![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Leer eens wat meer te nuanceren en je zult je wat minder aangegrepen voelen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juli 2006 om 07:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoek eens het verschil op tussen de begrippen 'pacifiste' en 'vredesactiviste' en je zult merken dat dit hoegenaamd geen synoniemen van elkaar zijn.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 juli 2006 om 07:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij deze een bestelling van je eerste bundel.
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die heb je wel handig vergeten.
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Gelukkig laat vrije meningsuiting ook het debiteren van contradicties toe. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik principiëel ook niet. Toch zou ik in mijn vuistje lachen als het VB opgedoekt wordt. U toch ook? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees heel goed.
Als kaatd géén VB-ster is, dan is het VB voor haar per definitie een andere partij. Dan is ze niet pro-opdoeken. Wat me verwondert. Ik ben principieel ook tegen opdoeken van partijen, maar ik geef toe dat het me niet zou spijten als mijn opposanten politiek zouden geëlimineerd worden. Ik moet toch niet altijd het slachtoffer van smerige politiek zijn?
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Hoe komt het nu dat dit me echt niet verwondert?
![]() ![]() Beiden bent U immers het zaad van de haat, al wenst U zich anders te profileren... Een mens is slechts mens als hij past in uw 'systeem'... Laatst gewijzigd door Chipie : 8 juli 2006 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() vrije meningsuiting en verdraagzaamheid. Ha, leuk dat je daarover begint.
Moeten we misschien eens kijken hoe het op dit forum aan toe gaat. Ik ben hier nog niet lang en omdat ik voor sommigen minder leuke meningen post, gaan ze je meteen al proberen persoonlijk te tackelen. Geen van de verschillende partijen gunt elkaar een centimeter, dus zou het beter zijn om in eigen boezem te kijken dan met opgeheven vingertje naar anderen te wijzen. We zouden misschien in één topic kunnen trainen in het volwassen omgaan met elkaar. IK zal dan ook mijn best doen uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Om te kakken op gemakken
laat men de ellebogen op de knieen zakken de handen onder te kaken om alles kwijt te geraken om te kakken met fatsoen eerst uw broek naar beneden doen Dan perst men hard naar onder en hemel als bij wonder verschijnt er door het kleine gat een bruine grote hap die met een plons verdwijnt onder de waterlijn Wat zweet heeft het gekost maar je bent er van verlost tot je voelt dat een volgende kramp een nieuwe lading giftige damp met een raar geluid Je aars uitspuit Oef je hebt het nu gehad tot de volgende warme hap Bittersweet. Niks politieks maar al even rot!
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier moet niemand de minste verdraagzaamheid voor opbrengen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Citaat:
pa·ci·fis·tisch (bn.) 1 van, in overeenstemming met, volgens het pacifisme of de pacifisten => vreedzaam vreed·zaam (bn.) 1 tot vrede geneigd of gezind => irenisch, pacifistisch, vredelievend Tja, vrijheidsstrijder of terrorist.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Die Kaat toch 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Tijdens de Spaanse burgeroorlog maakte je een fascist af met in het achterhoofd dat je zo vele mensenlevens redde. De fascisten moesten wel afgemaakt worden om zo het systeem van de fascisten teniet te doen. Het waren de fascisten die zich niet konden aanpassen aan de revolutie dus hebben zij als contra-revolutie het geweld ingezet. In zo'n geval moet 'materiële dwang opgeheft worden door materiële kracht'.
Vele mensen haten Stalin, omdat hij geen weerstand biedde tegen de nazi's, maar als er dan eens een opstand komt is het ook niet oké. Het geval van Pim Fortuyn bestrijdt gewoon de mens Pim Fortuyn, maar niet het systeem en bij revolutionairen is het hen te doen om het systeem en niet de persoon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad, niet alles is terug te vinden in een woordenboek...
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vond http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Burgeroorlog nogal verhelderend. |
|
![]() |
![]() |