![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 30 juni 2006 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit staat volledig los van de discussie tussen Vlaanderen en België. Een eventueele Vlaamse onafhankelijk zou het door u geschetste probleem (wat volgens mij niet klopt maar bon) helemaal niet oplossen, integendeel. U gaat ook compleet door de bocht alsof wij zouden suggeren dat er geen nationale gevoelens zouden bestaan of dit helemaal niet relevant is. Ik denk niet dat Lenin (en anderen) een boek over het nationaliteitenvraagstuk zou hebben geschreven mocht het geen issue zijn of niet relevant. De huidige bovenbouw is overigens o.a de Belgische staat en helemaal niet de Vlaamse "natie". De sociale zekerheid is nationaal. Het IPA is nationaal. Buitenlandse zaken is nationaal. Het zou het probleem alleen maar groter maken. En de suggestie dat u die "intellectuele" stap wel zou hebben genomen als argument om de Vlaamse zaak te verdedigen vind ik ook maar kort door de bocht en zal ik maar vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Vraag de doorsnee vlaming naar vijf bekende walen en het zal heel wat zijn als ze verder komen dan justine henin en elio dirupo (waarvan die laatste dan nog met veel walging zal benoemd worden). Vraag de doorsnee vlaming welke waalse gazet of welk waals tv programma ze recent gezien hebben. Le Soir, daar hebben ze al wel eens van gehoord. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juni 2006 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juni 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juni 2006 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juni 2006 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Er zijn best veel marxisten die geen leninisten zijn. Ik beschouw het leninisme in de eerste plaats als een ideologie die de specifieke problemen van een feodaal land trachtte op te lossen. Zijn betrachting om het landbouwproletariaat te betrekken in de organisatie is wel een element die de situatie wel heel apart maakt. Ook heeft Marx nooit geëist dat er maar één partij mocht bestaan, terwijl Lenin juist proletariaat en partij trachtte te verenigen, de voorhoede-strategie heb ik nergens teruggevonden bij Marx.
We kunnen nog zo een tijdje bezig blijven. ![]() Ps. Ik heb nooit het eurocommunisme gesteund, maar de kritiek op het leninisme vond ik wel terecht. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juni 2006 om 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat rechts het Vlaams-nationalisme monopoliseert, dat daarom een marxistische flamingant tot die stroming behoort. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik ook nooit gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antonio Gramsci is u blijkbaar volledig ontgaan, net als een heleboel andere marxistische stromingen in de wereld. Ik zeg het nogmaals: het SOKOA III congres in Baskenland sprak u volledig tegen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettemin valt het niet te ontkennen: de band tussen vlaanderen en wallonië is ontzettend klein.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je antwoordt niet op mijn vaststellingen: in hoeverre is er van 'belgië' nog sprake in de hoofden van de mensen? Wat bindt de twee naties nog in deze belgische dwangbuis? De monarchie? Brussel? De voetbal? Veel zal 't ni zijn. Zelfs de eurosong doen we om beurten.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |