![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de niet-Antwerpenaars, echter zonder rekening te houden met versvoeten en rijmen: ik zèn nen bleken Algerijn Ik ben een lichtgekleurde Algerijn'k zou gère gastarbeider zijn Ik zou graag gastarbeider zijnen dan nog liefst in den Belgik en dan nog liefst in Belgiëwant hier bij ons is 't toch zo warm ik heb mor een vraa, ik zèn arm Ik heb maar één vrouw en ik ben arm'k verdien e frangeske en ne chik Ik verdien weiniga'k van me wark is verlet als ik eens een dag niet werkdan trekkik giênen R.M.Z dan krijg ik geen ziekteuitkeringgiên kindergeld of giênen dop geen kindergeld en geen werkloosheidsvergoedingik wil nor 't land van Boudewijn ik wil naar het land van Boudewijn'k heb wel gin cente veur den trein ik heb wel geen geld voor de treindan doenek 't mor mè autostop dan doe ik maar autostop----------------------------- ik zèn ne bleken Algerijn na zennik het gastarbeider zijn nu ben ik het gastarbeider zijnin den Belgik al wa gewend in Belgie al wat gewoonik werk hier in e stinkfabrik ik werk hier in een stinkfabriekwaar da'k ik justekes nog ni stik waar ik nog net niet stikmor ik verdien ne schone cent maar ik heb een redelijk loonik geef e vijfde van m'n pree Ik geef een vijfde van mijn loonon e vochtig kruipkot mè W.C. aan een vochtig klein appartementje met wcplus nog m'n kole op krediet bovendien betaal ik mijn kolen op krediettrekt van den overschot diên a g'hèt trek dan van de overschot die je nog hebtnog oewe kost, oewen R.M.Z uw eten en uw RSZwel dan travakkik hier veurniet wel dan werk ik hier voor niks----------------------------- ik zèn nen bleken Algerijn na zien ik het gastarbeider zijn nu zie ik het gastarbeider zijnin den Belgik al andersoem in Belgie al helemaal anders'k mag in giniên café of zaal Ik mag in geen enkel café of zaal'k verstaan gin botte van die taal ik versta helemaal niks van de taaltenzij dan "zot" of "godverdoem" de mense zien hier allemol zuur de mensen kijken hier allemaal verzuurdde look en 't schapevlees zèn duur look en schapevlees zijn duuren de T.V-programs zèn flaa de TV programma's zijn flauwhier weurt veel frit en sex gemokt er wordt hier vooral friet en sex gemaaktde maskes lopen hier half nokt de meisjes lopen hier half naakten ik verrek hier van de kaa en ik heb het hier ijzig koud--------------------------------- ik zèn nen bleken Algerijn ik zèn da gastarbeider zijn nu ben ik het gastarbeider zijnin den Belgik al meer as meug in Belgie meer dan beuwant azzet kon dan ginge kik want als ik kon, dan ging ikvandaag nimiêr nor 't stinkfabrik vandaag niet meer naar het stinkfabrieken ik vertrok al morgenvruug en ik vertrok al morgenvroegterug nor 't land van Boumedienne terug naar het land van Boumediennewaar da'k God en klein Pierke ken waar ik iedereen kenal zennek 'r mor 'n arme luis al ben ik maar een arme luiszelfs zonder dop of R.M.Z. zelfs zonder tafel, zonder bed hemmek 't er warm, zennik 'r thuis ik heb het er warm en ik ben er thuisal hemmik giêne rotte knop al heb ik geen nagel om in mijn gat te krabbendan gonnek mor trug mè auto-stop dan ga ik maar terug met autostopwant 't is er warm ... en 'k zèn er thuis... Prachtig liedje! Heeft er iemand toevallig de tekst van: "Antwaarpe, ga ze gaai veur mai, de stad woar azzek z'en gebore" ook? Laatst gewijzigd door circe : 8 juli 2006 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gevonden op: http://www.destrangers.org/index2.htm - daar ook te beluisteren.
Naar de muziek van Si tu t'appelles mélancolie/ Please tell her I said hello Joe Dassin/Shepstone & Dibbens Antwarpe de lichtjes op de Schelde den beiaard van den tore mensen op 'n bank 'n ons Lievrouwke. . en de Vlaaikesgânk de straat waar 'k vreuger katteke spelde Antwârpe. . gij zè ga veur mij toch de stad waar azzek zèn gebore de Groenpleuts, de Meir. . de Keyserlei daar hemme kik m'n hart verlore Antwârpe. . waar da'k ik ook ben ik kan nievrans mijnen draai ni vinde 'k weet het 't is flaa. . mor ik beken bij aa zèn 'ik thuis. . en onder vrinde 'n zeemanskroeg. . de dokken de Vogelemart op Zondagmorge 't tjing-tjangsplein en brabo zie van ze fontein ne joenge fluite nor e mokke Antwârpe. . gij zè ga veur mij toch de stad waar azzek zèn gebore de Groenpleuts, de Meir. . de Keyserlei daar hemme kik m'n hart verlore Antwârpe. . waar da'k ik ook ben ik kan nievrans mijnen draai ni vinde 'k weet het 't is flaa. . mor ik beken bij aa zèn 'k thuis. . en onder vrinde Antwârpe. . gij zè ga veur mij toch de stad waar azzek zèn gebore de Groenpleuts, de Meir. . de Keyserlei daar hemme kik m'n hart verlore .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() in ‘62 kwam papa
vanuit Marokko mè mama en mè hun kinnekes nor hier… d�*�*r liete z’ alles in de steek heel hun famille en hun streek da deej’ ze ni veur hun plezier hier in de stad hebbe z’ iet g’huurd in zoë ’n arme mensebuurt dicht ba de Papa zijn fabriek tusse twee shifte mokten hij ba Mama nog wa kindjes bij en één dorvan, da zennekik Refrein: ik ben de zoon van ‘ne migrant ik heb ni echt e vaderland ‘k weet ni waaraf, of ni waaraan zennek n�* Belg of Marokkaan ? da ‘k anders ben da zienik wel ‘k heb donker haar en ander vel wa deej’ m’n ouwers ma on d’ hand deur kind te zijn van ‘ne migrant.. !!? in ieder school waar ‘k zèn gewest wier ik vernederd en gepest ‘k was de makak, de vremde luis ik liep ook nooit ni chic gekleed m’n ouwers hadden het ni breed we ware nog mè velen thuis ik zèn ‘r dan mor mè gestopt heb wa gewarkt, en veel gedopt mor ik zèn ni g’eindigd in de goot ‘k heb wel geleerd mè schaaj en schand da ‘k hier teveel was in da land mor is da n�* m’n eige fout Refrein mor eig’lijk hebbekik ginne schrik d’r zèn nog duzende ‘lak ik den helft Belg en Marokkaan want tusse dit en vijftig jaar weurre mijn kind’re niks gewaar van wa de Papa hee deurstaan z’ hun zèn dan hiëmol g’ integreerd en vinde mij ‘ne gefrustreerde fanatieke aawen bok dan zegge ze: Pa, gij hoddet mis as ’t na noggis verkiezing is dan stemme wij veur het Vlaams Blok |
![]() |
![]() |