Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mag de staat een evenement tegen een politieke partij financieel steunen
Ja, moet kunnen 17 18,28%
Neen, mag niet. 76 81,72%
Aantal stemmers: 93. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2006, 08:02   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het kan toch niet zijn dat de staat ons aller geld besteedt om een welbepaalde oppositiepartij de kop in te drukken?

Dit is inderdaad totaal ondemocratisch en degoutant.

Paulus.
Aan de nationale loterij beslist iedere burger zelf of en hoeveel hij eraan uitgeeft.
Je kan dus de loterij niet op eenzelfde hoogte stellen als de staat.

Trouwens: de staat financiert wél de dotatie van een partij dewelke diezelfde staat wil opdoeken, ontmantelen en vernietigen. En dat geld komt wél van iedereen.
Oud 7 juli 2006, 08:08   #22
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Aan de nationale loterij beslist iedere burger zelf of en hoeveel hij eraan uitgeeft.

Trouwens: de staat financiert wél de dotatie van een partij dewelke diezelfde staat wil opdoeken, ontmantelen en vernietigen. En dat geld komt wél van iedereen.
Je hebt gelijk dat het geld niet van iedereen afkomstig is.

Maar de opgebrachte winsten uit de Nationale Loterij, zijn wel voor iedereen bedoeld, en niet slechts voor enkelen. Het opgebrachte geld is dus weldegelijk van iedereen.

En de Nationale Loterij is een staatsinstrument om geld binnen te rijgen.

Denk ik toch.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2006 om 08:09.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 08:09   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

mmmm niet helemaal akkoord superstaaf. Door zijn stem bepaalt de burger eigenlijk naar welke partij zijn eigen geld zal gaan.
Als U bub stemt dan gaat uw geld naar de bub, via een omweg van de grote pot, maar het is uiteindelijk uw stemgeldbedrag dat naar de bub zou gaan... als die bij de volgende verkiezingen natuurlijk glorierijk de meerderheid halen, wat geen probleem zou mogen zijn volgens Hans1.

De dag dat ik zonder problemen mijn eigen lotto mag organiseren in dit land kan ik U gelijk geven Superstaaf. Maar de staat heeft zijn eigen loterijinstelling opgericht (en afgeschermd voor concurrentie) en als men dus kans wil maken op winst dan MOET men wel spelen. Het is ofwel spelen op de lotto ofwel niet spelen.

Komt nog bij dat de LOtto euh volgestouwd zit met ex-partijcreaturen zullen we maar zeggen he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 09:50   #24
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
So why bother, *knip*?
Leuk te weten dat dat nu ook al scheldwoord is dat tegen vrouwen gebruikt wordt...
Beneden alle peil !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 09:53   #25
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, natuurlijk. Iedereen die zich uitspreekt voor verdraagzaamheid en tegen racisme en geweld laat zich voor een kar spannen. Simpele ziel. Het is niet omdat het VB de partij is die 'zegt wat u moet denken' dat anderen niet meer voor zichzelf kunnen denken. Uw partij vertegenwoordigt geen 30% van de stemmen. Dat betekent dat 70% er nog altijd anders over denkt al merk je daar op dit forum niet veel van.

Mijn partij ? Welke is dat dan volgens u ?
Simpele ziel ? Blij dat u mij zo goed kent...
Alle geluk verlaagt niet iedereen van die 70% zich tot uw scheldniveau bij gebrek aan argumenten.
Oud 7 juli 2006, 09:54   #26
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U weet duidelijk niet wat Tom beoogt. Hebt u het interview met hem gelezen? Hij maakt zich geen illusies over het feit dat hij (of Clouseau of Will Tura of Arno of Laura Lynn of al die anderen) mensen zoals u van gedacht kunnen veranderen of veel impact zullen hebben op de verkiezingen. Het is een statement over wat wij vinden. Wat u ervan vindt en wat de impact zal zijn is irrelevant.
Wat u ervan vindt is minstens even irrelevant.
Of voelt u zich beter dan andere mensen ?

Laatst gewijzigd door Duupje : 7 juli 2006 om 10:02.
Oud 7 juli 2006, 09:59   #27
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze is. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben.
Blabla, als het maar in uw kraam past, op eender welke manier. De pot verwijt de ketel...

