![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dag sneta....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat land uit de problemen helpen zal heel wat anders vergen dan "democratische verkiezingen", gecontroleerd of niet. Wat ze nodig hebben is een soort nieuwe kolonisatieperiode onder internationaal toezicht, het aan banden leggen van de gewapende bendes, het aan de kant zetten van de vele corrupte en onbekwame "leiders". Ik ken wel een paar mensen die daar jaren hebben doorgebracht en er hun conclusies hebben uitgetrokken... Trouwens, wie de uitzending van Canvas gezien heeft over een paar dagen, zou dat ook moeten kunnen. Verkiezingen, democratisch of niet, zal niets aan hun problemen verhelpen. En ja, wie zijn wij om zich zomaar met hen en hun land te bemoeien... Het blijven dus zo goed als kompleet nutteloze reisjes om daar een kijkje te gaan nemen. Laatst gewijzigd door andev : 27 juli 2006 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Welke niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Democratische verkiezingen lossen niet de economische ellende op of het voedseltekort, maar het geeft de Congolezen een middel om op eigen tempo en op de eigen wijze een invulling te geven aan hun wederopbouw. Zal alles peis en vree zijn en alle milities ontwapend na de verkiezingen ? Niemand die het land kent (laat staan de Congolezen zelf) is zo naief om dat te denken. Maar het zal de nieuwe regering van Congo alvast de nodige legitimiteit verschaffen om maatregelen te nemen. Legitimiteit die Kabila jr momenteel niet heeft. Ik geef toe, ook ik speel soms met de idee dat een herkolonisatie onder VN bewind soms efficienter zou zijn en sneller zou gaan, maar ik blijf toch geloven in de kracht die een geteisterd volk kan tonen om zelf hun toekomst in eigen hand te nemen en niet afhankelijk te zijn van buitenlandse kolonisatoren (zelfs onder VN supervisie) Bovendien zou het voor de eigenwaarde van de Congolezen en van de Afrikanen in het algemeen van kapitaal belang zijn om de wereld te tonen dat zij in staat zijn om op eigen kracht uit het moeras te komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eerst pleiten voor een herkolonisatie van Congo en later pleiten dat we ons niet moeten moeien in Congo, en dat in dezelfde tekst dat noemt men een tegenstelling, zichzelf tegenspreken als het ware. Zie je, toch niet zo moeilijk hé ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() he slumme,
- ZIJ hebben een colonisatie nodig. - waarom zouden wij dat doen? jij hebt wat hulp nodig Waarom zou ik er mijn tijd insteken? laat me weten wat je niet begrijpt Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 juli 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar België is niet het land dat moet gaan vertellen hoe dat moet. Niet tot we zelf democratie invoeren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de PS is al weg, maar gaat Michel mee ? Karel De gucht zal wel niet meer mogen... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Dat ze maar opletten voor de rondvliegende machetten!
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 28 juli 2006 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() De volgende Congolese regering... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Gelieve het on topic te houden en niet op de man te spelen. En mag ik de forummers hier er ook even aan herinneren dat dit niet K&K is.
mvg, Arnold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op zichzelf heb ik er geen probleem mee dat men de Congolezen helpt met verkiezingen organiseren etc, ik heb wel enkele bedenkingen hierbij...
Wie vertrekt er, wat gaan ze precies doen, wie stuurt hen, wie vroeg hen? Waarom België & niet de VN? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Belgie gaat in de US wel de verkiezingen controleren. Of redden, in het geval van den dikken van Spririt. Wat die allemaal doorstaan heeft ginder om de democratie te redden, ik hoor zijn tremolo nog door de luidspreker van mijn radio trillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Den dikken michel is weer los. Als het wat tegenzit mogen we straks ook al niet meer gaan skien in Congo
Congolese verkiezingen: "Louis Michel bevoordeelt Kabila" De twaalf Europarlementsleden die zich momenteel als waarnemer voor de verkiezingen in de Democratische Republiek Congo bevinden, hebben de woorden van Louis Michel gewraakt. De huidige Europese commissaris voor Ontwikkelingssamenwerking en Humanitaire Hulp zou volgens hen de zetelende president Joseph Kabila te veel bevoordelen. "De europarlementariërs nemen afstand van de woorden die Louis Michel heeft gezegd en die kunnen geïnterpreteerd worden als steun aan een van de kandidaten voor de presidentsverkiezingen van morgen in Congo", stellen ze in een communiqué dat in Kinshasa werd gepubliceerd. Michel had op 18 juni op de Franstalige televisiezender RTL-TVI gezegd dat Kabila de hoop voor zijn land vertegenwoordigt. "Die woorden hebben geen enkele invloed op onze verbintenis tot onpartijdigheid. Onze wens blijft dat de Congolese bevolking vrij is zijn politieke voorkeur te uiten", voegen de Europarlementsleden onder leiding van Jürgen Schröder er aan toe. (belga/hln) http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeHVDN Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 juli 2006 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
(sorry, soms kan ik het echt niet laten van mensen die dit zeggen vierkant uit te lachen)
![]() |