Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2006, 12:21   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
de nachtvluchten zijn een materie die dringend europees dient georganiseerd te worden.
Ondemocratische instellingen zoals de Europese Unie hebben al veel teveel macht. Zij luisteren enkel naar de multinationals en hebben geen oren naar sociale, culturele of ecologische eisen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:27   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het 'Vlaams Gewest' is de economische motor van Belgie, is het welvarendste lapje grond op deze aardbol, zorgt voor 80% van de "belgische" export, heeft belangrijke havens, bezit het wereldcentrum van de diamant, bezit prachtige historische kunststeden, heeft een lage werkloosheid, een gezonde economie, enz enz
Het Brussels Gewest is vandaag goed voor 19% van de Belgische economie. Toen Brussel nog geen eigen gewest was, was ze goed voor 25% van de Belgische economie. Door het Vlaams en Brussels Gewest samen te voeren zal die neerwaardse spiraal omgebogen worden, aangezien die neergang net het gevolg is van het scheiden van Brussel van de rest van Vlaanderen.

Citaat:
Brussel erbij sleuren is een hoop problemen erbij nemen: hoge werkloosheid, een arme bevolking, Brussel heeft het meeste verkrotting van alle Europese hoofdsteden, relatief anti-Vlaamse bevolking (en pers) die een andere taal spreekt,...
Die hoge werkloosheid, de armoede, de verkrotting,... zal alleen maar toenemen door Brussel te laten vallen. En een verpauperd Brussel heeft ook z'n invloed op Vlaanderen. De lonen zullen snel dalen door de Brusselse armoede. Maar dat is natuurlijk waar het hem (Crols en zijn bende liberalen) allemaal om te doen is!
Oud 14 juli 2006, 12:29   #23
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ondemocratische instellingen zoals de Europese Unie hebben al veel teveel macht. Zij luisteren enkel naar de multinationals en hebben geen oren naar sociale, culturele of ecologische eisen.
Right, maar dat is uw interpretatie... Om enige vooruitgang te boeken met dit probleem dienen de JAA (Joint Aviation Authorities) ingeschakeld te worden. Net zoals Eurocontrol een organisatie die tot nu toe prima werk levert (kan er van meespreken). In de (operationele) luchtvaartsector - waar ik in werk - hebben we andere prioriteiten (safety!) dan machtsverwerving of sociale/culturele eisen. wat niet wil zeggen dat er met het ecologische aspect en overlast geen rekening gehouden dient te worden. Integendeel zelfs, en daar leveren de constructeurs, maatschappijen en luchthavens al degelijk werk, maar dat is een ander verhaal

Laatst gewijzigd door korvo : 14 juli 2006 om 12:31.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:32   #24
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
We hebben wel een nationaal elftal.
En we hadden een nationale TV: de BRT\RTBF.
Maja, da most weer verknipt worden tot VRT.

Scheiden doet lijden zeg het spreekwoord. Mijn gezin bestaat toch ook uit, man\ vrouw en toch één gezin.
Belgie: één land met twee partners, 2 gemeenschappen.
De harem van Zwitserland werkt nochtans behoorlijk goed...
Oud 14 juli 2006, 12:33   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
...voor de vernietinging van zijn land Vlaanderen, door de hoofdstad af te stoten.
Om Barnard te citeren:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand die heel wat slimmer is dan Crols
Brussel loslaten! Wat een groots idee! Wat een strategisch superieure methode om van dat afschuwelijke kosmopolitisme af te raken en eindelijk onze eigen stralende republiek te stichten, onze krielrepubliek, grondig provinciaal, mateloos schraapzuchtig, xenofoob, gezuiverd van werkloze Walen en decadente Brusselaars...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:35   #26
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Benno Barnard neemt zijn pillen niet op tijd, heeft een veel te hoge bloeddruk en heeft vooral problemen met zichzelf... Maar dat is vooral een persoonlijke interpretatie

Laatst gewijzigd door korvo : 14 juli 2006 om 12:35.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:37   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Om Barnard te citeren:
Ik hecht veel meer waarde aan de mening van ex-Trends topman Frans Crols dan aan één of andere Vlaanderenhatende import-keeskop.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 12:38   #28
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Benno Barnard neemt zijn pillen niet op tijd, heeft een veel te hoge bloeddruk en heeft vooral problemen met zichzelf... Maar dat is vooral een persoonlijke interpretatie
Ik denk dat dat eerder de medische werkelijkheid zal zijn, dan uw persoonlijke interpretatie.
Oud 14 juli 2006, 13:19   #29
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

