Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Meent U dat het Antifa / Blokbuster-groupuscule moet verboden worden, gezien het geweld dat zij soms
JA 32 69,57%
NEEN 14 30,43%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2002, 13:38   #21
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Alleen geesteszieken zijn "fan" van Hitler. Komt er nog eens bij dat deze subcultuur nog eens word gepromoot door de media.
Als je bepaalde mensen lang genoeg kunt voorhouden dat hun overtuiging "fascistisch" is dan zal er een KLEIN percentage dit ook daadwerkelijk gaan geloven.
Ik ga niet ontkennen dat het VNJ paramilitair is. Maar ik kan er nog een paar paramilitaire groeperingen opnoemen. Zal ik beginnen ?

Ik begin met de scouts. De chiro! De KSA! En natuurlijk ook nog het belgische rode kruis.

Zoals ik aanhaalde hierboven. Ik heb vooral de scouts en chiro de hitlergroet weten brengen toen ze het VNJ zagen. Natuurlijk is dit een ziekelijke manier om te provoceren.

We zijn aan het afdwalen hier. Het in brand steken van het VNJ heem en daarna word dit door jullie goed gepraat door deze leugenachtige beweringen is laag bij de grond. Maar ook dit behoord tot de taktieken van de zelfbenoemde verdraagzamen.

Anno 1994 op het meisjeskamp te Herselt. De VNJ meisjes scharen hadden het terrein gehuurd van een plaatselijke scouts groep. Blijkbaar was 1 van de leiding niet gediend met de beslissing on het terrein te verhuren aan het VNJ. Nachten achtereen heeft hij het kamp , samen met enkele companen, geterroriseerd. Met als hoogte punt brandstichting van een tent. Gelukkig heeft de politie de daders kunnen vatten. Ik ben zeker niet anti scouts geworden. Maar wel tegen al diegene die hier zitten te beweren dat zij "verdraagzaam" zijn. Van zo een houding moet ik bijna kotsen!
Als u zo begint, dan ik even iets vertellen over de vnj, we moeten objectief blijven !

Deze vakantie, heeft de vnj van sint-niklaas een bank aan het scouts en klj lokaal in brand gestoken! Is dit beter? neen dus, ik spreek die houding van de scouts niet goed! Scouting is iets helemaal anders! Scouts is de een van de oudste jeugdbewegingen die is onstaan om de mensheid te helpen! Dat bij andere jeugdbewegingen het doel helemaal niet is! De VNJ is geen slechte groep, alleen helpen ze bij extrimischtische activiteiten in sint-niklaas, en dit vind ik echter niet goed!

Over die hitler groet, ik heb het nog nooit gezien, ik heb dit ook niet gezegd! maar dit is misschien voor een grap bedoelt, ik zit ook in de scouts en er is gewoon een soort van "concurentie" tussen chiro, ksa, klj, scouts... ! Dit is in sint-niklaas meer een spelleke, maar de VNJ die doet meer radicale spellekes en radicale activieteiten! Als ik de hitlergroet doe dan meen ik dit niet, maar gewoon om is goed te lachen met de vnj, maar nu hoor ik u al zeggen: ja maar nu daagde ze uit! Als wij al niet meer mogen spelen, zij lopen ook met hun vingers gekruisd voorbij ons! Beiden doen zaken fout en goed! Maar ik wil niet dat alles op de scouts, chiro, ksa en klj word gestoken! De vnj is de op een na kleinste beweging in sint-niklaas en zij verstoren de rust het meest! Dit is wat ik weet in sint-niklaas!

Daarbij wil ik er nog even iets aan toevoegen, dat zowel de chiro, ksa, scouts en klj geen extrimistsiche linkse groepen! Dan zou ik eerder naar de rode vossen gaan kijken

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 15:54   #22
amexx
Schepen

Standaard

Bij mijn weten is er geen VNJ afdeling in St Niklaas.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 16:06   #23
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er geen VNJ afdeling in St Niklaas.
neen? Kan best zijn dat die van ergens anders komen, dat die hier boel komen sjotten! Maar voor mij komt het erop neer dat ze hier tamelijk wat onrust stoken! in mei hebben ze ook meegedaan aan de meiboomplanting en ze waren ook aanwezig in de nieuwstraat op de vlaamse feestdag! En indien ze geen afdeling in sint-niklaas zouden hebben zou ik

1 dit heel raar vinden want sint-niklaas is een van de broeinesten van vlamiganten
2 dan zou ik het erg vinden dat de een van de 10 grootste steden van vlaanderen geen VNJ zou hebben!

Thomas
Oud 18 september 2002, 16:28   #24
amexx
Schepen

Standaard

De meiboom planting is een initiatief van VNJ nationaal. Op dit feest zijn VNJ`ers aanwezig afkomstig van heel Vlaanderen.
De dichtsbijzijnde VNJ afdeling is bij mijn weten VNJ Belsele.

Ik val van de ene verbazing in de andere. Als er een VNJ`er betrokken zou zijn bij een brandstichting dan denk ik dat we er allemaal van gehoord hebben. Ik ga dat toch eens natrekken.
Oud 18 september 2002, 17:28   #25
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
De meiboom planting is een initiatief van VNJ nationaal. Op dit feest zijn VNJ`ers aanwezig afkomstig van heel Vlaanderen.
De dichtsbijzijnde VNJ afdeling is bij mijn weten VNJ Belsele.

Ik val van de ene verbazing in de andere. Als er een VNJ`er betrokken zou zijn bij een brandstichting dan denk ik dat we er allemaal van gehoord hebben. Ik ga dat toch eens natrekken.
Doet u gerust: plaats van misdaad: scouts en klj lokaal te sinaai! Dit is wat ze mij hebben verteld! Of ze toen in uniform waren is iets anders! Zal mij ook nogmaals informeren!

Thomas
Oud 18 september 2002, 18:19   #26
amexx
Schepen

Standaard

Er is natuurlijk verschil tussen "iemand" van het VNJ en het VNJ.
En dan nog van horen zeggen. Ik heb niks horen zeggen over brandstichtingen.
Oud 18 september 2002, 18:28   #27
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er is natuurlijk verschil tussen "iemand" van het VNJ en het VNJ.
En dan nog van horen zeggen. Ik heb niks horen zeggen over brandstichtingen.
neen? ik wel, mijn vader is schepen van de stad sint-niklaas daarvan!

Thomas
Oud 18 september 2002, 20:15   #28
amexx
Schepen

Standaard

Van een politiek correcte partij zeker ?
Oud 19 september 2002, 12:47   #29
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Thomas => hzt zal u verbazen ik zelf heb niet in het VNJ gezeten maar in ... inderdaad SCOUTS !!! En geloof me ik zat in een scouts waar sjorren sjorren was en waar overleven overleven was!!! Als ik (als voorzitter van een JH en oud-hoofdverantwoordelijke van JKAJ en als ex-secretaris van gemeentelijke jeugdraad) de jeugdverenigingen vergelijk met mijn scouts van toen (10jaar terug) zit het VNJ daar het dichtst bij! VNJ ... waar mijn broers en zussen zitten (Vilvoorde) is ook sjorren, kampen, zingen, uniform, koken, fantasie, spelen en overleven! Net zoals de scouts van Mollem waar ik in zat!

Linus => welek scouts zit jij of ken jij? De scouts in mijn gemeente en dat zijn er 2 en in de nabij gelegen gemeenten dragen NU nog lichtbruine hemden (zoals in mijn tijd trouwens) met korte bruine vloere broek, kombats, groene kousen waarover grijze wolle sokken! En de welpen en kapoentjes een groene trui!

Amexx => Inderdaad in Sint-Niklaas is geen VNJ ... het dichtste VNJ bij Sint-Niklaas in Belsele!

J.N.
Oud 19 september 2002, 16:58   #30
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

1 Amexx u ben heel grappig! Doe zo verder!

2Jörgen, ik heb niks tegen de VNJ, maar het sjorren is van oorsprong van de scouts, zoals de klj vendelzwaaien heeft! Of doet de VNJ dat ook al? Geen probleem voor mij! Maar ik wil maar zeggen dat ze mekaar waard zijn, beiden steken ze wel al eens iets uit. Maar een echte padvinder, een echte scouts die kan sjorren als de beste, die kan een tent op 1 ne minuut opzetten en stapt zoals niemand anders het kan! Hoe het in de VNJ aan toe gaat, in sint-niklaas ( ja belsele, maar belsele behoort tot sint-niklaas ) Is dat ze daar meedoen aan de meiboomplantingen, voor mij niets verkeerd hoor, maar de vorige keer waren ze met drie aanwezig, proficiat alowel als wij op een vergadering met 105 man zijn, dan nog enkel de givers! De VNJ is aan het achteruit gaan en dat zijn feiten, allesinds in sint-niklaas ( ja belsele ) is het zo

3 nog even aan toevoegen elke jeugdbewegingen heeft normaal gezien een eigen uniform.

ik leef voor de scouts en een ander voor de VNJ, ik zal het belofte lied altijd trouw zijn in hart en ziel!

Thomas
Oud 19 september 2002, 17:05   #31
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
bij de scouts zitten ook adolf-adepten en andere zooi met racistische trekjes, net als in de chiro. En in Nederland en vooral Engelans zien ze onze chiro maar al te vaak aan voor Hitlerjugend, omdat wij als één van de enige chiro-groepen nog het oude bruine uniform dragen. Dik pech, maar dat hoef ik mij natuurlijk niet aan te trekken.
Kleine correctie. De jongens en meisjes van de Chiro dragen tegenwoordig een donkerblauw hemd. Het bruine is een aantal jaren geleden afgeschaft.

Linus
Kleine correctie. Zoals ik vrij duidelijk aanhaalde, dragen wij -en ik citeer- "als één van de enige chiro-groepen nog het oude bruine uniform". Ik zit in de chiro, ik weet dus goed genoeg dat bijna alle andere groepen al tweemaal van uniform zijn veranderd, maar omdat wij daar het nut niet van inzien en vast willen houden aan onze traditie, doen wij daar niet aan mee.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2002, 07:26   #32
Linus
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linus
Citaat:
bij de scouts zitten ook adolf-adepten en andere zooi met racistische trekjes, net als in de chiro. En in Nederland en vooral Engelans zien ze onze chiro maar al te vaak aan voor Hitlerjugend, omdat wij als één van de enige chiro-groepen nog het oude bruine uniform dragen. Dik pech, maar dat hoef ik mij natuurlijk niet aan te trekken.
Kleine correctie. De jongens en meisjes van de Chiro dragen tegenwoordig een donkerblauw hemd. Het bruine is een aantal jaren geleden afgeschaft.

Linus
Kleine correctie. Zoals ik vrij duidelijk aanhaalde, dragen wij -en ik citeer- "als één van de enige chiro-groepen nog het oude bruine uniform". Ik zit in de chiro, ik weet dus goed genoeg dat bijna alle andere groepen al tweemaal van uniform zijn veranderd, maar omdat wij daar het nut niet van inzien en vast willen houden aan onze traditie, doen wij daar niet aan mee.
Mijn excuses, Kotsmos. Ik vrees dat ik uw tekst te snel heb gelezen, waardoor de nuances mij ontgingen.

Linus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be