Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2006, 10:49   #21
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben niet zo geliefd onder de Belgicisten omdat ik nogal pro reunificatie NL en BE Limburg ben......
En waarom niet de gehele hereniging van Nederland met Vlaanderen?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:02   #22
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lap, dat is zo eens wat anders als de koninklijke 21 juli rede
het gaat hard de laatste maanden ! het lijkt wel of er een stroomversnelling op gang is gekomen.
Ja, een schijnheilig stukje.

Verbeke laat het uitschijnen dat de eenheid van Belgë in vraag stellen een onschuldig intellectueel tijdverdrijf is. Dat is natuurlijk niet zo.

Om te beginnen is de VB -resolutie gebazeerd op VN-mythologie en promoot het revisionisme en radicaal nationalisme.

Maar nog los daarvan is het voortdurend in vraag stellen van de basis van de natie, en permanente bron van instabiliteit, onzekerheid en onveiligheid, bedreiging van de integriteit van de natie en en dus een aanslag op de levenskwaliteit van de burgers.

Mensen hebben rust nodig om hun leven uit te bouwen.

Een ongepast beroep op het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is dan ook en schending van de mensenrechten, nl. een schending van het recht op leven, soms heel letterlijk fysiek, soms meer figuurlijk in de zin van "leven leiden".

Het nodeloos openen van ongepaste separatistische debatten is geen onschuldig tijdverdrijf, maar een aanslag op de integriteit van het land en op het leven van de burgers, in brede zin.

Verbeke is een hypocriet separatist.

We hebben in een gematigd multicultureel Belgisch nationalisme nodig, gebazeerd op universele humanitaire waarden , itt het radicaal etnisch/cultureel flamingant nationalisme.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 11:03.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:09   #23
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht

We hebben in een gematigd multicultureel Belgisch nationalisme nodig, gebazeerd op universele humanitaire waarden , itt het radicaal etnisch/cultureel flamingant nationalisme.
Zet die oogkleppen eens af aub! "belgisch" nationalisme kan evengoed 'etnisch' zijn en "flamingant" nationalisme kan evengoed gebaseerd zijn op universele humanitaire waarden.

Het één is niet persé verbonden met het andere en omgekeerd. Enkel in de kromme denkwereld van belgicisten natuurlijk...
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:12   #24
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Zet die oogkleppen eens af aub! "belgisch" nationalisme kan evengoed 'etnisch' zijn en "flamingant" nationalisme kan evengoed gebaseerd zijn op universele humanitaire waarden.

Het één is niet persé verbonden met het andere en omgekeerd. Enkel in de kromme denkwereld van belgicisten natuurlijk...
Onmogelijk, want België is een burgerlijke staat, federaal zelfs op dit ogenblik, en Vlaams-nationalisme is gebazeerd op de "Vlaamse identiteit", over welk VN het ook gaat (van extreem-rechts tot extreem-links). Dat is er ook de inzet en de betekenis van.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 11:12.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:18   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Onmogelijk, want België is een burgerlijke staat, federaal zelfs op dit ogenblik, en Vlaams-nationalisme is gebazeerd op de "Vlaamse identiteit", over welk VN het ook gaat (van extreem-rechts tot extreem-links). Dat is er ook de inzet en de betekenis van.
Niet waar. Persoonlijk ben ik voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen omwille van een BETER BESTUUR. Niet omwille van het "Vlaams volk" of whatever. Het is natuurlijk mooi meegenomen dat er binnen Vlaanderen een véééééél groter samenhorigheidsgevoel aanwezig is dan binnen Belgie, maar dat is niet de voornaamste reden. Ik wil een staatsstructuur die het mogelijk maakt om op een degelijke manier bestuurd te worden. En dat is binnen een Belgische constructie niet mogelijk.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:50   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen VB'ertje, onnozelaar.

Ik stel enkel vast dat steeds meer stemmen (o.a. in de pers) het openlijk durven opnemen voor Vlaamse zelfstandigheid. Als jij de Vlaamse ideeën dan "uitstervend" noemt, dan weet ik niet of ik dat nu grappig of zielig moet vinden.

Geniet nog van deze 21 juli, feest van de nepstaat, nu het nog kan.
Ah, je bent geen VB'ertje? Je houdt er wel dezelfde racistische en beledigende toon op na.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:52   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, dat is de laatste strohalm van de belgicisten: iedereen die voor Vlaanderen is op één VB-hoopje smijten. Verloren moeite natuurlijk, daar komen ze nog wel achter 8)
NVA = VB.

