Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 14:33   #21
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
extremistische zever
Hoe verklaar je totale moslim wijken dan ? hoe verklaar je de wijk molenbeek dan ?

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:34   #22
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Waarom niet van de Europese hoofdsteden zones maken waar de islam toegelaten is? In de andere steden van Europa zou de islam dan niet erkend noch toegelaten zijn.

Vb Brussel, Parijs, Amsterdam, Berlijn, worden zones waar de multicultureel voelende mens zich helemaal in zijn element weet.

In steden als Antwerpen is dan bvb wel de joodse godsdienst toegelaten maar mogen de hoofddoeken en slaapkleden zich niet begeven.

Zo komen én multiculturalist én monoculturalist aan hun trekken zonder dat er eerst een burgeroorlog woedt om het pleit te beslechten.
Mag ik dan van de islamitische hoofdsteden in het oosten heidense pagan steden maken ?

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 18:26   #23
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Zoals het er nu naar uitziet lijkt het alsof er enkel maar multicultuur OF monocultuur kan bestaan in een land.

Maar is er geen mogelijkheid waarbij het ene deel van de bevolking het andere deel in zijn vrijheid laat?

Volgens mij is dat wel degelijk mogelijk.

Zo zou men bijvoorbeeld zones kunnen afpalen waarbinnen bepaalde cultuurbelevingen toegelaten zijn en andere zones waar die niet toegelaten zijn. Denk even aan stranden, naaktstranden en dergelijke. Niet alles is overal toegelaten.

Zo zou men als multiculturele zones enkele grote steden kunnen nemen. Ik denk aan Brussel, Gent en Charleroi. Binnen de grenzen van die steden zou men bijvoorbeeld de islamcultuur kunnen toelaten, terwijl dat erbuiten niet toegelaten is.

Zoals je op een naaktstrand niet met kleding rondloopt, zo loop je dan bvb ook niet met een hoofddoek rond in Antwerpen, maar doe je dat in Brussel of Gent.

Dit is wat 'multicultuur' in de praktijk is. Segregatie.

Ik geloof niet dat een vreedzaam samenleven met moslims mogelijk is zodra ze meer dan 10 �* 15% van de bevolking uitmaken. Dat is een doodeenvoudige vaststelling. Het geldt in het seculiere europa, maar evengoed in het hinduistiusche Indië of het communistisch/buddhistische China.

Ik geloof dat samenleven met andere godsdiensten die een stuk toleranter zijn dan de Islam wel kan lukken. De Islam is zelf echter dermate intolerant dat het extreem moeilijk is om daarmee samen te leven. At best is er een soort van tijdelijke gewapende vrede at worst burgeroorlog. Je ziet hetzelfde scenario overal ter wereld.

Daarbuiten zie ik niet in waarom wij stukken grondgebied aan de Islam zouden moeten afgeven, dat zal hun enkel nog driester maken in hun eisen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 31 juli 2006 om 18:28.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be