Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 10:14   #21
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard oorlog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Ah nee? Heb jij al eens je kinderen en vrouw vanonder het puin moeten opgraven? Dit is voor mij het enige dat telt: menselijk leed en hoe het te vermijden. Of het nu onschuldige Libanezen of Israëli's zijn, elke dode is er één te veel en dat mijn vriend doet wel terzake!
In een oorlog is doden toegelaten ook van burgers inzoverre dat nodig is.Ge zijt blijkbaar een ruggegraatloos iemand die tegen niets kan.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 10:20   #22
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
In een oorlog is doden toegelaten ook van burgers inzoverre dat nodig is.Ge zijt blijkbaar een ruggegraatloos iemand die tegen niets kan.
En u maakt er blijkbaar geen probleem van dat mensen zinloos sterven. Een oorlog tussen twee legers met soldaten die elkaar bekampen, daar zie ik zelfs geen probleem in (dat is nu eenmaal hun job). Maar onschuldige burgers afslachten is dus blijkbaar ook al een legitieme oorlogsstrategie. Vreemde redenering maar het zegt wel iets over hoe uw moreel waardenpatroon is samengesteld.

PS: U mag mijn ruggegraat altijd vrijblijvend eens komen testen in een moshpit op uw lokaal metalconcert (u bent toch goed verzekerd?)
Oud 19 juli 2006, 10:33   #23
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
idd:

http://news.yahoo.com/s/nm/20060712/...mideast_dc_287

heb hem ook al eens in deze (http://forum.politics.be/showthread.php?t=53558&page=15) topic geplaatst. Ik vind dat de inhoud van dit bericht vaak (selectief?) vergeten wordt, op allerhande plekken, wanneer het gaat over dit onderwerp.
Als de Libanese 1ste minister op de ministerraad zelf toegeeft dat de aanval en de ontvoering op Israelisch grondgebied gebeurde en kriskras weet het beter, dan moet hij maar de eerste minister van Libanon contacteren dat hij het beter weet en niet hier om welke duistere redenen maar dezelfde leugens komen herposten.

Hier noch eens de officiele versie uit een Libanese krant
Citaat:
Le chef du gouvernement, Fouad Siniora, a affirmé �* la fin du Conseil des ministres que le commandant en chef de la Finul, Alain Pelligrini, lui a confirmé que l’opération du Hezbollah s’était produite en territoire israélien et que le Hezbollah avait donc franchi la ligne bleue.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 10:37   #24
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge zijt blijkbaar een ruggegraatloos iemand die tegen niets kan.
Maar jongen toch. Het ergste wat een speelgoed-hitler als jij al heeft gezien in zijn leven is een doodgereden egeltje. Ga terug achter uw playstation zitten en laat de grote mensen met rust.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:17   #25
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Maar jongen toch. Het ergste wat een speelgoed-hitler als jij al heeft gezien in zijn leven is een doodgereden egeltje. Ga terug achter uw playstation zitten en laat de grote mensen met rust.
Als je echt zo een "grote mens" bent met een "grote muil" waar wacht je op om "human shield" te zijn in die gebieden, of heb je daar de k***** niet voor
Oud 19 juli 2006, 11:26   #26
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gegevens de intensiteit van de luchtaanvallen is het aantal doden relatief gering wat erop wijst dat de bombardementen zeer nauwkeurig gebeuren.
Excuseer???
Hoewel elk burgerslachtoffer er één te veel is, is het aantal slachtoffers in absolute cijfers relatief beperkt.
Maar wat met relatieve cijfers? Wat is het ratio terrorist/ burger gedood? Het percentage burgers ligt veel te hoog.
Het gebruik van ondiscriminerende wapens en methoden staat gelijk met een oorlogsmisdaad.

Bovendien bombarderen ze ook de libanese militairen, en dit legitimeren ze met het feit dat de Libanezen (let nu goed op) een resolutie van de VN niet nakomen.(Met name dat ze de milities op hun grondgebeid niet ontwapenen).
Moest hetzelfde gebeuren voor Israel als ze resoluties niet nakomen, wel ik denk dat Isreal dan al lang niet meer dan een kraterlandschap zou zijn.
Hypocrieten...
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 11:46   #27
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Als je echt zo een "grote mens" bent met een "grote muil" waar wacht je op om "human shield" te zijn in die gebieden, of heb je daar de k***** niet voor
Nee dank u. Alsof het IDF al ooit rekening heeft gehouden met een human shield. Die bombarderen daar dwars doorheen. Kloten is 1 ding, maar je leven moe zijn is iets anders.
Oud 19 juli 2006, 11:49   #28
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Bovendien bombarderen ze ook de libanese militairen
En let op, Libanon heeft dan nog een pro-Amerikaanse regering. Die vraagt nu wanhopig aan Bush om iets te doen tegen deze Israelische slachtpartij en wat doet onze marionet uit Washington? Juist ja, eens kuchen en naar de andere kant kijken. Dit zal wel de laatste keer zijn dat Libanezen experimenteren met een pro-Amerikaanse regering. Slimme zet, Israel.

Citaat:
en dit legitimeren ze met het feit dat de Libanezen (let nu goed op) een resolutie van de VN niet nakomen.(Met name dat ze de milities op hun grondgebeid niet ontwapenen).
Oud 19 juli 2006, 14:10   #29
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Als de Libanese 1ste minister op de ministerraad zelf toegeeft dat de aanval en de ontvoering op Israelisch grondgebied gebeurde en kriskras weet het beter, dan moet hij maar de eerste minister van Libanon contacteren dat hij het beter weet en niet hier om welke duistere redenen maar dezelfde leugens komen herposten.

Hier noch eens de officiele versie uit een Libanese krant

Le chef du gouvernement, Fouad Siniora, a affirmé �* la fin du Conseil des ministres que le commandant en chef de la Finul, Alain Pelligrini, lui a confirmé que l’opération du Hezbollah s’était produite en territoire israélien et que le Hezbollah avait donc franchi la ligne bleue.

Wat een denigrerend toontje, 'en Kriskras weet het beter'.Ik pretendeer nergens dat ik het beter weet, het enige wat ik doe is informatie in de pers zoeken en deze met jullie delen. Ik probeer er geen wedstrijd van te maken zoals sommigen hier.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 19 juli 2006 om 14:11.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 14:30   #30
kingtiger
Banneling

Standaard oorlog

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
En u maakt er blijkbaar geen probleem van dat mensen zinloos sterven. Een oorlog tussen twee legers met soldaten die elkaar bekampen, daar zie ik zelfs geen probleem in (dat is nu eenmaal hun job). Maar onschuldige burgers afslachten is dus blijkbaar ook al een legitieme oorlogsstrategie. Vreemde redenering maar het zegt wel iets over hoe uw moreel waardenpatroon is samengesteld.

PS: U mag mijn ruggegraat altijd vrijblijvend eens komen testen in een moshpit op uw lokaal metalconcert (u bent toch goed verzekerd?)
Een oorlog is geen spel.Burgers mogen gedood worden als daar een goede reden toe bestaat en zeker als bijproduct van aanvallen op strict militaire doewitten.8)
Oud 19 juli 2006, 14:35   #31
kingtiger
Banneling

Standaard burgers

Citaat:
Excuseer???
Hoewel elk burgerslachtoffer er één te veel is, is het aantal slachtoffers in absolute cijfers relatief beperkt.
Maar wat met relatieve cijfers? Wat is het ratio terrorist/ burger gedood? Het percentage burgers ligt veel te hoog.
Het gebruik van ondiscriminerende wapens en methoden staat gelijk met een oorlogsmisdaad.

Bovendien bombarderen ze ook de libanese militairen, en dit legitimeren ze met het feit dat de Libanezen (let nu goed op) een resolutie van de VN niet nakomen.(Met name dat ze de milities op hun grondgebeid niet ontwapenen).
Moest hetzelfde gebeuren voor Israel als ze resoluties niet nakomen, wel ik denk dat Isreal dan al lang niet meer dan een kraterlandschap zou zijn.
Hypocrieten...
Hoeveel terroristen gedood worden weet niemand want ze dragen geen uniform.Veel van die zogenaamde burgers zijn misschien terroristen.Het aantal doden is in ieder geval gering gezien de intensiteit van de aanvallen.Het zijn dus nauwkeurige aanvallen.Het libanees leger is een ilegitiem doelwit.8)
Oud 19 juli 2006, 14:48   #32
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het libanees leger is een ilegitiem doelwit.8)
ilegitiem?
Oud 19 juli 2006, 14:51   #33
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Wat een denigrerend toontje, 'en Kriskras weet het beter'.Ik pretendeer nergens dat ik het beter weet, het enige wat ik doe is informatie in de pers zoeken en deze met jullie delen. Ik probeer er geen wedstrijd van te maken zoals sommigen hier.
Allez zeg, en daarom dat je die valse informatie nog eens opnieuw moest posten toen de waarheid uitkwam?
Oud 19 juli 2006, 14:56   #34
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel terroristen gedood worden weet niemand want ze dragen geen uniform.Veel van die zogenaamde burgers zijn misschien terroristen.Het aantal doden is in ieder geval gering gezien de intensiteit van de aanvallen.Het zijn dus nauwkeurige aanvallen.Het libanees leger is een ilegitiem doelwit.8)
V"eel van die zogenaamde burgers zijn misschien terroristen."

Waarom schrijf je nog misschien? Veel juister is "Weinig van die zogenaamde burgerslachtoffers zijn misschein geen burgers".

Zelfs als ze een Hezbollah uniform aanhebben dan worden ze snel omgekleed, zelfs dood. We weten dat al uit Irak, de Sinai enz... en dan hebbben ze weerwat voer voor hun Pallywood
http://www.seconddraft.org/

Op TV spraken ze weer over kinderslachtoffers maar de Pallywood studios waren nog niet klaar en men kon alleen maar omgekleede Hezbollah "militanten" zien.

Maar die leugens zijn we gewoon vanwege de terroristen en hun aanhangers hier op het forum.

Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 juli 2006 om 14:58.
Oud 19 juli 2006, 14:57   #35
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoeveel terroristen gedood worden weet niemand want ze dragen geen uniform.Veel van die zogenaamde burgers zijn misschien terroristen.Het aantal doden is in ieder geval gering gezien de intensiteit van de aanvallen.Het zijn dus nauwkeurige aanvallen.Het libanees leger is een ilegitiem doelwit.
Mischien terroristen???? Hmmm.... zou ik hiermee genoegen nemen?
En stop met die "cool" smiley, dat slaat nu eens op niets.
Oud 19 juli 2006, 15:04   #36
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Mischien terroristen???? Hmmm.... zou ik hiermee genoegen nemen?
We kunnen al denken waarmee jij zoudt genoegen nemen
Maar wees gerust hoor, het komt er niet. Israel zal zich verdedigen en ze hebben de middelen 8)

Laatst gewijzigd door sodoirt : 19 juli 2006 om 15:05.
Oud 19 juli 2006, 15:28   #37
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Een oorlog is geen spel.Burgers mogen gedood worden als daar een goede reden toe bestaat en zeker als bijproduct van aanvallen op strict militaire doewitten.
Jij hebt duidelijk weinig kaas gegeten van "Jus in Bello".

Citaat:
We kunnen al denken waarmee jij zoudt genoegen nemen
euh ... ken ik u?
En u denkt, ...waw ik wist niet dat u dat kon, proficiat.
Oud 19 juli 2006, 15:31   #38
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 19 juli 2006 om 15:31.
Oud 19 juli 2006, 16:21   #39
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ive De Beckker Bekijk bericht
Neen, de soldaten werden ontvoerd toen ze op LIBANEES grondgebied waren.
nop op Israëlisch grondgebied.
Oud 19 juli 2006, 17:50   #40
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
En u denkt, ...waw ik wist niet dat u dat kon, proficiat.
Misschien ook eens proberen. Wie weet lukt het u , mirakels zijn nog niet uit de wereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be