![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verbeke laat het uitschijnen dat de eenheid van Belgë in vraag stellen een onschuldig intellectueel tijdverdrijf is. Dat is natuurlijk niet zo. Om te beginnen is de VB -resolutie gebazeerd op VN-mythologie en promoot het revisionisme en radicaal nationalisme. Maar nog los daarvan is het voortdurend in vraag stellen van de basis van de natie, en permanente bron van instabiliteit, onzekerheid en onveiligheid, bedreiging van de integriteit van de natie en en dus een aanslag op de levenskwaliteit van de burgers. Mensen hebben rust nodig om hun leven uit te bouwen. Een ongepast beroep op het zelfbeschikkingsrecht van volkeren is dan ook en schending van de mensenrechten, nl. een schending van het recht op leven, soms heel letterlijk fysiek, soms meer figuurlijk in de zin van "leven leiden". Het nodeloos openen van ongepaste separatistische debatten is geen onschuldig tijdverdrijf, maar een aanslag op de integriteit van het land en op het leven van de burgers, in brede zin. Verbeke is een hypocriet separatist. We hebben in een gematigd multicultureel Belgisch nationalisme nodig, gebazeerd op universele humanitaire waarden , itt het radicaal etnisch/cultureel flamingant nationalisme.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het één is niet persé verbonden met het andere en omgekeerd. Enkel in de kromme denkwereld van belgicisten natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 21 juli 2006 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Door deze zwakheid van de zogenaamde "federalisten" leven we nu in een federale staat die het voorgeborgte is van het separatisme. Niet omdat de Belgen dat willen, maar omdat het systeem zelf het land verdeelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, ik was ook verbaasd toen ik het tijdens de examens in de 'Metro' dit las. Dit was zelfs enkele jaren geleden nog ondenkbaar dat het enkel symbolisch door de eerste stemming zou geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de Franstaligen tegen zijn verbaast mij niks: la francofonie en democratie hebben nooit met elkaar kunnen rijmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de Nederlandse Limburgers in een referendum zouden beslissen bij België aan te sluiten, dan is Limburg opnieuw verenigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Wat is er bewezen, je zegt het wel maar uiteraard zonder de desbetreffende argumenten die je WEIGERT te geven.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() 21 juli maakt de flaminganten elk jaar wel zenuwachtiger en zenuwachtiger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We zullen maar zwijgen van jou zeker?
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() NV_A is veel progressiever heeft geen problemen met holebi's, mag iedereen zijn standpunt innemen over etnische zaken; ook de VRT die op een prima wijze bestuurd wordt door een NV-A minister staat wel mijlenver van de standpunten van het VB.
MAar uiteraard zal Hans hier geen verschillen geven...
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||
![]() |
![]() |