![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even proberen: De Vlamingen willen leven en werken in een samenleving met zo weinig mogelijk kriminaliteit. Daarom wordt telkens bij een strafbaar feit, een signaal gegeven van "niet akoord". Voor minderjarigen en voor zij die een eerste (klein) feit pleegden, is dat signaal redelijk beperkt. Naarmate het strafbaar feit erger wordt enzvoorts ... moet het signaal sterker worden. Probleem is dat er aktueel bijna geen signalen meer gegeven worden. Zelfs niet wanneer het signaal erg duidelijk zou moeten worden: geen reaktie of een veel te flauwe reaktie van zustitie. Gevolg: die gasten doen maar voort met hun veelplegerij. Gevolg: een brave burger wordt er boos van (en hij gaat helemaal uit de bol als hij dan wel moet betalen omdat hij eventjes over de snelheidslimiet ging ...) (dit is van mijn part geen pleidooi om geen afdoend verkeersbeleid te voeren hoor, die snelheidsboetes mogen blijven bestaan). Uiteindelijk gevolg: in het stemhokje herinnert men zich wel degelijk dat men uit de bol ging. ps: kleine kriminaliteit: laat mij eens weten waar en wanneer je met je mooie nieuwe fiets een toertje doet. Ik kom jouw dan een muilpeer op je ketel verkopen met de krik van mijn auto, en ik ben weg met je fiets. Dat is heel wat goedkoper voor mij om mijn hobbie te kunnen beoefenen, en voor jouw is het ekonomisch niet relevant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |