![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien stel ik vast dat door de kiesdrempel de mogelijkheid bestaat dat een oververtegenwoordigde kartelpartij minder stemmen haalt dan een onafhankelijke partij. Een onafhankelijke partij die op haar beurt niet eens de kiesdrempel zou behalen en dus niet vertegenwoordigd is. Dat is dus zeker niet democratisch. Dus: kartelvorming is een ondemocratisch gevolg van de al even ondemocratische oorzaak die kiesdrempel heet. Citaat:
Lasteren? Citaat:
Citaat:
Dit ondemocratisch karakter komt voort uit de gebrekkige machtenscheiding. Mocht bijvoorbeeld de verkiezing van uitvoerende en wetgevende macht autonoom gebeuren (zoals ik in een eerdere reactie in het kort beschrijf) dan konden bepaalde partijen zoveel cordon sanitairs instellen als ze willen, dat zou niets uithalen omdat de uitvoerende macht rechtstreeks zou worden verkozen (waardoor uitgebreide bevoegdheden voor die uitvoerende macht gelegitimeerd zijn). Citaat:
Waarom zou ik stemmen op deze of gene partij, op deze of gene kandidaat als ik weet dat door het huidig ondemocratisch kiessysteem hetgeen ze voorstellen niet meer is dan: “Read my lips!” Zoals ik hierboven aangeef.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nooit of te nimmer zal de stad in handen vallen van fanatieke terroristen zoals FDW en zijn bende op hol geslagen struikrovers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik beschouw het VB als een onverdraagzame partij en daar heb ik zo mijn redenen voor. Dat is mijn mening. Ik bouw echter mijn mening tégen een partij niet op, op basis van de argumenten dat hun leider 'ne west vlaming' en 'marginale boerenzoon' is. Waarom zou eender welke Westvlaamse boerenzoon trouwens geen goed politicus kunnen zijn? Met uw 'fanatieke terroristen' en 'bende op hol geslagen struikrovers' bewijst u eigenlijk dat dezelfde negatieve muzen u inspireren. Jammer, het is een vaststelling die ik de laatste dagen meermaals deed. Het "pot-verwijt-de-ketel"-syndroom: Wanneer men mensen - wezen ze links of rechts - erop wijst dat schelden niet echt argumenteren is, dan is het wel de ander die begon. Jammer!
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het brengt altijd op mensen niet in te delen in pro- of anti-Belangers, wel in geborneerde domoren enerzijds en open, intelligente mensen anderzijds. Beide soorten vind je in alle kampen. Als iemand van de eerste soort toevallig in mijn denkrichting zou zitten, vliegt hij evengoed de negeerlijst op. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Coveliers aanhang gelijk bleef, en men rekent de andere VLOTT-kandidaten zelfs niet mee, gaat het VB dus achteruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
afspraak op 8 october NA het tellen van de stemmen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hou u eens kalm.
![]() |
![]() |
![]() |