Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 17:20   #21
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ik begrijp het echt niet goed. Als uw vriendin van Afrikaanse afkomst is, dan zou een VB-regering voor u een ramp zijn. Je kunt er toch wel zeker van zijn dat er dan een complete immigratie-stop wordt afgekondigd. Je vriendin zal je dus niet meer terugzien, daar kun je van op aan. Dus waarom zou je voor het VB stemmen als dit indruist tegen uw eigen belang?
Voor mij is het VB de partij van het gezond verstand. Zie naar Tastenhoye. Is ook getrouwd met een niet-Europese. En toch een VB kopman.

Je kan een kramakkelijke wet maken die blind wordt toegepast. Dan heb je toestanden zoals nu. Of je kan ook wetten maken die iets doen aan de grond van de zaak en die niet hypocriet van uitgangspunt zijn.

Het VB kan gemakkelijk wetten voorstellen die een oplossing bieden voor de problemen waar ze zich situeren. Daar hoeven heus geen Grote Principes bij aan te pas te komen. De wetten zijn er voor de mensen en niet omgekeerd. Gewoon zien wat praktisch iets kan uithalen voor het welzijn van de samenleving. En dat wil zeggen: iedereen weren wiens gedrag de samenleving kan schaden.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 17:27   #22
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
sinds wanneer is de modale VB-er zo tolerant in België voor mensen met een andere huidskleur.
Valt dat een beetje tegen?

Vijandbeeldje in stand houden en zo?
Oud 27 juli 2006, 17:54   #23
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Ik durf er voorwedden dat Uw vriendin een keurige dame was, met werk en die niemand lastig viel....

Tja, die immigranten worden onmiddellijk op de vlieger gezet.

Gangsters, die krijgen na drie jaar bak, omdat ze iemand vermoord hebben, een B. paspoort.

Kwestie van te kunnen zeggen dat we rascisten zijn, als we daar niet akkoord mee gaan.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 19:05   #24
bk232214
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je stemde al voor het VB, maar nu ga je ECHT voor het VB stemmen.

Met het VB aan de macht zal het natuurlijk voor uw vriendin veel gemakkelijker worden om België terug binnen te komen. Filip de Winter zal voor u een uitzondering maken omdat ge zo een toffe zijt.

Moogt ge trouwens van het VB met een negerin vrijen?
Alleen paters mogen dat
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 20:17   #25
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Voor mij is het VB de partij van het gezond verstand. Zie naar Tastenhoye. Is ook getrouwd met een niet-Europese. En toch een VB kopman.

...
Volgens Filip Dewinter, toch een grotere VB kopman dan Tastenhoye, is hetgene dat wat Tastenhoye gedaan had voor dat gezin uit Kazachstan niet voor herhaling vatbaar.

http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=311

Mag ik u nogmaals vragen welke argumenten er gebruikt werden om uw vriendin het land uit te zetten? Want als u en uw vriendin de wet hebben nageleefd, kunt u steeds klacht indienen tegen de uitwijzing.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 27 juli 2006 om 20:20.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 22:33   #26
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Volgens Filip Dewinter, toch een grotere VB kopman dan Tastenhoye, is hetgene dat wat Tastenhoye gedaan had voor dat gezin uit Kazachstan niet voor herhaling vatbaar.

http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=311

Mag ik u nogmaals vragen welke argumenten er gebruikt werden om uw vriendin het land uit te zetten? Want als u en uw vriendin de wet hebben nageleefd, kunt u steeds klacht indienen tegen de uitwijzing.
1. Wat Guido Tastenhoye betreft, hij is zelf gehuwd met een niet-Europese. Dat is wat ik wil benadrukken, niet zijn politiek dienstbetoon.

2. Om redenen van privacy ga ik hier niet heel het dossier uit de doeken doen. Enkel de meest geslepen figuren laten zich niet ontmoedigen door het beleid dat nu gevoerd wordt. Wie te 'braaf' is, wordt immers als een crimineel behandeld.
Oud 28 juli 2006, 14:22   #27
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Als jij echt van je vrouw houd dan ga je mee naar Afrika

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2006, 15:54   #28
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Als jij echt van je vrouw houd dan ga je mee naar Afrika
En als hij ginder om dezelfde redenen buitengesmeten wordt als zij hier buitengesmeten werd? Wie zegt dat hij genoeg geld heeft om naar ginder te trekken? Waar en hoe vindt hij ginder een manier om te overleven? Allemaal niet zo eenvoudig... 't Leven is soms wreed voor bepaalde mensen ...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 10:26   #29
araneus
Gouverneur

Standaard

Het verhaal is helaas niet het enige dat ik ken. Beschamend dat de meeste reacties worden gepost door mensen die niks van het vreemdelingenrecht kennen, geen weet hebben van hoe een verblijfsstatuut te krijgen en vooral de luie bende van de dienst vreemdelingenzaken in Brussel niet kennen !
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 13:56   #30
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Je stemde al voor het VB, maar nu ga je ECHT voor het VB stemmen.

Met het VB aan de macht zal het natuurlijk voor uw vriendin veel gemakkelijker worden om België terug binnen te komen. Filip de Winter zal voor u een uitzondering maken omdat ge zo een toffe zijt.

Moogt ge trouwens van het VB met een negerin vrijen?
Nagels... koppen... slaan...

Redelijk hallucinant achterlijke thread.
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 16:42   #31
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Het verhaal is helaas niet het enige dat ik ken. Beschamend dat de meeste reacties worden gepost door mensen die niks van het vreemdelingenrecht kennen, geen weet hebben van hoe een verblijfsstatuut te krijgen en vooral de luie bende van de dienst vreemdelingenzaken in Brussel niet kennen !
Voeg er ook nog aan toe: nederlandsonkundige.
Oud 31 juli 2006, 16:51   #32
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Mijn vriendin, van Afrikaanse afkomst, werd op bevel van de Belgische staat het land uitgewezen.

Waarom? Omdat wij het spel volgens de wettelijke regels wilden spelen.

Gevolg, politie twee keer aan de deur. En nu is ze dus onderweg naar Afrika. Bij de ambassade van haar land vertelde men dat als ze Marokkaanse was geweest, men bij de Belgische overheid waarschijnlijk meer toegeeflijk was geweest.

Mensen die zich willen integreren en serieus willen bijdragen aan de samenleving en willen werken vliegen het land uit, terwijl profiteurs en gangsters met open armen ontvangen worden.

Wel democratische partijen, bedankt hoor. Nu ben ik NOG meer gemotiveerd om op het Vlaams Belang te stemmen. Sterker nog, nu word ik LID van het Belang!

Dát is nog een een argument om voor het VB te stemmen! Alléén, je moet echt wel idioot zijn om te denken dat juist het VB jouw vriendin gaat terugbezorgen. Zot zijn doet geen zeer, zeggen ze.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 00:10   #33
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Moeilijk uit te maken aan de hand van wat tekst maar als ze haar het land uitzetten, wetende dat eer ze dat doen er al veel moet gebeuren, dan moet er toch iets mis zijn gegaan ?
Natuurlijk als iedere partner gaat beginnen klagen en medelijden proberen te wekken, kan dat als gevolg hebben dat we een nog soepeler en linkser beleid gaan krijgen inzake repatrieringen van buitenlandse niet Europeanen.
Ik ga me dus niet uitspreken over uw persoonlijk voorval, ook al ben je VB'er.
Voel je je als nationalist zijnde niet meer verbonden met Vlaamse vrouwen ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 00:57   #34
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
5. Selectief racisme is echt het einde : ik ben niet tegen negers, maar wel tegen marokkanen en heel de rest van de wereld ..
Zou het democratisch gehalte van de doorsnee moslim hier écht voor niets tussenzitten ?

Citaat:
Voor Vb is dat altijd prijs altijd gewonnen : ze moeten immers nooit iets uitvoeren.
Mochten de beleidspartijen een degelijk immigratiebeleid voeren, dan had het VB niet de omvang van vandaag.
Gewoon een logisch gevolg van een gekende oorzaak.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 08:06   #35
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Moeilijk uit te maken aan de hand van wat tekst maar als ze haar het land uitzetten, wetende dat eer ze dat doen er al veel moet gebeuren, dan moet er toch iets mis zijn gegaan ?
Natuurlijk als iedere partner gaat beginnen klagen en medelijden proberen te wekken, kan dat als gevolg hebben dat we een nog soepeler en linkser beleid gaan krijgen inzake repatrieringen van buitenlandse niet Europeanen.
Ik ga me dus niet uitspreken over uw persoonlijk voorval, ook al ben je VB'er.
Voel je je als nationalist zijnde niet meer verbonden met Vlaamse vrouwen ?
Man, man, weet waarover je praat. Heel de boel in beetje in twijfel trekken en zo je gelijk trachten is zielig.

Men zet heel vlot mensen het land uit. De dienst DVZ (dat is Dienst Vreemdelingen Zaken voor de al-weters hier) behandelt zo amateuristisch en zo traag dossiers dat binnen de kortste keren mensen zonder verblijfrecht zitten. Volgens mij gebruiken ze een dobbelsteen bij het toekennen van verblijfsrecht op welke grond dan ook.
Ik ken ook een geval waar iemand wou trouwen in Mechelen en hiervoor naar de burgerlijke stand was geweest. Bij het adres-onderzoek kan zijn toekomstige geen verblijfsrecht voorleggen omdat DVZ te traag werkte. Toen hij 's avonds thuis kwam zat zijn vrouw in een gesloten centrum om 3 dagen later te vertrekken. Slechts door het inzetten van een advocaat kwam hij te weten waar zijn vrouw was, politie gaf geen info, de GSM van de vrouw was afgepakt.

Vooraleer nog eens één of andere onverlaat hier gaat posten. Informeer u eerst, anders heeft uw mening geen enkele waarde.
Oud 2 augustus 2006, 08:08   #36
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Ofwel haar achterna reizen en trouwen in afrika.Als de liefde groot genoeg is...dan moet dat kunnen.Maar pas op:wie het wijf trouwt voor het lijf ,verliest het lijf en houd het wijf.......
Inderdaad, maar... dan staat je een 'gezinsherenigingsprocedure' te wachten waarbij de Belgische overheid alles zal doen om het huwelijk kapot te maken of de procedure zo lang mogelijk te rekken. Intimidatie, achterhouden van info, geven van verkeerde info, alles is goed om het publiek aan het lijntje te houden. Daardoor duren deze procedures jaren, soms tot vijf jaar toe. Ondertussen wordt er dus een feitelijk gezin voor deze duur opgebroken, ook al zouden er ondertussen kinderen zijn (dan nog durft men van 'mogelijk schijnhuwelijk' spreken!). Nu, als men ernstig is met dat huwelijk overleeft men dat wel, maar, ook hier valt weer het verschil met de Marokkanen op: die moeten maar een paar maanden wachten, en zelfs dan wordt er nog geklaagd: die zouden hun visum direkt willen...

Op DVZ alsook op sommige buitenlandse Belgische posten zou een klein atoombommetje niet misstaan...
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 08:20   #37
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Arabeus zegt
Citaat:
Volgens mij gebruiken ze een dobbelsteen bij het toekennen van verblijfsrecht
Zou bij mij anders zijn, die achterstand is direkt weggewerkt.

Economisch STEMPELKE NEE
politiek STEMPELKE TEST
Gebuist NEE

Geslaagt VOORWAARDELIJK (pakt 5 jaar)
Heeft men zich aangepast STEMPELKE WELKOM
niet aangepast "welcome on flight....."

Laatst gewijzigd door Vorenus : 2 augustus 2006 om 08:24.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 09:00   #38
araneus
Gouverneur

Standaard

Het zou nuttig zijn de DVZ is uit te vlooien, het krioelt daar van het ongedierte. Als je een aanvraag indient voor één of ander type verblijf toe je dit in principe via de gemeente. De telefoonnummers van de contactpersonen bij DVZ krijg je bijna nooit (kan je wel via het internet vinden). Hoe dan ook is het een slecht idee om ze op te bellen want dan voelen ze zich aangevallen (lees wakker gebeld). Er gaan dikwijls documenten 'verloren', waarschijnlijk een truckje om de boel te vertragen.
Ik geef een voorbeeld van de dienst studenten daar. Een persoon levert alle documenten binnen om een verlenging van zijn witte kaart te bekomen. Hij levert hiervoor alle nodige documenten keurig op tijd (eerste dag dat dit mogelijk is) in bij zijn gemeente. Dit is een regelmatige leerling en haalde behoorlijke resultaten (resultaten werden ook ingeleverd). Het betrof het tweede jaar in en hij veranderde niet van richting. Dit is dus in principe een heel makkelijk dossier, alle papieren waren in orde (ik had ze voor hem nagekeken).
De witte kaart vervalt voor studenten eind oktober. Na herhaald contact met de gemeente werd telkens gezegd: "we zijn ermee bezig". Eind oktober valt deze persoon zonder geldig verblijfsdocument en is dus in principe illegaal. Vermits deze persoon in Antwerpen woont is de kans groot dat hij bij een controle wordt meegenomen. De DVZ wordt dan gecontacteerd, antwoord zoals verwacht "we zijn ermee bezig" en men laat die terecht terug los. Dikwijls wordt hier wel een halve dag mee verloren. Ondertussen is deze persoon niet in staat het land te verlaten. Wanneer ergens in april - mei nog steeds geen antwoord van DVZ is ontvangen kan deze persoon in de vakantie zijn ouders dus niet bezoeken. Deze persoon ging zich in september terug aanbieden voor een verlenging. Antwoord van die ambtenaar "je kan geen nieuwe aanvraag indienen want je vorige loopt nog". Absurdistan ten top !
Gelukkig zag die ambtenaar er het zotte van in en na enkele telefoontjes werden beide aanvragen ineens afgehandeld.
De studenten weten nu dat ze gewoon moeten wachten, zo rond juni, juli regent het toekenningen van verlenging. Waarschijnlijk duwen de mensen van DVZ hun dossiers van hun bureau voor ze op vakantie gaan en maken ze plaats voor een stapel nieuwe dossiers in september die rustig mogen blijven liggen tot het volgend jaar juni.
Op die manier glippen er natuurlijk nep-studenten door het net.
Oud 2 augustus 2006, 10:19   #39
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Bij die laatste bedenking nog het volgende: het is al herhaaldelijk gebleken dat bij de 'methodes' die door Belgische overheidsdiensten worden gebruikt om het 'kaf van het koren' te scheiden het resultaat dikwijls is, dat juist ernstige personen grote moeilijkheden ondervinden, terwijl dan de oplichters vlotjes aan hun papieren geraken.

Is dit nu omdat ze daar in Brussel gewoon te dom zijn, of worden er achter de schermen allerlei onfrisse zaakjes afgehandeld waarbij envelopjes met geld van eigenaar veranderen?

Kijk maar naar de honderden gangsters die onlangs zelfs tot Belg werden genaturaliseerd!
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2006, 10:36   #40
araneus
Gouverneur

Standaard

Je gaat er nog van uit dat er methodes worden gehanteerd, ik zou het eerder totale willekeur willen noemen. In sommige gevallen wordt verblijfsrecht verleend aan iemand en enkele dagen later heeft een perfect vergelijkbaar dossier een negatieve beslissing tot gevolg. Omdat de regels die gehanteerd worden niet bekend zijn en waarschijnlijk aan de hand van interne nota's van de DVZ worden afhandeld ontstaat hier een rechtsonzekerheid en staat de poort open voor willekeur.

Een grondige analyse van de werkwijzes en de resources van de DVZ dringt zich op. Hier moeten koppen sneuvelen en niet alleen de laagste niveau's. Het is een perfect voorbeeld van hoe veel administraties in België werken, niet met andere woorden.

Lees het rapport er eens op na van de federale ombudsman (http://www.federalombudsman.be/Neder...verslagen2.htm) en het wordt direct duidelijk hoe deze mensen hun 'werk' doen.

Misschien kan je inderdaad verdedigen dat er grijze zaakjes gebeuren omdat dit al jaren aansleept. Niemand durft er blijkbaar iets aan te doen. Het enige argument dat je hoort is "ze hebben zo veel werk". Het efficiënt werken op deze dienst zal al veel wegwerken !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be