![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén land, samen met een gemeenschap, die het presteert de hoofdstad van de andere gemeenschap vrijwel te denationaliseren, en dan in de buitenwereld nog te gaan verkondigen dat deze laatste gemeenschap een stel fascisten is, omdat ze niet nog méér grondgebied wil laten denationaliseren, dat vraagt om verzuring, als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk wel zo. Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk. Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost. Niet voor de mensen die in België nog leven natuurlijk maar dat zijn dan hun problemen, niet de mijne. En als ik Vlaming was, zou ik hetzelfde zeggen; ik zou alleen Frankrijk door Nederland vervangen. Waarom dan pleiten voor de splitsing van het land?
Laatst gewijzigd door Everytime : 28 juli 2006 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de Vlamingen is Belgique echter al sinds 1830 een Vlaamsvijandig apenland.
Jouw taalgenoten kregen daardoor betere kansen om hun tijd en energie te steken in de kunst van het genieten.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel voor dat men de uitdrukking "beladen worden met alle zonden van Israël" vervangt door "beladen worden met alle zonden van de PS".
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik stel voor dat men een kat een kat noemt.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgique is nooit anders dan een lege doos geweest die ten allen prijze moest bestaan en behouden blijven te voordeel van één bevolkingsgroep en ten koste van de andere.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel verschillende soorten katten, zoals er enorm veel soorten one-liners zijn.
Nu kunnen we misschien inhoudelijker proberen te discussiëren, of moeten we als Bubber's verder doorgaan?
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 28 juli 2006 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dé hoofdreden waarom Belgie slecht bestuurd wordt zijn de communautaire tegenstellingen die ALLES blokkeren. Er is geen politiek dossier of het is communautair geladen waardoor alles vertraagt en er soms zelfs géén beslissing wordt genomen (bv. BVH). In een onafhankelijk Vlaanderen geen economische, culturele, maatschappelijke of sociale tegenstellingen + een veel groter samenhorigheidsgevoel ("natiegevoel" zo je wil), en geen communautaire problemen die alle politieke dossiers verzieken waardoor er snellere en efficientere beslissingen kunnen worden genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik heb geen probleem met Vlaanderen, integendeel, ik woon hier graag. We moeten enkel nog van Belgie afgeraken. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Jij wel, ik niet, en ik woon ook in Vlaanderen.
Zou de het stereotype "hardwerkende Vlalming" geen bron van ongeluk zijn? Ik dacht van wel. De aanwezigheid van raciale en ethnische fanatiekelingen. Evenzeer. Hoe minder Vlaamsgezindheid, hoe gelukkiger de mensen. Dat is natuurlijk slechts één component: meer milieurespect, minder particratie, minder consumptiedwang, minder conformisme, minder bureaucratie (een typisch Vlaamse bezigheid), enz zouden kunnen bijdragen tot meer welzijn. Trouwens: hoe is de index samengesteld die Denemarken bovenaan plaatst? Dat is de kernvraag. Een slechte index, maakt een slecht resultaat.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 28 juli 2006 om 13:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zijn het misschien de aanpassingen aan de Belgische structuur, federalisme genoemd, die zo'n resultaten mogelijk gemaakt hebben? Misschien zal de Vlaamse onafhankelijkheid daar niks niet meer aan veranderen? Of zouden de verschillen BINNEN Vlaanderen aantonen dat West-Vlaanderen beter bestuurd wordt dan Limburg? Want er bestaan wel degelijk andere mogelijkheden dan België splisten (neen, niet teruggaan naar een unitair België, neen), waarvan het simpelste gewoonweg is: zorg ervoor dat er in België een beter bestuur komt, en zorg ervoor dat de bevoegdheden op een coherente manier zijn verdeeld. Citaat:
Neen, er heerst hier een politieke mentaliteit van "ikke, ikke, ikke, ik kijk enkel wat mij aanbelangt, en als diene daar iets krijgt, dan moet ik ook iets krijgen". Die mentaliteit bestaat zowel in Vlaanderen als in Wallonië (oei, die regio heeft een subsidie gekregen van zoveel? Dan moet ik ook iets krijgen). En kom mij niet zeggen dat het in Vlaanderen niet bestaat, hé. Zelfs voor de ministerposten in de Vlaamse regering dient men de provinciale verdeling in acht te nemen. Citaat:
Afijn, ik zal het Vlaams Gemeentedekreet maar niet noemen, zeker.
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij goed.
MIJN eerste reactie was namelijk niet de vraag of het aan 'verzuring' kon liggen dat de 'Belgen' veel lager geboekstaafd staan als tevreden mensen. Noch was ik het die er meteen Onkelinx bij betrok. Dat was zelfs een B-plusser. Verzuring heeft bovendien een oorzaak. Onkelinkx en haar partij zorgen ongetwijfeld voor een deel van die verzuring. Of niet soms? Verhofstadt en zijn vele gebroken 'Vlaamse' beloften allicht ook. Het jarenlange negeren van het migratieprobleem en de criminaliteit eveneens. Dan heb je daar nog de toenemende belastingsdruk terwijl het tegenovergestelde beloofd werd, de stijgende werkloosheid, de vlucht van de bedrijven naar de lage loonlanden, de onbetaalbare ziekenhuisrekeningen, de verfransing van Brussel en de rand, het overtreden van de taalwetten, het aan zijn laars lappen van de grondwet voor zover ze de Vlamingen gelijk geeft, de politieke uitsluiting van een partij waar een kwart van alle stemgerechtigde Vlamingen op stemmen, invoering van stemrecht voor vreemd volk en tegelijkertijd het behoud van de opkomstdwang voor eigen volk de verergerende particratie, de onwil om referenda in te voeren. Het zijn even zoveel goede redenen om zich niet tevreden, en dus gelukkig, te voelen. De Scandinavische landen spannen dus de kroon wat betreft tevredenheid van zijn burgers. Er komen zelfs een aantal 'niet democratische' landen ver voor Belgique. Twee uitersten die allebei gelukkiger burgers opleveren dan hier. Hoe verklaar jij dan dat dit land zoveel slechter scoort op de gelukschaal? Kan dit dan niet te maken hebben met een hopeloos gebrek aan democratie in dit corrupte koningdom? Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 juli 2006 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Belgicist moet ik zeggen dat je volledig uit de mand valt: de plaats op de lijst is die van België, niet van Vlaanderen. Brussel en Wallonië zullen dus ook wel een beetje invloed hebben op de score, nietwaar? ![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om eerlijk te zijn vind ik ook dat er geen uitstervende flaminganten genoeg kunnen zijn om Belgique op de 25ste plaats te krijgen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik houd het meer op verwende kinderen mentaliteit Je moet maar eens opletten bij kinderen die elke gril ingewilligd zien, die zijn ook nooit tevreden. Hetzelfde geld voor ons land en in het bijzonder voor de Vlamingen, ze zwelgen in rijkdom maar eerder dan tevreden te zijn willen ze altijd meer en zijn ze jaloers en afgunstig als er anderen zijn die in een stukje van onze overdaad mogen delen. |
|
![]() |
![]() |