![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken een hoop mensen die in Diksmuide wonen, en die tijdens de Ijzerbedevaart noodgedwongen op vakantie gaan. Bijna alle café's in Diksmuide die sluiten tijdens de Ijzerbedevaart, rolluiken naar beneden en doen of je niet thuis bent, omdat het vroeger teveel is voorgekomen dat extremisten de lokale bevolking terroriseerden en de boel kwamen kort en klein slaan. Hoewel er veel mensen zijn die met integere bedoelingan naar de bedevaart gaan, kun je niet ontkennen dat er ook komen om keet te schoppen. Wat zitten Engelse en Duitse skinheads anders te doen op een typisch Vlaams feest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() even nadenken, iemand wil het initiatief nemen om een manifestatie in te richten, maar iedereen is tegen de initiatiefnemer en mijden hem als de pest, vraagje: wie zal er zetelen in het bestuur ?
geen moeilijke vraag, kan door iedereen opgelost worden, zelfs door het kleinste kind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() dat weet ik niet, ik ben maar een leek en heb geen contakten met de organisators. Jan zal daar waarschijnlijk meer informatie over hebben.
Trouwens, dat intereseert mij niet wie de initiatiefnemer is, ik geef dit alleen als voorbeeld hoe dat de zaken kunnen lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samen met nog drie andere katholieke Vlaams Blokkers ben ik ook lid en secretaris van een internationale katholieke beweging die ook in Vlaanderen een afdeling heeft. Is die katholieke beweging dan ploteling een Vlaams Blok-onderdeel geworden omdat er een meerderheid VB'ers in het bestuur zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, feit is dat de heren kritikasters blijkbaar meer oog hebben voor de aanwezige VB'ers in IJzerwake, dan voor wat er nu allemaal gezegd werd op de weide. Valt het niet op dat er nog geen een iets over de inhoud heeft gezegd? Dat moet natuurlijk hun pijn weg steken dat er op de plechtigheid geen woord partijpolitiek ter sprake kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() De Ijzerwake was een regelrechte voltreffer, ondanks de verzuurde reakties van het Ijzerbedevaartcomité die de pretentie schijnen te hebben om Vlaamse symbolen op te eisen.
Walter Baeten en zijn Ijzerbedevaartcomité zitten natuurlijk met een groot probleem. De Ijzerwake had bijna 5000 bedevaarders, of men dit aantal volgende week zal evenaren of overstijgen is eerder twijfelachtig. Daarenboven staat voorzitter Baeten voor een dilemma. Om geloofwaardig te blijven zal hij een radicale toespraak moeten houden, maar anderzijds kan hij zijn politieke vrienden Lionel en Bertje moeilijk een veeg uit de pan geven. Ben eens benieuwd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() eerst en vooral geeft ik geen antwoord op de slogan van deze topic, om reden dat de kritiek komt van de IJzerbedevaartbende.
Wat zal AyneRand kunnen vaststellen als er (veronderstelling) in plaats van 18 % Vlaams Blokker er volgend jaar 60 % zullen zijn, zal deze verhouding dan ook niet aanwezig zijn in de democratische organisaties of is het de heimelijke bedoeling om ten koste van alles het Vlaams Blok buiten te houden, gezien de evolutie zal dat een moeilijke opdracht worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar aangezien de VZW Ijzerwake slechts 6 bestuursleden telt en het quota dat nodig is om belangrijke beslissingen door te drukken 4/5 is (zie de oprichtingsakte) kan je met zekerheid stellen dat door de aanwezigheid van drie vlaams blokkers geen enkele beslissing kan genomen worden zonder hun goedkeuring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk doet dat er heel weinig toe: wat telt, samen met zovelen die er aanwezig waren, was de inhoud van de plechtigheid. Die is iedereen bevallen. Nadien zat ik trouwens met een N-VA'er aan de tafel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() als het zo is zoals sommigen beweren dat deze manifestatie volledig aan het Vlaams Blok toe te schrijven is, dan beloofd dat voor de komende verkiezingen, zeker de BUB's mogen al beginnen buuuuuuuuberen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Dat zal wel ! Zonder middelen en TV haalden we al méér dan drie keer meer stemmen dan het aantal aanwezigen op uw folklore-happening.
![]() Al aan het uitkijken voor een thuislandje Absurdistan? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er sputtert wat bij de NV-A !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien ook eens grootheden met elkaar vergelijken die te vergelijken vallen: stemmen met stemmen. Hoeveel haalde het Vlaams Blok en N-VA er ook alweer binnen in vergelijking met BUB? En hoeveel mensen komen er jaarlijks naar de uitgesproken belgicistische bijeenkomst bij het Albert I-monument? Juist, nauwelijks een paar honderd (nochtans een oude traditie: nog voor WO II opgestart als belgicistisch alternatief voor de IJzerbedevaart). En als men vergelijkt hoeveel volk IJzerwake trekt, dan is het wel duidelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En inderdaad de kleinzielighaards die buitengewipt zijn bij het Vlaams Blok, kunnen het sweeral niet verkroppen, en moeten terug de slijmbal uithangen. Wanneer ze geen kritiek gaven kon men hun nog beschouwen als EERLIJKE mensen. Nu weten we wat voor vlees er in de kuip zit met peterke, die moeten verdwijnen is omdat hij te veel rasisme op zijn forum plaatste. Peter vergeet niet wat U aan mij geschreven heeft. Ik zal dan ook even mijn woord breken en het hier op het net gooien, zoals U inlichtingen hebt doorgespeelt aan Uw, slangenvriend Lucien! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |