![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() schaarste wordt in de hand gewerkt door repressie. en legalisering en gedoogbeleid doet de omzet niet stijgen. dat blijkt uit cijfers. tijdens de drooglegging in amerika werd er ook niet minder gedronken. integendeel de drooglegging was ideaal voor de maffia. Als het aan hen had gelegen dan zou alcool er nu nog steeds illegaal geweest zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Zou de VS geen baat hebben bij de dope-industrie in en rond Afghaans gebied en de kweek ervan oogluikend toelaten ?
In de jaren '80 was de CIA ook niet vies om met de torenhoge winsten van zelfingevoerde en aan grote dealers verdeelde cocaïne, verzetsgroepen te steunen tegen de lokale dictators van dienst in zuid-Amerika. Als ze vandaag met hun space-birds de kleine lettertjes kunnen meelezen met m'n krant bij het ontbijt in open lucht, dan vraag ik me stilletjes af wat hen dan let om halve of heelder hectaren opiumveld te spotten, coördinaten door te geven en daar dan even later enkele ladingen Agent Orange overheen te laten sproeien, zodat deze sponsor-oogst nooit de buitenwereld bereikt. Yo Bush ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit openbaar uiteraard.
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nog iets, wat individuen in gelijk welke partij op hun kerfstok hebben daar hebben militanten of andere partijleden niets met te maken. Wij zijn hen niet en zei ons niet. Het zijn individuen die in de fout gingen en niet de hele partij, punt andere lijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
als je tegen drugs bent MOET je voor de legalisatie zijn druggebruikers zijn bovendien evenwaardige mensen wie voor de vervolging ervan is is een fascist
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Tiens, moet de overheid niet voor veiligheid zorgen, Black Cat? Hm? Overheidsfalen hé, die burgeroorlog. Zou niet mogen. Is geweld. Moet voorkomen worden en zo. En ze doen hun best hoor. Drughandel verboden, dan zou de Taliban financieel toch drooggelegd moeten zijn? Wapenhandel verboden, dan zou de Taliban toch ontwapend moeten zijn? Privé-milities verboden, dan zou de Taliban toch ontbonden moeten zijn? Wat is jouw antwoord, behalve dan de gebruikelijke mumbo-jumbo over niet verabsoluteren etcetera? Nogal moeilijk om het dit keer op de libertariërs te steken hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
"Oké, de overheid faalt keihard en misschien is het wel net de schuld van overheidsingrijpen dat de Taliban een burgeroorlog kan houden en zo. Maar dat wil niet zeggen dat je alles moet toelaten hé. Kom, laat ik nog eens op internet gaan zeggen dat libertarisme des duivels is."
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Werkelijk, helaas heeft Bastiat al de titel "Economische sofismen" gebruikt maar jij zou eens je briljante vaststellingen moeten bundelen hoor.
Er al eens bij stilgestaan dat het verbieden van drughandel niets meer is dan het inperken van het aanbod, i.e. het creëren van schaarste? In strikt economische termen is er trouwens geen schaarste omdat er weldegelijk market-clearing is, aan een hogere marktprijs.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is uiteraard wél de grootte van de opbrengsten zoals Pieke aangeeft. Hoe meer winst, hoe meer wapens voor de burgeroorlog.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Een BlackCatocratie, d�*t hebben we nodig.
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Voor jou is een ijskoude douche meer opportuun, denk ik.
![]() |
#36 |
|
![]() @ Black Cat, een verhaaltje voor het slapen gaan.
Er was eens... Nog niet zo lang geleden leefde er eens een wijs man, waar vele mensen uit de wijde omgeving naar toe trokken voor raad en uitleg bij hun specifieke problemen en dagelijkse besoignes. Op een dag kwam er een vrouw langs met haar zoontje. Het feit, dat de jongen aan diabetes leed en zich hierbij niet in het minst stoorde aan het medische en ouderlijke verbod om suikergoed en snoep tot zich te nemen, verontrustte en verdriete de ouders zodanig dat ze nog amper rust kenden. Zelfs hoge verstopplaatsen of afgesloten provisiekasten hielden hem niet tegen om op onbewaakte momenten met een volle mond van die heerlijke suiker te genieten. De man keek slechts even naar het kind en wendde zich naar de vrouw toe met de mededeling om over drie weken terug te komen. Enigzins verbaasd en wat verbolgen over deze reactie zonder meer, stapte de vrouw met haar kind weer op en keerde huiswaarts. Na exact 3 weken stond de vrouw er weer met haar kind, twijfelend of hij haar dit keer wel zou helpen. De wijze man stond op, ging naar de jongen toe, keek hem recht in de ogen en zei op rustige toon dat hij in het vervolg van de suiker en de snoep moest afblijven, voor de evidente gezondheidsredenen die de jongen echter al duizend maal had gehoord en ze evenveel had