![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Solidarisme blijft kapitalisme, waarbij de arbeidersklasse gebonden blijft aan de wil van het kapitaal (vele mooie woorden inzake "organische" maatschappij, maar de materialistische analyse maakt één en ander duidelijk), dus geef ik Proletariër een pint.
Geen travaillistische praat zonder duidelijk de klassenloze maatschappij als fundament te nemen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens wens ik helemaal geen einde te maken aan "vakbonden", en zie ook niet waar dat ergens een "rechts" iets is. In communistische landen heb je geen vrije vakbonden. En le Chapelier was een Jacobijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Voor dat dat draadje hier verhuisd naar waar het op zijn plaats staat (en waar ik het geen blik meer van mij zal krijgen) nog ff kleine opmerking.
Voor een gedepoliseerde vakbond? en jullie gaan zonder 'zachte' dwang de sterkste 3 organisaties van ons land overtuigen zichzelf op te lossen ![]() De voorhoede van de 3 vakbonden is op 28 oktober nog eens samengekomen in bxl met 100.000 man, als de voorhoede van nsv samenkomt zijn ze met nauwelijks 100. Uit frustratie van hun duidelijk zwakke krachtsverhouding op dit moment kloppen ze dan wat linkse scholieren en/of militanten in elkaar. En dat noemt geen oproep tot geweld hoor meneer, dat noemt geweld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Aangezien deze draad niet in Links thuis hoort heb ik die verhuisd.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Klein vraagje. Klopt het dat NSV regelmatig in dezelfde betogingen meeloopt als VJW (Vlaamse Jongeren Westland). En zo ja, wat is jullie relatie met hen (warm-onverschillig-koel?)
![]() 30 april, speciale dag voor de bekende man met het snorrteje? Standrecht nog geen beetje een neonaziband? Toffe vrienden! Laatst gewijzigd door Metal Tom : 18 juli 2006 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier al een portie verdraagzaamheid gezien in deze draad, zeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() al goe dat den Dolf nie op 01 mei geboren was....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Chans dat Hitler niet op 6/12 zelfmoord pleegde ![]() En over welke teksten heb je het van Standrecht die nazistisch zijn? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een nummer gehoord van hen waarin nazi's of het NS verheerlijkt werd...Ik ben dan ook geen kenner natuurlijk, dus U kan het me hier misschien vertellen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn nu toch al islamieten, kleurlingen, syndicalisten enz.. lid van het VB.
Ik weet niet of dat al het geval is met het NSV, maar ik kan me goed voorstezllen dat die mensen er straks zullen zijn en vrolijk jullie "archaïsche" liedjes uit volle borst zullen meezingen. Folklore, niets anders en zo nu en dan met "rode rakkers" op de vuist gaan - een beetje onschuldiger dan voetbalhooliganisme. Na de mooie studententijd komen de meesten in een "normaal" beroepsleven, een minderheid moet de flauwe kul politiek verder bedrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Standrecht is al jaren populair in het extreemrechtse milieu en hun fanbase bestaat voornamelijk uit rechtse skins van Blood and Honour alooi, gestrekte armen incluis. Dit ontkennen is gewoonweg liegen. Dat ze in hun teksten nog min of meer voorzichtig blijven in hun bewoordingen heeft dan ook meer te maken met hun schrik om met justitie in aanraking te komen. Je maakt mij trouwens niet wijs dat die 30 april een toevallige datum is. Een marginaal beweginkje als VJW dat er maar net in slaagt twee activiteiten per jaar te organiseren kiest heus wel bewust zijn datums uit.
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() "Vanonder killen Vlaamsen bodem bereikt den Leeuw het heidenland. Luid gekerm, luid gekeel, angstigen blik in kalverogen. Bloederige orgie voor 't Arisch ras, als de wanhoopskreet weergalmt. Heil, heil, ancestrale krachten redt ons van de zwarte plaag. De Zyklon B dringt door hun lege hoofden. Langzaam zien zij hunnen dood, sterf nu voor uw Jodengod. Ter ere van de leeuw:Krieg! Total Krieg!!!Gij Jodenhonden, hierbij verklaar ik u der Total Krieg."
Was te horen op een gezellig optreden van de fijne groepjes Standrecht en Kwelhekse te Gent. Ik heb mij inderdaad vergist, dit is verre van fascistisch ![]()
![]() |
#35 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() Dit gezegd zijnde herhaal ik mijn vraag aan onze NSV vrienden: klopt het dat jullie bevriend zijn met VJW en klopt het dat jullie Kwelhekse en Standrecht hebben laten optreden in de Roeland in Gent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat mijn gedacht, of is dit hier een nomadisch topic? Eerst uit een discussie uit "Links" weggehaald en er een apart topic van gemaakt. Dan van "Links" naar "Binnenlandse Politiek". En nu van "Binnelandse Politiek" naar "Maatschappelijke Discussies".
Zijn dit soort "Where Is Wally"-spelletjes niet eerder iets voor "Koetjes En Kalfjes"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |