![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Dat er daar ongetwijfeld weer gesproken gaat worden uit naam van alle Vlamingen, terwijl de aanwezigen slechts een zeer marginale groep vormen van een minderheid Vlamingen. Met name het deel van het Blok (kiezers en militanten) dat het Blok (mede) volgt omwille van zijn standpunten i.v.m. Vlaamse onafhankelijkheid.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is m.i. ook niet toevallig dat de 1ste IJzerbedevaart van het Vlaams Blok (en randorganisaties) bij het graf van de gebroeders van Raemdonck plaatsvind. Ik heb hier net nog wat lectuur gevonden en dan begrijp je beter het hoe en het waarom.
Frans van Raemdonck op 29 november 1915: "'Wij willen van België maken een nieuw land; in Vlaanderen Vlaams, in Wallonië Frans. Wij zijn Germanen, geen Latijnen. Wij willen recht: ons bloed vloeit voor de herwording van ons ras, niet voor zijn verbastering. .." Geef toe, de herwording van ons ras tegen de verbastering...., op dat soort citaten kicken de Blokkers van op. Bloed & Bodem klinkt hier al ferm door, en na WOI zou dit het leitmotiv van de nazi's worden en tot de grootste ethnische geindustrialiseerde zuivering leiden die de wereld ooit gezien heeft. ![]()
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik zou het ook liever zien dat alle partijen , alle verenigingen en alle gemeenten die aanwezig zouden zijn zowel op de Ijzerbedevaart als op Yzerwake hun eigen vlag zou mogen meenemen, het zou natuurlijk meer de eendracht benadrukken zonder steeds maar partij politieke spelletjes te spelen. Of men van links of van rechts komt, ik denk dat het mogelijk moet zijn om slechts éénmaal in het jaar de rangen te sluiten en alle tegenstrijdigheden te vergeten...........maar ik denk dat ik nog slaap
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval staat, in tegenstelling tot uw bewering, de plechtigheid te Steenstrate open voor alle Vlamingen van welke gezindheid dan ook. Wie de lijst ondertekenaars eens van naderbij heeft bekeken, heeft ook kunnen vaststellen dat er ook N-VA'ers tussen zitten, en heus niet alleen een groepje uit Nijlen zoals "Piano" onterecht beweert. Ook hebben partijongebonden mensen uit de VVB mee het IJzermanifest ondertekend, priesters, voormalige leden van het IJzerbedevaartcomité (die nooit iets te maken hebben gehad met het Vlaams Blok - een ervan is zelfs te catalogeren als een tegenstander van het VB). Al deze mensen zouden niet ondertekend hebben, mocht duidelijk worden dat het Vlaams Blok deze plechtigheid als haar partijbijeenkomst zou beschouwen en ook als dusdanig tonen. Het eerst noch het tweede is waar. Maar stel nu eens dat er enkel in naam van het Vlaams Blok wordt gesproken (wat dus niet het geval is), wat zou er dan verkeerd zijn om namens 700.000 mensen te spreken die het Vlaams Blok hun vertrouwen hebben geschonken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://users.pandora.be/VNJ-Mere/edw...nck_en%201.htm http://users.pandora.be/VNJ-Mere/edw...emdonck_en.htm ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bert Anciaux en Lionel VDB zijn daar een paar duidelijke voorbeelden van... Ik wil best wel eens met eigen ogen gaan bekijken wat die 'alternatieve' bedevaart inhoudt. Dat ze van hoofdzakelijk de 'verkeerden' zou uitgaan maakt mij niet veel uit. Uiteindelijk blijft 2+2=4 en wordt het steeds moeilijker om de oorspronklijke bedevaart nog ernstig te nemen na al de kazakdraaierijen van zijn politieke verantwoordelijken. Dankzij Piano hak ik dus mijn laatste twijfelknoop door. (een buurvrouw en een Nederlander slaagden er niet in mij over de streep te trekken) Ik bel NU meteen om me te laten inschrijven op één van de bussen die worden ingelegd naar de ijzerwake. Voor de ijzerbedevaart had ik toch al sinds een tweetal jaar afgehaakt. Goed werk, Piano!
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar de roots van het rechtse Vlaams-nationalisme... liggen die roots in de Bedevaarten van onder de tweede Wereldoorlog??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar weten de belgicisten nog altijd zo weinig over de IJzerbedevaart, over de gebroeders Van Raemdonck. Zou dat bewuste onwetendheid zijn of zijn ze werkelijk zo dom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is in deze tijd hoe dan ook moeilijk om, terwille van welke reden dan ook, nog mensen de straat op te krijgen. Kijk maar naar het magere percentage van de 90% stilzwijgende, maar desalniettemin 'overtuigde' Belgen, die opdaagden na de oproep van de BUB en andere belgicistische belangengroepen.
Het zou jullie dus sieren mochten jullie zo eerlijk te zijn toe te geven dat er meer Vlaamsgezindheid dan belgicisme bestaat indien er meer Vlamingen in een uithoek van Vlaanderen samenstromen dan belgicisten van heel België in het hart van Brussel.
![]() |
#37 | |||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bemerk de Belgische driekleur op de linkerarm: ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Patriot, ik heb de bedevaarten tijdens W.O II niet meegemaakt, ik kan daarover dus niets zinnig zeggen, ik kan mij wel voorstellen dat deze bedevaarten onder invloed stonden van de situatie van toen, goed of slecht laat ik in het midden, er zullen ook bepaalde zaken gebeurd zijn die niet goed te praten zijn, maar dat is nu eenmaal zo, een mens kan niet altijd perfect zijn.
|
![]() |
![]() |