Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 06:21   #21
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Fout, de VB kiezers willen dit niet omdat ze hun eigen cultuur als enige houvast zien.
hun huis, hun auto, hun kinderen, hun veiligheid, hun buurt, hun vakantiegenoegens, hun waarden, hun...

als ze toch zo een hekel hebben aan varkens... waarom hangen ze dan het varken uit
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 3 juli 2006 om 06:21.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 08:30   #22
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

--

Laatst gewijzigd door baarle : 3 juli 2006 om 08:31.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 09:09   #23
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eerst mijn naam eens juist schrijven en dan zullen we nog eens klappen
Ik zal de vraag dan herhalen met juiste spelling van de naam: er is een hele wereld tussen "eng nationalisme" en zich onder de voet laten lopen door hordes agressieve indringers. Vindt gij dat nu zelf ook niet, Khonnor?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 09:44   #24
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die VB kiezers zijn nogal alomtegenwoordig aan het worden. Misschien kan je zeggen wat jouw idee is als minderheid ?
Ik heb eerder het idee dat de VB kiezers nogal arrogant aan het worden zijn.
Voor zover ik weet zijn jullie nog altijd geen meerderheid, dus heb niet de arrogantie om te beweren dat de meerderheid van de kiezers de multikul (wat een respectvol woord overigens) niet moeten hebben.
Oud 3 juli 2006, 09:44   #25
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
hun huis, hun auto, hun kinderen, hun veiligheid, hun buurt, hun vakantiegenoegens, hun waarden, hun...

als ze toch zo een hekel hebben aan varkens... waarom hangen ze dan het varken uit
Inderdaad, hun eigen kleine leefwereldje.
Eigenlijk is de gemiddelde VB-kiezer gewoon een bange kwezel.
Oud 3 juli 2006, 09:49   #26
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ik zal de vraag dan herhalen met juiste spelling van de naam: er is een hele wereld tussen "eng nationalisme" en zich onder de voet laten lopen door hordes agressieve indringers. Vindt gij dat nu zelf ook niet, Khonnor?
Wat is erger:
1. Eng nationalistisch denken
2. Geloven dat we onder de voet worden gelopen door hordes aggressieve indringers.
Ze zijn allebei even erg. Meer zelfs, ze zijn beiden een teken van onverdraagzaamheid tov van al wat vreemd is.
Geef toe, vreemdelingen beschouwen als hordes aggressieve indringers is niet bepaald respectvol, niet?

PS: zie je wel dat je mijn naam kan schrijven als je wat moeite doet...
Oud 3 juli 2006, 10:11   #27
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil het nochtans wel.
Eng nationalisme is niet mijn ding.
Dus, spreek voor jezelf en niet voor de mensen.
Kan je eens een sluitende definitie geven van multicultuur aub.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:14   #28
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef toe, vreemdelingen beschouwen als hordes aggressieve indringers is niet bepaald respectvol, niet?
Hij zegt nergens dat 'dé vreemdelingen' hordes aggressieve indringers zijn!
U veralgemeent!
Oud 3 juli 2006, 10:16   #29
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eerst mijn naam eens juist schrijven en dan zullen we nog eens klappen
sorry hoor, Khonnar ik zal beter opletten in het vervolg
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:19   #30
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geef toe dat het doodtrappen van een autochtoon door zes allochtonen nog minder getuigt van respect, niet?

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:23   #31
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hun eigen kleine leefwereldje.
Eigenlijk is de gemiddelde VB-kiezer gewoon een bange kwezel.
Inderdaad, ik ben bang.
Bang dat ik op een dag wordt gecarjackt, dat er gewapende inbrekers naast mijn bed staat, dat mijn vriendin wordt aangerand, dat mijn kinderen op de bus worden neergestoken, enz...

Maar u als struise fiere vlaming heeft daar natuurlijk gene last van. Inbrekers vraagt u vriendelijk te vertrekken, en die doen dat natuurlijk. Van Carjackers heeft u geen last want u neemt de fiets, uw vriendin verkrachten zit er ook niet in wegens het ontbreken ervan of wegens te lelijk en kinderen heeft u ook niet wegens zie voorgaande...

