![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans beweerde u eerder: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit topic gaat echt nergens over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Dit topic ... dit onderwerp, of bent u uw taal al aan de Angelsaksische economische springvloed aan het aanpassen geslagen?
Breda lijkt inderdaad nog niet veel medestanders gevonden te hebben in de ex-Generaliteitslanden.
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Wat doet Zuid-Nederland eigenlijk bij Olland blijven?
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou vooruit, ik zal eens een poging wagen... Ten eerste, wat versta jij onder Zuid-Nederland? Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je Zeeland, Noord-Brabant en Limburg bedoelt. Ik kom dus zelf uit Zeeuws-Vlaanderen, studeer immers alweer een paar jaar boven die verderfelijke grote rivieren en voel me daar net zo goed thuis als in Zeeland.
Termen als 'ex-Generaliteitslanden' of wat voor tachtigjarige oorlogsretoriek dan ook leven bij mij totaal niet(ik hou het maar even persoonlijk, ik heb niet zo'n behoefte om heel Z-Vl te laten buikspreken), ik voel me in de eerste plaats Nederlander en dan pas Zeeuw of wat dan ook. Ik zie helemaal niks in een kunstmatig staatsverband met Brabant en Limburg en eventueel Vlaanderen. Waarom niet? Omdat ik Nederland van boven de rivieren net zo lief heb als Zeeland en Vlaanderen. Ik voel me niet onderdrukt door de grootmachten in Den Haag en ga in Utrecht ook niet met een papieren zak over m'n hoofd de straat op omdat ik toevallig uit het zuiden kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Geeft u eens aan wat u er voor voordelen in ziet om het gebied ten noorden van de Moerdijk (hm, normaliter heb ik het altijd over dat land ten zuiden van het mijne, times-they-are-a-changing) erbij te betrekken. En niet beginnen over uw studiebeurs hé? Idealisten laten zich niet door geld leiden!
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Ik voel me kwa culuur helemaal niet thuis in Holland , terwijl mijn Moeder gedeeltelijk Hollands is (Geboren niet ver van Den Haag) ik ben kwa Procent meer Brabander dan Hollander en zo voel ik me ook , Mensen kijken je aan alsof je een Aap bent als je laat horen dat je een brabantse klank heb
Laatst gewijzigd door Breda : 4 juli 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Dùs wil niet zonder hen ... in een Vlaams-(deel van)Nederlandse (con)federatie. Merkwaardige redenatie ...
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ooit weleens afgevraagt waarom er zo veel Hollanders in de Nederlandse Regering zitten , terwijl de Meerderheid van Nederland Geen Ollander is ?? (Con)Federatie is de enige manier om ons Onafhankelijkheids gevoel te stoppen ....we zijn al eeuwen misbruikt en onrespectvol behandelt door die Hollanders .....pas na de 2de Wereldoorlog werd het een beetje goed , maar de laatste tijd neemt de Regering weer de macht in Noord Brabant , gooien ze veel Protestanten uit Holland & Eindhoven / Breda in de Proncie bestuur ....ik respecteer iedereen ........maar ga geen Dictator opnieuw over Noord Brabant spelen (Excuses , das me Brabantse Meerderheid die me gevoel overneemt 8) ![]() Noord Brabant & Vlaanderen hebben meer gemeen dan u alle denkt , alleen wij hebben geen Walen die ons leven verkloot Laatst gewijzigd door Breda : 4 juli 2006 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Nou wat let jullie dan om je af te scheuren? Ik kom direct als vluchteling bij jullie wonen!
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Zeeuws Vlaanderen leunt dicht aan tegen Oost en west Vlaanderen. Ze vormen samen de regio scheldemond en op de regionale televisie heb je zelf een programma: De Zeeuw van Vlaanderen. Als je de nauwe samenwerking van de haven van Gent en die van Terneuzen en Vlissingen erbij optelt en de vele andere grensoverschrijende activiteiten dan kun je gerust stellen dat ze samen een nauwe band hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() In het Vlaanderen van het Vlaams Gewest bestaat er ook een verschil tussen de provincies West- en Oost-Vlaanderen enerzijds en de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant (het oude Brabant) anderzijds. Dus de banden lopen noord-zuid en niet oost-west. Zie ik nog niet in waarom die noord-zuid-banden niet meer aangehaald zouden mogen worden ...
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |