Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 21:38   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Vreemd, als anderen dat argument gebruiken om erop te wijzen dat Israël onrechtmatig de staat Libanon aanvalt, dan telt het ineens niet meer. Dan is ineens Hezbollah zo goed als synoniem met de staat Libanon volgens jou. Wat is het nu eigenlijk?
Ik heb nergens gezegd dat Hizbollah synoniem is met de (overigens ook legitieme) staat Libanon. Wat ik wel gezegd heb is dat de staat Libanon, door Hizbollah op te nemen in haar regering en door Hizbollah toe te laten vrij vanop haar grondgebied te opereren zich schuldig maakt aan aggressie tegenover Israel.
Ik heb erop aangedrongen dat Libanon, als een legitieme staat, opnieuw de volledige controle over zijn grondgebied zou overnemen en Hizbollah zou uitschakelen. U bent daar echter tegen en verkiest dat de terroristen Zuid-Libanon blijven controleren.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:39   #22
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het is zuiver negatonisme. U bent een goede kompaan voor Siegfried Verbeke.
Ik denk wel dat de UCLA jou kan aanklagen wanneer je die academici zou contacteren met dergelijke taal.
Oud 27 juli 2006, 21:40   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israel is een staat. U zult die waarschijnlijk net als uw vrienden van Hizbollah wel willen uitmoorden.
Citaat:
Volgens u heeft Israel dus uitroeiingskampen opgericht. De haatpropaganda kent geen grenzen.
Citaat:
Zoals het een negationist betaamt kiest u de kant van de wannebe-volkerenmoordenaars. U neemt zelfs hun taaltje over (Israel als vreemd element in de regio en zo).
Ben je weer bezig Jozefke, met je idiote logica en valse beschuldigingen? is dat echt alles wat je kan? Ik zou wel eens graag een historisch werk van jou lezen. Gaat dat zo van: "Die bron beweert wel a, maar eigenlijk liegt die en die bron beweert ook a, maar dat is haatpropaganda en die bron beweert ook a, maar die wist niet waarover het echt gaat... om dan tot de conclusie te komen dat het b is".

Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 21:48.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:46   #24
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat Hizbollah synoniem is met de (overigens ook legitieme) staat Libanon. Wat ik wel gezegd heb is dat de staat Libanon, door Hizbollah op te nemen in haar regering en door Hizbollah toe te laten vrij vanop haar grondgebied te opereren zich schuldig maakt aan aggressie tegenover Israel.
Ik heb erop aangedrongen dat Libanon, als een legitieme staat, opnieuw de volledige controle over zijn grondgebied zou overnemen en Hizbollah zou uitschakelen. U bent daar echter tegen en verkiest dat de terroristen Zuid-Libanon blijven controleren.
Dus als er in een land een terroristische organisatie zit die het niet de baas kan en die organisatie pleegt een aanslag tegen een buurland, dan maakt het land zich schuldig aan agressie tegenover zijn buurland? Vreemde logica. Maar ja, dat zijn we wel gewoon van onze Jozef.

Bij wie heb jij er trouwens op aangedrongen dat Libanon opnieuw controle zou nemen over het zuiden en Hezbollah uitshakelen? Ben je dan ook al diplomaat?

En nee hoor, ik wil helemaal niet dat de Hezbollah het zuiden van Libanon blijft controleren. Maar waarom zou ik nog moeite doen om je dat voor een dertigste keer uit te leggen eigenlijk?
Oud 27 juli 2006, 21:48   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Hier :

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5211930.stm

valt ondermeer het volgende te lezen :

<< Since the first Palestinian uprising began in 1987 the vast majority of security prisoners held in Israel have always been Palestinians. According to official figures supplied to the Israeli human rights organisation B'Tselem, 9,153 Palestinians are currently held by civilian and military authorities.