Ik bang.....ja dus...maar niet voor de zwarte man, maar voor kerels zoals jou die hun ogen sluiten voor de realiteit.

Laatst gewijzigd door Bitweiser : 3 juli 2006 om 10:23.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:25   #32
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

In slaap gevallen Khonnor?
Oud 3 juli 2006, 10:33   #33
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eerder het idee dat de VB kiezers nogal arrogant aan het worden zijn.
Voor zover ik weet zijn jullie nog altijd geen meerderheid, dus heb niet de arrogantie om te beweren dat de meerderheid van de kiezers de multikul (wat een respectvol woord overigens) niet moeten hebben.
Een arrogante houding die een reflectie is van de arrogante houding die de islamitische bevolking al jaren afstraalt op de autochtonen? (cfr.. witte honden)
En de meeste mensen zitten in zo'n enge omgeving dat ze nog niet eens beseffen wat een multiculturele samenleving is, 't is net de laatste jaren met de verbetering van de communicatiemiddelen dat meer en meer mensen de nadelen van hun goedgelovigheid inzien.

Citaat:
Wat is erger:
2. Geloven dat we onder de voet worden gelopen door hordes aggressieve indringers.
Ze zijn allebei even erg. Meer zelfs, ze zijn beiden een teken van onverdraagzaamheid tov van al wat vreemd is.
Eng nationalistisch denken is idd zwak en verouderd, daarom dat ook veel mensen dat niet doen en zich daarvan afstoten, maar het is een mes dat aan twee kanten snijdt, mensen stoten zich ook meer en meer af tegen anderen die ze zien als parasieten, volgens mij niet meer dan een recht van elke Belg.

En mocht je het nog niet weten niemand is rascistisch geboren !
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 10:33   #34
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben bang.
Bang dat ik op een dag wordt gecarjackt, dat er gewapende inbrekers naast mijn bed staat, dat mijn vriendin wordt aangerand, dat mijn kinderen op de bus worden neergestoken, enz...

Maar u als struise fiere vlaming heeft daar natuurlijk gene last van. Inbrekers vraagt u vriendelijk te vertrekken, en die doen dat natuurlijk. Van Carjackers heeft u geen last want u neemt de fiets, uw vriendin verkrachten zit er ook niet in wegens het ontbreken ervan of wegens te lelijk en kinderen heeft u ook niet wegens zie voorgaande...

Ik bang.....ja dus...maar niet voor de zwarte man, maar voor kerels zoals jou die hun ogen sluiten voor de realiteit.
Waarom bang zijn?
Wat is jou ooit al overkomen?
Besef je wel niet hoe relatief veilig het hier niet is?
Je kan het altijd veiliger maken door twee politieagenten naast elke Vlaming te posteren?
Maar zoals met alles is dit een kewstie van kosten tegen baten afwegen.
Alles is relatief beste.
Als je zoals jij redeneert zou je bang moeten zijn om overreden te worden, om te sterven in een verkeersongeluk, om uit te glijden over een bananenschil,.... etc

En gelieve mijn vriendin niet te beledigen. U zou beter eens leren wat meer op de bal en wat minder op de man te spelen.
Oud 3 juli 2006, 10:33   #35
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
In slaap gevallen Khonnor?
Neen, aan t werken.
Oud 3 juli 2006, 10:57   #36
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Wat is erger:

PS: zie je wel dat je mijn naam kan schrijven als je wat moeite doet...
Ge moet wel toegeven dat er een hoop van die vreemdelingen zijn die het er gewoon naar maken, hé.

PS: Ik had uw naam niet verkeerd geschreven, dat was Carlgustaf. Ik had zijn vraag gezien en wilde er zelf ook een antwoord op.
Oud 3 juli 2006, 11:15   #37
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge moet wel toegeven dat er een hoop van die vreemdelingen zijn die het er gewoon naar maken, hé.

PS: Ik had uw naam niet verkeerd geschreven, dat was Carlgustaf. Ik had zijn vraag gezien en wilde er zelf ook een antwoord op.
Idd, had het nu ook pas door...

En ja, er zijn een hoop vreemdelingen die het te bont maken.
Er zijn een hoop vreemdelingen die zich om één of andere reden niet willen/kunnen gedragen.
Maar, dat kan je evengoed van autochtonen zeggen.
Plus, die vreemdelingen omschrijven als hordes aggressieve indringers getuigt niet echt van een open geest.
Oud 3 juli 2006, 11:32   #38
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Idd, had het nu ook pas door...

En ja, er zijn een hoop vreemdelingen die het te bont maken.
Er zijn een hoop vreemdelingen die zich om één of andere reden niet willen/kunnen gedragen.
Maar, dat kan je evengoed van autochtonen zeggen.
Plus, die vreemdelingen omschrijven als hordes aggressieve indringers getuigt niet echt van een open geest.
Probeer het eens door zijn bril te zien:

Stel u eens voor dat ge in pakweg Borgerhout woont, waar een hele hoop van die vreemdelingen rondhangen, die zich niet kunnen en willen gedragen. Die vreemdelingen doen niets anders dan herrie en keet schoppen, maken de buurt van dag tot dag onveiliger, vallen iedereen lastig en kosten de modale belastingbetaler hopen geld. Die vreemdelingen worden niet of zwaar onvoldoende voor hun wandaden en misdrijven bestraft. Komt nog het recentste heldenverhaal erbij: ze schoppen met z'n zessen (!) een autochtoon op klaarlichte dag dood. Aan de andere kant wordt elke autochtone Vlaming die iets te zware kritiek levert direct voor racist uitgemaakt en mag van geluk spreken als 'm geen boete opgehangen krijgt.

Probeer het eens door die bril te bekijken en dan te oordelen. Is het dan niet op zijn minst om er wanhopig van te worden?
Oud 3 juli 2006, 11:51   #39
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die VB kiezers zijn nogal alomtegenwoordig aan het worden. Misschien kan je zeggen wat jouw idee is als minderheid ?
Nu ja, een keer dat het VB de absolute meerderheid haalt zullen de problemen rap opgelost zijn zeker?

Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 11:52   #40
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Probeer het eens door zijn bril te zien:

Stel u eens voor dat ge in pakweg Borgerhout woont, waar een hele hoop van die vreemdelingen rondhangen, die zich niet kunnen en willen gedragen. Die vreemdelingen doen niets anders dan herrie en keet schoppen, maken de buurt van dag tot dag onveiliger, vallen iedereen lastig en kosten de modale belastingbetaler hopen geld. Die vreemdelingen worden niet of zwaar onvoldoende voor hun wandaden en misdrijven bestraft. Komt nog het recentste heldenverhaal erbij: ze schoppen met z'n zessen (!) een autochtoon op klaarlichte dag dood. Aan de andere kant wordt elke autochtone Vlaming die iets te zware kritiek levert direct voor racist uitgemaakt en mag van geluk spreken als 'm geen boete opgehangen krijgt.

Probeer het eens door die bril te bekijken en dan te oordelen. Is het dan niet op zijn minst om er wanhopig van te worden?
Ik kan dat allemaal best begrijpen hoor.
Ik heb begrip voor mensen die dag in dag uit worden geconfronteerd door jonge vreemdelingen zonder enig normbesef.
Ik heb begrip voor mensen die het slachtoffer zijn geweest van een overval, steaming, of zelfs gewoon voor mensen die lastiggevallen zijn, beledigd zijn, gepest zijndoor dergelijke jongeren.
Maar ik heb geen begrip voor mensen die dit als een schaamlapje zien om allerhande racistische zever te verkopen, en ik heb geen begrip voor mensen die zich omwille van die problemen opsluiten in hun eigen angst en alle mensen die "anders" zijn niet meer beoordelen op hun goede kanten, maar wel op hun huidskleur, religie of whatever...
Populisme is makkelijk, maar het is, spijtig voor sommigen, nooit de beste oplossing.
Ik woon zelf in een multiculturele buurt. Ik heb echter nog nooit problemen gehad met rondhangjongeren. Dat kan nog komen, misschien ook niet. Maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik dit nooit als een excuus zou gebruiken om in de val van het populisme te trappen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be