genegeerd. Toen de jongen hierop onmiddelijk en knikkend instemde met dit verzoek, viel de moeder bijna van haar stoel van verbazing om wat deze man mogelijk maakte bij haar kind wat haar hele familie tot dan niet had gekund. Op haar vraag waarom hij dit 3 weken eerder niet had gezegd was het antwoord van de wijze duidelijk en consequent: "Toen u hier de eerste keer aankwam met uw kind, zat mijn lichaam nog opgetast met suiker, sindsdien ben ik gestopt met het nog te eten of er m'n thee mee te zoeten. "Hoe zou ik anders uw kind recht in de ogen kunnen kijken en het verbieden iets te doen wat ik mezelf wél toesta ? Hij zou het zeker gemerkt hebben." Deze uitzonderlijke persoon waar het hier over gaat, staat vermeld in uw onderschrift en zou u, buiten miljoenen andere individuen, eventueel kunnen dienen als leidraad en aansporing voor persoonlijke en maatschappelijke ontplooing. Aldus luidt de vraag: Kunt u, in het licht van bovenstaand verhaal, zichzelf en ieder ander even recht en consequent in de ogen kijken, als het gaat over uw voorgekauwde PC-meningen, dan wel bij het gebrek eraan, het spuien van ontwijkende en nietszeggende onzin ? Of is hier slechts een goedkope en misplaatste vorm van peacefull name-dropping in het spel, om uw ongefundeerde goedkeuring in het inherente oorlogsaspect van de islamitische ideologie te maskeren of te vergoelijken ? Miauw ? ![]() ps: mocht de ondertoon niet geheel door uw censuurfilters doordringen: uw PC-gehalte is in deze het equivalent van het eerdere suikergehalte van de wijze. ![]() Have sweet dreams... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien bedoel je met die zelfontplooiing van Gandhi zijn verbod op voorbehoedsmiddelen en het feit dat hij daarom zijn vrouw seks weigerde? Gandhi was een grote meneer, maar ook een fanaticus. Hij is slechts één figuur uit de geschiedenis van geweldloosheid. Het onderschrift verwijst niet zozeer naar zijn persoon, maar naar de inhoud van de zin. Voor geweldoosheid is moed nodig, bv om radicalen als jij een antwoord te geven. Houdt je vergelijking ook in dat de dokter die aan een kankerpatiënt een chemo voorschrijft, die zelf ook moet ondergaan? Of moet de voetbaltrainer elke oefening die hij voorstelt aan zijn spelers even intensief meetrainen? De opmerking van Gandhi is interessant als oproep tot eerlijkheid en solidariteit, maar in absolute zin, niet haalbaar of zelfs niet wenselijk. Citaat:
De stelling uit de openingspost is uiteraard dat het om fundamentalistisch Taliban geweld gaat, en dat we dit gelukkig nog als "illegaal" waarmerken, wat minder of niet zou zijn met LP-wetten, want dan waren die Taliban keurige ondernemers, die hun eigendom beschermden dmv eerlijk en zelf verdiend geld. Een voorbeeld dus van waar libertarisme kan toe leiden. PS: Het terechtwijzen van de driftkikkerige houding van een hysterisch huistiranneke, is geen mishandeling, in tegendeel: dat is wat die nodig heeft.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 28 juli 2006 om 12:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
|
![]() Citaat:
Ze zullen u nogal graag zien afkomen... Citaat:
Een trainer die 2 seizoenen na mekaar een slechte strategie uitvogelt of uitsluitend zwem- of tennisles aan het elftal geeft vliegt eruit Een geloofwaardig politieker, die naam waardig, dient op z'n minst even rechtlijnig en consequent te zijn tussen zijn/haar gesproken woord en de hierna uit te voeren daad. Helaas, in de Belgische noch Europese politiek bespeur ik nergens een voorbeeld van dit gegeven, ook wel eens algemene dienstbaarheid aan het volk genoemd. Ze lijken eerder op volgevreten Nero's die het hongerige plebs wijsmaken dat ze voor hun welzijn op dieet moeten, terwijl ze hun eigen bord nog eens tot overlopens toe laten volscheppen en dit terwijl ze jáááren hun functie kunnen uitoefenen, ondanks het feit dat ze met hun onkunde in de privé binnen de kortste keren hun C4 zouden ontvangen, zonder dank of vetbetaald parkeerpostje als een mooie carriereafsluiter. Citaat:
Trouwens, waar haalt u de lef en wijsheid vandaan om een figuur van wereldformaat zoals Gandhi te bekritiseren op het onhaalbare en zelfs het onwenselijke van zijn streven tot algehele wereldvrede ? Uit uw heilig verklaarde PC-korf ? Wel goed uitkijken naar het suikergehalte van uw intellectueel voedsel beste Cat, want PC-diabetes slaat sneller en fataler toe dan algemeen verwacht. ps: Citaat:
Een man die zijn scrotum annex sluitspier goed onder controle heeft kan op deze wijze 5 tot 10 orgasmes op één nacht beleven, met slechts enkele druppels zaadverlies tot gevolg. Dat Gandhi dit niet zou geweten hebben kan ik moeilijk geloven, eerder zullen de politieke en maatschappelijke druk die over zijn schouders hing hun invloed op deze sexuele onthouding hebben doen gelden. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() Is daar een toestemming voor nodig?