![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Waar zouden ze dat handig dingetje anders voor nodig hebben? Toch om 'vijandelijk terrein' te betreden? Ik veronderstel dat ze nog net niet zo dom zijn om in eigen land mijnenvelden te leggen om daarna te vergeten op welke plaats dat nu weer precies was.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het gaat echter niet enkel om de wapens op de foto. Als je de artiekels zou hebben gelezen, en niet alleen naar de prentjes hebt gekeken, dan zou je gelezen hebben dat Israel ook fosfor bommen en ander zulks speelgoed gebruikt. Ik vind het spijtig dat de laatse site in mn bronvermeldingen deze foto heeft gebruikt (waarsch zonder eerst te researchen wat dat ding echt was). Maarja, zo kom ik ook weer eens iets nieuws te weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen spijtig dat Israel een ganse boom nodig heeft om een tandenstoker te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als er een hele hoop parasieten in de boom genesteld zitten, wordt de boom inderdaad danig beschadigd, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 25 juli 2006 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Volgens de Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch en de organisatie Handicap International gebruikte Israël clusterbommen in Zuid-Libanon. Ze zeggen dat ze daarvoor bewijzen hebben: foto's van granaten met 88 bommetjes erin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mercy staat niet in hun vocabulair!
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Niet de Arabieren en de Islam voor mij wel de islam-radikalen en terreurgroepen zoals Al-Quaida, Hamas, Jihad, de Moslim-Broeders, Hezbollah, Al Aqsa... Zijn deinzen er niet voor terug zelfs geloofsgenoten over de kling te jagen die het niet eens zijn met hun radikaal islamistische opvattingen. Israël strijdt gewoon voor haar bestaan, dat al sinds 1948 een overlevingsstrijd is. De handen van de Arabische regimes en de PLO zijn donkerrood van het bloed door de tientallen jaren héén beginnende met vliegtuigkapingen en gijzelingen tot de verwoestende zelfmoordaanslagen. Probeer maar eens elke dag opnieuw een normaal leven te leiden als je weet dat 10 km verder van je huis gehersenspoelde gekken raketten afschieten op jouw bezittingen en je familie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou verhuizen maar soit, wie ben ik natuurlijk?
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de vreemde "lijken" waar de belgisch-libanes arts het over had (ook nog een arts op CNN gisteren) duiden dan weer duidelijk op die fosforgranaten. ![]() stel me de vraag wat de reactie zou zijn als HEzbollah (of hamas) ook fosforgranaten zouden afschieten. ------------------------------------------ Israël gebruikt clusterbommen tegen Libanese burgers ![]() Medewerkers van HRW hebben daar op het terrein bewijzen van verzameld, ook via ooggetuigen. Ook Handicap International beschikt over bewijzen. De tuigen zijn door de VS aan Israël geleverd. Clusterbommen zijn projectielen waaruit bij ontploffing kleinere explosieven vrijkomen die zich wijd verspreiden en grote schade aanrichten. HRW en Handicap International zeggen dat het gebruik ervan door Israël totaal indruist tegen elke internationale humanitaire wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Waarom gebruik ze, net zoals de moslimstijnen, geen kindvriendelijke bommen?
![]() |
![]() |
![]() |