Het is wéér eens bewezen.8)
Oud 21 juli 2006, 11:53   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge met deftige belgicisten wilt discussieren moet ge ook niet met hans beginnen he....
Door deze zwakheid van de zogenaamde "federalisten" leven we nu in een federale staat die het voorgeborgte is van het separatisme. Niet omdat de Belgen dat willen, maar omdat het systeem zelf het land verdeelt.
Oud 21 juli 2006, 11:59   #29
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, ik was ook verbaasd toen ik het tijdens de examens in de 'Metro' dit las. Dit was zelfs enkele jaren geleden nog ondenkbaar dat het enkel symbolisch door de eerste stemming zou geraken.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 11:59   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Dat de Franstaligen tegen zijn verbaast mij niks: la francofonie en democratie hebben nooit met elkaar kunnen rijmen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:10   #31
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo geliefd onder de Belgicisten omdat ik nogal pro reunificatie NL en BE Limburg ben......
Ik zie de tegenstelling niet.

Als de Nederlandse Limburgers in een referendum zouden beslissen bij België aan te sluiten, dan is Limburg opnieuw verenigd.
Oud 21 juli 2006, 12:11   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi tekstje voor een 21ste juli! Vroeger was de Vlaamse onafhankelijkeid een taboe, vandaag is het een aanvaardbaar standpunt geworden. Een heuglijke evolutie.
Qu'est-ce que j'en ai �* battre du 21 Juillet.................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:15   #33
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
NVA = VB.

Het is wéér eens bewezen.8)
Wat is er bewezen, je zegt het wel maar uiteraard zonder de desbetreffende argumenten die je WEIGERT te geven.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:15   #34
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

21 juli maakt de flaminganten elk jaar wel zenuwachtiger en zenuwachtiger.
Oud 21 juli 2006, 12:15   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Wat is er bewezen, je zegt het wel maar uiteraard zonder de desbetreffende argumenten die je WEIGERT te geven.
Je slaagt er niet eens in een verschilpunt te geven.
Oud 21 juli 2006, 12:16   #36
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah, je bent geen VB'ertje? Je houdt er wel dezelfde racistische en beledigende toon op na.
??????? Wat racisme en beledigingen?????
We zullen maar zwijgen van jou zeker?

Oud 21 juli 2006, 12:16   #37
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
21 juli maakt de flaminganten elk jaar wel zenuwachtiger en zenuwachtiger.
yeah yeha yeah you're right

Oud 21 juli 2006, 12:19   #38
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je slaagt er niet eens in een verschilpunt te geven.
NV_A is veel progressiever heeft geen problemen met holebi's, mag iedereen zijn standpunt innemen over etnische zaken; ook de VRT die op een prima wijze bestuurd wordt door een NV-A minister staat wel mijlenver van de standpunten van het VB.
MAar uiteraard zal Hans hier geen verschillen geven...

Oud 21 juli 2006, 12:22   #39
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
NV_A is veel progressiever heeft geen problemen met holebi's, mag iedereen zijn standpunt innemen over etnische zaken; ook de VRT die op een prima wijze bestuurd wordt door een NV-A minister staat wel mijlenver van de standpunten van het VB.
MAar uiteraard zal Hans hier geen verschillen geven...
Hun hobby is toch hetzelfde : de splitsing van het land.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2006, 12:23   #40
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nog los daarvan is het voortdurend in vraag stellen van de basis van de natie, en permanente bron van instabiliteit, onzekerheid en onveiligheid, bedreiging van de integriteit van de natie en en dus een aanslag op de levenskwaliteit van de burgers.
Maar zo te zien zijn jij en een handvol BUBers de enigen die daar last van hebben, dus zo erg zal het niet zijn.

Citaat:
Mensen hebben rust nodig om hun leven uit te bouwen.
Hoog tijd dus dat we ons afsplitsen van het bemoeizieke Wallonië.

Citaat:
Een ongepast beroep op het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is dan ook en schending van de mensenrechten, nl. een schending van het recht op leven, soms heel letterlijk fysiek, soms meer figuurlijk in de zin van "leven leiden".
Beroep doen op het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is nooit ongepast. Alleen bestempelen sommige staatsnationalisten dat graag zo - en beginnen dan te leuteren over mensenrechten - omdat ze geen echte argumenten hebben, en het criminaliseren van een volstrekt aanvaardbare discussie het enige is dat dan nog rest.

Citaat:
Het nodeloos openen van ongepaste separatistische debatten is geen onschuldig tijdverdrijf, maar een aanslag op de integriteit van het land en op het leven van de burgers, in brede zin.
Uw bijdrage is eerder een aanslag op intellectueel eerlijke discussies.

Citaat:
Jammer genoeg is het constant criminaliseren en ontmenselijken van de politieke tegenstander ruimschoots onvoldoenden om die visie kracht bij te zetten. Uw universele humanitaire waarden beperken zich tot beledigingen, leugens, en veralgemeningen. Daar pas ik voor.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be