![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() euthanasie is ook mensvriendelijk =p
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Brigitte Bardot is hevig dierenrechtenactiviste (zeehonden) maar ook extreem-rechts Le Pen. Soms verbergt dierenliefde mensenhaat. Anderzijds vindt "Links" dierenrechten soms een luxe-probleem.
Ten onrechte.Natuurbehoud, dierenrechten, emancipatie: het is één strijd. Het "painism" als verdediging van dierenrechten (Peter Singer) vind ik maar niks: dierenrechten worden verdedigd op basis van vermeende menselijke eigenschappen, in het bijzonder: pijn en lijden. Los van de juistheid van de vaststellingen, vind ik dit een slechte fundering: niet alles wat pijn doet is schadelijk en niet alles wat schadelijk is doet pijn. Respect voor al wat leeft vind ik beter, en wetten waarbij de ene mensen de andere mensen bestraffen voor dierenmishandeling: dierenrechten in de wetgeving dus. Koeien kunnen zelf niet naar de rechtbank, dus moeten wij het voor hen doen. En dan is er geen ALF meer nodig.