![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle drugs legaliseren? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 27,91% |
Deze maatregel gaat (iets) te ver voor mij, maar ik steun het legaliseren van bepaalde soorten drugs |
![]() ![]() ![]() |
20 | 23,26% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 46,51% |
Ander / Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,33% |
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Jij grapjas8)
![]() |
![]() |
#22 |
Burger
|
![]() Hey, dat is raar.. Ik kan niet stemmen, en krijg de melding:
Stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze peiling Ik voel me nu wel gediscrimineerd zeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet één maand geregistreerd zijn, EN 100 berichten op je naam hebben.8)
Laatst gewijzigd door Pietje : 3 juli 2006 om 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessant is: één cannabissigaret is 10x zo schadelijk dan 1 gewone sigaret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Variabelen zijn: opname, verwerking (snelheid) en afbraakproducten (welke? halfwaardetijd?...). Welke beschadiging ontstaat er? (de beschadiging bij cannabis is niet noodzakelijk dezelfde als voor een sigaret). Kortom: het vergelijken van een product met een ander zonder verdere uitleg is dom... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, maar alleen in overdoses en onder toezicht terstond te consumeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Het ging over "alle drugs"; over cannabis is nog niet iedereen het eens of dat wel een drug zou zijn, vergelijk alcohol en tabak. Hop zit in bier en is een cannabis-variant.
![]() |
#31 |
|
![]() ik ben voorstander van een modernisering van de wet op de beteugeling van de dronkenschap. Deze wet is veroudert want nu vandaag de dag wordt er een veelheid aan roesmiddelen gebruikt die mijns inziens in deze wet zouden moeten worden opgenomen. De nieuwe gemoderniseerde wet zou dan moeten heten "wet op de beteugeling van de zelfintoxicatie" en daarin zouden de regels bepaald moeten worden, een wettelijk kader gecreerd worden waarbinnen alcohol en drugs legaal mogen worden gebruikt.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 juli 2006 om 04:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, je steunt een maatregel die mensen op agressieve wijze (door iets te verbieden) iets ontzegt zonder dat ze iets gedaan hebben.
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() ten opzichte van een verbod ( is ook een wet ) is een beteugeling een maatschappelijk haalbare ( lees realistische ) vergroting van de vrijheid. Mocht ik nu voor een verkleining van de vrijheid gepleit hebben dan was je indirecte verwijt terecht.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 4 juli 2006 om 06:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() Ik heb nog niet gestemd, maar hier alvast mijn mening en korte toelichting.
Ik ben voor een legalisering van alle drugs. (al kan ik er echt niet bij waarom iemand zichzelf wat hero gaat toedienen.. brrrr) In mijn ogen doet iemand niets fout als hij/zij zijn eigen lichaam of geest wil vernietigen, en is het onfair dat strafrechterlijk wordt vervolgd. Wat iemand anders doet met zijn lichaam is toch niet het mijne? En ik heb daar dus geen last van. Men spreekt ook vaak van "het zal je kind maar zijn..." . Vergeet niet dat meestal de problemen in familieverband net veroorzaakt worden door het strafbare karakter. Ouders moeten volgens de wet hun kind plots als crimineel zien. Maar wat had het eigenlijk echt fout gedaan? Is dat dan zo'n slechte mens dat het boetes krijgt en gestraft moet worden? Omdat hij iets met z'n -eigen- lichaam doet wat sommigen ongezond vinden? Weet je, heel je leven in de bouw werken is ook slecht voor je rug en zo.. maw: het is een vrije keuze voor het individu. Ander punt: Zeker de legalisering van cannabis is 'n must. Momenteel is veel import van hash en wiet uit Marokko afkomstig. (Of wordt door Marokkanen in NL gekweekt en verhandeld). Indien iedereen zelf over een paar plantjes mocht beschikken, zou dit een enorm geldcircuit voor slechte doelen verstoren, wat een goeie zaak is. Ik vind wel, dat men druggebruik beter kan af- dan aanraden. (net als roken,...) . Ik ben ook overtuigd, dat sociale controle de beste manier is om iemand die gebruikt een beetje op spoor te houden. Druggebruik moet zeker in de privé sfeer vrij zijn. Een overheid mag wel verbieden om openlijk drugs te gebruiken op straat of openbare plaatsen. Een cafébaas mag ook ervoor kiezen om géén rokers toe te laten, géén alcohol te schenken, .. . Maar ook om wél rokers toe te laten of enkel tapkranen te hebben staan. Zo ook zouden drugs getolereerd moeten kunnen worden of niet, al naargelang de keuze van de eigenaar. Het is net als alcohol(isme).. Het is toch niet omdat er een aantal mensen hun leven erdoor helemaal laten verwoesten, dat iemand anders (jij zelf waarschijnlijk) geen pintje (teveel) zou mogen drinken? Cliché.. Ik weet het wel, maar het is zo. Ik besef dat het moeilijk is om hierover te discussiëren, omdat het zeldzaam is dat iemand van mening verandert of zich laat overtuigen door argumenten van iemand anders. Dus het is 'n beetje zinloos. Maar het is zoals met veel dingen, dat men het eerst maar eens zelf moet proberen, voor men erover kan oordelen. Iemand die nooit dronken is geweest kan toch ook moeilijk oordelen over de effecten van alcohol. Dat drugs ongezond zijn kan moeilijk tegengesproken worden. Echter tussen ongezond en crimineel zit een wereld van verschil. (in vrijheid of tussen 4 muren) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() De verkoop en het gebruik van drugs moeten door zware repressieve maatregelen tot een verwaarloosbaar fenomeen teruggebracht worden.Elke andere bewering is gevaarlijke onzin.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() en dat sterke repressie werkt, bewijzen de cijfers uit de VS en het UK... Of toch niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() De VS kende ooit "drooglegging"; als ik daarover lees krijg ik de indruk dat het alcoholisme toen hoogtij vierde, plus herhaaldelijk ondeugdelijke clandestien gestookte drank.
|
![]() |
![]() |