Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2003, 15:35   #21
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

en als die 80 % Vlaams Blokkers passief blijven toekijken wat gebeurd er dan denk je ???
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 15:37   #22
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door storm op zee
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.
Bij ons noemen ze zo iemand ne lompe gestampten boer.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen)
Sorry, maar een boer kan je hem echt wel niet noemen.
Oud 21 augustus 2003, 15:44   #23
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
Dat is pas de stijl van Bart De Wever. Die zegt altijd waar het op staat en wat hij erover denkt, zonder rond de pot te draaien. Andere politiekers zouden er beter eens een voorbeeld aan nemen.
(Iets wat hij in aanloop naar de verkiezingen op TV trouwens meermaals heeft mogen bewijzen)
Qua inhoud niet.. maar qua stijl is het de lompste boer die ik ken.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 15:50   #24
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Wanner ik het lijstje eens overloop dan is 80% Vb,een paar exuus-N-VA-ers enz...Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de Vlaamse Beweging eens een minimum aan democratie gaat leren en de samenstelling van commité's a la ijzerbedevaartcommité op een democratische wijze laat verlopen. Het Vlaams Nationalisme heeft géén boodschap aan links of rechts die beide claimen de ware Vlaams Nationalisten te zijn,dit speelt enkel in de kaart van de heersende belgicisten.Zo denk ik er nu eenmaal over .
Daarom stelt IJzerwake duidelijk dat iedereen welkom is zolang men zich maar schaart achter het IJzerwaketestament. En misschien moet u dat maar eens doornemen (i.p.v. het lijstje) en daarover uw mening eens zeggen. Dat lijkt me veel constructiever.

Ook constructiever dan zomaar aan de kant gaan staan om daarbij op de eigen borst te kloppen terwijl je beweert de enige goed nationalist te zijn (zogezegd wars van links en rechts).
Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportunistische Ijzerwake.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 15:52   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportonustische Ijzerwake.
Allemaal naast de zaak geantwoord. Hebt u het IJzerwakemanifest gelezen? Wel, wat is daar mis mee? En wat is er dan zo "opportunistisch" aan IJzerwake?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 15:57   #26
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik hoop dat je niet begint te lezen wat er NIET staat. Ik vind mij niet de enige goede Vlaams Nationalist,ik heb enkel grote problemen met de steeds maar toenbemende verdeeldheid in de Vlaamse beweging. De moment dat er ook maar één keertje het Vb wordt genoemt gebeurt er toch iets raars vind ik,ineens lezen sommigen niet meer wat er staat en wat er staat is simpel,het wordt hoogtijd dat het Vlaams Nationalisme zich niet meer laat hoereren door ofwel,ik zal maar zeggen, de linkse Nationalisten of de rechtse Nationalisten. (efkens op een straffere manier gezegd) . Wanneer je verder een pleidooi voor meer democratie in de commité's van de Vlaamse Beweging als niet-constructief bestempelt geef je enkel maar meer en meer voedsel aan mijn reserves t.o.v zowel het huidige ondemocratische ijzerbedevaartcommité als aan de opportonustische Ijzerwake.
Allemaal naast de zaak geantwoord. Hebt u het IJzerwakemanifest gelezen? Wel, wat is daar mis mee? En wat is er dan zo "opportunistisch" aan IJzerwake?
Het opportunisme aan heel die Ijzerwake is dat dit DE ultieme poging van het VB is om het ijzerbedevaartcommité volledig in handen te krijgen en net zoals ik mij verzet tegen een ondemocratisch links commité,verzet ik mij eveneens tegen een al even ondemocratisch rechts commité,en ja ik heb het Ijzerwakemanifest gelezen maar vergeet niet,in 17 jaar VB doorzie ik de,toegegeven, briljante VB propaganda.
Eugene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 16:12   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het opportunisme aan heel die Ijzerwake is dat dit DE ultieme poging van het VB is om het ijzerbedevaartcommité volledig in handen te krijgen en net zoals ik mij verzet tegen een ondemocratisch links commité,verzet ik mij eveneens tegen een al even ondemocratisch rechts commité,en ja ik heb het Ijzerwakemanifest gelezen maar vergeet niet,in 17 jaar VB doorzie ik de,toegegeven, briljante VB propaganda.
Het is helemaal geen recuperatie vanuit het Vlaams Blok. Daarvoor ben ik al veel te lang bij het Vlaams Blok en beweeg me nog veel langer in de Vlaams Beweging. De eerste aanzetten tot het initiatief werden trouwens niet door het Vlaams Blok gezet, maar wel door een aantal ontevreden (toen nog) leden van het IJzerbedevaartcomité. Dat was enkele jaren geleden. Toen de zaak door te weinig daadkracht strandde, hebben anderen hun schouders er onder gezet. En ja, daar waren ook een aantal mensen uit het Vlaams Blok bij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 16:26   #28
Luddo
Minister

