Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2006, 12:49   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Was A.H maar kunstschilder gebleven.
Hij wilde wel, maar die rotmoffen kochten zijn doeken niet.
Oud 29 juli 2006, 12:53   #22
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hij wilde wel, maar die rotmoffen kochten zijn doeken niet.
De Joden hebben z'n carriere gefnuikt.
Oud 29 juli 2006, 14:38   #23
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Ik wil best een kopen en doneren + briquet aan een overlevende van de concentratie kampen.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 14:55   #24
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Ik wil best een kopen en doneren + briquet aan een overlevende van de concentratie kampen.
die verkoopt da dan met veel plezier door zenne , als die mannen geld ruiken zouden ze hun grootmoeder verkopen
Oud 29 juli 2006, 15:25   #25
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Gij kunt ook goe spammen hè?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 juli 2006 om 15:25. Reden: belediging verwijderen
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 15:45   #26
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Spijtig dat ge de tweede regel hebt verwijderd, staat nog altijd in mn mailbox
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 15:48   #27
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik typ zo vaak dingen die ik bij nader inzien niet getypt heb.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 16:08   #28
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Waarom is die schilder dictator geworden ?
Omdat Duitsland de oorlog van '14-'18 verloor
Waarom hebben ze dien oorlog verloren ?
Omdat er korporaals waren die liever wat schilderijkes maakten in plaats van te doen waar ze voor betaald waren = voor het vaderland sterven !

Wees slimmer : vermijdt het een oorlog te verliezen, begin er geen, ga onmiddelijk aquarellen tekenen : je zal gelukkig oud worden ipv verbitterd en uitgeput zelfmoord te moeten plegen.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2006, 16:37   #29
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
die verkoopt da dan met veel plezier door zenne , als die mannen geld ruiken zouden ze hun grootmoeder verkopen
Hoeveel vraagde voor uw grootmoeder ?
Oud 30 juli 2006, 22:35   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Waarom is die schilder dictator geworden ?
Omdat Duitsland de oorlog van '14-'18 verloor
Waarom hebben ze dien oorlog verloren ?
Omdat er korporaals waren die liever wat schilderijkes maakten in plaats van te doen waar ze voor betaald waren = voor het vaderland sterven !
Nou even het gestoorde aspect van Hitler terzijde, is het wel geweten dat hij erg moedig en volhardend was in de loopgraven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2006, 23:24   #31
van Maerlant

Standaard

Tja, waarschijnlijk was de teleurstelling van de Duitse nederlaag de druppel die de emmer van de krankzinnigheid deed overlopen.

Is het ridderkruis hem niet opgespeld door een Joodse officier?

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 30 juli 2006 om 23:24.
Oud 31 juli 2006, 00:17   #32
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Tja, waarschijnlijk was de teleurstelling van de Duitse nederlaag de druppel die de emmer van de krankzinnigheid deed overlopen.
Je moet geen neo-nazi zijn die alle hitler videos overloopt om te weten dat het verdrag van Versailles de keiharde doorn in het oog van Hitler was. Hij had 4 jaar in de loopgraven gezeten en op het einde moest hij naar het hospitaal na een gifgas aanval. Daar vernam hij dat het Duitse leger de strijd opgaf. Die opgave heeft hij nooit aanvaardt. En het verdere verloop van de geschiedenis van Duitsland gaf hem gelijk. Duitsland werd diep vernederd. Was de 1929 crash van de beurs al een ramp voor rijke landen, dan was Duitsland op zich al bedolven onder een totaal krankzinnige schuldenberg, hen opgelegd door de winnaars die dachten van Duitsland een slavenstaat te maken die elk jaar veel geld zou uitkeren terwijl de eigen bevolking amper nog kon eten.

In zulks scenario kon Hitler snel de rijzende ster worden. Hij predikte overal dat het verdrag van Versailles de boosdoener was. En voor de Duitsers was het dat ook. Eens zijn rijk gevestigd liet hij het monument, de treinwagon waarin dat verdrag was getekend ook opblazen.

Enfin... kwestie van dit gedoe eens in perspectief te plaatsen. wat betreft die opmerking dat korporaals zaten te schilderen (van kameraad 1handclapping) : Hitlers kunstenaarsperiode dateert van voor hij in het Duitse leger ging. Kwestie van ook jou duidelijk te maken dat er een tijdsdimensie is.

Cheerio

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 00:36   #33
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je moet geen neo-nazi zijn die alle hitler videos overloopt om te weten dat het verdrag van Versailles de keiharde doorn in het oog van Hitler was. Hij had 4 jaar in de loopgraven gezeten en op het einde moest hij naar het hospitaal na een gifgas aanval. Daar vernam hij dat het Duitse leger de strijd opgaf. Die opgave heeft hij nooit aanvaardt. En het verdere verloop van de geschiedenis van Duitsland gaf hem gelijk. Duitsland werd diep vernederd. Was de 1929 crash van de beurs al een ramp voor rijke landen, dan was Duitsland op zich al bedolven onder een totaal krankzinnige schuldenberg, hen opgelegd door de winnaars die dachten van Duitsland een slavenstaat te maken die elk jaar veel geld zou uitkeren terwijl de eigen bevolking amper nog kon eten.

In zulks scenario kon Hitler snel de rijzende ster worden. Hij predikte overal dat het verdrag van Versailles de boosdoener was. En voor de Duitsers was het dat ook. Eens zijn rijk gevestigd liet hij het monument, de treinwagon waarin dat verdrag was getekend ook opblazen.

