute meerderheid binnen is, kan het 70-puntenprogramma weer van onder het stof en vliegen ze allemaal op een C-130 terug naar het "thuisland" (wat dat ook moge wezen), eerste, tweede én derde generatie.
U lijkt wel Kingtiger...
Oud 1 juli 2006, 17:16   #35
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Als men de ideeen verwatert om ten allen prijze zoveel mogelijk stemmen te halen zal de partij ook veranderen en haar substantie verliezen.We zullen geen 50 percent halen.8)
Als het VB echter wil blijven groeien zullen ze nieuwe kiezerspotentiëlen moeten aanboren. Dit betekent water bij de wijn doen en hierdoor schrikken ze hun traditionele achterban af en dit is dus geen optie voor het VB. Met het huidige programma zal het VB vroeg of laat een plafond bereiken en dat ligt volgens mij ergens rond 1/3 van de kiezers.
Omdat de leiders van het VB zich bewust zijn van dit plafond moeten zij rekening houden met het feit dat zij nooit zullen participeren in de macht tenzij hun discours en programma wordt afgezwakt en dat zou hen kiezers doen verliezen.
Sommige naïevelingen binnen het VB geloven dat zij een absolute meerderheid kunnen behalen maar om dat eventueel te bereiken zou al een georganiseerde en massale opstand met veel geweld van bijvoorbeeld de immigranten nodig zijn of - nog een ander voorbeeld - een aanslag van extremistische moslims. Ik zeg hier dus duidelijk 'eventueel' want zelfs in twee voorgaande gevallen of zelfs een combinatie van beiden zie ik zoiets niet gebeuren.
Het VB is dus gedoemd om in de oppositie te blijven hangen. Niet zozeer zal dit op termijn een gevoelige neergang teweeg brengen bij hun harde kern (ongeveer 10 procent) maar het zal op termijn een groot deel van de overige tweederden van het VB-kiezerspotentieel van het VB wegdrijven.
In geval het VB in een coalitie zou treden - wat gelet op het cordon sanitair onmogelijk is - op regionaal of federaal niveau, dan zou het VB compromissen moeten sluiten en zouden veel mensen teleurgesteld zijn in dit pragmatisme en dit leidt dan vanzelfsprekend tot stemmenverlies.

Wat er ook van weze, ik denk dat het VB bij de komende federale verkiezingen nog vooruit zal gaan - al daalt het groeiritme nu al (wat op zich al een plafondindicatie is) - en zal blijven vooruit gaan tot ongeveer één derde van de kiezers. Indien na het bereiken van dit plafond geen machtsparticipatie volgt, zal het VB verkiezingen beginnen verliezen.
Oud 1 juli 2006, 17:48   #36
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Als het VB echter wil blijven groeien zullen ze nieuwe kiezerspotentiëlen moeten aanboren. Dit betekent water bij de wijn doen en hierdoor schrikken ze hun traditionele achterban af en dit is dus geen optie voor het VB. Met het huidige programma zal het VB vroeg of laat een plafond bereiken en dat ligt volgens mij ergens rond 1/3 van de kiezers.
Omdat de leiders van het VB zich bewust zijn van dit plafond moeten zij rekening houden met het feit dat zij nooit zullen participeren in de macht tenzij hun discours en programma wordt afgezwakt en dat zou hen kiezers doen verliezen.
Sommige naïevelingen binnen het VB geloven dat zij een absolute meerderheid kunnen behalen maar om dat eventueel te bereiken zou al een georganiseerde en massale opstand met veel geweld van bijvoorbeeld de immigranten nodig zijn of - nog een ander voorbeeld - een aanslag van extremistische moslims. Ik zeg hier dus duidelijk 'eventueel' want zelfs in twee voorgaande gevallen of zelfs een combinatie van beiden zie ik zoiets niet gebeuren.
Het VB is dus gedoemd om in de oppositie te blijven hangen. Niet zozeer zal dit op termijn een gevoelige neergang teweeg brengen bij hun harde kern (ongeveer 10 procent) maar het zal op termijn een groot deel van de overige tweederden van het VB-kiezerspotentieel van het VB wegdrijven.
In geval het VB in een coalitie zou treden - wat gelet op het cordon sanitair onmogelijk is - op regionaal of federaal niveau, dan zou het VB compromissen moeten sluiten en zouden veel mensen teleurgesteld zijn in dit pragmatisme en dit leidt dan vanzelfsprekend tot stemmenverlies.