Jailed Palestinian leaders often wield considerable influence
Of those, B'Tselem says 8,085 are held in civilian jails, 2,384 of them without charge. Some 645 are held under "administrative detention", without charge and often without knowledge of the suspicions against them. Among those in civil jails are 74 women and 265 under-18s. >>

- in civilian jails : 2.384 without charge.

- under "administrative detention" : 645 without charge.

Is dit normaal ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:50   #26
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dus als er in een land een terroristische organisatie zit die het niet de baas kan en die organisatie pleegt een aanslag tegen een buurland, dan maakt het land zich schuldig aan agressie tegenover zijn buurland? Vreemde logica. Maar ja, dat zijn we wel gewoon van onze Jozef.
Nee hoor, zoiets heet internationaal recht. Maar daar heeft u natuurlijk lak aan.
Oud 27 juli 2006, 21:52   #27
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat de Libanese regering er niet voor kiest om terug in een burgeroorlog terecht te komen die de vorige 25 jaren aan 150.000 mensen het leven heeft gekost, bewijst haar zin voor verantwoordelijkheid. Dat een vlaminkje erop aanstuurt om Libanon terug in een burgeroorlog te duwen bewijst alleen zijn wereldvreemdheid en zijn onmenselijkheid.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 27 juli 2006 om 21:52.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:52   #28
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
En nee hoor, ik wil helemaal niet dat de Hezbollah het zuiden van Libanon blijft controleren. Maar waarom zou ik nog moeite doen om je dat voor een dertigste keer uit te leggen eigenlijk?
Dan bent u er dus net als ikzelf voorstander van dat het Libanese leger Zuid-Libanon binnentrekt en Hizbollah uitschakelt? Perfect, we streven allebei hetzelfde na als Israel.
Oud 27 juli 2006, 21:52   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

- in civilian jails : 2.384 without charge.

- under "administrative detention" : 645 without charge.

Is dit normaal ?
Nee, natuurlijk is dat niet normaal. Maar blijkbaar komen ze daar wel mee weg. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat de VS, die ook haar hand niet omdraait voor opsluiten zonder aanklacht/proces, Israël steevast de hand boven het hoofd houdt zeker? En dat zal wel uit "zelfverdediging" nodig zijn.
Oud 27 juli 2006, 21:53   #30
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat de Libanese regering er niet voor kiest om terug in een burgeroorlog terecht te komen die de vorige 25 jaren aan 150.000 mensen het leven heeft gekost, bewijst haar zin voor verantwoordelijkheid. Dat een vlaminkje erop aanstuurt om Libanon terug in een burgeroorlog te duwen bewijst alleen zijn wereldvreemdheid en zijn onmenselijkheid.
Dat heb ik hem al een keer of tien tevergeefs uitgelegd. Maar het dringt niet echt door, vrees ik.
Oud 27 juli 2006, 21:53   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. De haatpropaganda kent geen grenzen.
2. U verwerpt echter elk internationaal recht.
1. Niet alleen de haatpropaganda zit met dat probleem.
2. Er zijn zo van die regeringen die ook niet bepaald hoog oplopen met dat internationaal recht, en er zich dan ook nauwelijks iets aan gelegen laten.
Gelukkig voor hen kunnen ze daarbij af en toe rekenen op een 'coalition of the willing'. Of hebben ze toch minstens één onwankelbare bondgenoot.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:53   #32
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat de Libanese regering er niet voor kiest om terug in een burgeroorlog terecht te komen die aan de vorige 25 jaren aan 150.000 mensen het leven heeft gekost, bewijst haar zin voor verantwoordelijkheid. Dat een vlaminkje erop aanstuurt om Libanon terug in een burgeroorlog te duwen bewijst alleen zijn wereldvreemdheid en zijn onmenselijkheid.
Neen, op deze wijze heeft de Libanese regering gekozen voor wat het land nu overkomt.
De logica van uw redenering is dat Hizbollah vanuit Zuid-Libanon rustig verder zijn terroristische aanslagen mag plegen. En u spreekt over MIJN onmenselijkheid?
Oud 27 juli 2006, 21:54   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, zoiets heet internationaal recht.
Is dat één van je zoveelste misplaatste grappen?