Dit was dan tevens de laatste keer dat ik reageer op één van uw posts, over het algemeen zijn ze toch altijd even 'vriendelijk' en 'doordacht'.
De dag dat u kan argumenteren zonder schelden, zal uw niveau enorm stijgen. Ik kijk er naar uit. Al vrees ik dat ik, na het lezen van een redelijk aantal van uw posts, dat er nog veel werk aan de winkel is voor u.
Mvg
Duupje
Oud 7 juli 2006, 10:01   #28
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

nutteloos initiatief van barman. Wat moet gebeuren is problemen oplossen die de oorzaak zijn van de verzuring. Het zou in die context beter geweest zijn indien het concert een benefiet was waarvan de opbrengst werd doorgeschonken aan de armoedebestrijding.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:04   #29
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nutteloos initiatief van barman. Wat moet gebeuren is problemen oplossen die de oorzaak zijn van de verzuring. Het zou in die context beter geweest zijn indien het concert een benefiet was waarvan de opbrengst werd doorgeschonken aan de armoedebestrijding.
Inderdaad, daar zet ik mij volledig achter en het had dan zijn nut nog voor al de mensen die meer nood hebben aan opvang, huisvesting, voeding, kleding. Veel belangrijker dan een ex-junk die naast zijn schoenen loopt.
Oud 7 juli 2006, 10:10   #30
rik47
Gouverneur

Standaard

Wanneer gaat Barman een concert organiseren tegen de corruptie die heerst in bepaalde partijen?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:10   #31
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat armoede de oorzaak is van het migrantenprobleem. Eerder een gevolg, zou ik zeggen.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 10:15   #32
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de website van http://www.0110.be/ staat een reclamelogo van de Nationale Loterij.

Als dit betekent dat de Nationale Loterij een concert financieel steunt, waarvan de organisatoren duidelijk blijk geven dat deze gericht is tegen het Vlaams Belang een week voor de verkiezingen, dan kan dit volgens mij niet.

Dit is mijn inziens totaal onwettelijk.
De Nationale Loterij steunt een concert tegen extreemrechtse onverdraagzaamheid, niet tegen het Vlaams Belang. Dit is volgens u illegaal? Indien het VB zich met deze extreemrechtse onverdraagzaamheid wil identificeren dan is dat eerder haar probleem dan voor de Nationale Loterij.

Eén van de artiesten die zal optreden - Tom Barman - verwerpt expliciet de VB-filosofie en dat recht op zijn individuele mening heeft hij. Op geen enkele publicatie van de organisatie zal ook maar iets staan wat naar het VB verwijst.

Moeten vanaf nu alle organisatoren die culturele evenementen organiseren:
a. hun persoonlijke politieke overtuiging meedelen aan de Nationale Loterij alvorens deze kan overgaan tot sponsoring?
b. de lijst van de betrokken artiesten bekendmaken inclusief de politieke voorkeur van de artiesten?

Weer een staaltje van negativistische paranoïa....

Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 juli 2006 om 10:23.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:17   #33

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat armoede de oorzaak is van het migrantenprobleem. Eerder een gevolg, zou ik zeggen.

Paulus.
ik had het opzettelijk over armoedebestrijding wat wil zeggen bestrijding van armoede bij zowel autochtonen als allochtonen.

wanneer men het over armoede heeft dan wordt dit mede dankzij de politiek correcte pers en politici bijna automatisch geassocieerd met allochtonen. Iets wat pertinent onjuist is want er zijn ook vele autochtone armen. Doordat de pers en politici altijd alleen maar over allochtone armoede bezig is voelen de autochtone armen zich over het hoofd gezien. Als reactie daarop gaan ze dan op het VB stemmen. Niet omdat die partij hun problemen gaat oplossen want ze zijn denk ik nog veel erger ( de basis van het VB is sociaal maar de top is neoliberaal ) maar puur uit protest.

deze verzuring kan men enkel aanpakken door ook aandacht te besteden aan armoede bij autochtonen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 juli 2006, 10:22   #34

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Inderdaad, daar zet ik mij volledig achter en het had dan zijn nut nog voor al de mensen die meer nood hebben aan opvang, huisvesting, voeding, kleding. Veel belangrijker dan een ex-junk die naast zijn schoenen loopt.
ik heb barman nog trachten bereiken toen hij met zijn idee voor dit concert uitpakte om hem dit idee te trachten verkopen. doch dat is natuurlijk niet gelukt. Vroeger was het veel makkelijker om hem te bereiken. Je ging dan gewoon naar cafe de muziekdoos op de kade en dan kwam hij daar als straatmuziekant op het vrije podium spelen. Nadien ging hij met zijn hoed rond zodat hij ook een paar pintjes kon drinken. Heb er zelf ooit nog iets ingedaan in die hoed.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 juli 2006 om 10:22.
Oud 7 juli 2006, 10:24   #35
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
De Nationale Loterij steunt een concert tegen extreemrechte onverdraagzaamheid, niet tegen het Vlaams Belang. Dit is volgens u illegaal? Indien het VB zich met deze extreemrechtse onverdraagzaamheid wil identificeren dan is dat eerder haar probleem dan voor de Nationale Loterij.