Standaard

Bart De Wever speelt al te gemakkelijk de man in plaats van de bal.
Twee jaar geleden nodigde de VVB in de Kempen Vlaamse partijen uit om hun standpunt te horen i.v.m. Vlaamse onafhankelijkheid. Kwamen achtereenvolgens aan bod: Pieter De Crem (CD&V), Bart De Wever (N-VA) en Gerolf Annemans (VB). Alleen Bart De Wever vond het nodig zijn betoog rijkelijk te stofferen met (soms laag-bij-de-grondse!) banbliksems naar het Vlaams Blok, zelfs tot ergernis van zijn eigen achterban!
Pieter de Crem deed het heel deftig en Gerolf Annemans slaagde er in een hele avond te spreken zonder ook maar één sneer naar de N-VA!
Ondertussen heeft Bart wel begrepen dat hij zich beter wat voorzichtiger uitdrukt maar die sneer naar zijn eigen kritische achterban was er toch teveel aan! Het is waarschijnlijk de aard van het beestje!
Oud 21 augustus 2003, 17:32   #29
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
"Ik begrijp hun mening, maar ze is DOM!"

Wat een minachting van de top voor haar achterban
Bij de pubers van BUB is de top dom.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2003, 18:15   #30
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

De keer dat ik de wever heb horen spreken kan ik niet zeggen dat hij dom is, er komen echt wel leuke en goede voorstellen uit.
Oud 22 augustus 2003, 10:25   #31
storm op zee
Schepen

storm op zee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Citaat:
Qua inhoud niet.. maar qua stijl is het de lompste boer die ik ken.
Laten we zeggen dat hij inderdaad nogal redelijk 'recht door zee' is. Dat kan je echter van Dehaene ook zeggen en die niettemin vrij populair. Van Louis Michel kan je dat trouwens ook zeggen, maar die is zowel inhoudelijk als stylistisch dom...

Zelfverklaarde onafhankelijkheid? Het kan: http://seborga.net
storm op zee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2003, 22:53   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, natuurlijk, zo slim als u zal moeilijk zijn, hè !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2003, 22:56   #33
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Bedoel je onze wapenhandelaar Louis?
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2003, 23:19   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Nee, ik bedoel uw partijgenoot.
Oud 23 augustus 2003, 00:44   #35
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Storm op zee" is bij mijn weten geen BUBer. Dat maakt hem in elk geval al slimmer dan 5 niet nader genoemde mensen (al dan niet van karton ).
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 12:21   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Heb ik ooit getwijfeld aan de alwetendheid van de Vlaams-nationalisten? Nu, ja, één keertje.
Oud 23 augustus 2003, 12:30   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ooit getwijfeld aan de alwetendheid van de Vlaams-nationalisten? Nu, ja, één keertje.
Als de 'alwetende Vlaams-nationalisten' maar belgicistische jassendraaiers worden, dan twijfelen de BUB-ers plots zelfs die éne keer niet meer maar beginnen ze zelfs prompt te pronken met diens jassendraaierspraatjes.
Oud 23 augustus 2003, 12:48   #38
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ja, we kunnen het ook niet helpen dat de rede overwint, hè.
Oud 23 augustus 2003, 13:15   #39
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Nu ik eindelijk dat ene topic gevonden heb waar Belgicisten en Vlaams-Nationalisten slaags raken. Vinden de overige forumleden het niet verwarrend dat er zoveel BUB-ers zijn met dezelfde avatar? Zeker voor ons sociaal-democraten die graag zo weinig mogelijk lezen en dus meestal daarnaar kijken ipv de nick.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2003, 19:07   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, we kunnen het ook niet helpen dat de rede overwint, hè.
Proficiat met jullie overwinning!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be