En nota bene jij vond het zo aanvaardbaar dat de VS een nucleair plan met Indië heeft goedgekeurd!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 27 juli 2006 om 21:56.
Oud 27 juli 2006, 21:55   #34
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Dat heb ik hem al een keer of tien tevergeefs uitgelegd. Maar het dringt niet echt door, vrees ik.
Oei, nu bevestigt u toch weer dat u verkiest dat Hizbollah verder Zuid-Libanon blijft controleren. Zou u nu eindelijk eens een éénduidig standpunt willen aanhouden?
Oud 27 juli 2006, 21:56   #35
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Is dat één van je zoveelste misplaatste grappen?
Neen. Een land dat zijn grondgebied laat gebruiken als uitvalsbasis voor aanslagen tegen een ander land pleegt een duidelijke daad van agressie. Het internationaal recht is terzake zeer duidelijk.
Oud 27 juli 2006, 21:57   #36
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, op deze wijze heeft de Libanese regering gekozen voor wat het land nu overkomt.
De logica van uw redenering is dat Hizbollah vanuit Zuid-Libanon rustig verder zijn terroristische aanslagen mag plegen. En u spreekt over MIJN onmenselijkheid?
De Libanese regering heeft nooit geen kans gehad om te kiezen, zij heeft de feiten en de realiteiten moeten ondergaan. Hoeveel keer bent u al in Libanon geweest? Waarschijnlijk nooit!!
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 21:57   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, nu bevestigt u toch weer dat u verkiest dat Hizbollah verder Zuid-Libanon blijft controleren. Zou u nu eindelijk eens een éénduidig standpunt willen aanhouden?
Have I got news for you, Jozef: het is niet a of b. Zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Dat zou een historicus toch moeten weten hé!
Oud 27 juli 2006, 21:59   #38
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik denk wel dat de UCLA jou kan aanklagen wanneer je die academici zou contacteren met dergelijke taal.
Noemt u mij nu eens één echte Professor geschiedenis van UCLA die beweert dat Stalin niet verantwoordelijk is voor de dood van miljoenen mensen en geeft u mij eens een referentie van een boek of artiel waarin hij dat geschreven heeft.
Dat hij mij maar aanklaagt. Je weet toch wat er met David Irving gebeurt is toen die Deborah Lippstadt aanklaagde omdat ze hem een negationist noemde.
Oud 27 juli 2006, 22:00   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Een land dat zijn grondgebied laat gebruiken als uitvalsbasis voor aanslagen tegen een ander land pleegt een duidelijke daad van agressie. Het internationaal recht is terzake zeer duidelijk.
Zucht, ze laten dat niet gebruiken, Jozef. Ze hebben niet de macht om Hezbollah te verdrijven! Nee, voor Jozef, moet een land in zo'n omstandigheden resoluut kiezen voor een nieuwe burgeroorlog!
Oud 27 juli 2006, 22:00   #40
Kazze
Lokaal Raadslid

Kazze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens u heeft Israel dus uitroeiingskampen opgericht. De haatpropaganda kent geen grenzen.
In uw *knip* verwart u overigens weer een persoon (Hitler) met een staat (Duitsland). Maar het is juist dat Duitsland een legitieme staat was en Hitler haar legitieme staatshoofd. Precies daarom was hij ook verantwoordelijk voor inbreuken tegen het recht begaan door de instanties van die staat, ongeacht het feit dat hij zelf persoonlijk niet één ongewenst persoon ombracht.
U verwerpt echter elk internationaal recht.
Ik kan begrijpen dat de zeer gespannen situatie in Libanon hevige gevoelens opwekt aan beide kanten van de barrière. Dat is echter nog altijd geen reden om de habituele beleefdheidsregels achterwege te laten.

Kazze
Kazze is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be