In feite is het echt wel droevig dat de bub nooit inhoudelijke kritiek kan geven. De standpunten van de Warandegroep konden ze niet verleggen, dus begonnen ze die mensen 'oude dementerende gefrustreerde wannabes' te noemen.
Hetzelfde begint hier weer.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:22   #30
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VERRE en de DICHTE redenen worden bovendien dag in dag uit geïnfiltreerd, gekneed door het Manifest voor een Zelfstandig Vlaanderen in Europa van de Denkgroep in De Warande, waarvan ik een actief lid ben.
Het Manifest voor een Zelfstandig Vlaanderen in Europa pleit voor Vlaamse en Waalse onafhankelijkheid. Die mogelijkheid is zonder taboes geworden, is Salonfähig geworden.
"geïnfiltreerd", lijkt een juist woord. De Warande is een ondemocratische lobbygroep die de wensen van een minderheid wil doordrukken.

Citaat:
Is het niet absurd dat een per definitie behoudsgezinde en brave beroepsgroep als die van bankiers, consultants, centrum-rechtse professoren pleit voor zoiets revolutionairs als het einde van een land? Het duidt erop dat de malaise, het njet tegen de huidige politieke constructie diep zit.
Dat bewijst dat er veel rechtse mafkezen zijn. Remi Vermeiren is daar ook één van. Dat bewijst ook dat "Vlaanderen" een (extreem-)rechts project is. Bruno Valkeniers komt ook uit " De warande".

Dus: Nieuw-Links is best Belgisch.

Citaat:
=er zijn wereldwijd en vandaag evenveel staten met minder burgers dan Vlaanderen dan staten met meer burgers dan Vlaanderen; op een ranglijst van de 200 landen ter wereld geordend volgens het aantal inwoners staat Vlaanderen op de honderdste plaats. Dat betekent dat er 99 landen kleiner zijn dan Vlaanderen en die 99 maken geen aanstalten om zichzelf op te heffen, te fusioneren of te verdwijnen van schaamte,
Wat een belachelijke stelling. Monaco en Vaticaanstad zijn inderdaad kleiner dan België. Wordt Brussel weldra ook een stadstaat?

Het doet wat denken aan de bewering dat slechts een klein aantal dieren uitgestorven of bedreigd zijn. Dat van alle diersoorten het overgrote deel insecten zijn, vertelt men er dan niet bij. Idem hier: wat voor "staten" zijn dat, kleiner dan België: plopsaland?

Citaat:
3.De kosten van de heterogeniteit/rommeligheid van een land kunnen dermate hoog oplopen dat de burgers van een homogener subgedeelte besluiten de kosten te drukken door samen een lower cost country te stichten gebaseerd op meer samenhang, meer sociaal kapitaal, beter overleg, minder ruzie, minder tijdverlies.
Flamingantisme heeft in economisch fundamentalisme een goede partner gevonden: twee fundamentalismen, dat van de vendelzwaaiers, en die van de onverbiddellijke poen, slaan de handen in elkaar.

Een Onafhankelijk Vlaanderen zal geen open, maar wel een onverdraagzaam Vlaanderen zijn.

En maar hopen dat de linkerzijde, ook die van de VLD en CD&V, tijdig tot dat besef komt.

Vlaanderen staat potentieel op de vooravond van een burgeroorlog. Dat is een scenario waar de Warande-maniakken nog niet veel over nadenken. Denken die nu echt dat de meerderheid van de "Nederlandstalige Belgen" zo maar over zich heen zal laten lopen door enkele maffe journalisten, bedrijfsleiders en vendelzwaaiers?

Of nog anders: Vlaanderen Barst Voor België Barst.

Nu weet ik het zeker: nooit koop ik nog Trends, en de KBC zet ik voortaan bij de stapel "afpersers", de prutsers. Boycot Vlaanderen, en vooral de Vlaamsgezinde bedrijven.

Dat belicht de zaak eens vanuit een andere hoek.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 14 juli 2006 om 13:27.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:28   #31
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij bent bereid om nog j�*�*�*ren aan te modderen in een Belgische wanstaat omdat je het Franstalige Bruxelles niet wil lossen? Want dat zal er gebeuren als we blijven vasthouden aan Brussel: Belgie zal blijven bestaan..
Ik ben bereid nog tien jaar te wachten op een vlaanderen mét brussel dan hals overkop in 2007 de vlaamse republiek zonder brussel uit te roepen.

Citaat:
BRUSSEL = BELGIE
whatever.

Citaat:
Trouwens, het economisch centrum van Vlaanderen is Antwerpen
alles spreekt jou tegen.
Oud 14 juli 2006, 13:29   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet Bekijk bericht
Ik dacht dat de periode van romantisch nationalisme al een hondertal jaren achter ons lag.