Wat er ook van weze, ik denk dat het VB bij de komende federale verkiezingen nog vooruit zal gaan - al daalt het groeiritme nu al (wat op zich al een plafondindicatie is) - en zal blijven vooruit gaan tot ongeveer één derde van de kiezers. Indien na het bereiken van dit plafond geen machtsparticipatie volgt, zal het VB verkiezingen beginnen verliezen.
Heel uw redenering gaat uit van de eeuwigdurend onaantastbaarheid van het cordon sanitaire. Dat is een illusie, en ik denk dat iedereen dat weet. In alle grote partijen staan belangrijke groepen te trappelen om coalities met het VB te vormen. De harde anti-VB vleugel van de VLD staat op het punt weggevaagd te worden, zoals de DC destijds in Italië. Enkel de partijtoppen en de ACV-top proberen nog met de macht der wanhoop het cordon samen te houden.

Binnen drie jaar spreekt niemand nog van het CS.

Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 17:48.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 17:58   #37
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prien G. Bekijk bericht
twijfel jij er maar op los , vrind , het kan mij niet schelen
Gezien de manier waarop je reageert, zal het wel je verhaal zijn.

Hoe kun jij nu weten wat die allochtonen gestemd hebben?
Oud 1 juli 2006, 18:37   #38
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Heel uw redenering gaat uit van de eeuwigdurend onaantastbaarheid van het cordon sanitaire. Dat is een illusie, en ik denk dat iedereen dat weet. In alle grote partijen staan belangrijke groepen te trappelen om coalities met het VB te vormen. De harde anti-VB vleugel van de VLD staat op het punt weggevaagd te worden, zoals de DC destijds in Italië. Enkel de partijtoppen en de ACV-top proberen nog met de macht der wanhoop het cordon samen te houden.

Binnen drie jaar spreekt niemand nog van het CS.
Wanneer het cordon wordt doorbroken en hoewel ik dat betwijfel kan dat - ik weet het niet omdat ik geen kristallen bol heb (mijn bovenstaande is dan ook slechts een idee) - dan zal het VB stemmen verliezen omdat het haar radicale standpunten (die voor de meeste VB-kiezers dé reden zijn om VB te stemmen) zal moeten onderworpen aan compromisvorming. Dit zal een teleurstelling betekenen bij veel van de VB-kiezers.
Mijn redenering gaat echter niet uit van de onbreekbaarheid van het cordon sanitair maar wel van het feit dat het VB-kiezerspotentieel geplafonneerd is. Uiteindelijk heeft elke partij tot doel te participeren in de macht en dat kan het VB voorlopig alleen als ze de meerderheid van de stemmen behaalt en dat is zo goed als onmogelijk.
Laten we 2006 niet meerekenen dan beweert u dat het cordon sanitair tegen 2010 volledig zal zijn opgegeven. Ik durf dat te betwijfelen maar het kan, dat hoeft niet te worden uitgesloten. De eerste verkiezing na het opheffen van het cordon zal - volgens mij en dit is dus evenmin een stelling - het VB de verkiezingen verliezen.
De eerste keer dat het VB verkiezingen verliest - het weze na een machtsparticipatie of niet - zal een langdurige negatieve trend zijn ingezet die zeer moeilijk omkeerbaar is (cfr. bijv. Oostenrijk en Nederland na machtsparticipatie).
Hoe dan ook zal het VB op een bepaald moment en dat moment valt volgens mij ergens waar u verwacht dat het CS zal zijn opgegeven, verkiezingen verliezen om de logische reden van het plafond van het kiezerspotentieel.
Oud 1 juli 2006, 19:50   #39
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Wil het VB de stemmen van de allochtonen ?

Ik vermoed het wel, maar het is moeilijk dit publiek toe te geven. Toen het VB begon waren zij niet vies van ultra-rechts en de oude oorlogsgarde, ook de 'linkse' kiezer was een groot reservoir. Het VB is een arbeiderspartij. Hieruit concludeer ik dat het VB met alle democratiische middelen wil en zal (moet ?) gebruiken om aan de macht te komen en haar programma uit te voeren.

Niets weerhoudt hen om de traditionele 'vreemde' kiezer aan te spreken. Er zijn er veel die van hun thuisland uit een rechtse hand gewoon vinden. Voor de VLD en de Spa is dit publiek zeer belangrijk. De allochtoon ziet het ook allemaal naar de kl* gaan. D�*�*rvoor is hij niet geëmigreerd. Als je het verschil wil maken is het hier en nu.

Is het VB alleen geïntresseert in hun gelijk of in de macht ? Faalangst ?

Laatst gewijzigd door Cyrano : 1 juli 2006 om 19:52.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2006, 20:55   #40
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Gezien de manier waarop je reageert, zal het wel je verhaal zijn.

Hoe kun jij nu weten wat die allochtonen gestemd hebben?
ik zal het volgende keer filmen , ofwa

als die pijpekrullen assistentie vragen in het stemkot dan zie ik toch wat ze doen

zijde gij nooit bijzitter geweest , hou uw scheur dan

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be