Eén van de artiesten die zal optreden - Tom Barman - verwerpt expliciet de VB-filosofie en dat recht op zijn individuele mening heeft hij. Op geen enkele publicatie van de organisatie zal ook maar iets staan wat naar het VB verwijst.

Moeten vanaf nu alle organisatoren die culturele evenementen organiseren:
a. hun persoonlijke politieke overtuiging meedelen aan de Nationale Loterij alvorens deze kan overgaan tot sponsoring?
b. de lijst van de betrokken artiesten bekendmaken inclusief de politieke voorkeur van de artiesten?

Weer een staaltje van negativistische paranoïa....

De concerten worden weldegelijk georganiseerd tegen het Vlaams Belang onder het mom van verdraagzaamheid. Net alsof het Vlaams Belang tegen verdraagzaamheid zou zijn.

Dit is volgens mij ontoelaatbaar.

De organisator geeft publiekelijk toe dat het de bedoeling is om het Vlaams Belang een hak te zetten. Dus is er van paranoia geen sprake. Het Vlaams Belang voelt zich terecht geviseerd.

En daar worden dan staatsgelden voor gebruikt.

Oud 7 juli 2006, 10:29   #36
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Er gaat ook geld van mijn welverdiende centjes naar jouw populistische vereniging hoor. Denk je dat ik daarmee blij ben ofzo? Ik zaag daar tenminste niet over omdat ik weet dat andere en positieve zaken ook gefinancieerd worden met mijn geld.
Oud 7 juli 2006, 10:29   #37
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik had het opzettelijk over armoedebestrijding wat wil zeggen bestrijding van armoede bij zowel autochtonen als allochtonen.

wanneer men het over armoede heeft dan wordt dit mede dankzij de politiek correcte pers en politici bijna automatisch geassocieerd met allochtonen. Iets wat pertinent onjuist is want er zijn ook vele autochtone armen. Doordat de pers en politici altijd alleen maar over allochtone armoede bezig is voelen de autochtone armen zich over het hoofd gezien. Als reactie daarop gaan ze dan op het VB stemmen. Niet omdat die partij hun problemen gaat oplossen want ze zijn denk ik nog veel erger ( de basis van het VB is sociaal maar de top is neoliberaal ) maar puur uit protest.

deze verzuring kan men enkel aanpakken door ook aandacht te besteden aan armoede bij autochtonen.
Als de taart alsmaar in kleinere stukjes moet worden verdeeld, heb je op den duur meer hongerigen in plaats van minder. Allochtoon of autochtoon.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 10:33   #38
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Er gaat ook geld van mijn welverdiende centjes naar jouw populistische vereniging hoor. Denk je dat ik daarmee blij ben ofzo? Ik zaag daar tenminste niet over omdat ik weet dat andere en positieve zaken ook gefinancieerd worden met mijn geld.
De partijdotaties hangen af van het aantal stemmen. Op die manier heb je weldegelijk inspraak bij waar je geld naar toe gaat.

Maar sponsoring van staatswege tegen één bepaalde partij, dat is toch nog wat anders.

Paulus.
Oud 7 juli 2006, 10:37   #39
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So why bother, asshole?
Ziehier de wereldberoemde 'verdraagzaamheid' van verdraamgzaam, tolerant links

Citaat:
Tom maakt zich nog geen illusies over de vraag of het deel van de bevolking dat voor het VB stemt nog vatbaar is voor rationaliteit en de realiteit zoals ze is. De moorden door HVT hebben het VB alleen maar stemmen opgeleverd. Dat zegt genoeg over waar die partij voor staat en wat voor burgeroorlog haar kiezers voor ogen hebben.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 10:39   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
mmmm niet helemaal akkoord superstaaf. Door zijn stem bepaalt de burger eigenlijk naar welke partij zijn eigen geld zal gaan.
Op voorwaarde dat hij voor een grote partij of kartel stemt.
Dus uw stelling gaat niet op.

Als ik voor LSP of BuB stem, dan krijgt mijn partij niks, maar mijn belastingeld gaat toch naar de grote formaties.

Citaat:
De dag dat ik zonder problemen mijn eigen lotto mag organiseren in dit land kan ik U gelijk geven Superstaaf. Maar de staat heeft zijn eigen loterijinstelling opgericht (en afgeschermd voor concurrentie) en als men dus kans wil maken op winst dan MOET men wel spelen. Het is ofwel spelen op de lotto ofwel niet spelen.
Je kan desondanks beslissen om geen geld aan Lotto te geven, en dus ook niet aan hun projecten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be