?
Oud 14 juli 2006, 13:30   #33
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij bent bereid om nog j�*�*�*ren aan te modderen in een Belgische wanstaat omdat je het Franstalige Bruxelles niet wil lossen? Want dat zal er gebeuren als we blijven vasthouden aan Brussel: Belgie zal blijven bestaan.

BRUSSEL = BELGIE

Trouwens, het economisch centrum van Vlaanderen is Antwerpen.
Je hebt gelijk, Zeno. De echte hoofdstad van Vlaanderen is Antwerpen, niet Brussel.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:31   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat ik niet snap van links is dat ze langs de ene kant de "internationale" zingen en langs de andere kant pleitten voor het behoud van een natie als België. van een contradictie gesproken!
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:31   #35
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Sommige liberalen willen Brussel laten vallen (niet verwonderlijk aangezien zij economisch separatisten zijn, iets dat ik volledig verwerp), ik wil Brussel nooit loslaten. Ze mogen mij trouwens ook eens uitleggen wat we met het Vlaams Parlement en de gebouwen van de Vlaamse Regering gaan doen die in Brussel gevestigd zijn.

Aangezien de hoofdstad van Vlaanderen dan waarschijnlijk verschoven zal worden naar het economische zwaartepunt, zal het 9 van de 10 kansen Antwerpen worden. Je mag mij eens vertellen waar in Antwerpen wij nog een parlement moeten plaatsen.
Dat ze maar eens durven 't stad heeft al genoeg miserie met al die bouwwerven hier.
Oud 14 juli 2006, 13:32   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben bereid de Vlaamse strijd nog jaren voor te zetten. Ik stel mij niet tevreden met de troostprijs (Vlaams Gewest), maar neem enkel genoegen met de hoofdprijs (heel Vlaanderen).
Net zoals de Basken geen genoegen nemen met hun "Autonome Regio Baskanland" (slechts 3 provincies van de 7), of de Ieren die geen genoegen nemen met hun Ierse Republiek.
Je hebt dus een passie voor vechten tegen windmolens. Bah, waarom niet, ieder zijn hobby!!!!
Oud 14 juli 2006, 13:33   #37
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat ik niet snap van links is dat ze langs de ene kant de "internationale" zingen en langs de andere kant pleitten voor het behoud van een natie als België. van een contradictie gesproken!
Dan ken jij ons nog ni

www.meervoud.org

alwaar de internationale en de vlaamse leeuw samengaan 8)
Oud 14 juli 2006, 13:36   #38
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het 'Vlaams Gewest' is de economische motor van Belgie, is het welvarendste lapje grond op deze aardbol, zorgt voor 80% van de "belgische" export, heeft belangrijke havens, bezit het wereldcentrum van de diamant, bezit prachtige historische kunststeden, heeft een lage werkloosheid, een gezonde economie, enz enz

En dat noem jij een troostprijs?

Brussel erbij sleuren is een hoop problemen erbij nemen: hoge werkloosheid, een arme bevolking, Brussel heeft het meeste verkrotting van alle Europese hoofdsteden, relatief anti-Vlaamse bevolking (en pers) die een andere taal spreekt,...

Mooie hoofdprijs. Eerder een vergiftigd geschenk.
Dan ken je bijna niets van Brussel. Brussel is veel meer dan de Rue Neuve of De Brouckère. Ga eens naar gemeenten als Ukkel, Sint-Lambrechts-Woluwe, Sint-Pieters-Woluwe, Oudergem of Watermael-Bosvoorde bijvoorbeeld.
Oud 14 juli 2006, 13:37   #39
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dan ken jij ons nog ni

www.meervoud.org

alwaar de internationale en de vlaamse leeuw samengaan 8)
ik ken niet jullie echt, maar wat denken jullie over een Verenigde Staten van Europa?
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2006, 13:38   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Sommige liberalen willen Brussel laten vallen (niet verwonderlijk aangezien zij economisch separatisten zijn, iets dat ik volledig verwerp), ik wil Brussel nooit loslaten. Ze mogen mij trouwens ook eens uitleggen wat we met het Vlaams Parlement en de gebouwen van de Vlaamse Regering gaan doen die in Brussel gevestigd zijn.

Aangezien de hoofdstad van Vlaanderen dan waarschijnlijk verschoven zal worden naar het economische zwaartepunt, zal het 9 van de 10 kansen Antwerpen worden. Je mag mij eens vertellen waar in Antwerpen wij nog een parlement moeten plaatsen.
Binnen de zoo misschien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be