Enfin... kwestie van dit gedoe eens in perspectief te plaatsen. wat betreft die opmerking dat korporaals zaten te schilderen (van kameraad 1handclapping) : Hitlers kunstenaarsperiode dateert van voor hij in het Duitse leger ging. Kwestie van ook jou duidelijk te maken dat er een tijdsdimensie is.

Cheerio
Tja, de vraag waarop we moeten verderbouwen is eigenlijk: was Hitler ideologisch geïspireerd? Zo ja, dan was het VvV inderdaad een van de belangrijkste oorzaken van zijn daden. Zo nee, dan heeft hij het VvV enkel en alleen aangegegrepen als het middel om Duitsland te verenigen tegen een verzonnen vijand, en zo alle macht naar zich toe te trekken. Dat is wat ik geloof. Hitler was volgens mij geen idealist, maar een machtsgeile krankzinnige.
Natuurlijk nam hij de nederlaag en vernedering van Duitsland zwaar op, dat is de logica zelve. Ik blijf echter van de overtuiging dat hij hier misbruik van heeft gemaakt voor eigen doeleinden. Hij droomde van een 1000-jarig Duits Rijk, dat wel, maar wel met zichzelf aan het hoofd.

Het schilderen dan. Hij werd drie keer geweigerd aan de kunstacademie. Dat kan niet anders dan een grote invloed hebben op iemand. Als het je ontzegd wordt je droom waar te maken, kan dat vreemd werken op iemand. Zo is misschien ook zijn houding tegenover 'Entartete Kunst' te verklaren.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 31 juli 2006, 07:29   #34
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou even het gestoorde aspect van Hitler terzijde, is het wel geweten dat hij erg moedig en volhardend was in de loopgraven.
Je zou bijna zeggen dat je een zekere sympathie voor hem koestert.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 16:03   #35
van Maerlant

Standaard

Als hij gestorven was in de loopgraven, zouden wel meer mensen sympathie voor hem gekoesterd hebben.
Van oorlogsheld naar misdadiger, een grote stap.
Oud 13 maart 2011, 00:46   #36
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Was A.H maar kunstschilder gebleven.
Heil Goebbels of Heil Himmler klinkt idd veel beter
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 00:48   #37
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
vlaams belangers opgelet.
jullie krijgen een unieke kans om in het bezit te komen van kunstwerken van niemand minder dan de onvolprezen geestelijke vader van jullie ideëen. de oervader van het 'eigen volk eerst'. de allergrootste, de germaanse volksleider, met wiens troepen jullie voorvaders nog als tweederangsbataljons tegen de bolsjeviek zijn opgetrokken. voor vlaanderen, jawel.
tast eens diep in jullie geldbeugel, en kom in het bezit van een schets of aquarel van jullie allergrootste held. hang het boven jullie bed. de fuhrer waakt over zijn volk.

o ja, maar hou het stil. straks denken die linksen weer verkeerde dingen...

Werken van Hitler na 70 jaar teruggevonden op Belgische zolder

Adolf Hitler: naast een gestoorde oorlogsmisdadiger ook nog kunstenaar in bijberoep.

Eenentwintig aquarellen en schetsen die vermoedelijk van de hand van nazidictator Adolf Hitler zijn, worden op 26 september geveild. Zeventig jaar lang lagen de werken in een koffer op een Belgische zolder ergens dichtbij de Franse grens. Dat hebben de veilingmeesters van Jefferys in Groot-Brittannie bekendgemaakt.

Sterke aanwijzingen
De werken werden vermoedelijk gemaakt tussen 1916 en 1918 toen Hitler korporaal was tijdens WO I. Zekerheid dat de werken gemaakt werden door Adolf Hitler is er niet, maar er zijn wel sterke aanwijzingen voor. Zo bevinden de afgebeelde plaatsen zich naar verluidt allemaal binnen een straal van 24 kilometer rond de plaats waar Hitler gelegerd was tijdens de oorlog. Bovendien vertonen de schilderijen de typische kenmerken van andere Hitlerwerken en hebben sommige werken een herkenbare handtekening. Toch tonen de werken weinig dingen die doen denken aan de oorlogstijd.

Mogelijke opbrengst: 150.000 euro
De verkoop van de aquarellen en de schetsen - de grootste meten 20 bij 25 centimeter, de kleinste hebben de grootte van een postkaart - bij Jefferys in Lostwithiel in het zuidwesten van Engeland zou tot 3.000 pond kunnen opleveren, ongeveer 4.400 euro, zo schatten de veilingmeesters. De Britse Sunday Telegraph ziet het grootser en spreekt over een mogelijke opbrengst van 100.000 pond. (belga)

Mocht ik ooit een 'kunst'werk van Shitler tegenkomen, ik brandde het op. Niets van Shitler is het waard te blijven bestaan.
Oud 13 maart 2011, 00:49   #38
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Mocht ik ooit een 'kunst'werk van Shitler tegenkomen, ik brandde het op. Niets van Shitler is het waard te blijven bestaan.
Ik zette het op 2dehands.be
Oud 13 maart 2011, 00:51   #39
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hij had 4 jaar in de loopgraven gezeten en op het einde moest hij naar het hospitaal na een gifgas aanval. Daar vernam hij dat het Duitse leger de strijd opgaf. Die opgave heeft hij nooit aanvaardt.
Niets is minder waar. Hij heeft er erg kort ingezeten, en daarna had hij een jobke als loopjongen, een jobke waarvoor men hem beneed. Hij wist niet wat leefde tussen de soldaten in de loopgraven.
Oud 13 maart 2011, 00:51   #40
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik zette het op 2dehands.be
Ik wil zelfs geen geld slaan uit shitlers shit!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be