![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() Er zijn altijd mensen die een anti-stem uitbrengen. Maar dat is slechts een zeer kleine minderheid.
Het overgrote deel van de kiezers van het VB zijn mensen die zeer goed weten voor wie en voor wat zij stemmen (zelfs beter dan kiezers van traditionele partijen). De initiële groei van het VB is in zekere mate te danken aan de vuilspuiterij van de traditionele partijen. Maar het is vooral het wanbeleid van de huidige machthebbers dat ervoor zorgt dat velen vinden dat het tijd wordt voor iets anders. En dat aantal mensen stijgt... en stijgt... en stijgt... Misschien moeten de politici van VLD, SP.a en CD&V eens héél diep in hun eigen binnenste kijken, in plaats van steeds met de beschuldigende vinger in de richting van het VB en haar kiezers te wijzen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Realiteit is echter wel het "cost plus" -belastingssysteem voor multinationals die een zg. coördinatiecentrum in België hebben/zijn. De voet ligt in die gevallen bij 3% en minder, terwijl jij ongeveer 40% van je loon afstaat. Onder meer met jouw 40%, schonk Verhofstadt 5 miljard € lastenverlaging aan het kliekje van 3%. En nog is dat niet genoeg...tegen ziekelijke hebzucht baat immers geen enkele maatregel.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bron: PVDA? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() de uitzonderlijke fiscale voordelen voor coördinatiecentra worden toch afgeschaft? in de plaats komen de notionele interesten... 'k hou mijn hart vast.
wat de bijdragen betreft: een werknemer weet vaak alleen maar wat hij of zij op het einde van de maand op zijn rekening krijgt, de werkelijke kost voor een werkgever ligt stukken hoger: RSZ (werkgevers en werknemersbijdragen), bedrijfsvoorheffing en dan heb je daarnaast nog bijdragen voor één of ander fonds ('k denk bijvoorbeeld aan bijdragen voor het sluitingsfonds.. 'k dacht dat dat ook werd berekend op basis van het aantal werknemers, maar daar ben ik niet zeker van..) als je alleen maar de klassieke bijdragen rekent (dus niet de meer verdoken bijdragen) dan kom je al aan - 13,07% werknemersbijdragen - 24,77% werkgeversbijdragen Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() En dan heeft men nog arbeidsongevallenverzekeringen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() en praktisch: kosten van het sociaal secretariaat om al die bijdragen op te volgen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() En dan heeft men nog 'speciaal' verlof, ziekteverlof, klein verlet, bevallingsverlof...
't Is ongelooflijk... Godzijdank kunnen onze ondernemers nog op onze progressieve en positieve vakbonden rekenen... Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2006 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() vakbondsvergaderingen tijdens de uren, vakbondspremie,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Maaltijd-, cadeau-, cultuurcheques...
Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2006 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Verplaatsingskosten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Stank voor dank...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de gratis uren overwerk niet vergeten,het voor twee moeten werken terwijl je maar 1 paar handen hebt ,het tegen elkaar uitspelen van werknemers,het flexsibel moeten werken wanneer zij het willen,het inleveren van loon,ezn.......
Tja...........
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 juli 2006 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lijkt mij idd rechtlijniger, maar het systeem zoals het nu is, is wat het is, en wie een beetje creatief is (i e wie jaarlijks de belastinggids uitvlooit) zoals ik raakt voor een gezin met twee loontrekkenden en twee koters aan een gemiddelde aanslagvoet van 14,5 (veertien en een half !) procent ... tenzij die flat tax daar dus onder gaat ... nee dank je ! laat de commies dus maar pleiten voor die 'eerlijkere' flat-tax, ik kies voorlopig eieren voor mijn geld ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het kan toch niet meer dat ne gewone werkmens de administratie van de overheid moet doen. Ze hebben een gans leger ambtenaren die bij het kleinste verkeerd gezet kommaatje u op de vingers komen tikken en doodleuk een forse boete opleggen. Waarom kan de overheid niet zelf haar boekhouding doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() dubbel betaald voor zondagwerk, extra betaald voor overuren, premie voor nachtwerk, het voor twee werken geldt ook voor veel zelfstandigen/vrije beroepers (al dan niet werkgevers, het tegen elkaar uitspelen van werkgevers, de flexibiliteit in kader van sociaal verlof, loopbaanonderbreking, ouderschapsverlof etc, de indexering..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
vanaf volgend jaar voer ik trouwens ook het aspect 'notionele intrest' hiervoor in in mijn personenbelasting... eens curieus of ze in 2007 daar nog mee gaan kunnen lachen op de belastingen 8) maar soit, dat laatste is meer een politiek statement dan een fiscaal advies, ik vermoed dat ik daar zwaar mee tegen de fiscale lamp ga vliegen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |